Silnik QS 212 35H jaka obręcz?
: 29 maja 2022, 1:13
Cześć!
Powstał mi w głowie nowy pomysł na ebike-a, zaczynam gromadzić nowe klocki.
Kupiłem od forumowego kolegi silnik QS212 35H, chciałbym zostać przy obręczach 26" rowerowych ze względu na jazdę raczej po płaskim (dojazdy do pracy).
Po kolei:
Silnik ma dość duże (w/g mnie oczywiście) otwory na szprychy czyli około 4,5mm.
Obliczyłem (kalkulator w sieci) że przy zaplocie na 1 krzyż potrzebuję szprych 160mm (obręcz Alexrim DM18 36H).
Kupiłem motocyklowe 3mm z nyplami 6mm (rozwierciłem kapsle w obręczy), zaplatam, zaplatam, ciężko, jakoś zaplotłem, jeszcze nie centrowałem.
Ale mam obiekcje, kąty szprych są 75st nyple ciężko było włożyć, obawiam się czy obręcz to wytrzyma.
Co proponujecie w przypadku takiego silnika i obręczy rowerowej 26"?
Dzwoniłem do gościa ze szprycharni, sugerował szprychy cieniowane 3/2.6 i "cienkie" nyple 2.6/5mm.
Jak to u Was wygląda, podejrzewam że wszystkie "większe" silniki będą miały "nie rowerowe" otwory na szprychy.
A może obręcze moto są dobrym kierunkiem?
Jeśli bym wybrał np. 19" moto to co z przednim kołem? Mam widelec SR Suntour z dropem 100mm i piastę rowerową z łożyskami maszynowymi.
Ehhh... se wymyśliłem...
Powstał mi w głowie nowy pomysł na ebike-a, zaczynam gromadzić nowe klocki.
Kupiłem od forumowego kolegi silnik QS212 35H, chciałbym zostać przy obręczach 26" rowerowych ze względu na jazdę raczej po płaskim (dojazdy do pracy).
Po kolei:
Silnik ma dość duże (w/g mnie oczywiście) otwory na szprychy czyli około 4,5mm.
Obliczyłem (kalkulator w sieci) że przy zaplocie na 1 krzyż potrzebuję szprych 160mm (obręcz Alexrim DM18 36H).
Kupiłem motocyklowe 3mm z nyplami 6mm (rozwierciłem kapsle w obręczy), zaplatam, zaplatam, ciężko, jakoś zaplotłem, jeszcze nie centrowałem.
Ale mam obiekcje, kąty szprych są 75st nyple ciężko było włożyć, obawiam się czy obręcz to wytrzyma.
Co proponujecie w przypadku takiego silnika i obręczy rowerowej 26"?
Dzwoniłem do gościa ze szprycharni, sugerował szprychy cieniowane 3/2.6 i "cienkie" nyple 2.6/5mm.
Jak to u Was wygląda, podejrzewam że wszystkie "większe" silniki będą miały "nie rowerowe" otwory na szprychy.
A może obręcze moto są dobrym kierunkiem?
Jeśli bym wybrał np. 19" moto to co z przednim kołem? Mam widelec SR Suntour z dropem 100mm i piastę rowerową z łożyskami maszynowymi.
Ehhh... se wymyśliłem...