Cześć, mam u siebie w hulajnodze silnik przekładniowy MXUS 01F w kole 20" z oponą 2.15. W sterowniku mam ustawione 20" i na pełnej baterii prędkość maksymalna to około 44 km/h (jutro to sprawdzę z GPS). Według tabeli na tym silniku i z takąoponąjest to raczej nimożliwe.
Chcę kupić jutro na promocji silnik MXUS 19R i według tabeli ma on nawet większy RPM niż mój obecny.
W ogłoszeniu MGvolt https://allegro.pl/oferta/silnik-mxus-x ... 1332412451 jest ten silnik ale podana prędkość maksymalna to 35 km/h (bez informacji na jakim kole i oponie).
Nie chcę się wkopać w wolniejszy silnik, chciałbym mieć większy moment i porównywalną prędkość. Co możecie mi poradzić?
RPM a prędkość w MXUS 01F i 19R
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: RPM a prędkość w MXUS 01F i 19R
Skoro silnik 19R ma moment obrotowy 100 Nm a 017 jedynie 70Nm, to wybrany przez Ciebie silnik przy tym samym kole i prędkości będzie mocniejszy o 30% (przynajmniej wg tabeli). Co do prędkości 44km/godz. Zapewne taką wartość pokazuje wyświetlacz, lecz to wskazanie jest zależne od prawidłowych ustawień "magnetic pole ratio" (i innych). Najlepiej porównać prędkość zewnętrznym wskaźnikiem prędkości, ale i w tym przypadku rozbieżności między wolnymi i szybkimi prędkościami występują (właśnie testuję coś takiego).
Na luzie, oba silniki przy RPM 380 - 390 osiągną ~37 km/godz dla koła 20" (wg tabeli)
Na luzie, oba silniki przy RPM 380 - 390 osiągną ~37 km/godz dla koła 20" (wg tabeli)
Ostatnio zmieniony 11 lis 2021, 8:22 przez tkoko, łącznie zmieniany 2 razy.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: RPM a prędkość w MXUS 01F i 19R
Ta prędkość to chyba gdy kolo w powietrzu....
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- czndl
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 23 lip 2019, 20:35
Re: RPM a prędkość w MXUS 01F i 19R
Przed chwilą zrobiłem sprawdzenie z GPSem:
Napięcie podczas postoju: 54V
Napięcie podczas jazdy: 52V
Prędkość z wyświetlacza 44,3 km/h
Prędkość z GPS: 41 km/h
Prędkość z kołem w powietrzu: 48 km/h
Jesli moja opona ma średnicę zewnętrzną około 500 mm, tabela dla tego silnika podaje przy 48V prędkość obrotową 381 RPM to teoretyczna prędkość to 35,9 km/h. Jeżeli założymy że ja miałem 54V to teoretycznie obroty powinny wynosić 429 RPM co daje 40,2 km/h.
Jeśli się nie pomyliłem w tych obliczeniach to pomiar potwierdza dane z tabeli dla mojego obecnego silnika - co o tym sądzicie?
P.S. jak się ma prędkość z kołem w powietrzu do tabeli? Bo jeżeli w tabeli jest RPM z kołem w powietrzu to moje pomiary i obliczenia przestały siękleić
Ogólnie boję się jedynie tego, że nowy silnik 19R będzie wolniejszy od starego
Napięcie podczas postoju: 54V
Napięcie podczas jazdy: 52V
Prędkość z wyświetlacza 44,3 km/h
Prędkość z GPS: 41 km/h
Prędkość z kołem w powietrzu: 48 km/h
Jesli moja opona ma średnicę zewnętrzną około 500 mm, tabela dla tego silnika podaje przy 48V prędkość obrotową 381 RPM to teoretyczna prędkość to 35,9 km/h. Jeżeli założymy że ja miałem 54V to teoretycznie obroty powinny wynosić 429 RPM co daje 40,2 km/h.
Jeśli się nie pomyliłem w tych obliczeniach to pomiar potwierdza dane z tabeli dla mojego obecnego silnika - co o tym sądzicie?
P.S. jak się ma prędkość z kołem w powietrzu do tabeli? Bo jeżeli w tabeli jest RPM z kołem w powietrzu to moje pomiary i obliczenia przestały siękleić
Ogólnie boję się jedynie tego, że nowy silnik 19R będzie wolniejszy od starego
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: RPM a prędkość w MXUS 01F i 19R
1. teoretycznie jest to maksymalna prędkość/RPM silnika "na luzie".
2. w praktyce jak dostaniesz silnik to tak naprawdę będziesz wiedział jakie RPM ma faktycznie.
3. przykład silnika który nominalnie ma 270/360 RPM, czyli z kołem 16" jego maksymalna prędkość wg specyfikacji to 21.5 km/godz, podczas kiedy w realu na manetce mam powyżej 30 km/godz. Poniżej masz zdjęcia z tego tygodnia na podjeździe ul. Piasta, 240 m z przewyższeniem średnim ~5%. Górne 28 km/godz to końcowa prędkość na wypłaszczeniu, dolne 23 to prędkość w środku podjazdu. Średnia prędkość podjazdu na manetce 21 km/godz.Średnia prędkość podjazdu na pasie to 25.5 km/godz bez większego nacisku na korbę.
DXF (HUB) 36/48V, 250/350 wat, 270/360 RPM, 16 - 28"
Testy mocy/prędkości 3 - 9% ul. Piasta 240 m, przewyższenie 11m, przełożenie 48 /13T, koło 16",
jazda na pasie, tryb "PAS3" (max 500 wat), 3.7Wh / 34s = 25.5 km/godz, ~420Wh/godz / 16.5Wh/km
jazda na manetce, tryb "PAS3" (max 500wat), 5.8Wh / 42s = 21.0 km/godz, ~500Wh/godz / 24Wh/km
Ostatnio zmieniony 11 lis 2021, 18:43 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
- czndl
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 23 lip 2019, 20:35
Re: RPM a prędkość w MXUS 01F i 19R
Zaufałem tabelce z aliexpress i kupiłem silnik 19R. Zobaczymy co przyjdzie i jak się będzie szybko kręcił
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 gru 2020, 11:33
Re: RPM a prędkość w MXUS 01F i 19R
na oponie 2.3 26'' raz z wiatrem pojechałem na tym 56km/h (bateria 14s)