BAFANG RM G020 250W 45nm

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Filippo1934
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 17 wrz 2020, 8:38

BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: Filippo1934 »

Witam,

tydzień temu dzięki okazyjnej cenie zdecydowałem się na zakup roweru elektrycznego Indiana E-MTB 1.0 M. Znalazłem go w popularnej sieci sklepów z elektroniką za 3119 zł przeceniony bodajże z 4200 zł. Rower pierwszego dnia zrobił na mnie wrażenie korzystałem z trybu ECO (1), ale zaczęło mi brakować w nim siły na podjazdach (liczyłem na większą pomoc). Następnego dnia próbowałem jazdy na trybie POWER (3) i teraz śmiało mogę powiedzieć, że jestem prawie w 100 % usatysfakcjonowany. Jedyny mankament to oczywiście prędkość, rower wspiera nas do prędkości 24-25 km/h, fajnie by było gdyby na ostatnim trybie dawał radę osiągnąć te 30 km/h. Pytanie czy ktoś ma taki rower ewentualnie miał styczność z takim silnikiem i próbował coś przy nim majsterkować ewentualnie, gdzie szukać pomocy przy lekkim tuningu. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego modelu mogę śmiało podzielić się swoimi wrażeniami.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: pxl666 »

Szukałeś po necie czy da się wejść w menu displaya?
Filippo1934
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 17 wrz 2020, 8:38

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: Filippo1934 »

Da się wejść natomiast nie można tam dokonać żadnych znaczących zmian po za trybem pracy 1 ECO 2 NORMAL 3 POWER oraz rozmiarem koła.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: pxl666 »

zmień rozmiar i zobacz jak szczytuje prędkość
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: tkoko »

Filippo1934 pisze:
17 wrz 2020, 11:15
Da się wejść natomiast nie można tam dokonać żadnych znaczących zmian po za trybem pracy 1 ECO 2 NORMAL 3 POWER oraz rozmiarem koła.
Tryby wspomagania zmienia się bez wchodzenia w menu wyświetlacza. Jeżeli możesz wrzuć zdjęcie wyświetlacza, najlepiej ze wszystkimi świecącymi ikonkami, oraz nazwą/numerem.
Filippo1934
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 17 wrz 2020, 8:38

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: Filippo1934 »

Są 3 tryby pracy roweru tak jak napisałem (1, 2 i 3) ale dodatkowo jest 6 poziomów wspomagania i można je zmieniać bez wchodzenia w ukryte menu. Przesyłam zdjęcia jakie zrobiłem w razie czego zrobię dodatkowe.
Załączniki
IMG_20200917_134250_compress46.jpg
IMG_20200917_134213_compress7.jpg
IMG_20200917_134056_compress29.jpg
IMG_20200917_134044_compress75.jpg
IMG_20200917_134034_compress37.jpg
IMG_20200917_134027_compress20.jpg
IMG_20200917_134018_compress10.jpg
IMG_20200917_081225_compress40.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: pxl666 »

Próbowałeś zmienić w ustawieniach rozmiar obręczy? Nie będzie dobrze sczytywał prędkości ale może pojedzie 35kmh
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: tkoko »

Za wiele tu nie zdziałasz.



W samym wyświetlaczu możesz faktycznie spróbować dać największy rozmiar dostępnego koła, i to w zasadzie wszystko. Wskazania będą "z księżyca" ale być może rzeczywista maksymalna prędkość się podniesie. Nie wiem czy masz PAS, i dostęp do jego magnesów. Tu również można pokombinować z ilością magnesów. Trzecia możliwość to zwiększyć największą zębatkę. Ostatnia możliwość to w miejsce oryginalnego czujnika prędkości dać przerzutnik bistabilny, by zmniejszyć wskazania prędkości o połowę.
Rychu
Forumowicz
Posty: 127
Rejestracja: 28 mar 2019, 0:27

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: Rychu »

Taki sam wyświetlacz jak w Ecobike, a w nich można było odblokować większą moc, więc może jednak jest tam jakieś ukryte menu...
Filippo1934
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 17 wrz 2020, 8:38

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: Filippo1934 »

Nie ma większych możliwości do modyfikacji roweru z poziomu tego menu. Gdzie mogę szukać tego czujnika prędkości, przejrzałem wszystkie szprychy i na żadnej go nie znalazłem.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: tkoko »

