Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
shade_
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 19 paź 2020, 10:42
Lokalizacja: Wroclaw

Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: shade_ »

hej.

zaczynam budowe pierwszego e-bike'a na Full susp. Upatrzylem sobie silnik Mxus XF40-30H w Mgvolt lub Nexun, dlatego ze bez wiekszego problemu miesci mi sie w widelki i jest lzejszy od 3k turbo. Skladam baterie na Sanyo GA 16S6P, czyli teoretycznie moge w peak ciagnac 60A. Czy taki silnik przy zastosowaniu zabezpieczenia temperaturowego ma sens i wytrzyma 50A? Czy lepiej jednak pojsc w 3K turbo? a moze jeszcze jest cos innego do rozwazenia? Nie chce przekladniowki, interesuje mnie tylko bez. W 3K troche ta szerokosc mi nie pasi i waga wieksza o 3kg. Niech doradzi ktos z doświadczeniem
Aktualnie mocniejsza hulajka, a e-bike w budowie
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: Tooropek »

6P na Sanyo GA to totalnie chwilowo 30A a nie 60. Co do silnika to 3k jest przystosowany pod taki prąd, a nie fx40 30h. Przy 16S i 50A zabezpieczenie termiczne zadziała po kilku dynamicznych przyspieszeniach, więc czy jest sens w to się pchać? Jak trafi Ci się dłuższy podjazd z małą prędkością to za jednym razem ugotujesz silnik i będziesz pchać rower.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
shade_
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 19 paź 2020, 10:42
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: shade_ »

Ok. Pakietu nie zmienie, wiec zostaje mi te 30A. Zakladajac taki maksymalny prad, dalej ten silnik ma sens? W gory sie nie pcham. W planach ma byc to rower na dojazdy do pracy i wycieczki po walach oraz lasach
Aktualnie mocniejsza hulajka, a e-bike w budowie
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: Tooropek »

Jeżeli będzie 16S 30A okej, w takim wypadku xf40 30h ma sens jak najbardziej. Najlepiej ożenić ten silnik z kt 16s 45A z LCD i w nim ograniczyć prąd do 75%, będzie zapas mocy, a z czasem jak będziesz zmieniał pakiet na inny (na ogniwach wysoko-prądowych) będziesz mógł zwiększyć moc, choć moim zdaniem 16s 30A to już będzie dla Ciebie wystarczająca moc i prędkość a przyspieszenie będzie zadowalające. Przy 6P tak nawiasem mówiąc będziesz miał spory przysiad napięcia i spadek mocy więc moim zdaniem lepiej by zrobić 13s9p lub 14s8p.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
shade_
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 19 paź 2020, 10:42
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: shade_ »

Kupilem 100szt GA i przy tylu chce zostac, bo akurat tak dobrze mieszczą mi sie w ramie. Czyli maks dla mnie to 13S7P, 14S7P lub 16S6P. Czy warto isc w troche mniejsze napiecie zyskujac pare A? Myslalem nad 16S bo mam hulajke z takim pakietem wiec ladowarka mi odpada. No ale jak bedzie zysk z tych 14S to moge rozważać. Sterownik to bede chcial cos na VESC bo mam to w hulajce i jestem zadowolony, ale ta kwestia tez jeszcze do przemyslenia. Aktualnie bardziej mysle jaki optymalnie silnik wybrac
Aktualnie mocniejsza hulajka, a e-bike w budowie
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: Tooropek »

Taki pakiet 14s7p by dłużej pożył przy 30A poboru jak 16s6p. Jak masz ładowarkę na 16s to ekonomiczniej będzie zrobić 16s. W każdym bądź razie 30h nie jest ani dla 60A, ani 50A ani pakiet 16s6p.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
shade_
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 19 paź 2020, 10:42
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: shade_ »

sprawdzilem sobie te ogniwa pod 5A obciazenia i faktycznie saguja. dzieki, myslalem ze troche lepiej bedzie ;)
Aktualnie mocniejsza hulajka, a e-bike w budowie
Awatar użytkownika
shade_
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 19 paź 2020, 10:42
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: shade_ »

