Hej,
Mam mini-FATa 20" na silniku DD od sprzedawcy CSC z Ali (silniczek ichniejszy, 35H), ze sterownikiem KT48V 45A, czyli lekko ponad 2kW w szczycie. Śmiga to fajnie, V-max ok 45km/h mi wystarcza, za to moment od dołu jest bardzo fajny (porównując do zestawów z podobną mocą ale w większych obręczach).
Rowerek miał być głównie do miasta, ale szerokie opony sprawiają że fajnie sobie radzi poza asfaltem i od dłuższego czasu chodzi mi po głowie temat AWD
Nie chcę dawać takiego samego silnika DD do przodu - bo spora masa i większe opory. W sumie to 2WD przyda się przy niższych prędkościach i bardziej grząskim terenie, więc po głowie chodzi jakaś 500W przekładniówka do przodu. W drugim składaczku 20" (podobna średnica całego koła) mam właśnie przekłądniówkę 500W i wrażenie momentu od zera jest porównywalne.
Chodzi mi po głowie taki pomysł:
-500W przekładnia na przód,
-drugi sterownik KT sinus, bez dodatkowego wyświetlacza, tylko raz ustawiony na sztywno. V max ustawiony tak, że przy jakiejśtam prędkości (gdy przekładniówka już nie nadąży za DD) będzie odcinany przód,
-sygnały z czujników hamulców i PASa zdublowane do obu sterowników, tryby PAS ustawione na stałą moc, nie prędkość,
-Manetka: zasilana z jednego ze sterowników, wyjście synału na obydwa, przez osobne potencjometry, aby jakoś zgrać ze sobą zachowanie sterowników.
-przełącznik odcinający kontroler na przód, aby mieć opcję RWD lub AWD. FWD raczej bez sensu, bo przekładniówka by napędzała silnik DD.
Co o tym myślicie? Czy ktoś robił takie eksperymenty? Z racji że w KT manetka steruje prędkością, a nie momentem, to trochę boję się czy nie będzię tak że przy ruszaniu/przyspieszaniu będzie ok, ale już przy stałej prędkości może to kiepsko współpracować.
Dajcie znać, wolę zapytać przed zakupem, bo podejrzewam, że w razie niepowodzenia eksperymentu silniczek do FATa na przód zapleciony w koło 20" nie będzie zbyt chodliwy do sprzedaży
Napęd 2WD na silniku DD + przekładniówka?
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 773
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forumowicz
- Posty: 359
- Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
- Lokalizacja: Lubliniec
Re: Napęd 2WD na silniku DD + przekładniówka?
Po co kombinować, jak można użyć sterownik który obsługuje dwa silniki.
Tylko wtedy lepiej użyć takie same dwa silniki.
http://www.szktdz.com/en/news_show.php?article_id=523
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 773
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: Napęd 2WD na silniku DD + przekładniówka?
Taak, widziałem, sam go gdzieś wklejałem na forum, ale tak jak piszesz, takie same silniki. Nie wiem jak tam wyglądają możliwości osobnej konfiguracji tych sterowników. Podejrzewam, że słabo, nie znalazłem żadnego info w sieci o tym. No i moc
Taki sterownik to by było ok to 2x przekładnia.
Taki sterownik to by było ok to 2x przekładnia.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Napęd 2WD na silniku DD + przekładniówka?
Cos w tym jest. Napęd na przednie kolo jest niedoceniany...lukk pisze: ↑29 paź 2020, 8:57Hej,
Mam mini-FATa 20" na silniku DD od sprzedawcy CSC z Ali (silniczek ichniejszy, 35H), ze sterownikiem KT48V 45A, czyli lekko ponad 2kW ...
.....
W drugim składaczku 20" (podobna średnica całego koła) mam właśnie przekłądniówkę 500W i wrażenie momentu od zera jest porównywalne.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5822
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Napęd 2WD na silniku DD + przekładniówka?
nie tyle niedoceniany co ma spore wady , masa przedniego koła na słabszej przyczepności potrafi zrobić niespodziankę , widelec z silnikiem w przodzie dostaje po dupie i szybko traci sztywność , masa kierownika lepiej dociąża tylne kolo ...
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 773
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: Napęd 2WD na silniku DD + przekładniówka?
I jak, nikt nie próbował takich kombinacji z DD + przekładnia? Zbliża się 11.11, do tego mOkazja 4% zwrotu z Ali... kusi
BTW, co do widelca - akurat u mnie jest stalowy sztywniak, więc myślę że da radę.
Boję się jedynie zachowania 2 sterowników KT. Przy PASie i ustawieniu na stałą moc - nie powinno chyba być problemów. Ale już przy manetce (a w takich terenach gdzie przyda się tryb 2WD jeżdżę głównie na manetce) może być różnie...
BTW, co do widelca - akurat u mnie jest stalowy sztywniak, więc myślę że da radę.
Boję się jedynie zachowania 2 sterowników KT. Przy PASie i ustawieniu na stałą moc - nie powinno chyba być problemów. Ale już przy manetce (a w takich terenach gdzie przyda się tryb 2WD jeżdżę głównie na manetce) może być różnie...