Strona 1 z 1

Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 03 wrz 2020, 21:30
autor: Franc
Do projektowanego cargobike'a - będę potrzebował do tylnych kół (rowerowe 20"), silników w piastach, mocowanych jednostronnie (plus sterownik, akumulatory itd). Ktoś, coś zna, wie?

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 06 wrz 2020, 15:56
autor: Franc
Do tej pory znalazłem te: https://www.ebikes.ca/product-info/all- ... motor.html, jeszcze nie wnikałem co z nimi, jak sterować itd.
Czy ktoś jeszcze zna jakieś silnik, które można zapleść na rowerowej obręczy i zamontować jednostronnie?

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 06 wrz 2020, 17:40
autor: pxl666
A taki setup



?

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 06 wrz 2020, 19:31
autor: Franc
Tylko, że ja potrzebuje rozwiązania "profesjonalnego" a nie DIY, poza tym, jaka jest moc tych silniczków? W teorii do tego cargobike'a potrzebuję 250W (2x125W) bo musi być oficjalnie "street legal". Zdrowy rozsądek zaś podpowiada, że przydałoby się tak z 2x500W bo to będzie z 60kg roweru, 80kg rowerzysty i do 250kg ładunku czyli cirka 400kg w drodze..

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 06 wrz 2020, 21:39
autor: Yin
Franc pisze:
06 wrz 2020, 19:31
W teorii do tego cargobike'a potrzebuję 250W (2x125W) bo musi być oficjalnie "street legal". Zdrowy rozsądek zaś podpowiada, że przydałoby się tak z 2x500W bo to będzie z 60kg roweru, 80kg rowerzysty i do 250kg ładunku czyli cirka 400kg w drodze..
Tego nikt nie sprawdza :) Musisz do takiej masy mieć zapas termiczny bo silniczki pod 400kg obciążenia wydymi na pierwszej małej górce. Nie łatwiej dać jakiś konkretniejszy silnik do tylnego koła?

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 06 wrz 2020, 21:52
autor: Franc
Yin: będą 2 koła więc i 2 silniki.

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 07 wrz 2020, 7:11
autor: pxl666
myślę ze sporo zależy jak i po czym to się ma toczyć , oryginalnie takie kolo z hoverboarda 10" ludki używają do hulajnóg i pakują w to 60v . temat przekładniowych jednostronnych jest dość mało poruszany i na forum wcześniej nie widziałem tematu

tu masz przyczepkę pchającą i kolega rusza pod stromszą górkę bez pedałowania

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 07 wrz 2020, 9:42
autor: Zxc843
Najprościej to by było zmienić trochę budowę przyczepki aby można było zamontować silnik z mocowaniem dwustronnym.

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 08 wrz 2020, 22:33
autor: slow
Silniki z filmu to silniki od hoverboarda 6,5cala. Katowaliśmy takie w pojazdach ze sterownikiem 500W. Po 30min były mocno gorące przy bardzo ostrej jeździe. 250W podejrzewam że bezproblemowo dadzą radę. Tylko nie wiadomo jak z ich sprawnością po zaszprychowaniu na znacznie większe koło. możliwe że przy znacznie niższych obrotach szybko pójdą z dymem.

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 09 wrz 2020, 10:21
autor: Franc
W dalszym ciągu szukam rozwiązań profesjonalnych a nie przeróbek i radosnej twórczości. Poza tym pragnę zauważyć, że nie tylko moc silniczka się liczy, ale też jego mechaniczna wytrzymałość: w rowerze, który będzie ważył cirka 400kg a nawet więcej 10mm ośka koła choćby nie wiem jak dobrej stali się ją zrobi to nie wytrzyma. Muszą być dużo grubsze - 15, 20mm.

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 09 wrz 2020, 13:32
autor: mik84
A jak chciałbyś rozwiązać kwestię mechanizmu różnicowego, wiem że moc mała ale zastanawia mnie jak to się będzie prowadzić przy dość znacznym obciążeniu o jakim piszesz. Przy jeździe na luzie nie będzie problemu, pytanie jak się zachowa pojazd przy podaniu napięcia na silniki w czasie jazdy po łuku. Macie podobne doświadczenia?
Chodzi o uniknięcie tego typu przygód np przy zjeździe z górki :


Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 09 wrz 2020, 15:06
autor: Franc
Przy 2 silnikach to będzie [skreślone]trochę[/skreślone] zupełnie inaczej działać niż sztywna oś, sterowanie silników może wygenerować elektroniczny mechanizm różnicowy (wide pojazd elektryczny Elipsa), [skreślone]poza tym rozstaw kół (~840mm) będzie trochę większy niż możliwy do ogarnięcia bez mechanizmu różnicowego (600~650mm - stare badania, między innymi na podstawie BMW Isetta)[/skreślone, bo sprawdziłem - maksymalny rozstaw kół bez mechanizmu różnicowego to 400~450mm].
Dodano:
Oczywiście mechanizm różnicowy będzie na przedniej, skrętnej osi, przy napędzie na pedały, tu za bardzo nie da się nic innego wymyślić.

