Strona 2 z 5

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 12 gru 2018, 22:07
autor: tatar
szczepan-k pisze:
12 gru 2018, 21:59
dotyczy to silnika MXUS XF08 w kole 26 przy, przy 20A koniecznie czujnik temperatury ale w góry to moim zdaniem za słaby silnik
Za słaby :)Tylko żeby była jasność; jazda na samej manetce,czy PAS?

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 13 gru 2018, 10:42
autor: szczepan-k
z pas ale trzeba w miarę wspomóc żeby nie było ze idzie 20A przy 10 na godzinę przez dłuższy czas bo się zjara, ja załatwiłem swój bo jechałem pod długi podjazd i dosyć stromy i jeszcze z wózkiem z dzieckiem jak bym sam jechał to podejrzewam ze bym radę dał rozpędzić bardziej rower i by nić się nie stało, proponuje i tak założyć zabezpieczenie termiczne na wszelki wypadek najwyżej rozłączy napęd a nie zjara silnika

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 13 gru 2018, 18:34
autor: tatar
Termik na wszelki wypadek ,tak :D

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 14 gru 2018, 15:53
autor: piwko7
Czy beda jakies znaczne roznice pomiedzy Bafangiem 750W hub i MAC ?
Mysle o czym około 1500W 14S5P i chyba wybór będzie pomiędzy tymi dwoma silnikami.
Czy sterowniki KT+ LCD3 ogarną temat tych silników ?

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 14 gru 2018, 16:35
autor: fugu
ja też staram się dowiedzieć jak najwięcej o Bafang 750 i MAC. Znalazłem na alibabie Maca za 200$ ale minimum to 8szt. Napisałem czy da radę z mniejszym zamówieniem.Teraz czekam na odpowiedż. Wygląda na to,że oba chodzą w tej samej cenie.Z wykresu Maca wynika,że ma ok. 50Nm natomiast Bafang deklarują jako 80Nm, tylko ta nieszczęsna szerokość!!!

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 14 gru 2018, 20:57
autor: tatar

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 15 gru 2018, 12:12
autor: zygmakos
Mac 50Nm to słaba werja , jest ich 5rodzaj. - 6,7,8,10,12T i kwestia sterownika,ampery...(8T,7T,6T dużo wytrzyma)

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 15 gru 2018, 12:30
autor: zygmakos
Spróbój to zrobić z bafangiem 750w , Mac 8kw (duuużo wytrzyma -szare zębatki,sprawdzone) ...

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 15 gru 2018, 15:15
autor: fugu
drodzy koledzy. Trochę już siedzę na ty m forum i stwierdzam, że watowica działa upośledzająco na główkę. To ile silnik wytrzyma mocy dostarczonej ma się nijak do mocy mechanicznej silnika. Obejrzyjcie sobie wykresy z badań silników i zobaczycie,że w pewnym momencie , przestaje przyrastać moment obrotowy silnika. Więc zwiększanie prąu nie ma sensu.Podnosimy tylko efekt cieplarniany. Silnik dobrze chłodzonywytrzyma wielokrotnie większą moc niż znamionowa ale nie świadczy to o tym,że z tej mocy oprócz ciepła będzie jakiś pożytek. W danych silnika jest podawana jego sprawność. Najczęściej jest to około 80%. To znaczy ,że dla mocy znamionowej np 1000 W na moc mechaniczną pójdzie 800W a na ciepło zamieni się 200W. Przekraczając moc znamionową do pewnej granicy osiągamy przyrost mocy ale nie jest to zjawisko liniowe. Przy mocy elektrycznej dostarczonej około dwykrotnej moc mechaniczna już nie przyrasta a całe waty idą w ciepło. Od tej pory można ładować ampery w nieskończoność i grzać powietrze.
Praw fizyki się nie zmieni

