Aluminiowy drut w nawoju qs 205 od cyklonebike :)

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Aluminiowy drut w nawoju qs 205 od cyklonebike :)

Post autor: equid »

Taka oto ciekawostka, według opisu wynika ze maja silniki nawinięte aluminiowym drutem :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
michaS
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58

Re: Aluminiowy drut w nawoju qs 205 od cyklonebike :)

Post autor: michaS »

ja mam inne pytanie ... jedni podają 150nm inni 180 a jeszcze inni 181 albo 182 :D ile to ma , noi wersja z ferrofluidem jest bezobsługowa czy muszę jakieś serwisy robić ?!
Awatar użytkownika
AST034
Forumowicz
Posty: 1090
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Aluminiowy drut w nawoju qs 205 od cyklonebike :)

Post autor: AST034 »

michaS pisze:
07 lip 2020, 0:12
ja mam inne pytanie ... jedni podają 150nm inni 180 a jeszcze inni 181 albo 182 :D ile to ma , noi wersja z ferrofluidem jest bezobsługowa czy muszę jakieś serwisy robić ?!
Moment obrotowy zalezy od uzwojenia i zasilania. Silnik o nawoju 4T ma 150NM na papierze, 5T 180NM. A w rzeczywistosci moze byc mniej lub wiecej, zalezy od sterownika i akumulatora. No i oczywiscie srednicy obreczy, opony...

Co do ferro to wymiana co 5 tys km, jak olej w samochodzie :P

Zartowalem :D Bezobslugowy, musisz tylko zabezpieczyc termicznie silnik, zeby go nie uszkodzic, no i do ferro warto zalozyc hubsinki :)
Awatar użytkownika
michaS
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 19 maja 2020, 14:58

Re: Aluminiowy drut w nawoju qs 205 od cyklonebike :)

Post autor: michaS »

gdzie coś znajdę o zabezpieczniu silnika z ferro :) ?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Aluminiowy drut w nawoju qs 205 od cyklonebike :)

Post autor: tas »

Ferro się wymienia w silniku co 6-12 miesięcy, przecież on wysycha, nie jest na stałe
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
BeneQ
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:45
Lokalizacja: Milówka

Re: Aluminiowy drut w nawoju qs 205 od cyklonebike :)

Post autor: BeneQ »

Top już odpuśćcie sobie Ferrofluid z wymianą 2x do roku i załóżcie turbinatory ,to takie lepsze większe hubsinki.
Dodać należy że ferrofluid jest na liście produktów cancerogennych ( rakotwórczych )
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Aluminiowy drut w nawoju qs 205 od cyklonebike :)

Post autor: tas »

Dobra rada!
Tylko, że bez ferro radiatory właściwie nie działają. Nie ma nośnika ciepła. Taki drobny niuans ;)
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2021, 0:34 przez tas, łącznie zmieniany 1 raz.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Aluminiowy drut w nawoju qs 205 od cyklonebike :)

Post autor: Goliath »

Zostaje olej trafo :)
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Aluminiowy drut w nawoju qs 205 od cyklonebike :)

Post autor: Przemek »

Przerabiałem również rakotwórczy olej trafo, fakt nie przegrzejesz silnika przynajmniej ja nie przegrzałem termik (125C) ale po ostrej jeździe nie miałem ochoty wstawiać go na klatkę schodową, SMRÓD jest nie do zaakceptowania, szukałem zamiennika tego śmierdziela i okazało sie że olej z oliwek jest bezwonny, temperatura zapłonu trafo 150C z oliwek 220C , a dlaczego z oliwek a nie rzepak , oliwkowy ma znacznie dłuższą żywotność po stygnięciu ( nie sieciuje)
co do ferro miałem i nigdy więcej tej rdzy bym nie zaaplikował, po pół roku silnik wygląda jakby dostał wody i zardzewiał , serwis poleca dolewać co 6 miesięcy , po takich 10 dolewkach czyli 3 latach w silniku będzie więcej rdzy niż na ramie po zimowej jeździe w soli ..
ODPOWIEDZ