MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
greorg
Forumowicz
Posty: 113
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: greorg »

kupiłem termopady Gelid TP-GP01-E, jak mi się uda zainstaluje w piątek sprawdzę i napiszę o rezultatach
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: SzczepanTG »

Czy ktos to testowal z Was?
Załączniki
Screenshot_20220520_220313_com.android.chrome.jpg
markkar
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: markkar »

Ja testuję codziennie, dzisiaj przy 27st zrobiłem 90km z różnymi nastawami górkami i w najcięższych warunkach silnik nie przekraczał 40st. Te radiatory w długich trasach chyba się sprawdzają bo silnik trzyma równo 35-40st.
SzczepanTG
Forumowicz
Posty: 34
Rejestracja: 31 gru 2019, 15:32
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: SzczepanTG »

Gdzie kupiłeś te radiatory?
markkar
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: markkar »

Ja to sprzedaję. W innym wątku pisałem że same radiatory tematu grzania nie załatwią, pomagają w szczególności ciągłej jazdy o zróżnicowanej charakterystyce ale na stromym podjeździe i wysokim wspomaganiu niezbędne jest dobre odprowadzenie ciepła na obudowę.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 4462
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

markkar pisze:
21 maja 2022, 10:24
Ja to sprzedaję. W innym wątku pisałem że same radiatory tematu grzania nie załatwią, pomagają w szczególności ciągłej jazdy o zróżnicowanej charakterystyce ale na stromym podjeździe i wysokim wspomaganiu niezbędne jest dobre odprowadzenie ciepła na obudowę.
a będziesz sprzedawał zestaw chłodzenia do samodziału ?
markkar
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: markkar »

Tak, ale za jakiś czas jak ogarnę film montażowy i znajomi potestują.
Tomeq
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 10 maja 2022, 9:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tomeq »

Kajman pisze:
22 kwie 2022, 23:05
Nie ogarniasz podstaw, są korby shimano, którę są z mniejszego gównolitu niż tsdz2. [ciach]
Nie musiałeś lewej korby shimano zeszlifować by się o suport nie opierała po dokręceniu? ja kupiłem Haibike i bez szlifowania się nie obeszło, ale jak przymieżyłem starego Dartmoora to też jest do szlifowania. Tak ze 3 mm jak nie więcej.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 989
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Sram nie wymaga tego, tylko kurde ciezko kupic te z ogromnym offsetem. A shimano do elektryka kupujesz i pasują plug&play.
Tomeq
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 10 maja 2022, 9:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tomeq »

Dzięki za info Kajman Zaoszczędziłem 60 dych kosztem szlifowania, dla mnie tak średnio. Bym wiedział że z Shimano nie będzie kłopotu, to bym je wziął. A teraz z innej beczki czym się kończy krótka śruba(ta co w zestawie) w "stopce" blokującej.:
PopsutaStopka.jpg
greorg
Forumowicz
Posty: 113
Rejestracja: 28 lut 2018, 11:31

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: greorg »

1653293783913.jpg
^ Tak to zrobiłem, folie przed założeniem dekla oczywiście odkleiłem. Jazda z wspomaganiem na 10/20 (ostatnio jeździłem na wspoaganiu 7/20) z prędkościami średnimi jak niżej nie odcieło. Temperatura w "piku" 75 stopni (w OSF ustawione ograniczenie mocy od 80 stopni, 85 odcina silnik)
1653294253468.jpg
Jednak okazało się, że było z wiatrem :) i jak wracałem już odcięło.
szkuba
Forumowicz
Posty: 307
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Ktoś wie gdzie z pewnego źródła kupić wersję 36V? Najchętniej w PL albo magazyn EU.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Astrolux
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Astrolux »

