TranzX 250W 24V - serwis
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lut 2022, 12:35
TranzX 250W 24V - serwis
Witam,
mam taki oto silniczek TranzX. Silnik działa, ale strasznie huczy podczas jazdy, dodatkowo jak się puści kierownicę to wpada w szalone wibracje. Chciałem zrobić mu serwis SPA, wymienić łożyska, przekładnię i trafiłem na zonka. Wygląda na to że wtyczka od przewodu zasilającego jest grubsza niż wewnętrzna średnica łożyska w korpusie.
Mam trzy pytania
1. Czy ktoś ma doświadczenie z tą konstrukcją, da się wymienić to łożysko bez obcinania przewodu? Rower jest fabryczny więc wszystkie kabelki ładnie wykonane i hermetyczne, szkoda by mi było go chlastać. W dodatku przewód 10 pin, więc raczej nie podmienię. 2. Widoczne na zdjęciu słońce mocno siedzi na ośce, pomimo odkręcenia wkrętów mocujących ręcznie nie udało mi się go zdjąć. Nie próbowałem narzędziami z obawy że coś pognę, coś mi umyka czy trzeba stuknąć młotkiem? 3. Grubość kół nylonowych w przekładni to 10.1 mm, same kółka znalazłem u chińczyka, ale nie mogę namierzyć kasety ze sprzęgłem. Wydaje mi się że taka do kółek o grubości 12 mm też by pasowała, czy ona się czymś różni jeszcze?
Będę wdzięczny za pomoc!
mam taki oto silniczek TranzX. Silnik działa, ale strasznie huczy podczas jazdy, dodatkowo jak się puści kierownicę to wpada w szalone wibracje. Chciałem zrobić mu serwis SPA, wymienić łożyska, przekładnię i trafiłem na zonka. Wygląda na to że wtyczka od przewodu zasilającego jest grubsza niż wewnętrzna średnica łożyska w korpusie.
Mam trzy pytania
1. Czy ktoś ma doświadczenie z tą konstrukcją, da się wymienić to łożysko bez obcinania przewodu? Rower jest fabryczny więc wszystkie kabelki ładnie wykonane i hermetyczne, szkoda by mi było go chlastać. W dodatku przewód 10 pin, więc raczej nie podmienię. 2. Widoczne na zdjęciu słońce mocno siedzi na ośce, pomimo odkręcenia wkrętów mocujących ręcznie nie udało mi się go zdjąć. Nie próbowałem narzędziami z obawy że coś pognę, coś mi umyka czy trzeba stuknąć młotkiem? 3. Grubość kół nylonowych w przekładni to 10.1 mm, same kółka znalazłem u chińczyka, ale nie mogę namierzyć kasety ze sprzęgłem. Wydaje mi się że taka do kółek o grubości 12 mm też by pasowała, czy ona się czymś różni jeszcze?
Będę wdzięczny za pomoc!
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TranzX 250W 24V - serwis
Aby wymienic kpl sprzęgło z 3 przekładniami nie musisz wyciągać przewodu. Wystarczy zdjąć seger i podkładkę mosiężna. Same przekladnie są 10 i 12 mm. Szukaj, na pewno są do kupienia.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 1415
- Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46
Re: TranzX 250W 24V - serwis
Dokładnie, a łożysko kupiłem za całe 11zł i to nie całkiem z chińskiej plasteliny. To trwałe silniki.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lut 2022, 12:35
Re: TranzX 250W 24V - serwis
Dziękuję za odpowiedź, właśnie się zastanawiałem z czego ta podkładka, bo już jest pęknięta i muszę wymienić. Wydaje mi się że nie do końca się zrozumieliśmy.
Sprzęgło i trzy koła zdjąłem, i nie ma problemu z wymianą. Znalazłem koła odpowiedniej grubości, ale nie znalazłem sprzęgła. Są albo same koła 10 mm albo komplet sprzęgło i koła 12 mm. Planuję więc kupić ten komplet i podmienić w nim kółka na 10, wydaje mi się że powinno pasować ale pewności nie mam.
Z tym kablem to chodzi mi o łożysko które jest osadzone w korpusie, zaznaczyłem je na zdjęciu powyżej nr 1. Nawet jak zdejmę ten korpus to jak przełożyć tam nowe łożysko, skoro przez wtyczkę nie przejdzie? Da się jakoś wysunąć ośkę ze stojana?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TranzX 250W 24V - serwis
Na 90% wymiana łożyska wymaga niestety wysunięcia kabla. Wtyk zalany nie przejdzie, trzeba by rozlutowac drugą strone. Ale moze sie okazac ze zmiana sprzegla z kolami zebatymi go radykalnie wyciszy.
Czy obecne mają uszkodzone zęby?, Czy nie brakuje ssmaru ? Czy nie jest przekrzywiony ze zebatka ociera o korpus ?
Czy obecne mają uszkodzone zęby?, Czy nie brakuje ssmaru ? Czy nie jest przekrzywiony ze zebatka ociera o korpus ?
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 07 lut 2022, 12:35
Re: TranzX 250W 24V - serwis
Rozważam czy tak nie zrobić, nie chciałbym lutować przy silniku więc raczej utnę przewody wewnątrz obudowy i po wymianie zlutuję je z powrotem. Tylko nie umiem zdjąć wirnika razem ze słońcem. Trzeba to ściągaczem zdjąć? Nie wiem co to trzyma, bo nie widzę żadnych śrub ani sigerów. Czy może to magnesy tak mocno trzymają wirnik na osi?WojtekErnest pisze: ↑07 lut 2022, 22:55Wtyk zalany nie przejdzie, trzeba by rozlutowac drugą strone.
W pierwszej kolejności tak zrobię i zobaczę, ale to łożysko jest w fatalnym stanie.WojtekErnest pisze: ↑07 lut 2022, 22:55Ale moze sie okazac ze zmiana sprzegla z kolami zebatymi go radykalnie wyciszy
Zęby są wszystkie, smaru może brakuje, wytarłem stary i psiknąłem teflonem w spray. Przekrzywiona nie jest, ale z trzech łożysk od kół zębatych tylko jedno działa dobrze, pozostałe dwa stawiają opór. Łożysko sprzęgła to już całkiem dramat.WojtekErnest pisze: ↑07 lut 2022, 22:55Czy obecne mają uszkodzone zęby?, Czy nie brakuje ssmaru ? Czy nie jest przekrzywiony ze zebatka ociera o korpus ?
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TranzX 250W 24V - serwis
Teflon w spray jest za rzadki. Poczytaj na forum o smarach specjaliziwanych. Powinien mieć konsystencje "pasty do zębów" a nawet jeszcze gęściejszy.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Forumowicz
- Posty: 446
- Rejestracja: 04 paź 2019, 19:14