Bafang 500W 48v

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
AdamKryst
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2023, 8:25

Bafang 500W 48v

Post autor: AdamKryst »

Witam serdecznie. Kupiłem ostatnio zestaw do konwersji z drugiej ręki Bafang Hub 500W 48v silnik opisany jest BFCST 48V500W 28(10) zapleciony w koło 28 cali ze sterownikiem KT 15 A, wyświetlaczem kt-lcd4 oraz manetkę. W zestawie nie ma czujnika Pas. Po złożeniu wszystkiego do kupy okazało się że chyba jest coś nie tak. Mianowicie na samej manetce rower osiąga tylko 25 km na godzinę według wyświetlacza. Bateria ok 10 ah naładowana do pełna. Na YT jest film jak ktoś na rowerze z takim silnikiem osiąga spokojnie 40 km na godzinę. Na dodatek silnik czasami wpada w jakies drgania aż drży całą rama roweru dzieje się tak kiedy pedałuje z całych sił i manetka jest wciśnięta na maxa. Co do niskiej prędkości czy to może być wina za słabego sterownika tylko 15 A prąd chwilowy i 7 A prąd stały. Na wyświetlaczu ustawiona jest prędkość maxymalna ponad 70 km na godzinę. Próbowałem z ustawieniami różnymi rozmiarami koła. Na każdym poziomie wspomagania rower osiąga taka sama prędkość 25 na godzinę na manetce. Macie jakieś pomysły co może być nie tak ? Za słaby sterowik ? Złe ustawienia na wyświetlaczu ? A może silnik jest uszkodzony ? Może znacie kogoś kto prowadzi jakiś serwis i mógłby to sprawdzić?
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Bafang 500W 48v

Post autor: Eryk »

Może zablokowany jest programowo?
Awatar użytkownika
RadQ
Forumowicz
Posty: 112
Rejestracja: 01 paź 2020, 22:56
Lokalizacja: Miasto grzejników

Re: Bafang 500W 48v

Post autor: RadQ »

AdamKryst pisze:
20 mar 2023, 20:49
Co do niskiej prędkości czy to może być wina za słabego sterownika tylko 15 A prąd chwilowy i 7 A prąd stały.
Mam dokładnie ten sam sterownik i bez problemu wspomaga do 35km/h które mam ustawione więc to raczej nie jego wina. Nie wiem jak w LCD4 ale u mnie w LCD3 jest jeszcze sporo dodatkowych ustawień które mogą za taki stan rzeczy odpowiadać. Na blogu Tas-a masz to dość przejrzyście opisane więc w pierwszej kolejności posprawdzał bym te ustawienia. Link poniżej.

https://ebike.nexun.pl/kt-lcd3-i-sterowniki-sinus-kt/
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang 500W 48v

Post autor: tkoko »

AdamKryst pisze:
20 mar 2023, 20:49
....... Bafang Hub 500W 48v BFCST 48V500W 28(10) zapleciony w koło 28 cali ze sterownikiem KT 15 A, wyświetlaczem kt-lcd4 oraz manetkę.
........ rower osiąga tylko 25 km na godzinę według wyświetlacza.
........ silnik czasami wpada w jakies drgania aż drży całą rama roweru dzieje się tak kiedy pedałuje z całych sił i manetka jest wciśnięta na maxa.
........ Co do niskiej prędkości czy to może być wina za słabego sterownika tylko 15 A prąd chwilowy i 7 A prąd stały. ........ Na każdym poziomie wspomagania rower osiąga taka sama prędkość 25 na godzinę na manetce.
1. Silnik Bafang tego typu, przy napięciu 48 V powinien wspomagać przy kole 28", powyżej 35 km.godz.
2. wyświetlacz może przekłamywać jeżeli ma źle ustawiony parametr "P1". Jeżeli silnik jest przekładniowy to powinno być powyżej "80", jeżeli bezprzekładniowy to zapewne poniżej "30". Najprościej założyć licznik rowerowy i dobrać wartość "P1" tak by oba wyświetlacze miały tą samą prędkość.
3. czyli podobnie zachowanie jak w GT :D zapewne jakiś problem z synchronizacją silnika. Eksperymentalnie spróbuj zmienić wartość parametru "C2" na inną wartość (przed zmianą zapisz/zapamiętaj aktualną wartość). Być może potrzebna jest inna konfiguracja faz/hali.
4. 15 A / 700 - 800 wat jest wystarczającą mocą do jazdy/wspomagania powyżej 35 km/godz.
5. sprawdź czy parametry "P4" i "C4" mają "zera".
Podaj wszystkie parametry ustawione na wyświetlaczu, "P", "C", "L".
AdamKryst
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2023, 8:25

Re: Bafang 500W 48v

Post autor: AdamKryst »

Dziękuję za podpowiedzi. Mam inny licznik rowerowy i porównam wyświetlane wartości. Na początku zresetuje wyświetlacz do parametrów fabrycznym jak to nie pomoże to będę ustawiał według waszych wskazówek i dam znać jak to wyszło. Dzięki
AdamKryst
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 20 mar 2023, 8:25

Re: Bafang 500W 48v

Post autor: AdamKryst »

Witam. Próbowałem dziś zmieniać ustawienia w wyświetlaczu. Obecnie ustawienia wyglądają tak
P1- 96
P2-1
P3-0
P4-0
P5-0

C1-01
C2-0
C3-8
C4-0
C5-10
C6-3
C7-0
C8-1
C9-0
C11-0
C12-0
C13-0
C14-0
Niestety prędkość maxymalna nadal wynosi 25 km i jest prawdziwa bo idealnie zgadza się z drugim niezależnym licznikiem. Silnik ma siłę bo rusza z miejsca na samej manetce ale często też drży i coś w nim wyje . Moim zdaniem jest coś w nim uszkodzone niestety. Tylko co ?
Nagralem film na którym manetka jest wciśnięta na maxa. Widać że na początku silnik ma większe obroty ale po puszczeniu manetki i zatrzymaniu koła hamulcem i po ponownym wciśnięciu obroty są już mniejsze . Co o tym myślicie ?
https://youtube.com/shorts/KI6u_FmgXN0?feature=share
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang 500W 48v

Post autor: tkoko »

Na początek zmierz amperomierzem jaki prąd pobiera silnik na luzie z baterii, na maksymalnie wychylonej manetce. Jeżeli w pobliżu 1 A, to spróbuj zmieniać parametr C2 czy coś się poprawia. Jeżeli prąd jest większy od 1.5 A zapewne trzeba szukać innej kombinacji faz/hali. Jest jeszcze opcja (mało prawdopodobna) że masz silnik 200 RPM stąd 25 km/godz.
200 (RPM) * 2.2 (obwód koła) * 0.06 (km/min) = 26 km/godz
ODPOWIEDZ