Problem z przegrzewaniem MXUS XF40 30H
: 19 wrz 2021, 13:01
Cześć wszystkim
Ostatnio zauważyłem że w brata rowerze, silnik MXUSa bardzo szybko się nagrzewa do temp 130 stopni i wyżej, do momentu aż nie zadziała zabezpieczenie termiczne. Wystarczy przejechać raptem ok 3-4 kilometrów po płaskim terenie i silnik odcina termiczne zabezpieczenie. Na początku obstawiałem czujniki halla lecz okazały się sprawne. Napięcie skacze od 0 do ok 4v. Następnie wyciągnąłem stojan z silnika i zauważyłem czarne przebarwienia na uzwojeniu. Zauważyłem też przejścia pomiędzy każdym przewodem fazowym a obudową czy ośką silnika. Rozumiem że w takim razie mam gdzieś zwarcie na uzwojeniu (specjalnie pomiary robiłem przy miejscach lutowania przewodów fazowych a uzwojeniem by wykluczyć uszkodzony przewód). Czy zwarcie może dawać takie efekty przegrzewania? Czy ktoś z Was przewijał już uzwojenie? Z góry dzięki za odpowiedzi.
Ostatnio zauważyłem że w brata rowerze, silnik MXUSa bardzo szybko się nagrzewa do temp 130 stopni i wyżej, do momentu aż nie zadziała zabezpieczenie termiczne. Wystarczy przejechać raptem ok 3-4 kilometrów po płaskim terenie i silnik odcina termiczne zabezpieczenie. Na początku obstawiałem czujniki halla lecz okazały się sprawne. Napięcie skacze od 0 do ok 4v. Następnie wyciągnąłem stojan z silnika i zauważyłem czarne przebarwienia na uzwojeniu. Zauważyłem też przejścia pomiędzy każdym przewodem fazowym a obudową czy ośką silnika. Rozumiem że w takim razie mam gdzieś zwarcie na uzwojeniu (specjalnie pomiary robiłem przy miejscach lutowania przewodów fazowych a uzwojeniem by wykluczyć uszkodzony przewód). Czy zwarcie może dawać takie efekty przegrzewania? Czy ktoś z Was przewijał już uzwojenie? Z góry dzięki za odpowiedzi.