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 09 wrz 2020, 19:16
autor: gość
Nie sądzę że znajdzie się dedykowane rozwiązanie.
Może warto rozważyć silnik z hulajnogi/hoverboarda jako rolka napędzają?

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 09 wrz 2020, 20:49
autor: Franc
Napęd z rolki ma za duże straty.
Silnik Grin All Axle Hub Motor do którego linkuje na górze ma wersję z mocowaniem jednostronnym - oś 20mm, kolega zastosował 2 w przednich kołach swojej Leiba X-Stream XXL, pedałuje na tylne koło przez rohloffa.
https://biketothefuture.ch/
https://biketothefuture.ch/realisations ... xl-allrad/

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 09 wrz 2020, 21:15
autor: Yin
gość pisze:
09 wrz 2020, 19:16
Nie sądzę że znajdzie się dedykowane rozwiązanie.
Może warto rozważyć silnik z hulajnogi/hoverboarda jako rolka napędzają?
Przy 400 kg jedyne co zrobi rolka do dziurę w oponie :)
Franc pisze:
06 wrz 2020, 21:52
Yin: będą 2 koła więc i 2 silniki.
Czekaj ale jaki konkretnie układ tego cargo bike planujesz? Założyłem tadpole z dwoma kołami z przodu i jednym z tyłu? Jeśli tak to naprawdę nie upieraj się w tych silnikach z przodu - pod 400 kg gotowych rozwiązań huba na przód na 99% nie znajdziesz, na tył jak najbardziej. Chyba ze zrezygnujesz z mocowania jednostronnego i zrobisz cargo - rikszę gdzie cały przedni wózek będzie skręcał.

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 09 wrz 2020, 21:32
autor: Franc
4 koła: 2 przednie skrętne, mocowane jednostronnie, na poprzecznych podwójnych whaczach, napędzane pedałami i 2 tylne koła na wahaczach wleczonych, mocowane również jednostronnie z silnikami w piastach. :D
Coś jak Amadrillo, ale z mniej skomplikowanym napędem mięśniowym oraz możliwością mocowania ładunku nisko pomiędzy tylnymi kołami.

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 09 wrz 2020, 22:18
autor: slow

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 09 wrz 2020, 22:21
autor: Franc
But why?

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 10 wrz 2020, 7:34
autor: tkoko
Franc pisze:
09 wrz 2020, 22:21
But why?
Dlatego że ma to co chcesz :D mocne koło, przystosowane do dużych obciążeń, fabryczne wzmocnione montowanie do jednej strony, i silniki w kole (możesz nawet dać na wszystkie koła).

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 10 wrz 2020, 8:50
autor: Franc
To co projektuję, to będzie legalny rower docelowo z pełną homologacją a nie jednorazowa popierdułka, tu trzeba koła "rowerowe" (oczywiście poza piastami), silniki kastrowane do 250W, komplet oczujnikowania, szerokość 900mm i takie tam.
Im koła są szersze, tym mam mniej miejsca na ładunek pomiędzy nimi. Im koła mają szersze opony, tym mają większe opory toczenia.

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 10 wrz 2020, 12:13
autor: tkoko
Franc pisze:
10 wrz 2020, 8:50
To co projektuję, to będzie legalny rower docelowo z pełną homologacją a nie jednorazowa popierdułka, tu trzeba koła "rowerowe" (oczywiście poza piastami), silniki kastrowane do 250W, komplet oczujnikowania, szerokość 900mm i takie tam.
Im koła są szersze, tym mam mniej miejsca na ładunek pomiędzy nimi. Im koła mają szersze opony, tym mają większe opory toczenia.
A co ma koło do legalności roweru. To czy będzie legalny zależy tylko od Ciebie, i parametrów które zapodasz. 100 kg na zwykłą obręcz rowerową, gdzie po wpadnięciu w dziurę będzie zapewne z pół tony i więcej, to też żadne rozwiązanie, a jak zastosujesz motocyklowe obręcze, to będziesz miał to samo co przy tych kołach. Co do powierzchni ładunkowej, to ile Ci się zmniejszy w stosunku do dużego koła rowerowego. Moim zdaniem nieznacznie, bo zyskujesz na małej średnicy koła.