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 15 gru 2018, 15:20
autor: mr_x
To jest po prostu zjawisko nasycenia rdzenia. Po jej osiągnięciu nie zyskujemy mocy, wręcz tracimy moc mechaniczną na rzecz grzania i to potwornego.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 15 gru 2018, 15:37
autor: fugu
Tak. To jest nasycenie rdzenia. Niechciałem za dużo fizyki ładować do posta aby wszyscy zrozumieli.
Tatar. Chętnie bym wziął tego Bafanga ale boję się problemów z montażem w zwykłym rowerze. Wiem,że dla Ciebie sprawa jest prosta ale ja niezbyt skumałem gdzie podtoczyć i czy póżniej wejdzie wolnobieg(kaseta?)

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 15 gru 2018, 16:37
autor: tatar
fugu .Wymyślilem,że nie muszę toczyć.Podszlifuję tylko oś dwustronnie w miejscu ,gdzie wchodzi w haki ramy..,resztę załatwią tulejki dystansowe :D

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 15 gru 2018, 18:45
autor: fugu
A co z zębatkami?

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 15 gru 2018, 19:54
autor: tatar
Pewnie masz na myśli wolnobieg.Kto Ci każe zakładać 9-tkę? Jest 3, 4, 5, 6, 7, 8, i pojedyncza :D Ja mam pojedynczy,bo silnik załatwia cała jazdę .Resztę ustawiasz tuleją dystansową:D

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 15 gru 2018, 20:19
autor: fugu
chciałbym na pedałach też pojeżdzić. Wykonując podtoczenie(z tym nie będzie problemu) jaka zębatka mi wejdzie( ile rzędowwy wolnobieg max)
O 9-tce nawet nie marzyłem.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 15 gru 2018, 21:01
autor: tatar
Dasz taką na ile pozwoli Ci rozstaw widelca,dobierzesz doświadczalnie mając silnik w ręce ;)

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 16 gru 2018, 9:28
autor: fugu
Niby masz rację ale wolałbym wiedzieć czego się spodziewać. Tym bardziej,że nie znam szerokości wolnobiegów np 3 czy 5 rzędowego. Teraz z tyłu mam kasetę 10rz. Czy można przyjąć,że 5 rz wolnobieg to będzie połowa szerokości 10rz kasety?

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 16 gru 2018, 9:35
autor: fugu
Do tej pory technikę rowerową uważałem za gorszy gatunek i nie wchodziłem w szczegóły ale teraz pomalutku zmieniam zdanie i staram się nadrobić braki.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 16 gru 2018, 9:37
autor: tatar
Nie,ponieważ inne są odległości pomiędzy koronkami/większe/ w 5-rzedowym.Masz w reku-mierzysz,a tak orientacyjnie.Powiedzmy 2/3 grubości 10-rzędowego. :D

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 16 gru 2018, 9:45
autor: fugu
:?: :shock: To tak na Twoje oko ile wlezie tych zębów!

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 16 gru 2018, 10:11
autor: fugu
:D Uczę się! Ciągle się uczę!

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 16 gru 2018, 11:33
autor: sannis
zygmakos pisze:
15 gru 2018, 12:30
Spróbój to zrobić z bafangiem 750w , Mac 8kw (duuużo wytrzyma -szare zębatki,sprawdzone) ...
Na ruskim forum jest wątek dotyczący Bafanga 750W i porównanie z MAC. https://electrotransport.ru/ussr/index. ... 4.0#topmsg
Bafang ma m.in. szersze zębatki.

Tatar
jak tylko przerobisz tego bafanga pod mniejszy dropout to dawaj zdjęcia z opisem know-how. Ponieważ przerabiam mojemu synowi rower na elektryka, bo chyba dorósł do dalszych wycieczek, chciałem kupić przekładniowego Bafanga 500W(BMP), który też już ma "legendarne" opinie.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 16 gru 2018, 13:08
autor: tatar
sannis pisze:
16 gru 2018, 11:33
zygmakos pisze:
15 gru 2018, 12:30
Spróbój to zrobić z bafangiem 750w , Mac 8kw (duuużo wytrzyma -szare zębatki,sprawdzone) ...
Na ruskim forum jest wątek dotyczący Bafanga 750W i porównanie z MAC. https://electrotransport.ru/ussr/index. ... 4.0#topmsg
Bafang ma m.in. szersze zębatki.

