Przewijanie silnika BLDC na niższe V a więcej W
: 12 maja 2021, 19:10
Witam speców .
Borykam się z takim tematem od jakiegoś czasu
Mam zrobiony gokart na 2 tylnych kołach napędowych - 48V 800W x 2
Regulator VESC 75V/200A - 2 kanały po 100A , Bateria 13S7P z ogniw 21700 35Ah , 230A
BMS DALY BMS 13S 150A
Regulator VESC ma auto detekcję silnika , wylicza sobie wszystko sam z poboru prądu czy ilości pól - wykrywa ten silnik jako 30A /-30A regenerative braking -
jazda z takimi ustawieniami jest dość ze tak powiem ..... nie wciska w fotel
Gdy ustawiam prąd dla silników pod ok 70A/-70A , wtedy zabawa zaczyna się lepsza , koła fakt - grzeją wyczuwalnie, no ale wciska w fotel w końcu
Problem polega na tym ze ciągle max to 50km/h
I teraz moje pytanie o silnik
Ponieważ max koło 10" tego typu to 48V 800W , myślę o kupnie zapasowych i przewinięciu silnika.
48V dla 13S = 52V z baterii
Czy przewiniecie silnika grubszym drutem , powiedzmy ze będzie go o 10% mniej na jedno pole magnesu, teoretycznie zmniejszy się napięcie pracy o ok 10%, ale zwiększy moc i pobór prądu , no i przy napięciu 52V teoretycznie będzie szybciej.
Poborem prądu się nie przejmuje bo mam go nadto do wykorzystania.
powiedzmy ze taka zmiana była by dla mnie dobrym efektem końcowych , nie potrzebuje z tego wyciskać 100km/h
Nawiniecie silnika dla mnie to nie problem , chodzi tylko o to by nie wywalić 1 tys na kompletne koła + drut a efekt będzie żaden , czy nawet gorszy
Z góry dziękuje za wszystkie sugestie
Borykam się z takim tematem od jakiegoś czasu
Mam zrobiony gokart na 2 tylnych kołach napędowych - 48V 800W x 2
Regulator VESC 75V/200A - 2 kanały po 100A , Bateria 13S7P z ogniw 21700 35Ah , 230A
BMS DALY BMS 13S 150A
Regulator VESC ma auto detekcję silnika , wylicza sobie wszystko sam z poboru prądu czy ilości pól - wykrywa ten silnik jako 30A /-30A regenerative braking -
jazda z takimi ustawieniami jest dość ze tak powiem ..... nie wciska w fotel
Gdy ustawiam prąd dla silników pod ok 70A/-70A , wtedy zabawa zaczyna się lepsza , koła fakt - grzeją wyczuwalnie, no ale wciska w fotel w końcu
Problem polega na tym ze ciągle max to 50km/h
I teraz moje pytanie o silnik
Ponieważ max koło 10" tego typu to 48V 800W , myślę o kupnie zapasowych i przewinięciu silnika.
48V dla 13S = 52V z baterii
Czy przewiniecie silnika grubszym drutem , powiedzmy ze będzie go o 10% mniej na jedno pole magnesu, teoretycznie zmniejszy się napięcie pracy o ok 10%, ale zwiększy moc i pobór prądu , no i przy napięciu 52V teoretycznie będzie szybciej.
Poborem prądu się nie przejmuje bo mam go nadto do wykorzystania.
powiedzmy ze taka zmiana była by dla mnie dobrym efektem końcowych , nie potrzebuje z tego wyciskać 100km/h
Nawiniecie silnika dla mnie to nie problem , chodzi tylko o to by nie wywalić 1 tys na kompletne koła + drut a efekt będzie żaden , czy nawet gorszy
Z góry dziękuje za wszystkie sugestie