Na pswpower masz za 305$ w kilka dni u Ciebie.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 328
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Odnośnie smaru do TSDZ2, wypróbowałem polecany przez @Tooropek w osobnym temacie Smarol nano i niestety, muszę was przestrzec przed tym wynalazkiem.
Pod wpływem temperatury zrobiła się z niego prawie woda, wlazł wszędzie i wypłukał co mógł w efekcie czego tydzień temu szlag trafił łożysko jednokierunkowe w niebieskiej zębatce, wymieniłem ją.
W ten weekend silnik w połowie trasy zaczął bardzo głośno pracować, trasę udało się skończyć ale po otwarciu silnika masakra, ten czarny syf nie do usunięcia, myłem benzyną nałożyłem Molykote EM50 i po 50m testu i otwarciu smar był szary, reszta smarolu wypłynęła spod uszczelnień łożysk.
Wymieniłem wszystkie 4 łożyska, na niskiej kadencji idealna cisza, jak jeszcze nigdy ale na wysokiej kadencji dalej głośne terkotanie.
Znów rozbiórka silnika i znów wypłynęło to czarne g@#$% z jedynych starych łożysk jakie zostały, wewnątrz silnika ...
Dzisiaj kupiłem kolejne 4 szt łożysk KYK wieczorem wymienię i mam nadzieję, że wątpliwa przyjemność ze Smarolem się wreszcie zakończy, okazał się kosztować znacznie więcej niż te kilkanaście zł za tubkę...
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Chcesz przerobić rower na elektryczny? Zapraszam na PW.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 1464
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Gregory, nie polecałem smarolu do tsdz2 tylko do silnika przekładniowego to pierwsza sprawa, druga to, że w trzech silnikach przekładniowych smar ten spełnia swoją rolę i film na zębatkach plastikowych jak i metalowym kołnierzu trzyma się ładnie i nie spływa. Jeden silnik na tym smarze jeździ już od ponad roku i jest wszystko w jak najlepszym porządku. Być może kiedyś tam zdjęcie jak to wygląda w środku. Nie róbmy offtopu i nie wrzucajmy wszystkiego do jednego worka.
Bidony 48V 13S5P 14,5Ah. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 328
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Tooropek polecałeś go w temacie "Tsdz2 oryginalny smar Molykote EM-50L zakup grupowy" to po pierwsze
Po drugie nie wydaje mi się żebym wyraził jakieś pretensje pod Twoim adresem.
Po trzecie żaden to offtop pisanie o doświadczeniach w smarowaniu TSDZ2 w temacie jemu poświęconym ;)
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Chcesz przerobić rower na elektryczny? Zapraszam na PW.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 1464
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

viewtopic.php?p=104631#p104631

Mowa była tylko o wyłącznie o silnikach przekładniowych, widocznie w tsdz2 temperatury są inne, prędkość obrotowa silnika inna, także warunki eksploatacji i zapewne to ma znaczący wpływ na zużycie smaru i utratę jego właściwości.
Bidony 48V 13S5P 14,5Ah. Zapraszam na priv.
neo292
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 16 cze 2022, 7:40

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: neo292 »

Hej. To jaki smar / zamiennik polecacie? I gdzie "tanio" go można kupić?
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 328
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

Post wyżej masz link do osobnego tematu o smarach
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Chcesz przerobić rower na elektryczny? Zapraszam na PW.
tkoko
Forumowicz
Posty: 3549
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Gregory pisze:
15 cze 2022, 11:01
...... wypróbowałem ...... Smarol nano i niestety, muszę was przestrzec przed tym wynalazkiem.
Pod wpływem temperatury zrobiła się z niego prawie woda, wlazł wszędzie i wypłukał co mógł w efekcie czego tydzień temu szlag trafił łożysko jednokierunkowe w niebieskiej zębatce, wymieniłem ją.
W ten weekend silnik w połowie trasy zaczął bardzo głośno pracować, trasę udało się skończyć ale po otwarciu silnika masakra, ten czarny syf nie do usunięcia, myłem benzyną nałożyłem Molykote EM50 i po 50m testu i otwarciu smar był szary, reszta smarolu wypłynęła spod uszczelnień łożysk.
Wymieniłem wszystkie 4 łożyska, na niskiej kadencji idealna cisza, jak jeszcze nigdy ale na wysokiej kadencji dalej głośne terkotanie........
1. jaką wersję "NANO" użyłeś, "przekładniową" (do kos/podkaszarek) czy "rowerową" (do rowerów) ?
2. odnośnie łożyska kierunkowego, zostało fizycznie uszkodzone czy tylko przestało "zabierać". Być może po dokładnym usunięciu resztek smaru i użyciu WD40 (nadmiarWD40 osuszyć delikatnie chusteczką do nosa) łożysko zacznie działać. Być może cząsteczki molibdenu i grafitu powodują poślizg rolek.
Do mycia można by spróbować np. terpentyny, WD40.
3. co do reszty łożysk. Możliwe że łożyska były bardzo "spasowane" i dodatki "NANO" (molibden, grafit) z braku odpowiedniego luzu zadziałały bardziej jak proszek ścierny niż jak olej.
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 328
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

