Hej
Zaplotłem przednie koło z silnikiem trochę niezgodnie ze sztuką - wszystkie szprychy wychodzą od zewewnątrz. Tylne już poprawniej na przemian. Po przejechaniu ok 2000 km z tyłu pękły mi w sumie 3 szprychy przy główkach te które wychodzili z wewnętrznej strony. Tak teraz się zastanawiam (bo będę zaplątał kolejny silnik) że przy takim zaplocie może główki szprych są mniej narażone na uszkodzenie zmęczeniowe bo układ szprych jest bardziej zwarty -szprycha opiera się dodatkowo o boczną powierzchnię piasty i o krzyżującą szprychę. Co o tym myślicie?
Zaplot - wszystkie szprychy zewnątrz
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 19 lip 2021, 9:55
Zaplot - wszystkie szprychy zewnątrz
Ostatnio zmieniony 01 sie 2021, 11:31 przez Pepe, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 19 lip 2021, 9:55
Re: Zaplot - wszystkie szprychy zewnątrz
Otwory na szprychy są dość duże i szprychy się bez dodatkowego naprężenia układają we właściwą stronę. Trochę przekonuje mnie też te 2000km bez problemu (napęd ustawiony na ok max 600W) i pęknięte zaplecione na przemian szprychy po stronie napędu nożnego.