Tatar
jak tylko przerobisz tego bafanga pod mniejszy dropout to dawaj zdjęcia z opisem know-how. Ponieważ przerabiam mojemu synowi rower na elektryka, bo chyba dorósł do dalszych wycieczek, chciałem kupić przekładniowego Bafanga 500W(BMP), który też już ma "legendarne" opinie.
Opis napewno wrzucę,bo własnie przymierzam się do włożenia go do Giant Revive /20'' koło/

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 17 gru 2018, 11:33
autor: fugu
tak się zastanawiam czy podawany moment obrotowy dla silników przekładniowych dotyczy samego silnika czy razem z przekładnią. Bo jeśli bez przekładni to duże znaczenie może mieć średnica silnika.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 17 gru 2018, 22:31
autor: wibi
@fugu Moment jaki ma silnik przekładniowy dotyczy wyjścia z "silnika" czyli już z przekładnią. Silnik przekładniowy jest stosunkowo mały w porównaniu do huba ale pracuje w znacznie wyższym zakresie obrotów i to właśnie przekładnia nadaje mu "moment".Przykładowo silnik Tongsheng jest wielkości "męskiej" pięści i kręci się w zakresie od 1000-4000 obr/min. Bafang (BBSXX)jest nieco większy ale ma też większy moment

@tatar
Sam zastanawiam się nad kupnem Gianta Revive który wprawdzie jest dość ciężki ale podobno wygodny.Problemem dla mnie jest jego długość całkowita, tzn. czy da się go przewieść samochodem nawet po zdjęciu przedniego koła.Możesz coś na ten temat powiedzieć?

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 18 gru 2018, 9:32
autor: fugu
Doczytałem na ruskim forum ,że Bafang750w do fata zmieści się bez problemów w widełkach 135mm jeśli od strony tarczy hamulcowej podtoczymy obudowe o 1cm a z drugiej strony trzeba przetoczyć oś silnika. wówczas wchodzi wolnobieg 1-rzędowy. Myślę,że lekko doginając wejdzie nawet 3 rzędowa zębatka więc sprawa jest rozwiązana. Dzięki wszystkim za wskazanie strony elektrotransport.ru. Trochę kiepsko działa tłumacz ale ja z niego nie korzystam.
Jestem zaskoczony informacjami,że Bafangi występują w różnych wersjach nawoju tak jak w MAC-ach ale ciężko się zorientować w ich oznaczeniach a na pewno sprzedawcy w Chinach tego nie rozróżniają więc kupujemy na loterii i dostaniemy wolniejszy ale lepiej ciągnący od dołu albo szybszy i gorzej ciągnący dołem.
Osobną sprawą są sterowniki. Najprostsze blokowe (najtańsze) działają podobno najlepiej

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 18 gru 2018, 14:12
autor: tatar
Mając silnik przekładniowy nie ma sensu pchać się w inne sterowniki.Najpostszy blokowiec im w zupełności wystarcza.Nawoje w Bafangu rzeczywiście są różne,ale jakie ? Nikt nie pisze ;)

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 18 gru 2018, 15:28
autor: fugu
Tatar. Ty masz tłustego bafanga. Jakie numerki te w nawiasach masz na nim i co możesz powiedzieć o prędkości? Na końcu jest liczba w nawiasie i rosjanie próbują te cyfrę kojarzyć z nawojem porównywalnie z systemem MAC np.8,10,12

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 18 gru 2018, 19:35
autor: tatar
W nawiasie mam tylko jedną cyfrę [ 7 ].Prędkość przy 60V/16s/ ponad 50 km/h, koło 26'' fatbike

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 18 gru 2018, 21:46
autor: sannis
A ja mam standardowe [8] 26". Przy 12S, koło fat 26x4,0 prędkość ca 41km/h. Ale chyba na tym ruskim forum pisali, że jak zwracać uwagę, to na rozmiar koła który jest na obudowie, bo są tez pod 20".