Tooropek pisze:
13 mar 2022, 12:10
Jeżeli będzie 16S 30A okej, w takim wypadku xf40 30h ma sens jak najbardziej. Najlepiej ożenić ten silnik z kt 16s 45A z LCD i w nim ograniczyć prąd do 75%, będzie zapas mocy, a z czasem jak będziesz zmieniał pakiet na inny (na ogniwach wysoko-prądowych) będziesz mógł zwiększyć moc, choć moim zdaniem 16s 30A to już będzie dla Ciebie wystarczająca moc i prędkość a przyspieszenie będzie zadowalające. Przy 6P tak nawiasem mówiąc będziesz miał spory przysiad napięcia i spadek mocy więc moim zdaniem lepiej by zrobić 13s9p lub 14s8p.
wiesz co, troche przemyslalem bardziej sprawe. Mysle ze dokupilbym ogniwa GA i zrobil 13s9p lub 14s8p. Jednak w to 16s nie bede sie pchal z taka iloscia ogniw. Pogodzilem sie, ze bede musial dokupic ladowarke, ale zysk jest taki, ze jak ta konwersja mi sie uda to bede drugi taki rower robic dla swojej zony. Nie wiem czego sie spodziewac po takim rowerze, bo mam dwie hulajki (2x1.5kW i 2x3kW) i w tej drugiej mocy jest az za duzo. Czy bylbys w stanie doradzic ktore uzwojenie wybrac dla tych dwoch pakietow dla kola 26" ? 13S bardziej popularne i tansze oraz latwiej dostepne komponenty
Aktualnie mocniejsza hulajka, a e-bike w budowie
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: Tooropek »

Skoro namyśliłeś się na 13s to warto by iść w coś pośredniego tak by prędkość była w miarę i przyspieszenie a nawój taki to 4T lub 5T. Doczytaj dokładnie jakie prędkości można uzyskać przy kole 26". Z lekkiego roweru nie da się zrobić torpedy więc nie licz na to, że będziesz spadał z siodełka przy starcie i nie porównuj roweru do hulajnogi w kategoriach przyspieszenia - taka rada ode mnie. Chcesz prędkości to silnik 3 lub 4T a jak chcesz przyśpieszenia to 6T i wyżej kosztem Vmax.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: tas »

Jeśli to ma być 30H to raczej mowa o nawoju 6T jako takim optymalnym na płaskie i pagórki. 3T, 4T ma 3K turbo
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: Dede »

6T 30H na kole 26 przy 13S idzie jechać ponad 50km/h.
Najlepszy wybór będzie właśnie 6T sterownik 45A i akumulator 13S

Ps ja właśnie buduje rower full żeby jeździć do pracy i wybrałem 30H 6T i bidon 13S7P na VTC5A sterownik 45A sabvoton mini i ponad 50km/h pojedzie bez problemu to wystarczy jak na rower a jazda jak skuterem do 50km/h

30H 6T ma prędkość podobną jak 3k turbo 4T więc nawój uniwersalny.

Kwestia jakie prędkości byś chciał uzyskać?
Bo jak wybierzesz wysokie napięcie a silnik wolny zrobisz błąd lepiej trochę nisze napięcie a nawój silnika średni.
Awatar użytkownika
shade_
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 19 paź 2020, 10:42
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: shade_ »

Dede pisze:
20 mar 2022, 11:01
6T 30H na kole 26 przy 13S idzie jechać ponad 50km/h.
Najlepszy wybór będzie właśnie 6T sterownik 45A i akumulator 13S

Ps ja właśnie buduje rower full żeby jeździć do pracy i wybrałem 30H 6T i bidon 13S7P na VTC5A sterownik 45A sabvoton mini i ponad 50km/h pojedzie bez problemu to wystarczy jak na rower a jazda jak skuterem do 50km/h

30H 6T ma prędkość podobną jak 3k turbo 4T więc nawój uniwersalny.

