Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster »

Cześć,

Zamówiłem w serwisie MaxEv zaplot silnika QS 35h pod obręcz Dartmoor Fortress V2 26 cali ze szprychami 2.6mm. ;) Chciałbym zapytać was o opinię i porównanie waszych silników.

Dzisiaj odebrałem paczkę i czuję się zawiedziony. Kapsle zostały usunięte. Zdaję sobie sprawę, że przy grubszych szprychach może być konieczność poszerzenia, natomiast otwór powienien być proporcjonalny do grubości szprychy.
Zdjęcia:
Obrazek

Brak kapsla, widoczne wióry z wiercenia,
Obrazek

Obrazek
Dla porównania, inny silnik również z rozwierconym kapslem. Widać obręcz kapsla, nie ma luzu między nyplem i obręczą.
Obrazek

Zrobiłem pomiary. Średnia nypla wynosi około 5,5mm, średnica otworu 7mm a luzu jest aż (około) 1.5 mm. .

Zamówiłem szprychy 2,6mm bo zależy mi na maksymalnej wytrzymałości, jak i na wyglądzie.

Proszę o waszą opinię, czy tak to powinno wyglądać? Moim zdaniem jest to błąd serwisu, ale zanim skontatkuje się z firmą chcę usłyszeć wasze opinie.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2020, 10:05 przez Majster, łącznie zmieniany 3 razy.
Buduję lekkie pojazdy elektryczne dla czystej zabawy.

Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki:
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Błędy podczas zaplatania silnik w serwisie MaxEV - zbyt duże otwory pod nyple

Post autor: tas »

Ktoś się jednak bawi :roll:
Kapsel się trzyma od spodu obręczy, wtedy się nie obraca i można go poszerzać ile trzeba.

Raczej kapsle powinny pozostać, 2.6mm to są sztywne szprychy, ona nie pęknie czyli prędzej wyciągnie nypla przez otwór w obręczy :(

Obrazek
Obrazek
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster »

Dzięki tas za zdjęcia.

Również się obawiam zniszczenia obręczy. Nie wiadomo kiedy to się stanie, w dodatku w środku będzie się zbierał brud.
Gdybym jeszcze raz chciał zlecić zaplatanie, czy mogę odzyskać szprychy, czy są one już na tyle skrzywione że trzeba kupić nowe?

W dodatku na zleceniu była informacja, żeby się ze mną skontaktować przed wykonaniem zamówienia. A umawiałem się na delikatne rozwiercenie kapsli.
Buduję lekkie pojazdy elektryczne dla czystej zabawy.

Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki:
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: tas »

Wymiana pękniętej szprychy to koszt ~3zł
Wymiana pękniętej obręczy to koszt ~250zł
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster »

W poniedziałek skontaktuję się z firmą i opiszę dalej sytuację, w każdym razie nadal czekam na wasze opinie :).
Buduję lekkie pojazdy elektryczne dla czystej zabawy.

Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki:
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
Awatar użytkownika
krzychu666
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 19 lut 2018, 19:52
Lokalizacja: wiskitki

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: krzychu666 »

nie tylko ty jesteś zawiedziony dałem do Maxew-u też QS-a 1000w i obręcz 26 wygłądało to identycznie .Strasznie pogorszyła się jakość ich usługi
Ostatnio zmieniony 23 mar 2020, 15:23 przez krzychu666, łącznie zmieniany 1 raz.
elektryczna damka MXUS 3K 18S 35ah 50 A, MAXIM -MXUS 500W 14S 20ah 25A
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Błędy podczas zaplatania silnik w serwisie MaxEV - zbyt duże otwory pod nyple

Post autor: GrzegorzS »

tas pisze:
20 mar 2020, 13:01
Ktoś się jednak bawi :roll:
Kapsel się trzyma od spodu obręczy, wtedy się nie obraca i można go poszerzać ile trzeba.

Raczej kapsle powinny pozostać...
Co zrobisz jak jednak część kapsli zacznie się obracać?
Zapewne osadzenie kapsla nie jest jednakowe u różnych producentów, mi osobiście nie udało się rozwiercić Fortress-a w taki sposób jak sobie wymarzyłem.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: tas »

Trzeba kapsel przytrzymac od spodu, wtedy sie nie obraca. No i odpowiednie ostre wiertlo
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Vegasnight9
Forumowicz
Posty: 565
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Vegasnight9 »

Według mnie fuszerka. Reklamuj.
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243
gienek333
Forumowicz
Posty: 631
Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
Lokalizacja: Kraków

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: gienek333 »

Może te otwory lepiej było by powiększać odpowiednim stemplem?
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: verre »

u mnie ponad rok temu też problemy z Maxev,
Obrazek
nyple luźne w obręczy a potem pękanie
😁😁😁😁😁...😁😁😁
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster »

Cześć,

Kontaktowałem się z serwisem MaxEV który to zaplatał. Uznali reklamację i zgodzili się na naprawę przez zaplot silnika ze szprychami 2,6mm w innej obręczy (Remex Jumbo). Do wyboru miałem też zmianę szprych na 2,3mm w obręczy Dartmoor.