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 19 gru 2018, 8:27
autor: tatar
Bardzo możliwe.Symbol silnika zaczyna się pd cyfry 20,ale to dobrze ,bo zaplotłem go w tej chwili w koło 20'' :D

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 19 gru 2018, 10:03
autor: tatar
@ Wibi

Umknęło mi,pytanie o Gianta Revive.Rower jest lekki,nie sugeruj się ogólnym wyglądem ,wykonany z lekkiego alu.Całkowita długość 175cm,bez koła przód 145cm.Można pochylać i regulować wysokość kierownicy oraz siodła.Z transportem samochodem nie powinno być problemu.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 19 gru 2018, 15:46
autor: wibi
Dzięki Ci za odpowiedź,czekałem na nią niecierpliwie gdyż te rowerki bardzo mi się podobają ze względu na możliwość podpierania się oboma nogami na postoju.Dodatkowo mam wolnego Bafanga BBS i baterię, brak tylko rowerku.Wiem, że BBS będzie nieco ograniczał prześwit, ale widziałem jakiś blog gościa z USA który takiego Bafanga do Revive zamontował i sobie chwalił.Pochwal się tym Twoim jak już skończysz elektryfikację.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 19 gru 2018, 17:16
autor: tatar
wibi pisze:
19 gru 2018, 15:46
Dzięki Ci za odpowiedź,czekałem na nią niecierpliwie gdyż te rowerki bardzo mi się podobają ze względu na możliwość podpierania się oboma nogami na postoju.Dodatkowo mam wolnego Bafanga BBS i baterię, brak tylko rowerku.Wiem, że BBS będzie nieco ograniczał prześwit, ale widziałem jakiś blog gościa z USA który takiego Bafanga do Revive zamontował i sobie chwalił.Pochwal się tym Twoim jak już skończysz elektryfikację.
Na BBS-a trochę miejsca mało,ale jak zamontował,to da się :D Prześwit nie będzie zbytnio przeszkadzał,bo długi wahacz powoduje,że przód pozostaje na nie zmienionej wysokości. Pod względem ergonomii rower całkiem,całkiem i jazda na silniku jest przyjemna.To już czwarty Revive zelektryfikowany przeze mnie i tak śmiesznie się składa,że poprzednie były każdy w innej wersji. :)Będę pamiętał,po skończeniu wrzucę fotę :D

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 22 gru 2018, 7:38
autor: tatar
Przekładniowy Bafang 750 zamontowany .Pomimo,iż aluminiowy,długi wahacz udało się rozgiąć i obyło się bez przeróbek.Ciekawi mnie jak to będzie chodziło w Giant Revive,bo przy 84V,30A ze sterownika GT 1500 i małym kole może być różnie,Dzisiaj będę testował.Na wszelki wypadek dałem tarczę 203mm Shimano Ice i zacisk Avid BB7 :lol:

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 22 gru 2018, 14:14
autor: fugu
Jakieś zdjęcia by się przydały

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 22 gru 2018, 16:48
autor: tatar
Będzie filmik z naszego dzisiejszego spotkania /mazowieckie/więc będziesz miał okazję zerknąć.Może póżniej opiszę i wrzucę trochę fotek :D

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 23 gru 2018, 10:37
autor: piwko7
Co ile smarujecie przekładnie ? Raz na sezon ? co iles km ? czy jezeli slychac ze cos jest nie tak :)
Mam przejechane po pierwszym sezonie 3000 km i sie zastanawiam czy otiwerac silnik i smarowac.
Raczej nie wydaje niepokojących dzwięków.
Czy CX80 molibdenowy sie nada ? Ile trzeba go tam dac ? Stary trzeba dokładnie usunac ?
Mam MX01C

