Strona 1 z 1

Napęd 2WD na silniku DD + przekładniówka?

: 29 paź 2020, 8:57
autor: lukk
Hej,
Mam mini-FATa 20" na silniku DD od sprzedawcy CSC z Ali (silniczek ichniejszy, 35H), ze sterownikiem KT48V 45A, czyli lekko ponad 2kW w szczycie. Śmiga to fajnie, V-max ok 45km/h mi wystarcza, za to moment od dołu jest bardzo fajny (porównując do zestawów z podobną mocą ale w większych obręczach).
Rowerek miał być głównie do miasta, ale szerokie opony sprawiają że fajnie sobie radzi poza asfaltem i od dłuższego czasu chodzi mi po głowie temat AWD :)

Nie chcę dawać takiego samego silnika DD do przodu - bo spora masa i większe opory. W sumie to 2WD przyda się przy niższych prędkościach i bardziej grząskim terenie, więc po głowie chodzi jakaś 500W przekładniówka do przodu. W drugim składaczku 20" (podobna średnica całego koła) mam właśnie przekłądniówkę 500W i wrażenie momentu od zera jest porównywalne.

Chodzi mi po głowie taki pomysł:
-500W przekładnia na przód,
-drugi sterownik KT sinus, bez dodatkowego wyświetlacza, tylko raz ustawiony na sztywno. V max ustawiony tak, że przy jakiejśtam prędkości (gdy przekładniówka już nie nadąży za DD) będzie odcinany przód,
-sygnały z czujników hamulców i PASa zdublowane do obu sterowników, tryby PAS ustawione na stałą moc, nie prędkość,
-Manetka: zasilana z jednego ze sterowników, wyjście synału na obydwa, przez osobne potencjometry, aby jakoś zgrać ze sobą zachowanie sterowników.
-przełącznik odcinający kontroler na przód, aby mieć opcję RWD lub AWD. FWD raczej bez sensu, bo przekładniówka by napędzała silnik DD.

Co o tym myślicie? Czy ktoś robił takie eksperymenty? Z racji że w KT manetka steruje prędkością, a nie momentem, to trochę boję się czy nie będzię tak że przy ruszaniu/przyspieszaniu będzie ok, ale już przy stałej prędkości może to kiepsko współpracować.

Dajcie znać, wolę zapytać przed zakupem, bo podejrzewam, że w razie niepowodzenia eksperymentu silniczek do FATa na przód zapleciony w koło 20" nie będzie zbyt chodliwy do sprzedaży :D

Re: Napęd 2WD na silniku DD + przekładniówka?

: 29 paź 2020, 9:21
autor: GrzegorzS
lukk pisze:
29 paź 2020, 8:57
Co o tym myślicie? D
Po co kombinować, jak można użyć sterownik który obsługuje dwa silniki.
Tylko wtedy lepiej użyć takie same dwa silniki.
http://www.szktdz.com/en/news_show.php?article_id=523

Re: Napęd 2WD na silniku DD + przekładniówka?

: 29 paź 2020, 9:36
autor: lukk
Taak, widziałem, sam go gdzieś wklejałem na forum, ale tak jak piszesz, takie same silniki. Nie wiem jak tam wyglądają możliwości osobnej konfiguracji tych sterowników. Podejrzewam, że słabo, nie znalazłem żadnego info w sieci o tym. No i moc :)
Taki sterownik to by było ok to 2x przekładnia.

Re: Napęd 2WD na silniku DD + przekładniówka?

: 29 paź 2020, 9:51
autor: WojtekErnest
lukk pisze:
29 paź 2020, 8:57
Hej,
Mam mini-FATa 20" na silniku DD od sprzedawcy CSC z Ali (silniczek ichniejszy, 35H), ze sterownikiem KT48V 45A, czyli lekko ponad 2kW ...
.....
W drugim składaczku 20" (podobna średnica całego koła) mam właśnie przekłądniówkę 500W i wrażenie momentu od zera jest porównywalne.
Cos w tym jest. Napęd na przednie kolo jest niedoceniany...

Re: Napęd 2WD na silniku DD + przekładniówka?

: 29 paź 2020, 16:02
autor: pxl666
nie tyle niedoceniany co ma spore wady , masa przedniego koła na słabszej przyczepności potrafi zrobić niespodziankę , widelec z silnikiem w przodzie dostaje po dupie i szybko traci sztywność , masa kierownika lepiej dociąża tylne kolo ...

Re: Napęd 2WD na silniku DD + przekładniówka?

: 02 lis 2020, 14:32
autor: lukk
I jak, nikt nie próbował takich kombinacji z DD + przekładnia? Zbliża się 11.11, do tego mOkazja 4% zwrotu z Ali... kusi :D

BTW, co do widelca - akurat u mnie jest stalowy sztywniak, więc myślę że da radę.
Boję się jedynie zachowania 2 sterowników KT. Przy PASie i ustawieniu na stałą moc - nie powinno chyba być problemów. Ale już przy manetce (a w takich terenach gdzie przyda się tryb 2WD jeżdżę głównie na manetce) może być różnie...