Dostałem informację, że w obręczy Dartmoor Fortress nie da się powiększyć kapsla i po usunięciu zostanie dziura.

Dzisiaj lub jutro odsyłam silnik, dam znać jak otrzymam go spowrotem :)
Buduję lekkie pojazdy elektryczne dla czystej zabawy.

Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki:
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
midi
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:25

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: midi »

Hej, ja mam szprychy 2,6mm w obręczy Dartmoor Fortress, mam zastosowane nyple mini i powiększałem otwory w kapslach ( kapsle zostały ) , wszystko jest ok. Michał od watomierzy też zaplatał Mxus 3K na tej obręczy ze szprychami 2,6mm i nyplami standard, przyjechał do mnie i rozwierciliśmy obręcz tak że kapsle wypadły, od środka otwory fazowałem delikatnie frezem kulowym Fi 10mm wszystko się spasowało jak trzeba, nyple przez to ładnie się wykładają, zrobił na tym już kilka tyś km i nic nie pękło. Koła centrował nam znajomy prowadzący serwis i sklep rowerowy, nigdy nie mieliśmy z tym problemów, szprychy dobrze napięte i chyba taka w tym tajemnica.
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster »

Midi, dzięki za opinie.
Serwis napisał, że "Po rozwiercaniu i usunięciu kapsla niestety zostaje trochę większa dziura." no cóż może nie mieli freza kulowego tylko wiertło fi 7 :)
Buduję lekkie pojazdy elektryczne dla czystej zabawy.

Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki:
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster »

Update - firma MaxEV uznała reklamację. Odesłałem silnik, a firma zaplotła w inną obręcz Jumbo RMX, i ty razem wygląda to rewelacyjnie. Wnioski na przyszłość: trzeba upewnić się że dana obręcz pasuje do szprych.
Buduję lekkie pojazdy elektryczne dla czystej zabawy.

Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki:
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
ximad
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 01 mar 2018, 12:59
Lokalizacja: Poznań

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: ximad »

Dziwie sie ze o tym nie powiedzieli przed zaplotem. Jak ja im wysłałem obrecze to 3 razy dzwonili żeby sie upewnic jakie szprychy, jakie grube, jakie wejdą do fortressa bez rozwiercania. Wszystkie za i przeciw sie dowiedzialem przed robota.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: scuda »

Ja mam zrobione tak samo jak zrobił maxev, rozwiercone kapsle i poszerzony otwór, tak aby lekko luzy nyple miały aby się wykładały. Obręcz taka sama jak autora dartmoor fortress w 3k turbo i nic się nie działo z obręczą.
Awatar użytkownika
Majster
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 07 maja 2017, 16:42
Lokalizacja: Tychy

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Majster »

Cześć,

Nie dzwonili pewnie dlatego, że już wcześniej zgadałem się na tą obręcz i szprychy 2.6mm. Jednak umawiałem się na delikatne rozwiercenie kapsli a nie dziury. Może i by działało, ale osłabia to konstrukcję i obrzydliwe wygląda. W każdym razie, jak pisałem - reklamacja uznana i temat załatwiony :)
Buduję lekkie pojazdy elektryczne dla czystej zabawy.

Mój świat rowerów elektrycznych - zdjęcia, budowa, ciekawostki:
http://facebook.com/RoweryElektryczneDiscovery
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: scuda »

Dokładnie jak pisze zeeltom, ja brałem z maxev szprychy 2.6 i obrecz mialem dartmoor fortress taka jak ty bodajze, i nie dalo rozwiercic tak kapsli żeby nypel swobodnie wszedł. U siebie obrobiłem otwór fazownikiem i nie wygląda tak zle.
Awatar użytkownika
Camis
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Camis »

Nawierciłem kapsle pod szprychy 2.6 z nyplem mini 5mm. Niestety nie wyszło za dobrze i kapsle powypadały. Teraz mam spory otwór, czy te nyple co mam utrzymają się na tym czy wymienić je na nyple 6 albo 6.5mm?.

Jakieś rady czy niestety trzeba wymienić obręcz?.

Na zdjęciach szprychy nie poodciągane tylko włożone z luzem.

Obręcz Remerx Jumbo, silnik QS 205 35h.

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: tas »

Powyrywa te nyple z alu bez kapsli :(
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Camis
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 26 paź 2018, 16:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Ocena jakości zaplotu silnika w serwisie - zbyt duże otwory?

Post autor: Camis »

zeeltom pisze:
03 maja 2021, 16:14
Załóż podkładki pod nyple i będzie grało ;)
Ale zwykle podkładki czy jakieś specjalne pod nyple?.
ODPOWIEDZ