MXUS XF40

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół. Budowa, zaplatanie szprych, zabezpieczenia
ODPOWIEDZ
PINKY
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 04 lis 2020, 13:12

MXUS XF40

Post autor: PINKY »

Witam, postanowiłem przerobić swój rower na elektryczny. Wiedzę na ten temat dopiero zdobywam i najchętniej kupił bym gotowy zestaw, już tu wyczytałem na forum, że rapid ma tu złą sławe, znalazłem też informacje o innych firmach. Jednak w tych poszukiwaniach trafiłem na AliExpress na aukcję z takim zestawem.
https://a.aliexpress.com/_B0HzqI
Mógłby ktoś coś doradzić w tym temacie czy warto to kupic?

Mieszkam w górach i gdziekolwiek bym się nie ruszył to zaczynam od podjazdu, rower jest co prawda do 4crossu na ramie dartmoor phantom (rozmiar 13.5 ale myślę, że baterie zapakuje od góry ramy) na kołach 26.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 905
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: MXUS XF40

Post autor: Yasiu77 »

Mxus 3k najlepiej karmić 45A 16s 60v, bidon niestety nie da rady spełnić tych warunków. Trzeba szukać ramy ze sporym trójkątem, najlepiej fulla i robić skrzynkę na baterię.
PINKY
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 04 lis 2020, 13:12

Re: MXUS XF40

Post autor: PINKY »

Czyli ten silnik MXUS XF40, to jest samo co MXUS 3k? Bo o tym drugim widziałem wiele wątków, ale nie wchodziłem bo nie potrzebuje aż takiej mocy. Wena mnie naszła jak kolega kupił seryjnego elektryka, więc tam ma 250W, ale spora ulga dla nóg na podjazdach. W zestawach nie zauważyłem dużej różnicy cenowej pomiędzy 500W, a 1500W, więc stwierdziłem że będę celował w 1500W. W podanej aukcji są do wyboru możliwości 48V1500W24AH, oraz 52V2000W19.2AH. Domniemam, że to jest ten sam silnik, tylko zasilany innym prądem. Tak samo gdybym mu podał Twoje wartości, to otrzymam 3000W. Więc skoro wezmę ten 52V2000W19.2AH, to po prostu nie będę wykorzystywał w pełni mocy silnika i go oszczędzał przez to?
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 686
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: MXUS XF40

Post autor: Yin »

PINKY pisze:
05 lis 2020, 12:16
Czyli ten silnik MXUS XF40, to jest samo co MXUS 3k?
To dwa skrajnie inne silniki. Tak jak maluch i ferrari.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 905
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: MXUS XF40

Post autor: Yasiu77 »

tak jest jak Yin pisze, nie przyjrzałem się mu.
lukk
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: MXUS XF40

Post autor: lukk »

na pewno? W ofercie, do której Pinky wkleił link jest ewidentnie XF40 45H...
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 905
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: MXUS XF40

Post autor: Yasiu77 »

tylko to nie jest ten znany, lubiany 3k turbo, nie ma naklejki z boku silnika. Ta wersja z ali jest zdaje się coś jak ta uboższa sprzedawana przez ebajkera.
tkoko
Forumowicz
Posty: 1925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MXUS XF40

Post autor: tkoko »

Yasiu77 pisze:
06 lis 2020, 17:52
tylko to nie jest ten znany, lubiany 3k turbo, nie ma naklejki z boku silnika. ....
Tu nie chodzi o naklejki :D
3K z Nexun = 100 Nm, maksymalna moc ciągła do 5kW, podwójne czujniki hala, podwójne czujniki temperatury, wzmocnione przewody zasilające, wzmocniona oś.
z ali = 80 Nm, maksymalna moc ciągła do 2kW, reszta danych zapewne też na niekorzyść.
Więc tak jak napisał Yin, to jak porównanie malucha z Ferrari.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 905
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: MXUS XF40

Post autor: Yasiu77 »

jasne że nie naklejka czyni silnik lepszym, chodziło mi o zewnętrzną różnicę by je na szybko rozróżnić. W 3k turbo oprócz wzmocnionej osi, czujników i przewodów są też zdaje się szersze magnesy i lepsze uzwojenie.
PINKY
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 04 lis 2020, 13:12

Re: MXUS XF40

Post autor: PINKY »

Z tego co szukałem dalej, cena tego zestawu jest kusząca, osobiście nie chce robić motocykla z roweru, by potrzebować silnik z górnej półki (od tego mam motocykl). Chciałem tylko zapytać doświadczonych w temacie, czy nadaje się ten zestaw do czegokolwiek, bo na moje oko ma parametry rapida2100 czy innych zestawów z polski o wartości 4k. Temat powinienem bardziej zamieścić w dziale dla początkujący, za co przepraszam, ale dopiero trafiłem tu na forum i dział na napędy na tylne koło, wydał mi się w tedy odpowiedni, by dowiedzieć się coś o tym silniku.
Więc bardzo bym prosił kogoś kto siedzi w temacie o opinię, czy warto to zakupić? Jeszcze mnie interesuje jak z cłem czy vatem, przy takim zakupie z ali? Do tej pory zamawiałem głównie telefony z Ali i tylko raz trafiła mi się opłata, a przy tak dużej paczce to nie wiem jak to wygląda i jaka jest wysokość ewentualnych opłat?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1804
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: MXUS XF40

Post autor: tas »