Jeżeli na żadnym kole nie masz magnesu, to zapewne prędkość jest pobierana z hali, wówczas zmiana rozmiaru koła na największą wartość, powinna zwiększyć realną prędkość wspomagania. A masz PAS, np przy korbie?
Filippo1934
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 17 wrz 2020, 8:38

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: Filippo1934 »

Jako totalny laik w tym temacie nie wiem o co chodzi. Mógłbyś mi wyjaśnić o jaki PAS chodzi ? Jakieś zdjęcie ewentualnie wstawić ?
KrzysiekEV
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
Lokalizacja: Częstochowa

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: KrzysiekEV »

W przekładniowych silnikach Bafang prędkość jest brana z dodatkowego czujnika hala podpiętego do cienkiego białego przewodu wiązki hali.
Na pokrywie silnika jest zwykle 6 magnesów , można by wyciągnąć połowę co zmniejszy prędkość 2x na czujniku.
Ale na razie nie rozbieraj silnika , zmierz miernikiem napięcie pomiędzy cienkim białym a czarnym ile jest impulsów na jeden obrót koła.
Jak jest więcej jak jeden impuls to biały-czarny podepnij pod zwykłą czujkę z licznika rowerowego (odepnij od silnika biały) i magnes na szprychę.
Filippo1934
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 17 wrz 2020, 8:38

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: Filippo1934 »

Dzięki za odpowiedź. W weekend wyskoczę na wieś gdzie będę miał dostęp do czujnika i spróbuje coś podziałać. Zdam relacje w niedzielę wieczorem lub poniedziałek.
szkuba
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: szkuba »

Raczej jest tak że prędkość jest brana z jednego dedykowanego magnesu na obudowie wewnętrznej. To widać jeżeli ci nie znika prędkość kiedy silnik nie pracuje a ty jedziesz np z górki. wyciągnięcie magnesu na zewnątrz nic nie da w takiej sytuacji. No i rozmiar koła należy zmniejszyć w ustawieniach a nie zwiększyć ;)
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Filippo1934
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 17 wrz 2020, 8:38

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: Filippo1934 »

Witam, ponownie na forum. Sezon rowerowy został rozpoczęty a więc wraca temat zdjęcia blokady prędkości. Tak jak kolega w poście wyżej napisał, jeżeli zjeżdżam z górki na luzie prędkość i tak jest cały czas mierzona bez względu czy silnik pracuje czy nie. Spróbuję zmniejszyć rozmiar koła.
Kulawy Zdzich
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 09 maja 2021, 6:30

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: Kulawy Zdzich »

No witam i co masz nam coś do opowiedzenia jak "eksperymenty"???
Kulawy Zdzich
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 09 maja 2021, 6:30

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: Kulawy Zdzich »

Ale jestem baran teraz sprawdziłem datee
tomekjaworski
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 12 wrz 2021, 12:48

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: tomekjaworski »

Czy może ktoś zna fachowca który mógłby zwieększyć prędkość w moim rowerze w razie czego poproszę o jakieś namiary z góry dziękuję
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: Tooropek »

To dość droga impreza bo wiąże się z wymianą sterownika, aku i ładowarki więc koszt takiej przeróbki nie jest adekwatny do możliwości. Sprzedaj rower i sam zbuduj coś szybszego od podstaw, da Ci to wiele doświadczeń i frajdy.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: pxl666 »

Jak jest lewy technicznie to z tą frajdą może być różnie...uważam że lepiej zlecić robotę fachowcowi
tomekjaworski
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 12 wrz 2021, 12:48

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: tomekjaworski »

Sprzedaż odpada, tylko gdzie tego fachowca szukać
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: Tooropek »

Nie opisałeś roweru, zdjęć nie dałeś, nie wiadomo co masz a mamy mówić o przeróbce w ciemno..? Poprosimy technikalia a majster sam się odezwie.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
tomekjaworski
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 12 wrz 2021, 12:48

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: tomekjaworski »

Bafang 250W, 36VDC - BFY1809H10246-1,
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

Post autor: Tooropek »

Jest to mid drive więc nie ma szans nie zmieniając sterownika, aku i ładowarki. Myślę, że wszystko jest jasne?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
ODPOWIEDZ