1. Dokładnie taki jak ze zdjęć w tamtym temacie.
2. Fizycznie zniszczone, strasznie strzelało w silniku aż rama rezonowała, zabierało dalej ale przy minimalnie większym obciążeniu właśnie tak się działo, więc do domu wróciłem na 1 stopniu wspomagania i zębatce 46 - 50 z tyłu wtedy dało się jechać. Po otwarciu dekla znalazłem wióry ...
3. Nie wiem co i jak zadziałało ale wymieniając łożyska na wale silnika od strony zębatki wału są 3 łożyska jedno za drugim (chyba jako podkładki dystansowe bo osadzenie ma jedno z nich :lol: ) syf był do ostatniego łożyska, pierwsze to osadzone w deklu po zdjęciu w palcach kręciło się wyraźnie "skokowo" więc to które pracowało zostało zmasakrowane.
Po moich doświadczeniach nie podejrzewał bym Chińczyków o ciasne pasowanie łożysk :lol: wszystkie raczej same wypadły, łożysko na deklu silnika które trzyma wałek niebieskiej zębatki było wklejone na żywicę :shock: jedynie te na wale silnika były jako tako osadzone i trzeba było je wybić/wbić.

Takie to moje krótkie doświadczenia z tym smarem, napisałem o tym tylko dla tego żeby nikomu nie przyszło do głowy próbować.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Chcesz przerobić rower na elektryczny? Zapraszam na PW.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 4462
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

u mnie się tak złożyło ze ucegliłem sterownik podczas zabawy z osf . za pierwszym razem osf weszło ładnie , podczas próby wrzucenia poprawek kompiler wywalił błąd i nie łączy się z st linkiem . koledze działa u mnie przestało . display się włącza ale nie ma komunikacji z silnikiem bo nie pokazuje prędkości . jak widać nie dane mi było osf ...
prozor
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: prozor »

Może była podłączona bateria z zasilaniem i napięcie zewnętrzne z programatora zasilanego USB? Albo jedno, albo drugie - dla bezpieczeństwa jednak lepiej odłączać baterię i programator zasilać z USB.
No chyba, że podłączyłeś źle kabel programujący. Albo programator jakaś kicha uszkodził się i sterownik. Przy prawidłowym podłączeniu nie ma możliwości uceglenia - oczywiście zakładając poprawny program np. przeznaczony do wyświetlaczy fabrycznych, tam załadować do sterownika zły wsad raczej nie sposób, robiłem dziesiątki razy na różnych silnikach i wszystkie działają poprawnie. Ostatni właśnie parę minut temu (dla VLCD6) przeprogramowałem dodając obsługę czujnika temperatury (zawyża o 0,5*C - ale to nie problem, ważne żeby ograniczał moc dostarczaną od 75*C i odcinał >85*C) i poprawiając odprowadzanie ciepła.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 4462
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

No właśnie dzień wcześniej działało okej . następnego dnia przy próbie przywrócenia ory fw wyskoczył błąd i potem już cegła. btw do backupu i przywrócenia ory fw ściąga się wszystkie trzy okna czy dwa ?
prozor
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: prozor »

Czyli prawdopodobnie tylko źle zaprogramowany sterownik przy próbie wgrania fabrycznego FW. Prawdomównie wyzerowana któraś z pamięci (podejrzewam pamięć danych, ale to wróżenie z fusów, równie dobrze mogłeś pomylić wsady). OSF nie programuje się? Tu wystarczy podłączyć dobrze programator i nie trzeba kombinować z STVP.
Instrukcja zaprogramowania oryginalnym fw: https://www.eco-ebike.com/blogs/eco-cyc ... rogramming
Archiwum stockowego oprogramowania tu: https://drive.google.com/drive/folders/ ... jMrpW2ZqvH
wystarczy pobrać właściwe pliki i wgrać pamięć programu jak i pamięć danych.
Pamiętaj, że musisz pobrać ZARÓWNO 'Pamięć programu' I 'Pamięć danych' - wersja musi być identyczna.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 4462
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

No niewiem czy tylko. dziś podłączyłem się do mojego roweru i stvp nie widzi device. nie pobiera danych. na innym rowerze od strzału pobiera dane czyli łączy się...to jak wgrać od nowa jak stlink nie widzi wogole urządzenia?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 4462
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 4462
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

okay . udało się odceglić. moze komuś się
przyda.
podłączyłem wszystkie 4 przewody z stlinka czyli swim rst gnd i 3.3v i poszedł
prozor
Forumowicz
Posty: 80
Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: prozor »

Poszło na 3.3V? Powinno być 5V. Wystarczy podłączyć tak:
Obrazek
i powinno działać normalnie.
Ale najważniejsze, że sterownik przywrócony do życia, baw się dalej, choć ostrożnie ;)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 4462
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Obrazek
Astrolux
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Astrolux »

prozor pisze:
27 cze 2022, 13:43
Poszło na 3.3V? Powinno być 5V.
Mnie ten sam sterownik raz łączył się na 5V, a następnym razem musiałem zmienić na 3,3V bo na 5V nie ruszył.
ODPOWIEDZ