Dobór przekładniówki
: 20 kwie 2023, 21:54
Cześć,
próbuję dobrać silnik pod swoje potrzeby i w sumie każda opcja ma wady. Ale może ja je tylko widzę i nie taki diabeł straszny...
Ważę 75kg, rower bez silnika coś koło 17. Do tego dojdzie bagaż na tył - do 10kg max.
Warunki - raz z górki raz pod górkę (dlatego skłaniam się ku przekładni). 1-2% wzniesienia ciągnące się 2-3km. Max 10-11% podjazd na 200m. Tu się boję, że to po dłuższej jeździe się po prostu spali Jest też sporo prostej, gdzie można pocisnąć - 40km/h jest git, ale najlepiej aby ta wartość oscylowała na połowie baterii a nie na naładowanej na max. Baterii jeszcze nie wybrałem, jak będzie silnik to pewnie zapytam jaki bidon do tego. Aktualnie mam 48V/17,5Ah - może też się da wykorzystać, 1200W mocy to jest w stanie zapewnić, ale nie sądzę aby poza peak było tyle potrzebne? Oczywiście zamówię do tego odpowiedni bidon, zapewne już 20Ah. Rower - koła 27,5" 2.0 lub 2.2. Więcej niż 2,35 nie wcisnę. Dodam, że to bardziej cross, asfalt, trochę lasów, trochę gór - tak wycieczkowo.
Myślałem o przekładni 750W, tylko coś nie mogę nic znaleść na ali konkretnego z manetką i odblokowane z jakimś małym wyświetlaczem. Bafang 500W wpadł w oko, ale czy 500W to nie za mało? Fajnie by było jakby silniczek był jak najmniejszy, ale to pewnie nierealne bo gdzieś to ciepło odprowadzać musi.
Dzięki za wskazówki
próbuję dobrać silnik pod swoje potrzeby i w sumie każda opcja ma wady. Ale może ja je tylko widzę i nie taki diabeł straszny...
Ważę 75kg, rower bez silnika coś koło 17. Do tego dojdzie bagaż na tył - do 10kg max.
Warunki - raz z górki raz pod górkę (dlatego skłaniam się ku przekładni). 1-2% wzniesienia ciągnące się 2-3km. Max 10-11% podjazd na 200m. Tu się boję, że to po dłuższej jeździe się po prostu spali Jest też sporo prostej, gdzie można pocisnąć - 40km/h jest git, ale najlepiej aby ta wartość oscylowała na połowie baterii a nie na naładowanej na max. Baterii jeszcze nie wybrałem, jak będzie silnik to pewnie zapytam jaki bidon do tego. Aktualnie mam 48V/17,5Ah - może też się da wykorzystać, 1200W mocy to jest w stanie zapewnić, ale nie sądzę aby poza peak było tyle potrzebne? Oczywiście zamówię do tego odpowiedni bidon, zapewne już 20Ah. Rower - koła 27,5" 2.0 lub 2.2. Więcej niż 2,35 nie wcisnę. Dodam, że to bardziej cross, asfalt, trochę lasów, trochę gór - tak wycieczkowo.
Myślałem o przekładni 750W, tylko coś nie mogę nic znaleść na ali konkretnego z manetką i odblokowane z jakimś małym wyświetlaczem. Bafang 500W wpadł w oko, ale czy 500W to nie za mało? Fajnie by było jakby silniczek był jak najmniejszy, ale to pewnie nierealne bo gdzieś to ciepło odprowadzać musi.
Dzięki za wskazówki