napęd roweru na 2 osie?
- annkaa
- Forumowicz
- Posty: 199
- Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44
napęd roweru na 2 osie?
Tak się zastanawiam, napęd na 2 osie ma sens? Lepsze właściwości jezdne, wyważenie, przy jeździe w mieście prawo że silnik może mieć do 250W, a tak 2x250W?
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: napęd roweru na 2 osie?
też kiedyś mi się tak wydawało. Myślałem że jak będę pod górkę cisnął po kamieniach to będzie łatwiej się trzymał nawierzchni gdy na dwa jest napęd. Niedawno zacząłem jeździć i już widzę wady tego pomysłu. Koło byłoby dużo cięższe i gorzej by się manewrowało kierownicą w terenie a czasami się trzeba namachać łapami. No może w mieście to by się sprawdziło. Jeśli chodzi o prawo to myślę że 2x250w to jednak jest 500W. Też mnie interesował temat i widziałem gdzieś takie konstrukcje w necie. Niech się ktoś wypowie kto temat przerabiał
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: napęd roweru na 2 osie?
Substytutem napędu na dwa kola jest siknik z przodu i pedalowanie nogami na tyl. Oczywiscie przy dobraniu przekladni, by wspomaganie nogami bylo efektywne w calym zakresie ciągu silnika.
Wtedy ma to sens, również energetyczny, no bo pobór pradu/mocy z aku na km jest najnizszy.
Ale z uwagi na silnik przedni, ciezar, to rozwiązanie tylko do powiedzmy 600W w kolo.
Dobjazdy miejskiej jest to wg mnie niezłe rozwiazanie, wbrew obiegowej opinii rower jest lekki, zwrotny i latwy do opanowania. A zwlasza start, przyspieszenie do 30-35 godz jest wyraznie widoczne i (mnie) satysfakcjonujące.
Powatpiewam w sens montażu dwóch silników takiej mocy, ich zasilania i synchronizowania. To dalej bylby pojazd o prędkości < 40 km/godz czyli osiagalny napędem nogami.
Wtedy ma to sens, również energetyczny, no bo pobór pradu/mocy z aku na km jest najnizszy.
Ale z uwagi na silnik przedni, ciezar, to rozwiązanie tylko do powiedzmy 600W w kolo.
Dobjazdy miejskiej jest to wg mnie niezłe rozwiazanie, wbrew obiegowej opinii rower jest lekki, zwrotny i latwy do opanowania. A zwlasza start, przyspieszenie do 30-35 godz jest wyraznie widoczne i (mnie) satysfakcjonujące.
Powatpiewam w sens montażu dwóch silników takiej mocy, ich zasilania i synchronizowania. To dalej bylby pojazd o prędkości < 40 km/godz czyli osiagalny napędem nogami.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...