iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
gadula007
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 13 gru 2020, 11:35
Lokalizacja: 3-City

iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Post autor: gadula007 »

Witajcie
Czy ktoś się z Was spotkał z iMortor 3.0?
Jest to przednie koło z silnikiem i baterią w jednym.
Są dwa rodzaje sterowania: albo z manetki, albo ze smartfona. Przy zakupie należy wybrać opcję.
Co o tym sądzicie? Pytam z ciekowości, gdyż byłem bliski kupienia.
Zauważyłem jednak gdzieś na zdjęciach, że nie wejdzie do mojego widelca i odpuściłem


Załączniki
iMortor 3.0.jpg
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Post autor: Yasiu77 »

Mój kolega kupił coś podobnego i szybko kombinuje jak się tego pozbyć. Mała bateria, duża nieresorowana masa z przodu, problemy z serwisem jak padnie cokolwiek itp :)
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Post autor: Eryk »

Na pierwszy rzut oka wydaję się to fajne ale niestety nie jest to dobre połączenie. Wszystko co się grzeje jest zamknięte w jednej obudowie razem, a jak wiadomo aku nie lubi wysokiej temperatury. Na dodatek jak coś padnie to prawdopodobnie całość w kosz. Tak jak kolega wcześniej pisze wcześniej, duża masa na przodzie to udręka.
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 254
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Post autor: 2kola »

Po zamontowaniu tego silnika można od razu pożegnać się ze swoim przednim amortyzatorem (o ile widelec jest z amorkiem) :)

A bardziej precyzując, przedni amortyzator nie jest przystosowany do przyjmowania na siebie momentu obrotowego co skutkuje szybkim jego uszkodzeniu.
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Post autor: lukk »

Raczej nie traktowałbym tego jako konwersji, prędzej taki okazjonalny napęd doczepny, dla kogoś kto ma analoga i elektryka potrzebuje jedynie od święta i do spokojnej jazdy.
BTW, ciekaw byłem jak wygląda to sterowanie smartfonem, skoro brak czujnika PAS, gość na filmiku powiedział coś w stylu: trzeba uzyskać z nogi prędkość 5km/h i wtedy sterownik włącza tempomat na prędkości, którą ustawiliśmy przez apkę.
Czyli gdy zestaw jest włączony to musisz pedałować do 5km/h i potem nagle niekontrolowanie zaczyna silnik przyspieszać do prędkości, którą się ustawiło?

Nie wydaje się żeby to mogło fajnie działać bez podstawowych czujników PASa, hamulca, manetki... Ale po komentarzach pod tymi i innymi filmikami widać też zainteresowanie osób mało technicznych, którzy pewnie się boją instalacji tradycyjnego zestawu.
Awatar użytkownika
gadula007
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 13 gru 2020, 11:35
Lokalizacja: 3-City

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Post autor: gadula007 »

Ja patrzyłem na to koło bo:
- miało lekko wspomagać,
- łatwy bezinwazyjny montaż,
- niska cena elektryki. Były oferty nawet za 1400zł i ma się spartańskiego elektryka.
heyimque
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 21 lip 2021, 16:21
Lokalizacja: Łódź

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Post autor: heyimque »

Czołem, ja jestem właśnie po zakupie owego zestawu, na który polowałem od dłuższego czasu (nówkę z wysyłką z Chin bez VATu można było kupić za ~1800zł) ale udało mi się kupić używkę za 900zł. Z tym że to koło jest na obręczy 26" a mój rower (Kross Level B2 2016) jest na ramie XL (23) i kołach 29" (mój wzrost swoje robi) i chcę zmienić obręcz na 29" z tym że nie wiem, jaką kupić by była bezpieczna i wytrzymała. Oryginalnie koło ma 36 szprych, kupiłem oryginalną obręcz od mojego Krossa, ale po zakupie dopiero przypomniałem sobie, że ona ma 32 szprychy :roll:

Dobra, podczas pisania posta dostałem telefon z serwisu, że mają jeszcze obręcz Zac 2000 marki Ryde za ~89zł więc już zdecydowałem się na montaż bo nie mogę doczekać się testu :lol:

