iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
- gadula007
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2020, 11:35
- Lokalizacja: 3-City
iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
Witajcie
Czy ktoś się z Was spotkał z iMortor 3.0?
Jest to przednie koło z silnikiem i baterią w jednym.
Są dwa rodzaje sterowania: albo z manetki, albo ze smartfona. Przy zakupie należy wybrać opcję.
Co o tym sądzicie? Pytam z ciekowości, gdyż byłem bliski kupienia.
Zauważyłem jednak gdzieś na zdjęciach, że nie wejdzie do mojego widelca i odpuściłem
Czy ktoś się z Was spotkał z iMortor 3.0?
Jest to przednie koło z silnikiem i baterią w jednym.
Są dwa rodzaje sterowania: albo z manetki, albo ze smartfona. Przy zakupie należy wybrać opcję.
Co o tym sądzicie? Pytam z ciekowości, gdyż byłem bliski kupienia.
Zauważyłem jednak gdzieś na zdjęciach, że nie wejdzie do mojego widelca i odpuściłem
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1324
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
Mój kolega kupił coś podobnego i szybko kombinuje jak się tego pozbyć. Mała bateria, duża nieresorowana masa z przodu, problemy z serwisem jak padnie cokolwiek itp
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
Na pierwszy rzut oka wydaję się to fajne ale niestety nie jest to dobre połączenie. Wszystko co się grzeje jest zamknięte w jednej obudowie razem, a jak wiadomo aku nie lubi wysokiej temperatury. Na dodatek jak coś padnie to prawdopodobnie całość w kosz. Tak jak kolega wcześniej pisze wcześniej, duża masa na przodzie to udręka.
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 273
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
Po zamontowaniu tego silnika można od razu pożegnać się ze swoim przednim amortyzatorem (o ile widelec jest z amorkiem)
A bardziej precyzując, przedni amortyzator nie jest przystosowany do przyjmowania na siebie momentu obrotowego co skutkuje szybkim jego uszkodzeniu.
A bardziej precyzując, przedni amortyzator nie jest przystosowany do przyjmowania na siebie momentu obrotowego co skutkuje szybkim jego uszkodzeniu.
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 774
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
Raczej nie traktowałbym tego jako konwersji, prędzej taki okazjonalny napęd doczepny, dla kogoś kto ma analoga i elektryka potrzebuje jedynie od święta i do spokojnej jazdy.
BTW, ciekaw byłem jak wygląda to sterowanie smartfonem, skoro brak czujnika PAS, gość na filmiku powiedział coś w stylu: trzeba uzyskać z nogi prędkość 5km/h i wtedy sterownik włącza tempomat na prędkości, którą ustawiliśmy przez apkę.
Czyli gdy zestaw jest włączony to musisz pedałować do 5km/h i potem nagle niekontrolowanie zaczyna silnik przyspieszać do prędkości, którą się ustawiło?
Nie wydaje się żeby to mogło fajnie działać bez podstawowych czujników PASa, hamulca, manetki... Ale po komentarzach pod tymi i innymi filmikami widać też zainteresowanie osób mało technicznych, którzy pewnie się boją instalacji tradycyjnego zestawu.
BTW, ciekaw byłem jak wygląda to sterowanie smartfonem, skoro brak czujnika PAS, gość na filmiku powiedział coś w stylu: trzeba uzyskać z nogi prędkość 5km/h i wtedy sterownik włącza tempomat na prędkości, którą ustawiliśmy przez apkę.
Czyli gdy zestaw jest włączony to musisz pedałować do 5km/h i potem nagle niekontrolowanie zaczyna silnik przyspieszać do prędkości, którą się ustawiło?
Nie wydaje się żeby to mogło fajnie działać bez podstawowych czujników PASa, hamulca, manetki... Ale po komentarzach pod tymi i innymi filmikami widać też zainteresowanie osób mało technicznych, którzy pewnie się boją instalacji tradycyjnego zestawu.
- gadula007
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 13 gru 2020, 11:35
- Lokalizacja: 3-City
Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
Ja patrzyłem na to koło bo:
- miało lekko wspomagać,
- łatwy bezinwazyjny montaż,
- niska cena elektryki. Były oferty nawet za 1400zł i ma się spartańskiego elektryka.