Kwestia jakie prędkości byś chciał uzyskać?
Bo jak wybierzesz wysokie napięcie a silnik wolny zrobisz błąd lepiej trochę nisze napięcie a nawój silnika średni.
Bateria będzie 16S9P na Sanyo GA, to juz zadecydowane i ogniwa kupione. 50km/h to mysle max jaki moglbym jezdzic, a przelotowo 35km/h. Nie ukrywam, ze najbardziej zalezy mi na momencie, wiec kosztem tych paru kilometrów moglbym rozwazyc wolniejszy nawój. Najgorsze jest to, ze nie mam odniesienia co do roweru przy takiej prędkości. Na hulajce 50km/h to juz pelne skupienie i walka ;)
Aktualnie mocniejsza hulajka, a e-bike w budowie
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: Tooropek »

Rower bez amortyzacji lub na lichej ramie ze słabym osprzętem da takie same wrażenia z jazdy jak Twoja hulajnoga, zaś dobry rower na lepszym osprzęcie i solidnej ramie da frajdę z jazdy i 50km/h stanie się nałogiem. Takie są moje odczucia. Zatem odpowiednim dla Ciebie wyborem byłyby faktycznie 6T na sterowniku 45A z LCD na którym będziesz mógł kontrolować temperaturę silnika, choć przy rozładowanym aku do połowy (13s) i poniżej nie osiągniesz już 50km/h i będziesz czuł niedosyt prędkości. Ja mam 3 elektryki i każdy służy do czegoś innego, żeby nie iść na kompromisy, z czasem może się też tak stać w Twoim przypadku jak silnik 6T 30h okaże się zbyt wolny i nie będzie dawał frajdy z przyspieszenia i złotym lekarstwem okaże się 3T 3k turbo i podlanie sterownika. Wszystko też zależy od budżetu i własnych preferencji... Pierwszy rower elektryczny na poważnie nigdy nie jest idealny i nie zawsze musi być tym który konstruktor sobie zamarzył i dobrze żebyś na starcie miał tą świadomość.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Dede
Forumowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: Dede »

3k turbo kolega kupił bo miał 30H co chwila problemy z temperaturą przy sterowniku kt 45A sinus bateria 13S13P. Ten silnik 30H dostałem prawie za darmo od kolegi ale też wolałbym 3k turbo.
Ale problem przy 3k turbo jest taki że większy prąd co za tym duży akumulator i sterownik 60A, rama roweru powinna być mega mocna i amortyzator z tyłu i wachacz dobrze wzmocniony.

Na tych ogniwach i wersji 16S9P nie pozwala na wykorzystanie 3k turbo i sterownika ~60A

U siebie mam rower fulla rama aluminiowa a wachacz amotyzatorowany stalowy nie aluminiowy więc nie obawiam się że pęknie nawet jak bym miał 3k turbo.
Też się zastanawiam czy pójdę 3k turbo bo moja bateria 13S7P na VTC5A pozwoli zastosować duży prąd żeby miało to sens użycia 3k turbo.

A powiedz nam jaki masz rower model do tej konstrukcji co byś chciał zastosować?
Awatar użytkownika
shade_
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 19 paź 2020, 10:42
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: shade_ »

Ja sie wlasnie tego obawiam o czym Tooropek piszesz. Zbuduje jednego, zakosztuje tego i bede chcial wiecej. Jestem swiadom, ze nie ma sprzetu idealnego do wszystkiego. U mnie ogolnie zaczelo sie rozmyslanie od czegos ze wspomaganiem, czyli tak na start 250-500W mysle starczy. Ale zaczalem liczyc i mowie "nieduzo doplace i mam cos mocniejszego", idac tym tropem chcialem juz montowac 3K turbo na jakiejs ramie DH. Ale ocuciłem sie i mowie, "zacznij od czegos spokojniejszego". Dlatego kupilem tego fulla:
https://allegro.pl/oferta/nr-477-rower- ... 1857615787
i postanowilem, ze na pierwszy rower zbuduje cos sredniego i 1.5kW mi starczy, bo w taka rame nie ma co pchac 3K Turbo. Chce w miare normalny rower do jazdy na codzien. Jak sie mocno wkrece, to zapewne zbuduje jakiegos potworka do zabawy. Z hulajnogami mialem podobnie. Kupilem M365, spodobalo mi sie i po niecalym roku kupilem 2x1.5kW. Po roku okazalo sie, ze jest malo, kupilem 2x3kW i na tym juz skoncze. W peak wypluwa mi 7kW na obu silnikach i jedzie 70km/h.
Aktualnie mocniejsza hulajka, a e-bike w budowie
roman
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:51

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: roman »

Odnośnie pytania zadanego w temacie tego wątku, to ja mam podobne... czy mxus 30h da radę na 72V i 25-30A? ;) Myślałem o konfiguracji 7x9. Jakoś nie mogę nigdzie znaleźć czy ktoś się odważył podłączać do niego 72V.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: tas »