Mam zamiar używać roweru na dojazdy do pracy (w zależności od pogody) na odcinku zaledwie 2km, ale pewnie jakieś dłuższe przejażdzki będą też realizowane ;)

Z ciekawości rozebrałem koło, by dowiedzieć się co za podzespoły siedzą w nim (i wiedzieć czego szukać jako zamiennik gdy ulegnie to awarii).
Sterownik jest na procku GPM3248A, podpisany na płytce TM-350-SIN-TL-v1.
Bluetooth bazuje na nrf52840

Załączam zdjęcia bo może ktoś kiedyś potrzebować :-) Później postaram sie porobić zdjęcia baterii oraz samego silnika ;)
Załączniki
WhatsApp Image 2021-07-21 at 16.41.31 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-07-21 at 16.41.30.jpeg
WhatsApp Image 2021-07-21 at 16.41.30 (1).jpeg
Ostatnio zmieniony 22 lip 2021, 10:58 przez heyimque, łącznie zmieniany 1 raz.
heyimque
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 21 lip 2021, 16:21
Lokalizacja: Łódź

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Post autor: heyimque »

Dodaję kolejne zdjęcia, bo mogłem tylko 3 w jednym poście.
Załączniki
WhatsApp Image 2021-07-21 at 16.41.31.jpeg
WhatsApp Image 2021-07-21 at 16.41.31 (3).jpeg
WhatsApp Image 2021-07-21 at 16.41.31 (2).jpeg
Awatar użytkownika
BeneQ
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:45
Lokalizacja: Milówka

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Post autor: BeneQ »

Ktoś kto to wymyślił musi mieć lekki problem z głową chyba.
kubik
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 19 sie 2022, 11:13

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Post autor: kubik »

Siemanko :) Zakupiłem sotatnio ten zestaw tylko w wrsji 1.0 - bateria wystarcza na około 20-25km przy srednim wspomaganiu.
Kupiłem to pod kątem dojazdu do pracy i jako osoba zajmująca się na codzień ogniwami li-ion 18650 kupiłem to z mysla o zbudowaniu większej baterii. Udało mi się kupic ten zestaw nowy za 850 zł z przesyłką i o dziwo wszystko działa jak należy. Zastanawiam się tylko jak ten silnik i sterownik zniesie czterokrotnie więkzą baterię, którą zamontuję w miejsce bidonu :O
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Post autor: lukk »

No jeżeli tylko ta nowa bateria będzie miała te same "s" (to samo napięcie) to czemu by miał nie znieść :) Jedynie byłby bardziej obciążony przez to, że taka bateria pozwoli na dłuższą jazdę z tą samą mocą. Tylko czy jest sens wrzucać taką wielką baterię do roweru zbudowanego na tym zestawie?
kubik
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 19 sie 2022, 11:13

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Post autor: kubik »

Dla mnie jest sens dlatego, ze wtedy nie musiałbym doładowywać baterii w pracy aby wrócić z pełną mocą wspomagania, bo zauważyłem ze jeśli napięcie spadnie poniżej 3,5v na ogniwo to silnik bardzo znacząco traci moc…
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 771
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Post autor: lukk »

Ok, jak przeczytałem 4x większą to od razu pomyślałem, że chcesz pakować może z 200 ogniw w ramę, ale widzę, że ten zestawik miał baterię 36V/3.2Ah, czyli 10s1p... no to faktycznie mały bidon z 10s4-5p można dać :) W tym zestawie nie ma żadnej komunikacji między sterownikiem i baterią? Tylko + i -?
kubik
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 19 sie 2022, 11:13

Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)

Post autor: kubik »

Dokładnie :D tylko plus i minus także ogniwa i do tego bms i powinno śmigać :D tylko nie wiem jak to zrobić najtańszym kosztem i czy czasem nie wyjdzie mi dobrze kupić gotowa baterie z mocowaniem i ładowarką za około 1000 zł 🤔
ODPOWIEDZ