Jacek pisze: ↑28 maja 2020, 12:54
Czy to może mieć znaczenie w jakich okolicznościach .? .......
Zwykła dziura w drodze, możliwe uszkodzenia;
1. rozłączenie/uszkodzenie przewodów czujnika.
2. przesunięcie czujnika/tarczy PAS'a względem siebie.
3. zanik zasilania czujnika.
4. mechaniczne uszkodzenie samego czujnika.
5. elektryczne uszkodzenie samego czujnika, np spięcie.
Deszczowa pogoda, możliwe uszkodzenia;
1. zwarcie czujnika PAS.
2. zaburzenia sygnału z PAS skutkujące niemożliwością odczytu sygnału przez sterownik.
3. zakłócenia sygnału skutkujące zaburzeniem ustawień sterownik/wyświetlacz, najczęściej pomaga reset, jeżeli wyświetlacz ma taką opcję. Można też odłączyć baterię, i ponownie podłączyć ("mini" reset).
Jak widzisz, dwa "nieistotne" zdarzenia podczas jazdy, a zestaw możliwych usterek duży.
Ponieważ brak na forum jasnowidzów, niewielu używa PAS'a, a roweru z Twoim wspomaganiem zapewne nikt nie posiada, więc każda "pierdółka" może mieć znaczenie.
Masz dwie możliwości;
1. oddać rower do serwisu, bo jak mniemam, jest to fabryczny e-bike.
2. próbować naprawić rower we własnym zakresie.
Na początek sprawdziłbym ustawienia wyświetlacza jeżeli rower go posiada, bo jak już napisałem, nie jestem jasnowidzem. Być może "przestawił" się parametr dotyczący PAS. Można też zresetować zestaw jeżeli jest taka możliwość.
Jeżeli wybierzesz drugie rozwiązanie to, musisz zlokalizować czujnik PAS, i sprawdzić czy ma zasilanie. Jeżeli czujnik ma zasilanie, dobrze byłoby sprawdzić oscyloskopem prawidłowość podawanego sygnału. Przy braku takiej możliwości, trzeba sprawdzić czy jest podawany jakikolwiek sygnał (np. miernikiem), oraz czy czujnik/tarcza nie jest przesunięty, luźny, ma wszystkie magnesy, czy nie przyczepiły się jakieś opiłki magnetyczne zakłócające sygnał itd.
Tyle na początek.