Nie da rady, przecież to jest silnik wolnobieżny (małe RPM, duży moment), zmuszanie go do pracy z wysokim RPM (duże napięcie, a więc duże prądy fazowe <-> cienkie uzwojenia w silniku wolnobieżnym ) powoduje tylko przegrzewanie.
Powinieneś wybrać silnik szybszy, np 10x6 i zmniejszyć napięcie zasilania na 48V 30A lub ostatecznie 60V ale tylko jeśli to będą w miarę płaskie trasy
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
roman
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:51

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: roman »

Dzięki za odpowiedź. Pozwolę sobię dopytać.

Aktualnie mam QS 1000W, ale ten silnik już chyba dogorywa (zresztą od samego początku miałem podejrzenia co do jego jakości). I pomysł mam taki, aby go zmienić na mxusa 30h, większy niestety odpada ze względu na klasyczną rame hardtail z rozstawem 135mm, a nie chcę rozginać widełek (rowerek wiele przeżył, boję się, że pękną).

Tak, pomysł mam właśnie taki by rower odstawić z przeznaczeniem do "płaskiej" turystyki i miasto (swoje już odsłużył:)) a do bardziej wymagającej jazdy budować małego customa. Niestety, baterie mam na 72v zabudowaną w trójkącie, więc zmiana tego dość kłopotpliwa. Sterownik mam ustawiany, mógłbym dać np max 20A.

Druga opcja to taka by naprawiać silnik lub wymieniać na nowego QSa 1000W, ale tutaj zupełnie się nie orientuję czy te silniki są w ogóle jeszcze produkowane. Ja kupowałem gdy była na nie moda (z czech się sprowadzało). Czy może teraz jest coś nowego, jakiś inny, sprawdzony silnik na rozstaw 135mm w którego dałoby radę pchać 72V i 20-25A lub więcej?
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: tas »

Ale co to w ogóle za pomysł 72V 20A :P Gdzie Ci to doradzili, kto to w ogóle wymyślił :P Dużo S mało P tak się pakietów NIE BUDUJE gdyż iż są problemy nawet żeby rower zbudować, już nie móiąc żeby to jeździło dobrze.
Depakietuj ten dziwny pakiet niech CI go ten warsztat co go zmontował przebuduje na normalne 13s ewentualnie 16s bo to on jest problemem, a nie silniki, których jest wiele do wyboru ale nie na takie dziwne instalacje.

Zawsze naprawa jest lepsza od kupienia gotowego, jeśli koszt nie są absurdalne to ja bym naprawiał. W ogóle teraz jest kultura wymiany na nowe, co mi się nie podoba nic a nic. W nexunie staram się mieć części zamienne do wszystkiego co się da żeby wspierać kulturę napraw i zawsze pomogę jak się coś komuś popsuje żeby to ożywiał i moim zdaniem zakup nowego to tylko jak stare już nie rokuje na przyszłość :)
Załóż temat z naprawą silnika jeśli to coś skomplikowanego, pomożemy.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
roman
Forumowicz
Posty: 38
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:51

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: roman »

yyy... sam go sklejałem :D ...więc warsztat jest profesjonalny :P

A poważnie, to może źle się wyraziłem. Aku 20s8p, w peaku dawałem z niego 72v 45a. Ale tego taki mxus 30h to chyba nie przeżyje, stąd pomysł by przesterować sterownik tak by było mniej amperków (z aku, czyli też na fazy silnika). Ale rozumiem, że ten pomysł to ślepa uliczka...

A co do naprawy to chętnie bym go dał do zrobienia (zresztą chyba opiszę sprawę w dziale "mam problem", tutaj nie będe zaśmiecał), ale mam wątpliwości czy to będzie opłacalne (np jak będzie potrzebne przewinięcie, ma krzywą ośke itp...), stąd szukam alternatyw.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Mxus XF40-30H na 16S ma sens?

Post autor: tas »

No to jeśli już masz taki aku to trudno, kup 7x9, ogranicz mu prąd do 30A, skoro to tylko na płaskie trasy to jakoś to będzie.
Za rok, kiedy będziesz budować rower v2 to już zrób to tak jak się powinno robić :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
ODPOWIEDZ