CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
maglo18
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Moje ustawienia. Jak nie poszło to rób reset eggrider i ustaw jeszcze raz.
Załączniki
Screenshot_2022-10-06-21-46-24-68_ca3fff1261e8f1f06f381b0f52decabc.jpg
Screenshot_2022-10-06-21-46-28-67_ca3fff1261e8f1f06f381b0f52decabc.jpg
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Skąd wziąłeś wartości dla:
Motor phase current
Battery current limit
Field weakening
maglo18
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Motor phase current to pomyślałem aby nie przekroczyć amperażu mojej baterii.
Battery current limit to chyba z forum Bafang
Field weakening to na czuja ale to chyba nie ma znaczenia przy middrive.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Dobra już ogarnąłem. Zrobiłem jak mi doradzono w ich supporcie żeby najpierw wgrać najnowszy firmware ,który przy okazji zrobił mi reset ustawień do wartości domyślnych. Teraz już jest ok.

Obecnie mam takie ustawienia.

Obrazek
Obrazek

Battery limit ustawiłem na 100% bo taką wartość znalazłem w domyślnym pliku konfiguracyjnym jaki kiedyś przysłał mi support CYC'a.

Obrazek

Taka ciekawostka. Jak ustawię Motor Phase Current poniżej 30 (np.25) to silnik się dławi i nie chce się normalnie uruchomić. Na wyświetlaczu widzę przez moment parę watt mocy i potem zero i tak w kółko. Jak ustawię na 30 to jest ok.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Takie extra info dla tych co planują zakup wyświetlacza eggrider. Jest jakiś sprzętowy bug w układzie blutooth ,który powoduje że nie można się podłaczyć poprzez apkę z wyświetlaczem gdy temperatura otoczenia spadnie poniżej 20C. W piwnicy mam 21C i wszystko jest ok. Gdy potem pojechałem na wycieczkę i temperatura otoczenia wynosiła 18C to odrazu nie mogłem się ponownie połączyć. Wygląda na to że konfiguracja lub aktualizacja wyświetlacza jest możliwa tylko w ogrzewanym pomieszczeniu lub latem ;)
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

maglo18 też zauważyłeś taką rozbieżność w skalowaniu asyst?
Obrazek
maglo18
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Miałem tak na początku. Z tego co pamiętam wartości wspomagania musza być identyczne aby to się pokrywało. Dałem sobie spokój i używam ustawień z eggrider. Z mojeje obserwacji nie dobrze jest robić zmiany w aplikacji CYC jak masz eggider. Ja zapinam oryginalny wyświetlacz zapamiętuję zmiany nie dostępne w eggrider i dopiero odpalam nowy wyświetlacz.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Na wiosnę chyba zrobię sobie upgrade do nowego kontrolera (architektura VESC)
https://www.cycmotor.com/product-page/c ... pgrade-kit

Mam nadzieję że eggrider będzie już działać po aktualizacji firmware z tym kontrolerem bo totalnie odpada kupno kolejnego (trzeciego) wyświetlacza.
maglo18
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Po co Ci to? Co masz zamiar zyskać?
kein001
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 05 gru 2020, 13:57

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: kein001 »

nad tym samym się zastanawiam, co da wymiana samego kontrolera ? Na pewno dostęp do nowej apki, ale pyzatym to chyba tyle.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Nie denerwuje was że silnik załącza się z "lagiem" jednego/ dwóch obrotów korby zamiast od razu jak w BOSCH'u? Nie denerwuje was że nie ma możliwości modyfikacji krzywej narastania mocy? Obecnie masz tylko linowy przyrost , a ja chcę coś bardziej wykrzywionego jak w firmowych silnikach.
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: 2kola »

Mnie to niesamowicie denerwowało, da się to pewnie poprawić w ustawieniach ale to jest totalna porażka, że zestaw w cenie roweru jedzie jak gówno.
Dlatego pozbyłem się CYCa i kupiłem rower z boschem. Na mocy mi nie zależało, a w boschu wsiadam i jadę 100 razy płynniej. Nie muszę spędzać godzin na forach żeby czytać jak ustawić ten szajs żeby jechało jak trzeba.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

2kola pisze:
18 lis 2022, 19:34
Mnie to niesamowicie denerwowało, da się to pewnie poprawić w ustawieniach ale to jest totalna porażka, że zestaw w cenie roweru jedzie jak gówno.
Dlatego pozbyłem się CYCa i kupiłem rower z boschem. Na mocy mi nie zależało, a w boschu wsiadam i jadę 100 razy płynniej. Nie muszę spędzać godzin na forach żeby czytać jak ustawić ten szajs żeby jechało jak trzeba.
Z deszczu pod rynnę... Limit 25km/h i inne kwiatki jak kosmiczna cena nowego akumulatora. Ja za bidonowy 48v 25ah (1200Wh) na Samsung 21700-50E dałem 2500zł. (~2zł/Wh).Tu masz prawie dwa razy drożej za dużo mniej (~6zł/Wh). No i jeszcze kwestia kompatybilności...
https://sklepebike.pl/pl/p/BOSCH-bateri ... 2022-/3275
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: 2kola »

Atak_Snajpera pisze:
18 lis 2022, 20:07
Z deszczu pod rynnę... Limit 25km/h i inne kwiatki jak kosmiczna cena nowego akumulatora. Ja za bidonowy 48v 25ah (1200Wh) na Samsung 21700-50E dałem 2500zł. (~2zł/Wh).Tu masz prawie dwa razy drożej za dużo mniej (~6zł/Wh). No i jeszcze kwestia kompatybilności...
https://sklepebike.pl/pl/p/BOSCH-bateri ... 2022-/3275
Ja jestem mega zadowolony. Nie muszę nic kombinować ani przerabiać. Kupuję i jadę.
Ja akurat kupiłem od kolegi w takiej dobrej cenie, że roweru na TSDZ2 nie złożyłbyś w tych pieniądzach :D

Co do limitu 25km/h to pierwszego dnia przełożyłem czujnik z ramy na korbę i mam w cenie 0zł NO LIMIT (a przekłamany prędkościomierz mi nie przeszkadza).

Na grupach FB ludzie sprzedają baterie 500Wh (sprawność baterii 95%) po 600zł czyli wychodzi 1,2zł/Wh. Więc na te oficjalne ceny nie ma co patrzeć. Tak samo na nowe elektryki ze sklepu z boschem. Rowery z boschem, shimano czy innym napędem są tak popularne, że można dostać fajną używkę za pół darmo.
Ja już na swojej zrobiłem około 2000km i mam zero spadek zasięgu, robię cały czas tą samą trasę i cały czas tak samo spadają mi kreski na wskaźniku baterii.


Wiadomo, CYC to inna liga jeśli chodzi o moc. Mi na mocy nie zależało tylko chciałem mieć super płynny napęd.


Żeby nie było, że zachwalam tylko bosch CX - to po jakimś czasie zaczęło mi trochę przeszkadzać, że bosch wspomaga do około 120 RPM korby. A ja bym się chciał rozkręcić do około 135RPM więc bosch wymusza na mnie wcześniejszą zmianę biegów.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Myślałem że masz nowy model. Tam myk z czujnikiem nie przejdzie. Np. Oprogramowanie takiego Brose wykrywa coś takiego i wyłącza wspomaganie po 500 obrotach korby. W Boschu z nowym firmware na 100% jest to samo. Oczywiście wszystko zostaje w logu więc mogą robić problem z gwarancją.

Ja tam wolę dopłacić te 1500zł i mieć kontroler ,który da mi to samo co ty masz teraz.
maglo18
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Trochę mi zeszło ustawić to abym był zadowolony. Może nie jest to markowy silnik ale teraz nie mogę złego słowa powiedzieć. Moim zdaniem to mało opisane są parametry do konfiguracji i mam wrażenie że producent skupił się na użytkownikach którzy korzystają z mocy 1500-2000 W. Jeżdżę najwięcej w górach. Proponuję przetestować moje ustawienia sprawdzić czy silnik szybciej reaguje. Pierwsze ustawienia to Speed regulator mode który dopiero w trybie Torque like a Bosh :). Druga opcja Pedał sense delay nie zalecane ale u mnie na 0. Kolejna opcja to Pedalec initial torque, warto podnieść i zobaczyć czy nam pasuje. Jest to moment przy starcie wspomagania. Ostatnie to niskie czasy dla ramp PAS. Poziom mocy dla trybu normal 300W dla race to 600W ustawiony z Eggrider.
Załączniki
Screenshot_2022-11-18-21-36-00-75_7cce72538478cc0fa69b7f168c94de19.jpg
Screenshot_2022-11-18-21-36-14-97_7cce72538478cc0fa69b7f168c94de19.jpg
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Atak_Snajpera pisze:
06 lis 2022, 13:08
maglo18 też zauważyłeś taką rozbieżność w skalowaniu asyst?
Obrazek
Aby poziomy z egridera pokrywały się z aplikacją cycowską trzeba tak dziwnie ustawić limity mocy w aplikacji eggrider.

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