Z prawdopodobnymi opłatami wyjdzie w okolicy 3000zł
Silnik bez opinii, poprzednicy odradzali
Sterownik 40A, a wielkościowo tak jak 30A, czyli prawdopodobnie podkręcany aby wyszło taniej, czyli można się spodziewać problemów z przegrzewaniem
Akumulator, jedynie 4/5p, czyli lekko 8/10A/ogniwo, nie wróży to długiego użytkowania.
Koło zaplecione wstępnie, musisz i tak oddać do centrowania (koszta)
Zaplecione w obręcz bez kapslowania wiec jesteś przywiązany do asfaltu i szutrów, krawężnik to raczej powyrywa szprychy z obręczy
No co można napisać więcej...
Zresztą policzmy na przykładzie większego zestawu na pojemniejszym akumulatorze:
https://nexun.pl?maxsote_zapisany_koszyk=120325 do tego kod FORUM i się robi 500zł różnicy
[color=#0000BF]Silniki, sterowniki, BMSy[/color]: [url=http://nexun.pl]SKLEP[/url] tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "[b]FORUM[/b]"
[color=#008000]Tanie akumulatory i ogniwa[/color]: [url=https://e-foton.pl]SKLEP[/url]
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: [url=http://ebike.nexun.pl]BLOG[/url]
Baranski86
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: MXUS XF40

Post autor: Baranski86 »

Yasiu77 pisze:
05 lis 2020, 7:31
Mxus 3k najlepiej karmić 45A 16s 60v, bidon niestety nie da rady spełnić tych warunków. Trzeba szukać ramy ze sporym trójkątem, najlepiej fulla i robić skrzynkę na baterię.
Ja robie prototyp sharka 91 ogniw dołożę 5 i będę miał 16s6p. Takie rozwiązanie uniemożliwia umiejscowienie bmsa wewnątrz skrzynki ,dlatego bede miał z boku pudelko. Bidon na vct6 powinien wytrzymać 45amper chwilowego prądu.
20201107_224555_compress97.jpg
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1804
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: MXUS XF40

Post autor: tas »

vtc6 mają bardzo małą żywotność przy 5A a co dopiero 7.5A/ogniwo
po drugie wąskim gardłem są też złącza tego bidonu i nie dadzą rady na 45A
Do tego waga bidonu - odpadnie przy pierwszej glebie, nie nadaje się do jazdy po dziurach
Po tych wszystkich przeróbkach zostanie 20% bidonu w bidonie, pomyśl o normalnej skrzynce i wszystkie problemy znikną.
[color=#0000BF]Silniki, sterowniki, BMSy[/color]: [url=http://nexun.pl]SKLEP[/url] tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "[b]FORUM[/b]"
[color=#008000]Tanie akumulatory i ogniwa[/color]: [url=https://e-foton.pl]SKLEP[/url]
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: [url=http://ebike.nexun.pl]BLOG[/url]
lukk
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: MXUS XF40

Post autor: lukk »

Baranski86 pisze:
08 lis 2020, 23:51

Ja robie prototyp sharka 91 ogniw dołożę 5 i będę miał 16s6p. Takie rozwiązanie uniemożliwia umiejscowienie bmsa wewnątrz skrzynki ,dlatego bede miał z boku pudelko. Bidon na vct6 powinien wytrzymać 45amper chwilowego prądu.
Takiego BMSa (tylko w wersji 13s) udało się z boku pakietu bez specjalnego problemu upchnąć, oczywiście po wycięciu żeberek z boku obudowy:
http://pl.aliexpress.com/item/4000917884685.html
Baranski86
Forumowicz
Posty: 236
Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14

Re: MXUS XF40

Post autor: Baranski86 »

tas pisze:
08 lis 2020, 23:59
vtc6 mają bardzo małą żywotność przy 5A a co dopiero 7.5A/ogniwo
po drugie wąskim gardłem są też złącza tego bidonu i nie dadzą rady na 45A
Do tego waga bidonu - odpadnie przy pierwszej glebie, nie nadaje się do jazdy po dziurach
Po tych wszystkich przeróbkach zostanie 20% bidonu w bidonie, pomyśl o normalnej skrzynce i wszystkie problemy znikną.
No jeszcze nie jestem zdecydowany, problem w tym ze mam dwa rowery z których nie chce rezygnować fulla i fata , i jakbym robil baterie w skrzynce to bym chciał ją przekładać z jednego do drugiego . Najchętniej to bym sobie wydrukowal skrzynkę z abs-u . A jakie ogniwa polecasz zeby miały i pojemnosc w granicach 3000mah i żeby wytrzymały te 7-8 amper na sekcje?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 1804
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: MXUS XF40

Post autor: tas »

Wytrzymały w rozumieniu np takie 3 lata?
Raczej nie ma takich.
Ale jak szukasz czegoś na rok to np 30Q, vtc6 i inne podobne z LG
[color=#0000BF]Silniki, sterowniki, BMSy[/color]: [url=http://nexun.pl]SKLEP[/url] tel: 792-304-416
Kod rabatowy dla forumowiczów: "[b]FORUM[/b]"
[color=#008000]Tanie akumulatory i ogniwa[/color]: [url=https://e-foton.pl]SKLEP[/url]
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: [url=http://ebike.nexun.pl]BLOG[/url]
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 361
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: MXUS XF40

Post autor: PoulN »

Ja mam 30Q :oops: ~8A na ogniwo, 1.5 roku, po płaskim terenie...
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Kamillo86
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 09 paź 2020, 20:31

Re: MXUS XF40

Post autor: Kamillo86 »

witam, chciałem się upewnić czy ktoś może testował ten Silnik MXUS XF40 30H na sterowniku 60v 45a .??
ODPOWIEDZ