Strona 1 z 1

Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 20 mar 2020, 12:44
autor: Majster
Cześć,

Zamówiłem w serwisie MaxEv zaplot silnika QS 35h pod obręcz Dartmoor Fortress V2 26 cali ze szprychami 2.6mm. ;) Chciałbym zapytać was o opinię i porównanie waszych silników.

Dzisiaj odebrałem paczkę i czuję się zawiedziony. Kapsle zostały usunięte. Zdaję sobie sprawę, że przy grubszych szprychach może być konieczność poszerzenia, natomiast otwór powienien być proporcjonalny do grubości szprychy.
Zdjęcia:
Obrazek

Brak kapsla, widoczne wióry z wiercenia,
Obrazek

Obrazek
Dla porównania, inny silnik również z rozwierconym kapslem. Widać obręcz kapsla, nie ma luzu między nyplem i obręczą.
Obrazek

Zrobiłem pomiary. Średnia nypla wynosi około 5,5mm, średnica otworu 7mm a luzu jest aż (około) 1.5 mm. .

Zamówiłem szprychy 2,6mm bo zależy mi na maksymalnej wytrzymałości, jak i na wyglądzie.

Proszę o waszą opinię, czy tak to powinno wyglądać? Moim zdaniem jest to błąd serwisu, ale zanim skontatkuje się z firmą chcę usłyszeć wasze opinie.

Re: Błędy podczas zaplatania silnik w serwisie MaxEV - zbyt duże otwory pod nyple

: 20 mar 2020, 13:01
autor: tas
Ktoś się jednak bawi :roll:
Kapsel się trzyma od spodu obręczy, wtedy się nie obraca i można go poszerzać ile trzeba.

Raczej kapsle powinny pozostać, 2.6mm to są sztywne szprychy, ona nie pęknie czyli prędzej wyciągnie nypla przez otwór w obręczy :(

Obrazek
Obrazek

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 20 mar 2020, 13:14
autor: Majster
Dzięki tas za zdjęcia.

Również się obawiam zniszczenia obręczy. Nie wiadomo kiedy to się stanie, w dodatku w środku będzie się zbierał brud.
Gdybym jeszcze raz chciał zlecić zaplatanie, czy mogę odzyskać szprychy, czy są one już na tyle skrzywione że trzeba kupić nowe?

W dodatku na zleceniu była informacja, żeby się ze mną skontaktować przed wykonaniem zamówienia. A umawiałem się na delikatne rozwiercenie kapsli.

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 20 mar 2020, 13:39
autor: tas
Wymiana pękniętej szprychy to koszt ~3zł
Wymiana pękniętej obręczy to koszt ~250zł

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 20 mar 2020, 13:51
autor: Majster
W poniedziałek skontaktuję się z firmą i opiszę dalej sytuację, w każdym razie nadal czekam na wasze opinie :).

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 20 mar 2020, 16:54
autor: krzychu666
nie tylko ty jesteś zawiedziony dałem do Maxew-u też QS-a 1000w i obręcz 26 wygłądało to identycznie .Strasznie pogorszyła się jakość ich usługi

Re: Błędy podczas zaplatania silnik w serwisie MaxEV - zbyt duże otwory pod nyple

: 20 mar 2020, 17:55
autor: GrzegorzS
tas pisze:
20 mar 2020, 13:01
Ktoś się jednak bawi :roll:
Kapsel się trzyma od spodu obręczy, wtedy się nie obraca i można go poszerzać ile trzeba.

Raczej kapsle powinny pozostać...
Co zrobisz jak jednak część kapsli zacznie się obracać?
Zapewne osadzenie kapsla nie jest jednakowe u różnych producentów, mi osobiście nie udało się rozwiercić Fortress-a w taki sposób jak sobie wymarzyłem.

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 20 mar 2020, 18:30
autor: tas
Trzeba kapsel przytrzymac od spodu, wtedy sie nie obraca. No i odpowiednie ostre wiertlo

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 20 mar 2020, 19:07
autor: Vegasnight9
Według mnie fuszerka. Reklamuj.

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 20 mar 2020, 19:20
autor: gienek333
Może te otwory lepiej było by powiększać odpowiednim stemplem?