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 21 paź 2020, 13:10
autor: Franc
Wracając do rozważań, czy ktoś zna jakiś producentów silników w piastach, co mają modele z osią 20mm? Ostatecznie 17mm. Bo jakby w takim silniku kable wychodziły po stronie mocowania tarczy, to można by go po niewielkich przeróbkach zamontować jednostronnie.

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 21 paź 2020, 22:45
autor: Leopold
Franc znamy się ze zlotu w Ogrodzieńcu. Miałem tam quada "Kropkę" z napędem 250 W ale silnik zamontowany jako midrive przez pośrednią przekładnię na tylne półośki z mechanizmem różnicowym dla ubogich z dwóch wolno biegów. Zrobiłem tak dlatego, że nie mogłem znaleźć silników jednostronnych o odpowiednich parametrach. Rower ten zrobiłem w 2013 r, od tamtej pory takich silników nie znalazłem by były fabrycznie w kole stricte rowerowym. W tej chwili moim zdaniem pozostaje Ci dwa rozwiązania: jedno - odstąpić od założenia silników rowerowych nie patrząc na ich moc i zastosować klasy samochodowo - motocyklowej, lub dać tak jak proponujesz silniki rowerowe ale od hoverboarda 10" zaplecione w koła najwyżej 24" (moim zdaniem silniki te jako, że mają maksymalne obroty 209 r/min i i patrząc na cel delikatnej budowy nie nadają Ci się); drugie rozwiązanie to, to jakie mam w "Kropce", dać z tyłu silnik 250 W jako midrive - silnik poza kołem z typowym mechanizmem różnicowym. Ze względów wytrzymałościowych optowałbym za tym drugim rozwiązaniem. W "Kropce" dałem półośki o średnicy 20 mm. Mocowanie kół typu wózka inwalidzkiego. Przód Tak jak założyłeś. Patrząc na planowane obciążenia i przepisy szybkości nie będziesz rozwijał ponad 25 km/h.
Leopold

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 05 gru 2020, 20:05
autor: Franc
Czy znacie firmę Heinzmann: https://www.heinzmann-electric-motors.com/en/?
Produkują silniki z mocowaniem jednostronnym, ale one mają nośność max 100kg na koło w takim układzie. Czy ktoś tego używał? Jak z ich jakością i wytrzymałością?

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 09 sty 2021, 19:39
autor: Yin
Przeglądałem stronę ev4 i mają pojazd na hubach mocowanych jednostronnie:
https://www.ev4.pl/mountain-cart-4x4.html

Trzeba by napisać do nich maila czy sprzedają silniki osobno. Btw firma z Warszawy więc Franc ma blisko :)

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 10 sty 2021, 20:31
autor: molpiku
A może jeden silnik napędzający tylną oś bez dyfra aby w razie czego nie odcinało jak ktoś pojedzie w teren.

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 02 lut 2021, 17:44
autor: Franc
Nie może być jeden silnik napędzający oś, bo nie będzie osi łączącej koła. On będą na wleczonych wahaczach, po bokach przestrzeni ładunkowej.

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 13 maja 2021, 23:33
autor: Franc
4 silniki Heinzmann do 2 prototypów rowerów już dotarły, teraz finalizuję jeszcze zakup 2szt Grin All-Axle do trzeciego prototypu. Przy okazji naszła mnie taka myśl, czy warto zamocować dodatkową manetkę do sterowania hamulcem silnikowym (poziomem regeneracji), bo Grin ma taką opcję. I Heinzmann w sumie też.
Na lewej sterownicy by była manetka hamowania regeneracyjnego i przełącznik świateł a na prawej manetka gazu, przyciski zmiany biegów wraz z wyświetlaczem oraz przyciski sterowania funkcjami silników.

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 08 sty 2022, 22:08
autor: Franc
Stworzyłem potwora. Pusty, na lodzie zajebiście jeździ bokami, na suchym błyskawicznie dociąga do kagańca na 45km/h nawet załadowany na ~180kg + 60kg rowerzysty. Co prawda, nie jest jeszcze wszystko dobrze ustawione w programie sterującym, ale powolutku się dopracowują szczegóły.
Wzmocnić muszę jeszcze zawieszenie i dorobić mechanizm spinający ramę z tyłu, po załadowaniu kontenera.

Re: Silniki w kole z mocowaniem jednostronnym

: 09 sty 2022, 0:25
autor: Yasiu77
dawaj więcej szczegółów i foty :shock: