Strona 1 z 1

QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 18 lut 2022, 9:03
autor: tas
QS niebawem (kilka miesięcy) będzie wprowadzać v4 silnika QS205, spytali czy mogą podesłać do testu egzemplarze przedpremierowe ale jeśli jest okazja i masz jakieś sugestie co brakuje modelowi v3 i co mogłoby znaleźć się w modelu v4 to napisz je tutaj, ja zbiorę je wszystkie i wyślę w uwagach do rozpatrzenia. Chodzi tu raczej o cechy modelu seryjnie produkowanego więc raczej takie nie podnoszące znacząco ceny.
Np uważam, że oś po stronie wolno biegu powinna być dłuższa o 20mm aby łapało blokady obrotu w customach bo czasem sie to trzyma na 2 zwojach gwintu

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 18 lut 2022, 10:13
autor: Przemek
Mogła by być poszerzona coś na spłaszczeniu większe fi na wzór castomowej osi Dede do 273, wtedy była by o wiele odporniejsza na szarpnięcia regenem

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 18 lut 2022, 10:15
autor: tas
Oś M16?

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 18 lut 2022, 10:35
autor: Przemek
Z tego ci kojarzę ( nie mam tu żeby zmierzyć ) teraz jest oś m16 jak by zrobili m18 znaczono wpłynie to na ilość ukręceń podczas szarpania regenem albo na dolotach z hop z naciśniętym hamulcem ,, prostując wpis - żeby była większa na następną metryczną nakrętkę

EDYTA
kolejnym zaje fajnym usprawnieniem było by wprasowanie w pokrywę od wolnobiegu w połowie, nito nakrętkę / korek, do dolewania ferro / oleju czy co tam kto leje, to by baaardzo ułatwiło eksploatację

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 19 lut 2022, 14:57
autor: Dede
Większa oś np. M16

Zastanawiam są czy dało by radę zrobić radiatory na stojanie zamiast tych otworów trójkątnych.

Ostatnio testuje zalewanie uzwojeń i przekazywania ciepła na stojan i pomaga na rozłożeniu ciepła na stojan i przekazania na obudowę. Jak by były radiatory to szybciej przekazania ciepła będzie i chłodniej na uzwojeń



Ostatnio byłem na górach Skrzyczne silnik miał chyba 63℃ a sterownik sabvoton miał 75℃ i MPe wyłączył prąd z powodu temperatury sterowniku.

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 19 lut 2022, 19:02
autor: tas
Oni chcą tą podstawę stojana zrobić pełną dookoła z otworami ze stali, zastanawiam się, czy to nie zwiększy powierzchni oddawania ciepła

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 19 lut 2022, 20:52
autor: zero79
Otwory ze stali to brzmi ciekawie :)
Ogólnie to stal ma przewodność cieplną znacznie mniejszą ( kilkukrotnie) od aluminium ( bo chyba do tej pory alu było) więc nie wiem czy to dobrze, że zmieniają materiał.

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 19 lut 2022, 21:05
autor: Dede
Stal to i waga większa niż aluminiowy. Na pewno chodzi o wytworzenie jak najtaniej, stal będzie taniej to nie znaczy że lepiej.
Chyba że zrobią inny stojan i większa ilość miedźi to jeszcze bym zrozumiał.
Mają planie większą ilość miedźi?

Pierwszym punkcie V4 powinno być większa ilość miedźi

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 20 lut 2022, 1:03
autor: Yasiu77
jak ma być taniej to raczej z tą większą ilością miedzi to tak niezbyt...

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 20 lut 2022, 11:55
autor: Dede
Wolałbym drożej ale lepiej. Jak wypadnie testach że jest gorzej niż było to po prostu ludzie będę wybierać mxus 5K turbo zamiast QS205

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 20 lut 2022, 15:11
autor: tas
5K ma niecałe 2x mniej miedzi niż 205 :P
Chyba aż tak nisko nie można upaść.
Poza tym 205 jest silnikiem 3000W rated, jak na taką moc to ma wręcz kolosalną ilość miedzi. Porównaj sobie do innego rated 3000W czyli 3K turbo :)

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 21 lut 2022, 19:58
autor: Wojtek
Ja to bym bardziej proponował porównać parametry blach. Pięć razy więcej miedzi nie pomoże jak rdzeń będzie z g...na. Generalnie mam wrażenie, że te wszystkie silniki do naszych jeździdeł to bardziej piece indukcyjne niż silniki. Sprawność na poziomie 80% w danych producenta, to rzeczywista pewnie z 10% mniej. Taki qs to ponad 12kg i 3kW, to jakby w Tesli 3 silnik ważył prawie 1,5 tony a nie 90kg. Precyzja wykonania, materiały, obniženie wagi - tego trzeba się domagać w nowej wersji.

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 21 lut 2022, 20:07
autor: Dede
Ale to silnik nisko obrotowy nie możemy wymagać bóg wie ile i porównywać do silników wysokoobrotowego gdzie jest przekładnią.
To jak wymagać Huba żeby dorównywał do Mid-Drive
Mid-Drive zawsze będzie bardziej ekonomiczny i sprawność lepsza tego nie przeskoczymy.

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 22 lut 2022, 9:46
autor: WojtekErnest
Wojtek pisze:
21 lut 2022, 19:58
...Sprawność na poziomie 80% w danych producenta, to rzeczywista pewnie z 10% mniej. Taki qs to ponad 12kg i 3kW, to jakby w Tesli 3 silnik ważył prawie 1,5 tony a nie 90kg. Precyzja wykonania, materiały, obniženie wagi - tego trzeba się domagać w nowej wersji.
No właśnie, i zamiast wchodzic w jakieś obłędne moce i konieczne to tego ciezkie aku (błędnekolo) , lepiej stawiac na precyzyjne przekładniowe, bo rower to z założenia przyrząd niskobrotowy.

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 22 lut 2022, 10:30
autor: Dede
To nich zrobią QS205 Mid-Drive i każdy będzie zadowolony i serwis będzie też miał robotę ;)

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 22 lut 2022, 18:08
autor: WojtekErnest
Ale dlaczego Mid-Drive? Przekładniowy na tyl....

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 22 lut 2022, 19:14
autor: tkoko
WojtekErnest pisze:
22 lut 2022, 18:08
Ale dlaczego Mid-Drive? Przekładniowy na tyl....
HUB to HUB, ma czy nie ma przekładni to przecież "wsio rawno". Na podjeździe pod górę tak jego sprawność spadnie do 70%.

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 22 lut 2022, 21:04
autor: WojtekErnest
Na pewno ? Przekladnia nic da ?

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 22 lut 2022, 21:12
autor: Dede
Dla niektórych osób brak 30% mocy czy 30% mniejszy zasięgu nie ma znaczenia i wybiera HUB.
Albo mają ramę taką że nic innego nie pasuje niż HUB.
QS205 z przekładnią na pewno kilka osób by wzięło jak by był taki ofercie.

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 22 lut 2022, 21:43
autor: tkoko
WojtekErnest pisze:
22 lut 2022, 21:04
Na pewno ? Przekladnia nic da ?
Jeżeli HUB z przekładnią i Hub bez przekładni będą miały tą samą moc, RPM i sprawność na kole, to będą miały mniej więcej taki sam spadek mocy/sprawności/RPM na podjeździe.

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 22 lut 2022, 21:58
autor: Dede
Jadąc 25km/h silnikiem z przekładnią będzie miało inne RPM niż bez przekładni.
Jeśli jedziemy 10km/h pod górę bez przekładni to sprawność może wynieść nawet 30% lub mniej a z przekładnią można uzyskać 60% a jak mamy skrzynie biegów lub przerzutki można nawet uzyskać ponad 90% sprawność.
Więc będzie duża różnica zasięgu w górach i podjazdach stromych.
Zobacz dane silnikach i porównaj silniki wysokoobrotowy z niskoobrotowy np qs205 lub qs273 porównaj z QS138.
HUB ma najlepszą sprawność przy Vmax jeśli jedziemy wolniej sprawność maleje i wtedy mamy straty i to nie małe.

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 23 lut 2022, 11:05
autor: WojtekErnest
Dede pisze:
22 lut 2022, 21:58
Jadąc 25km/h silnikiem z przekładnią będzie miało inne RPM niż bez przekładni.
To dla mnie oczywiste. Nie wiem dlaczego @Tkoko to kwestionuje.

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 23 lut 2022, 12:00
autor: tkoko
WojtekErnest pisze:
23 lut 2022, 11:05
Dede pisze:
22 lut 2022, 21:58
Jadąc 25km/h silnikiem z przekładnią będzie miało inne RPM niż bez przekładni.
To dla mnie oczywiste. Nie wiem dlaczego @Tkoko to kwestionuje.
Bo napisałem wyraźnie, przy tej samej MOCY, RPM, I SPRAWNOŚCI OBU HUB'ów NA KOLE nie będzie ŻADNEJ RÓŻNICY W PRĘDKOŚCI między oboma HUB'ami. Dede porównuje HUB'a bezprzekładniowego 10 kW z HUB'em przekładniowym 0.25kW na RPM na kole a to jest zupełnie inna bajka tak jak porównywanie sprawności MID'a i HUB'a przy różnych prędkościach, mocach.

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 23 lut 2022, 16:24
autor: WojtekErnest
Udajesz czy naprawdę nie rozumiesz co napisal @DEDE. Piszemy o mocnych ciężkich silnikach, które mają znaczqco różną sprawność (w zależności od tego czy mają przekladnie czy nie) i moc rzeczywistą przy małej prędkości, pod górę/pod wiatr.

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 23 lut 2022, 17:09
autor: Wojtek
Chłopaki, wyjaśnijcie sobie może najpierw o jakim przełożeniu przekładni myślicie. Bo jak jeden myśli np. o 3:1, a drugi 1:1 to w zasadzie, pomijając straty przekładni, obaj macie rację.

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 23 lut 2022, 18:06
autor: Dede
Chodzi o QS205 jak by był z przekładnią to na pewno nie 1:1 nawet na myśl nie przysło o takie zastosowanie.

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 23 lut 2022, 18:19
autor: Przemek
Panowie chodzi o "delikatne" poprawki ...

Re: QS205 v4? Sugestie i uwagi

: 03 lis 2022, 9:43
autor: barszcz2
ML będzie z nim pracował czy nie ma szans?