Strona 1 z 1

BAFANG RM G020 250W 45nm

: 17 wrz 2020, 8:47
autor: Filippo1934
Witam,

tydzień temu dzięki okazyjnej cenie zdecydowałem się na zakup roweru elektrycznego Indiana E-MTB 1.0 M. Znalazłem go w popularnej sieci sklepów z elektroniką za 3119 zł przeceniony bodajże z 4200 zł. Rower pierwszego dnia zrobił na mnie wrażenie korzystałem z trybu ECO (1), ale zaczęło mi brakować w nim siły na podjazdach (liczyłem na większą pomoc). Następnego dnia próbowałem jazdy na trybie POWER (3) i teraz śmiało mogę powiedzieć, że jestem prawie w 100 % usatysfakcjonowany. Jedyny mankament to oczywiście prędkość, rower wspiera nas do prędkości 24-25 km/h, fajnie by było gdyby na ostatnim trybie dawał radę osiągnąć te 30 km/h. Pytanie czy ktoś ma taki rower ewentualnie miał styczność z takim silnikiem i próbował coś przy nim majsterkować ewentualnie, gdzie szukać pomocy przy lekkim tuningu. Jeżeli ktoś ma jakieś pytania odnośnie tego modelu mogę śmiało podzielić się swoimi wrażeniami.

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 17 wrz 2020, 10:40
autor: pxl666
Szukałeś po necie czy da się wejść w menu displaya?

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 17 wrz 2020, 11:15
autor: Filippo1934
Da się wejść natomiast nie można tam dokonać żadnych znaczących zmian po za trybem pracy 1 ECO 2 NORMAL 3 POWER oraz rozmiarem koła.

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 17 wrz 2020, 12:31
autor: pxl666
zmień rozmiar i zobacz jak szczytuje prędkość

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 17 wrz 2020, 12:46
autor: tkoko
Filippo1934 pisze:
17 wrz 2020, 11:15
Da się wejść natomiast nie można tam dokonać żadnych znaczących zmian po za trybem pracy 1 ECO 2 NORMAL 3 POWER oraz rozmiarem koła.
Tryby wspomagania zmienia się bez wchodzenia w menu wyświetlacza. Jeżeli możesz wrzuć zdjęcie wyświetlacza, najlepiej ze wszystkimi świecącymi ikonkami, oraz nazwą/numerem.

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 17 wrz 2020, 13:50
autor: Filippo1934
Są 3 tryby pracy roweru tak jak napisałem (1, 2 i 3) ale dodatkowo jest 6 poziomów wspomagania i można je zmieniać bez wchodzenia w ukryte menu. Przesyłam zdjęcia jakie zrobiłem w razie czego zrobię dodatkowe.

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 17 wrz 2020, 15:33
autor: pxl666
Próbowałeś zmienić w ustawieniach rozmiar obręczy? Nie będzie dobrze sczytywał prędkości ale może pojedzie 35kmh

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 17 wrz 2020, 16:15
autor: tkoko
Za wiele tu nie zdziałasz.



W samym wyświetlaczu możesz faktycznie spróbować dać największy rozmiar dostępnego koła, i to w zasadzie wszystko. Wskazania będą "z księżyca" ale być może rzeczywista maksymalna prędkość się podniesie. Nie wiem czy masz PAS, i dostęp do jego magnesów. Tu również można pokombinować z ilością magnesów. Trzecia możliwość to zwiększyć największą zębatkę. Ostatnia możliwość to w miejsce oryginalnego czujnika prędkości dać przerzutnik bistabilny, by zmniejszyć wskazania prędkości o połowę.

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 17 wrz 2020, 17:37
autor: Rychu
Taki sam wyświetlacz jak w Ecobike, a w nich można było odblokować większą moc, więc może jednak jest tam jakieś ukryte menu...

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 17 wrz 2020, 18:43
autor: Filippo1934
Nie ma większych możliwości do modyfikacji roweru z poziomu tego menu. Gdzie mogę szukać tego czujnika prędkości, przejrzałem wszystkie szprychy i na żadnej go nie znalazłem.

