Strona 1 z 1

iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

: 06 sty 2021, 14:15
autor: gadula007
Witajcie
Czy ktoś się z Was spotkał z iMortor 3.0?
Jest to przednie koło z silnikiem i baterią w jednym.
Są dwa rodzaje sterowania: albo z manetki, albo ze smartfona. Przy zakupie należy wybrać opcję.
Co o tym sądzicie? Pytam z ciekowości, gdyż byłem bliski kupienia.
Zauważyłem jednak gdzieś na zdjęciach, że nie wejdzie do mojego widelca i odpuściłem



Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

: 06 sty 2021, 15:41
autor: Yasiu77
Mój kolega kupił coś podobnego i szybko kombinuje jak się tego pozbyć. Mała bateria, duża nieresorowana masa z przodu, problemy z serwisem jak padnie cokolwiek itp :)

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

: 06 sty 2021, 17:47
autor: Eryk
Na pierwszy rzut oka wydaję się to fajne ale niestety nie jest to dobre połączenie. Wszystko co się grzeje jest zamknięte w jednej obudowie razem, a jak wiadomo aku nie lubi wysokiej temperatury. Na dodatek jak coś padnie to prawdopodobnie całość w kosz. Tak jak kolega wcześniej pisze wcześniej, duża masa na przodzie to udręka.

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

: 06 sty 2021, 18:11
autor: 2kola
Po zamontowaniu tego silnika można od razu pożegnać się ze swoim przednim amortyzatorem (o ile widelec jest z amorkiem) :)

A bardziej precyzując, przedni amortyzator nie jest przystosowany do przyjmowania na siebie momentu obrotowego co skutkuje szybkim jego uszkodzeniu.

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

: 07 sty 2021, 8:44
autor: lukk
Raczej nie traktowałbym tego jako konwersji, prędzej taki okazjonalny napęd doczepny, dla kogoś kto ma analoga i elektryka potrzebuje jedynie od święta i do spokojnej jazdy.
BTW, ciekaw byłem jak wygląda to sterowanie smartfonem, skoro brak czujnika PAS, gość na filmiku powiedział coś w stylu: trzeba uzyskać z nogi prędkość 5km/h i wtedy sterownik włącza tempomat na prędkości, którą ustawiliśmy przez apkę.
Czyli gdy zestaw jest włączony to musisz pedałować do 5km/h i potem nagle niekontrolowanie zaczyna silnik przyspieszać do prędkości, którą się ustawiło?

Nie wydaje się żeby to mogło fajnie działać bez podstawowych czujników PASa, hamulca, manetki... Ale po komentarzach pod tymi i innymi filmikami widać też zainteresowanie osób mało technicznych, którzy pewnie się boją instalacji tradycyjnego zestawu.

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

: 07 sty 2021, 17:21
autor: gadula007
Ja patrzyłem na to koło bo:
- miało lekko wspomagać,
- łatwy bezinwazyjny montaż,
- niska cena elektryki. Były oferty nawet za 1400zł i ma się spartańskiego elektryka.

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

: 21 lip 2021, 16:51
autor: heyimque
Czołem, ja jestem właśnie po zakupie owego zestawu, na który polowałem od dłuższego czasu (nówkę z wysyłką z Chin bez VATu można było kupić za ~1800zł) ale udało mi się kupić używkę za 900zł. Z tym że to koło jest na obręczy 26" a mój rower (Kross Level B2 2016) jest na ramie XL (23) i kołach 29" (mój wzrost swoje robi) i chcę zmienić obręcz na 29" z tym że nie wiem, jaką kupić by była bezpieczna i wytrzymała. Oryginalnie koło ma 36 szprych, kupiłem oryginalną obręcz od mojego Krossa, ale po zakupie dopiero przypomniałem sobie, że ona ma 32 szprychy :roll:

Dobra, podczas pisania posta dostałem telefon z serwisu, że mają jeszcze obręcz Zac 2000 marki Ryde za ~89zł więc już zdecydowałem się na montaż bo nie mogę doczekać się testu :lol:

Mam zamiar używać roweru na dojazdy do pracy (w zależności od pogody) na odcinku zaledwie 2km, ale pewnie jakieś dłuższe przejażdzki będą też realizowane ;)

Z ciekawości rozebrałem koło, by dowiedzieć się co za podzespoły siedzą w nim (i wiedzieć czego szukać jako zamiennik gdy ulegnie to awarii).
Sterownik jest na procku GPM3248A, podpisany na płytce TM-350-SIN-TL-v1.
Bluetooth bazuje na nrf52840

Załączam zdjęcia bo może ktoś kiedyś potrzebować :-) Później postaram sie porobić zdjęcia baterii oraz samego silnika ;)

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

: 21 lip 2021, 16:52
autor: heyimque
Dodaję kolejne zdjęcia, bo mogłem tylko 3 w jednym poście.

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

: 27 sie 2021, 9:15
autor: BeneQ
Ktoś kto to wymyślił musi mieć lekki problem z głową chyba.

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

: 19 sie 2022, 11:19
autor: kubik
Siemanko :) Zakupiłem sotatnio ten zestaw tylko w wrsji 1.0 - bateria wystarcza na około 20-25km przy srednim wspomaganiu.
Kupiłem to pod kątem dojazdu do pracy i jako osoba zajmująca się na codzień ogniwami li-ion 18650 kupiłem to z mysla o zbudowaniu większej baterii. Udało mi się kupic ten zestaw nowy za 850 zł z przesyłką i o dziwo wszystko działa jak należy. Zastanawiam się tylko jak ten silnik i sterownik zniesie czterokrotnie więkzą baterię, którą zamontuję w miejsce bidonu :O

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

: 19 sie 2022, 13:28
autor: lukk
No jeżeli tylko ta nowa bateria będzie miała te same "s" (to samo napięcie) to czemu by miał nie znieść :) Jedynie byłby bardziej obciążony przez to, że taka bateria pozwoli na dłuższą jazdę z tą samą mocą. Tylko czy jest sens wrzucać taką wielką baterię do roweru zbudowanego na tym zestawie?

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

: 19 sie 2022, 13:41
autor: kubik
Dla mnie jest sens dlatego, ze wtedy nie musiałbym doładowywać baterii w pracy aby wrócić z pełną mocą wspomagania, bo zauważyłem ze jeśli napięcie spadnie poniżej 3,5v na ogniwo to silnik bardzo znacząco traci moc…

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

: 19 sie 2022, 13:50
autor: lukk
Ok, jak przeczytałem 4x większą to od razu pomyślałem, że chcesz pakować może z 200 ogniw w ramę, ale widzę, że ten zestawik miał baterię 36V/3.2Ah, czyli 10s1p... no to faktycznie mały bidon z 10s4-5p można dać :) W tym zestawie nie ma żadnej komunikacji między sterownikiem i baterią? Tylko + i -?

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

: 19 sie 2022, 13:58
autor: kubik
Dokładnie :D tylko plus i minus także ogniwa i do tego bms i powinno śmigać :D tylko nie wiem jak to zrobić najtańszym kosztem i czy czasem nie wyjdzie mi dobrze kupić gotowa baterie z mocowaniem i ładowarką za około 1000 zł 🤔