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 20 mar 2020, 19:33
autor: verre
u mnie ponad rok temu też problemy z Maxev,
Obrazek
nyple luźne w obręczy a potem pękanie

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 23 mar 2020, 11:27
autor: Majster
Cześć,

Kontaktowałem się z serwisem MaxEV który to zaplatał. Uznali reklamację i zgodzili się na naprawę przez zaplot silnika ze szprychami 2,6mm w innej obręczy (Remex Jumbo). Do wyboru miałem też zmianę szprych na 2,3mm w obręczy Dartmoor.

Dostałem informację, że w obręczy Dartmoor Fortress nie da się powiększyć kapsla i po usunięciu zostanie dziura.

Dzisiaj lub jutro odsyłam silnik, dam znać jak otrzymam go spowrotem :)

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 23 mar 2020, 21:31
autor: midi
Hej, ja mam szprychy 2,6mm w obręczy Dartmoor Fortress, mam zastosowane nyple mini i powiększałem otwory w kapslach ( kapsle zostały ) , wszystko jest ok. Michał od watomierzy też zaplatał Mxus 3K na tej obręczy ze szprychami 2,6mm i nyplami standard, przyjechał do mnie i rozwierciliśmy obręcz tak że kapsle wypadły, od środka otwory fazowałem delikatnie frezem kulowym Fi 10mm wszystko się spasowało jak trzeba, nyple przez to ładnie się wykładają, zrobił na tym już kilka tyś km i nic nie pękło. Koła centrował nam znajomy prowadzący serwis i sklep rowerowy, nigdy nie mieliśmy z tym problemów, szprychy dobrze napięte i chyba taka w tym tajemnica.

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 24 mar 2020, 8:28
autor: Majster
Midi, dzięki za opinie.
Serwis napisał, że "Po rozwiercaniu i usunięciu kapsla niestety zostaje trochę większa dziura." no cóż może nie mieli freza kulowego tylko wiertło fi 7 :)

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 03 kwie 2020, 19:16
autor: Majster
Update - firma MaxEV uznała reklamację. Odesłałem silnik, a firma zaplotła w inną obręcz Jumbo RMX, i ty razem wygląda to rewelacyjnie. Wnioski na przyszłość: trzeba upewnić się że dana obręcz pasuje do szprych.

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 04 kwie 2020, 16:14
autor: ximad
Dziwie sie ze o tym nie powiedzieli przed zaplotem. Jak ja im wysłałem obrecze to 3 razy dzwonili żeby sie upewnic jakie szprychy, jakie grube, jakie wejdą do fortressa bez rozwiercania. Wszystkie za i przeciw sie dowiedzialem przed robota.

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 04 kwie 2020, 20:29
autor: scuda
Ja mam zrobione tak samo jak zrobił maxev, rozwiercone kapsle i poszerzony otwór, tak aby lekko luzy nyple miały aby się wykładały. Obręcz taka sama jak autora dartmoor fortress w 3k turbo i nic się nie działo z obręczą.

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 06 kwie 2020, 11:13
autor: Majster
Cześć,

Nie dzwonili pewnie dlatego, że już wcześniej zgadałem się na tą obręcz i szprychy 2.6mm. Jednak umawiałem się na delikatne rozwiercenie kapsli a nie dziury. Może i by działało, ale osłabia to konstrukcję i obrzydliwe wygląda. W każdym razie, jak pisałem - reklamacja uznana i temat załatwiony :)

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 06 kwie 2020, 18:40
autor: scuda
Dokładnie jak pisze zeeltom, ja brałem z maxev szprychy 2.6 i obrecz mialem dartmoor fortress taka jak ty bodajze, i nie dalo rozwiercic tak kapsli żeby nypel swobodnie wszedł. U siebie obrobiłem otwór fazownikiem i nie wygląda tak zle.

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 03 maja 2021, 15:08
autor: Camis
Nawierciłem kapsle pod szprychy 2.6 z nyplem mini 5mm. Niestety nie wyszło za dobrze i kapsle powypadały. Teraz mam spory otwór, czy te nyple co mam utrzymają się na tym czy wymienić je na nyple 6 albo 6.5mm?.

Jakieś rady czy niestety trzeba wymienić obręcz?.

Na zdjęciach szprychy nie poodciągane tylko włożone z luzem.

Obręcz Remerx Jumbo, silnik QS 205 35h.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 03 maja 2021, 16:10
autor: tas
Powyrywa te nyple z alu bez kapsli :(

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

: 03 maja 2021, 18:13
autor: Camis
zeeltom pisze:
03 maja 2021, 16:14
Załóż podkładki pod nyple i będzie grało ;)
Ale zwykle podkładki czy jakieś specjalne pod nyple?.