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 17 wrz 2020, 18:59
autor: tkoko
Jeżeli na żadnym kole nie masz magnesu, to zapewne prędkość jest pobierana z hali, wówczas zmiana rozmiaru koła na największą wartość, powinna zwiększyć realną prędkość wspomagania. A masz PAS, np przy korbie?

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 17 wrz 2020, 19:14
autor: Filippo1934
Jako totalny laik w tym temacie nie wiem o co chodzi. Mógłbyś mi wyjaśnić o jaki PAS chodzi ? Jakieś zdjęcie ewentualnie wstawić ?

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 17 wrz 2020, 19:31
autor: KrzysiekEV
W przekładniowych silnikach Bafang prędkość jest brana z dodatkowego czujnika hala podpiętego do cienkiego białego przewodu wiązki hali.
Na pokrywie silnika jest zwykle 6 magnesów , można by wyciągnąć połowę co zmniejszy prędkość 2x na czujniku.
Ale na razie nie rozbieraj silnika , zmierz miernikiem napięcie pomiędzy cienkim białym a czarnym ile jest impulsów na jeden obrót koła.
Jak jest więcej jak jeden impuls to biały-czarny podepnij pod zwykłą czujkę z licznika rowerowego (odepnij od silnika biały) i magnes na szprychę.

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 17 wrz 2020, 19:51
autor: Filippo1934
Dzięki za odpowiedź. W weekend wyskoczę na wieś gdzie będę miał dostęp do czujnika i spróbuje coś podziałać. Zdam relacje w niedzielę wieczorem lub poniedziałek.

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 23 wrz 2020, 18:37
autor: szkuba
Raczej jest tak że prędkość jest brana z jednego dedykowanego magnesu na obudowie wewnętrznej. To widać jeżeli ci nie znika prędkość kiedy silnik nie pracuje a ty jedziesz np z górki. wyciągnięcie magnesu na zewnątrz nic nie da w takiej sytuacji. No i rozmiar koła należy zmniejszyć w ustawieniach a nie zwiększyć ;)

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 29 mar 2021, 9:04
autor: Filippo1934
Witam, ponownie na forum. Sezon rowerowy został rozpoczęty a więc wraca temat zdjęcia blokady prędkości. Tak jak kolega w poście wyżej napisał, jeżeli zjeżdżam z górki na luzie prędkość i tak jest cały czas mierzona bez względu czy silnik pracuje czy nie. Spróbuję zmniejszyć rozmiar koła.

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 12 cze 2021, 22:43
autor: Kulawy Zdzich
No witam i co masz nam coś do opowiedzenia jak "eksperymenty"???

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 12 cze 2021, 22:45
autor: Kulawy Zdzich
Ale jestem baran teraz sprawdziłem datee

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 12 wrz 2021, 12:59
autor: tomekjaworski
Czy może ktoś zna fachowca który mógłby zwieększyć prędkość w moim rowerze w razie czego poproszę o jakieś namiary z góry dziękuję

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 12 wrz 2021, 22:07
autor: Tooropek
To dość droga impreza bo wiąże się z wymianą sterownika, aku i ładowarki więc koszt takiej przeróbki nie jest adekwatny do możliwości. Sprzedaj rower i sam zbuduj coś szybszego od podstaw, da Ci to wiele doświadczeń i frajdy.

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 12 wrz 2021, 22:43
autor: pxl666
Jak jest lewy technicznie to z tą frajdą może być różnie...uważam że lepiej zlecić robotę fachowcowi

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 13 wrz 2021, 8:41
autor: tomekjaworski
Sprzedaż odpada, tylko gdzie tego fachowca szukać

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 13 wrz 2021, 9:33
autor: Tooropek
Nie opisałeś roweru, zdjęć nie dałeś, nie wiadomo co masz a mamy mówić o przeróbce w ciemno..? Poprosimy technikalia a majster sam się odezwie.

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 13 wrz 2021, 11:52
autor: tomekjaworski
Bafang 250W, 36VDC - BFY1809H10246-1,

Re: BAFANG RM G020 250W 45nm

: 13 wrz 2021, 14:19
autor: Tooropek
Jest to mid drive więc nie ma szans nie zmieniając sterownika, aku i ładowarki. Myślę, że wszystko jest jasne?