- miało lekko wspomagać,
- łatwy bezinwazyjny montaż,
- niska cena elektryki. Były oferty nawet za 1400zł i ma się spartańskiego elektryka.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 lip 2021, 16:21
- Lokalizacja: Łódź
Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
Czołem, ja jestem właśnie po zakupie owego zestawu, na który polowałem od dłuższego czasu (nówkę z wysyłką z Chin bez VATu można było kupić za ~1800zł) ale udało mi się kupić używkę za 900zł. Z tym że to koło jest na obręczy 26" a mój rower (Kross Level B2 2016) jest na ramie XL (23) i kołach 29" (mój wzrost swoje robi) i chcę zmienić obręcz na 29" z tym że nie wiem, jaką kupić by była bezpieczna i wytrzymała. Oryginalnie koło ma 36 szprych, kupiłem oryginalną obręcz od mojego Krossa, ale po zakupie dopiero przypomniałem sobie, że ona ma 32 szprychy
Dobra, podczas pisania posta dostałem telefon z serwisu, że mają jeszcze obręcz Zac 2000 marki Ryde za ~89zł więc już zdecydowałem się na montaż bo nie mogę doczekać się testu
Mam zamiar używać roweru na dojazdy do pracy (w zależności od pogody) na odcinku zaledwie 2km, ale pewnie jakieś dłuższe przejażdzki będą też realizowane
Z ciekawości rozebrałem koło, by dowiedzieć się co za podzespoły siedzą w nim (i wiedzieć czego szukać jako zamiennik gdy ulegnie to awarii).
Sterownik jest na procku GPM3248A, podpisany na płytce TM-350-SIN-TL-v1.
Bluetooth bazuje na nrf52840
Załączam zdjęcia bo może ktoś kiedyś potrzebować Później postaram sie porobić zdjęcia baterii oraz samego silnika
Dobra, podczas pisania posta dostałem telefon z serwisu, że mają jeszcze obręcz Zac 2000 marki Ryde za ~89zł więc już zdecydowałem się na montaż bo nie mogę doczekać się testu
Mam zamiar używać roweru na dojazdy do pracy (w zależności od pogody) na odcinku zaledwie 2km, ale pewnie jakieś dłuższe przejażdzki będą też realizowane
Z ciekawości rozebrałem koło, by dowiedzieć się co za podzespoły siedzą w nim (i wiedzieć czego szukać jako zamiennik gdy ulegnie to awarii).
Sterownik jest na procku GPM3248A, podpisany na płytce TM-350-SIN-TL-v1.
Bluetooth bazuje na nrf52840
Załączam zdjęcia bo może ktoś kiedyś potrzebować Później postaram sie porobić zdjęcia baterii oraz samego silnika
Ostatnio zmieniony 22 lip 2021, 10:58 przez heyimque, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 lip 2021, 16:21
- Lokalizacja: Łódź
Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
Dodaję kolejne zdjęcia, bo mogłem tylko 3 w jednym poście.
- BeneQ
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:45
- Lokalizacja: Milówka
Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
Ktoś kto to wymyślił musi mieć lekki problem z głową chyba.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 sie 2022, 11:13
Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
Siemanko Zakupiłem sotatnio ten zestaw tylko w wrsji 1.0 - bateria wystarcza na około 20-25km przy srednim wspomaganiu.
Kupiłem to pod kątem dojazdu do pracy i jako osoba zajmująca się na codzień ogniwami li-ion 18650 kupiłem to z mysla o zbudowaniu większej baterii. Udało mi się kupic ten zestaw nowy za 850 zł z przesyłką i o dziwo wszystko działa jak należy. Zastanawiam się tylko jak ten silnik i sterownik zniesie czterokrotnie więkzą baterię, którą zamontuję w miejsce bidonu :O
Kupiłem to pod kątem dojazdu do pracy i jako osoba zajmująca się na codzień ogniwami li-ion 18650 kupiłem to z mysla o zbudowaniu większej baterii. Udało mi się kupic ten zestaw nowy za 850 zł z przesyłką i o dziwo wszystko działa jak należy. Zastanawiam się tylko jak ten silnik i sterownik zniesie czterokrotnie więkzą baterię, którą zamontuję w miejsce bidonu :O
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 774
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
No jeżeli tylko ta nowa bateria będzie miała te same "s" (to samo napięcie) to czemu by miał nie znieść Jedynie byłby bardziej obciążony przez to, że taka bateria pozwoli na dłuższą jazdę z tą samą mocą. Tylko czy jest sens wrzucać taką wielką baterię do roweru zbudowanego na tym zestawie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 sie 2022, 11:13
Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
Dla mnie jest sens dlatego, ze wtedy nie musiałbym doładowywać baterii w pracy aby wrócić z pełną mocą wspomagania, bo zauważyłem ze jeśli napięcie spadnie poniżej 3,5v na ogniwo to silnik bardzo znacząco traci moc…
- lukk
- Forumowicz
- Posty: 774
- Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
- Lokalizacja: Kraków
Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
Ok, jak przeczytałem 4x większą to od razu pomyślałem, że chcesz pakować może z 200 ogniw w ramę, ale widzę, że ten zestawik miał baterię 36V/3.2Ah, czyli 10s1p... no to faktycznie mały bidon z 10s4-5p można dać W tym zestawie nie ma żadnej komunikacji między sterownikiem i baterią? Tylko + i -?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 sie 2022, 11:13
Re: iMortor 3.0 / koło+silnik+bateria w jednym (3w1)
Dokładnie tylko plus i minus także ogniwa i do tego bms i powinno śmigać tylko nie wiem jak to zrobić najtańszym kosztem i czy czasem nie wyjdzie mi dobrze kupić gotowa baterie z mocowaniem i ładowarką za około 1000 zł