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 23 gru 2018, 11:44
autor: sannis
Z zasady do przekładni planetarnych stosuję się smar molibdenowy, przy założeniu że zachodzi tarcie metal o metal. W silnikach rowerowych przekładniowych jest plastik i metal. Można zastosować molibdenowy lub biały z PTFE. Zamiast CX80 poszukaj np. angielski Carlube, a jak chcesz biały z PTFE, to motocyklowy Putoline.
Oczywiście wyczyść stary, ba są tam opiłki.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 23 gru 2018, 12:33
autor: tatar
sannis pisze:
23 gru 2018, 11:44
Z zasady do przekładni planetarnych stosuję się smar molibdenowy, przy założeniu że zachodzi tarcie metal o metal. W silnikach rowerowych przekładniowych jest plastik i metal. Można zastosować molibdenowy lub biały z PTFE. Zamiast CX80 poszukaj np. angielski Carlube, a jak chcesz biały z PTFE, to motocyklowy Putoline.
Oczywiście wyczyść stary, ba są tam opiłki.
Jak najbardziej ,również polecam te smary.Ja stosuję biały smar TF/silikon+PTFE/

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 23 gru 2018, 12:37
autor: mr_x
A litowy ŁT-43 nadaje się?

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 23 gru 2018, 12:41
autor: sannis
To jest, chyba łożyskowy, litowy. Jak nie masz nic innego pod ręką to nasmaruj, ale jak chcesz kupić to szukaj tych co pisałem. Po prostu chodzi o to, że przekładnia taki smar będzie rozrzucała i częściej trzeba zaglądać do środka.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 23 gru 2018, 12:48
autor: mr_x
Nie mam żadnego jeszcze, a ŁT-43 ma pozytywne opinie tam, gdzie nie ma uszczelek, bo jest bardzo tani. Mowa o rowerowych zastosowaniach oczywiście.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 23 gru 2018, 12:58
autor: sannis
Tutaj masz molibdenowy:
https://allegro.pl/carlube-smar-molibde ... 14526.html
tutaj biały:
https://allegro.pl/oferta/carlube-odpor ... 7520513016

Spytaj się sprzedawcy moze mają w mniejszych opakowaniach Putoline:
http://olejshop.pl/white-action-grease- ... p1948.html

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 23 gru 2018, 12:59
autor: piwko7
Super, dzięki za pomoc.
Jak z ilością tego smaru ? Ile mniej wiecej stosowac ?

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 23 gru 2018, 13:01
autor: sannis
Nie za dużo, nie za mało. Z czuciem :D

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 23 gru 2018, 13:14
autor: mr_x
Ten molibdenowy z all też zawiera lit.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 23 gru 2018, 13:15
autor: tatar
mr_x pisze:
23 gru 2018, 12:37
A litowy ŁT-43 nadaje się?
Odradzam stosowanie ŁT-43.to jest smar do łożysk,a nie przekładni.Awaryjnie na chwilę tak,ale ma być to głównie smar o dużej przyczepności.ŁT momentalnie zostanie rozrzucony po odudowie. :)

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 23 gru 2018, 23:30
autor: sannis
mr_x pisze:
23 gru 2018, 13:14
Ten molibdenowy z all też zawiera lit.
Większość smarów jest na bazie mydła litowego. Dodatki specjalizują zastosowanie I tak np. miedź wysokie temp. molibden zaś przekładnie planetarne.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 24 gru 2018, 6:02
autor: WojtekErnest
Te spotykane w fabrycznych silnikach (biale lub niebieskie) są o specyficznej konsystencji gesciejsze, o wiekszej przyczepności niz te ktore udalo mi się kupowac w kraju.