Hej,
Z góry przepraszam jeśli już taki temat się pojawił, a podejrzewam już pewnie był. Też mi zależałoby na zalezieniu kogoś kto by się podjął przeróbki tego silnika (oczywiście nie za darmo;)) tak by silnik był chłodniejszy.
Generalnie sprawa wygląda tak że mam ten silnik zamontowany w rowerze poziomym trójkołowym, no i niestety silnik dość mocno grzeje się na górkach czy przy momentach ruszania (wiadomo - peak prądowy)....
Co byśie tu polecili, lub czy znalazłby się ktoś z Krakowa lub okolic który by się zajął tym tematem?
Np wlanie ferrofluidu lub oleju transformatorowego? i przeróbkę tak by w łatwy sposób można było wymieniać ten olej lub ferrofluid?
Dodatkowe radiatory?
Prośba o pomoc bo sam mam dwie lewe ręce do tego typu spraw a przedzwoniłem z 10 serwisów w Krakowie i nikt nie chce się podjąć rozwiązania tego problemu.
Mxus 30H - jego schłodzenie - Kraków
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 kwie 2023, 19:08
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Mxus 30H - jego schłodzenie - Kraków
Czym go "karmisz? " tzn. jaki sterownik, akumulator. Myśl o przeskoczeniu na 3k turbo jeśli sam nie potrafisz poradzić sobie z ferro czy olejem, to nie jest bezobsługowe.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 kwie 2023, 19:08
Re: Mxus 30H - jego schłodzenie - Kraków
Sterownik mam jakiś 30A, 2 akumulatory po 24,5 Ah...
Generalnie 3k turbo o wiele mniej się grzeje?
Generalnie 3k turbo o wiele mniej się grzeje?
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Mxus 30H - jego schłodzenie - Kraków
Trochę dziwne, że się grzeje przy 30A, bo wiele ludzi tak go użytkuje bez żadnych problemów.
W jakie koło jest zapleciony? 28 cali? Jaki nawój silnika? Może jeździsz za wolno? To nie żart - silniki szybkoobrotowe mogą się przegrzewać jak muszą pracować przy zbyt niskich obrotach.
W jakie koło jest zapleciony? 28 cali? Jaki nawój silnika? Może jeździsz za wolno? To nie żart - silniki szybkoobrotowe mogą się przegrzewać jak muszą pracować przy zbyt niskich obrotach.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mxus 30H - jego schłodzenie - Kraków
3k sie w ogole nie grzeje w porownaniu do 30h ale moze faktycznie masz dobrany zly nawoj do pojazdu
z radiatorami jest ten problem, ze wymagaja ferro w silniku, a ferro wysycha i musisz go wymieniac max co 6 miesiecy. Robi sie duzo pracy a uzysk z takiej zabawy jest maly i prawie nie ma poprawy na udarowe nagrzewanie (dziala tylko na powolny narost temp)
z radiatorami jest ten problem, ze wymagaja ferro w silniku, a ferro wysycha i musisz go wymieniac max co 6 miesiecy. Robi sie duzo pracy a uzysk z takiej zabawy jest maly i prawie nie ma poprawy na udarowe nagrzewanie (dziala tylko na powolny narost temp)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Mxus 30H - jego schłodzenie - Kraków
Ja bym polecił 3k turbo nawój 5T jeśli nie zależy na prędkość a ma większym momentem obrotowym zamiast ulepszyć 30H
30H nie nadaje się w góry i na długie podjazdy nawet z olejem w środku.
Mały moment obrotowy 30H to w górach pewna część energii idzie na strady i idzie w ciepło zamiast w prace użyteczną.
Tylko ze 30A dla 3k turbo to trochę mało i mogło być spokojnie 45A tylko chyba tym przypadku bateria będzie słaba.
Ile waży pojazd i jakie vmax osiąga aktualnie?
30H nie nadaje się w góry i na długie podjazdy nawet z olejem w środku.
Mały moment obrotowy 30H to w górach pewna część energii idzie na strady i idzie w ciepło zamiast w prace użyteczną.
Tylko ze 30A dla 3k turbo to trochę mało i mogło być spokojnie 45A tylko chyba tym przypadku bateria będzie słaba.
Ile waży pojazd i jakie vmax osiąga aktualnie?
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Mxus 30H - jego schłodzenie - Kraków
W trajce może być problem z zależnością kół przednich co powoduje dodatkowe opory. Na forum poziomym jest temat z opisem ustawiania zbieżności. Jaki masz nawój silnika? Jeśli z tyłu masz hamulec tarczowy to grzanie można zmniejszyć zmniejszanie rozmiar koła, np przepleść z 26" na 24". Geometria zmieni się niewiele, a jak masz regulowane mocowanie dampera to przesuwając damper możesz regulować goemetrie.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl