Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
9C. Kikapu to nie ta liga pancerności co Coiler/Stinky
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
czyli w gre wchodzi tylko 9c a czy to najlepsza opcja czy moze jakis inny
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
ktos ma moze jeszcze jakies propozycje co do silnika do kony kikapu
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Jak podali przedmówcy kikapu jest słabsza co jednak nie znaczy że nie można dać 3k. Mój nędzny giant nrs2 jakoś znosi ten silnik ale raczej nie skaczę nim
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Wytrzymałość wahacza i jego konstrukcja ,determinuje moc i ciężar zastosowanego silnika,jednak mając świadomość tego można użytkować rower z mocnym i ciężkim silnikiem bez konsekwencji uszkodzeń mechanicznych.Zgoda,że mogą się przydarzyć wypadki losowe,ale tego w żadnym rowerze się nie uniknie chociaż tu ryzyko jest większe.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 lut 2019, 22:24
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
ok dzieki czyli przesadzone bedzie 9c 7x9
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Mariusz a jest sens wymieniać Mxus'a 30h 7x9 na V3 Turbo 16x4 (nawój z nexun'a) w rowerze z kołami 28" ?
Mam 16s + SINUSA KT 45a. Poprawi się przyspieszenie i start od zera czy tylko prędkość wzrośnie?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Prąd będziesz miał ten sam, a nawój "szybszy", więc przyspieszenie nie wzrośnie, a delikatnie zmaleje.
Prędkość trochę wzrośnie, ale przede wszystkim mniej będzie się grzał.
Prędkość trochę wzrośnie, ale przede wszystkim mniej będzie się grzał.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Do kony kikapu spokojnie możesz wrzucić 9c 7x9 i najlepiej 24" koło Mocniejszy silnik raczej będzie wymagał zrobienia wzmocnień tylnego wachacza. Może wytrzyma, a może nie...
Nie ma sensu zaplatać silnik V3 turbo 16x4 w koła 28".
Według mnie zrobienie 3k turbo na sterownikach równych bądź poniżej 45A oznacza nie wykorzystanie potencjału tego silnika.
Nie ma sensu zaplatać silnik V3 turbo 16x4 w koła 28".
Według mnie zrobienie 3k turbo na sterownikach równych bądź poniżej 45A oznacza nie wykorzystanie potencjału tego silnika.
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
No a jeśli kupię V3 turbo z wolnym nawojem 5T to wtedy w kole 28" powinna być poprawa względem 30h 7x9...
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Ok, jak ci długie szprychy wytrzymają moment obrotowy to próbuj. Jeśli zależy ci na dużej prędkości i w miarę dobrym przyspieszeniu na dość prostym terenie to lepiej wrzucić mxus 30h 10x6 albo 12x5 na 28". Raczej 10x6, bo wtedy na dużym kole uzyskasz duży v-max i zarazem moment będzie dość wysoki. Silniki mxus 30H wystarczają na prosty teren.
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
LesnyJezdziec pisze: ↑20 mar 2019, 9:19Do kony kikapu spokojnie możesz wrzucić 9c 7x9 i najlepiej 24" koło Mocniejszy silnik raczej będzie wymagał zrobienia wzmocnień tylnego wachacza. Może wytrzyma, a może nie...
Nie ma sensu zaplatać silnik V3 turbo 16x4 w koła 28".
Według mnie zrobienie 3k turbo na sterownikach równych bądź poniżej 45A oznacza nie wykorzystanie potencjału tego silnika.
Jest, jest. Oczywiście, że nie wykorzystujesz w pełni możliwości, ale z 3K potrafi poderwać koło do góry o co w 9C cięzko. Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
Z koła 28 cali bym zrezygnował, to fakt.
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Ten silnik ma zbyt duży moment do koła 28". Im dłuższe szprychy tym częściej pękają przy dużych obciążeniach. Mi pękały już przy 26". W jakim celu chcesz go zmieniać?
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
To zależy jak na to spojrzeć i co kto lubi. W sumie ja swoim 9c 10x6 też poderwe koło do góry. Nawet normalnym rowerem się da Racja, że 3k nie ma porównania do 9C.Mariusz_p pisze: ↑20 mar 2019, 11:25
Jest, jest. Oczywiście, że nie wykorzystujesz w pełni możliwości, ale z 3K potrafi poderwać koło do góry o co w 9C cięzko. Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
Z koła 28 cali bym zrezygnował, to fakt.
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
3K: +3 kg na masie na tylnym kole + większy ~10% moment + sporo większy drop-out . Nie wszystkie wahacze/ramy/koła polubią takie zmiany. Jak ktoś ma solidną ramę i nie nosi roweru po schodach to czemu nie
- BluesWings
- Forumowicz
- Posty: 225
- Rejestracja: 17 wrz 2018, 11:19
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Faktycznie pierwsza dłuższa jazda wyraźnie pokazała konieczność zmian w sposobie jazdy przy większej prędkości. Ciężar widocznie zauważalny. Nawet był moment, że sie zastanawiałem, czy nie było błędem montowanie 3k zamiast 10x6.
Dzisiaj wiem, że błędem byłaby rezygnacja z 3k
Jednak decydując sie na silnik - tak jak piszesz - ważna jest świadomość wytrzymałościowa ramy i wahacza jeśli jest.
-
- Nowicjusz
- Posty: 25
- Rejestracja: 11 lut 2019, 17:55
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Wina sterownika. Moja taczka 10x6 sterownik blokowy pod górę gdzie jedzie się zwykłym rowerem na przełożeniu 2-3 mocno pedałując spokojnie wylatuje na pełnej manetce 50km/h. Waga rower 35kg - jeździec 70kg. Więc taka taczka chyba z turbinąBluesWings pisze: ↑20 mar 2019, 11:42
nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6
Jak na proste tereny to doliczyłbym większy opór silnika 3k turbo w porównaniu do 9c. Pod tym względem 9c lepszy + większa możliwość manewru przerzutkami mniejszy drop-out silnika. Zależy do jakich celów przeróbka
- Vegasnight9
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
- Lokalizacja: Żary
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Przekonaliście mnie do pozostania przy 30h 7x9. Następna konstrukcja będzie na kołach max 26".
Jednak faktycznie to nie ma sensu. Różnica w kołach 26 vs 28 jest spora i nie będę ryzykował zrywania szprych
image hosting
Jednak faktycznie to nie ma sensu. Różnica w kołach 26 vs 28 jest spora i nie będę ryzykował zrywania szprych
image hosting
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW viewtopic.php?f=30&t=1243
- Mariusz_p
- Forumowicz
- Posty: 373
- Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
LesnyJezdziec pisze: ↑20 mar 2019, 12:07Wina sterownika. Moja taczka 10x6 sterownik blokowy pod górę gdzie jedzie się zwykłym rowerem na przełożeniu 2-3 mocno pedałując spokojnie wylatuje na pełnej manetce 50km/h. Waga rower 35kg - jeździec 70kg. Więc taka taczka chyba z turbinąBluesWings pisze: ↑20 mar 2019, 11:42
nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6
Jak na proste tereny to doliczyłbym większy opór silnika 3k turbo w porównaniu do 9c. Pod tym względem 9c lepszy + większa możliwość manewru przerzutkami mniejszy drop-out silnika. Zależy do jakich celów przeróbka
bardzo dużo zależy od wagi użytkownika
-
- Forumowicz
- Posty: 213
- Rejestracja: 22 wrz 2018, 22:12
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Mój Giant fabrycznie był na kołach 27,5 cala i wsadzilem na tył Mxus 3k z 26" felgą i jest git malina. Wjeżdża pod każdą górkę w okolicy i silnik ledwo letni. Wzniesienia u mnie mają nawet po 600m wysokości.Vegasnight9 pisze: ↑20 mar 2019, 17:58Przekonaliście mnie do pozostania przy 30h 7x9. Następna konstrukcja będzie na kołach max 26".
Jednak faktycznie to nie ma sensu. Różnica w kołach 26 vs 28 jest spora i nie będę ryzykował zrywania szprych
image hosting
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.
Generalnie teraz jezdze na ramie custom i pakuje 60A z mxus 3k. Tak jak pisal ktos przedemna na 30A nie wykorzystywalem jego potencjalu. Tera to dopiero idzie!! Z grzaniem jeszcze nie wiem, bo nie mam na czym robic odczytu temperatury ale czuc po silniku ze jest cieplejszy jak troche pocisne po lesie.