chwiejne (wobbly) koło przy osi silnika

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
kriis
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 03 lut 2020, 23:38
Lokalizacja: Ząbki

chwiejne (wobbly) koło przy osi silnika

Post autor: kriis »

Pytanko,
w jeździe nie przeszkadza, ale psychicznie męczy mnie praca tylnego koła z silnikiem...

Na filmiku poniżej widać jak odchylenia w czasie obrotu są już zauważalne przy osi. Z tego co pamiętam mam tak od początku, czy to jakaś wada (krzywa oś), wystarczy wycentrować koło czy w granicach normy?

mxus 3k

https://photos.app.goo.gl/Abu23giSM36SJf9f9

https://youtu.be/X0rSo9ivl8A

Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: chwiejne (wobbly) koło przy osi silnika

Post autor: tas »

Większym problemem jest to, że koło masz rozcentrowane kompletnie, trzeba by sprawdzić, czy obręcz jest tak samo rozcentrowana jak ta niesymetryczna praca obudowy bo to by wskazywało, że np oś w Twojej ramie jest poddawana jakiemuś naprężeniu - mechanicznemu (rama) lub elektrycznemu (Nm). To jest do sprawdzenia ponieważ masz silnik chwycony za końcówki osi, coś dużo jest podkładek dystansowych wszędzie, a to bardzo łatwo spowodować wygięcie osi w "(" co powoduje właśnie taki efekt jak masz.
Ile amper kierujesz w swój silnik?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
kriis
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 03 lut 2020, 23:38
Lokalizacja: Ząbki

Re: chwiejne (wobbly) koło przy osi silnika

Post autor: kriis »

sam tas we własnej osobie :) jestem zaszczycony, dzięki twoim filmikom ogarnąłem zbudowanie ebike, a ostatnio wymianę halli :D po przerwaniu kabla (odkręcona śrubka od tarczy, mimo użycia locktite)
tas pisze:
10 sie 2022, 11:11
Większym problemem jest to, że koło masz rozcentrowane kompletnie, trzeba by sprawdzić, czy obręcz jest tak samo rozcentrowana jak ta niesymetryczna praca obudowy bo to by wskazywało, że np oś w Twojej ramie jest poddawana jakiemuś naprężeniu - mechanicznemu (rama) lub elektrycznemu (Nm). To jest do sprawdzenia ponieważ masz silnik chwycony za końcówki osi,
sprawdzę wycentrowanie koła, przyznaję się że tego nie robiłem, dam znać. Szprychy są naciągnięte
coś dużo jest podkładek dystansowych wszędzie, a to bardzo łatwo spowodować wygięcie osi w "(" co powoduje właśnie taki efekt jak masz.
podkładek tyle bo musiałem zmieścić tarczę, a bardziej zacisk (inaczej ocierał o obudowę silnika), dlatego kilka podkładek pod tarczą, przez co 2 grube na osi.
Z drugiej strony aby koło było symetrycznie w ramie też 2 podkładki. Tutaj akurat jest dużo miejsca bo mam 1 wolnobieg. Faktycznie rama ściska oś (wkładając koło muszę ją lekko rozgiąć) - być może to jest powodem?
Ile amper kierujesz w swój silnik?
sterownik 45A / 48V sinus kt
kriis
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 03 lut 2020, 23:38
Lokalizacja: Ząbki

Re: chwiejne (wobbly) koło przy osi silnika

Post autor: kriis »

wycentrowałem jak mogłem... lepiej się nie da

tutaj po wycentrowaniu + inne kąty nagrania - ewidentnie coś na osi...


Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2964
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: chwiejne (wobbly) koło przy osi silnika

Post autor: tas »

No na osi, wycentrowanie tego nie poprawi. Na 1 filmie jaki umieściłeś jasno widać, że masz bicie na obręczy razem z obudową/osią więc to się stało po zamontowaniu koła do ramy (w przeciwnym wypadku miałbyś bicie na obudowie ale brak bicia na obręczy, byłaby wycentrowana) i to trzeba sprawdzić jak opisałem w 2 poście.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
ODPOWIEDZ