CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
maglo18
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Moje ustawienia. Jak nie poszło to rób reset eggrider i ustaw jeszcze raz.
Załączniki
Screenshot_2022-10-06-21-46-24-68_ca3fff1261e8f1f06f381b0f52decabc.jpg
Screenshot_2022-10-06-21-46-28-67_ca3fff1261e8f1f06f381b0f52decabc.jpg
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Skąd wziąłeś wartości dla:
Motor phase current
Battery current limit
Field weakening
maglo18
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Motor phase current to pomyślałem aby nie przekroczyć amperażu mojej baterii.
Battery current limit to chyba z forum Bafang
Field weakening to na czuja ale to chyba nie ma znaczenia przy middrive.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Dobra już ogarnąłem. Zrobiłem jak mi doradzono w ich supporcie żeby najpierw wgrać najnowszy firmware ,który przy okazji zrobił mi reset ustawień do wartości domyślnych. Teraz już jest ok.

Obecnie mam takie ustawienia.

Obrazek
Obrazek

Battery limit ustawiłem na 100% bo taką wartość znalazłem w domyślnym pliku konfiguracyjnym jaki kiedyś przysłał mi support CYC'a.

Obrazek

Taka ciekawostka. Jak ustawię Motor Phase Current poniżej 30 (np.25) to silnik się dławi i nie chce się normalnie uruchomić. Na wyświetlaczu widzę przez moment parę watt mocy i potem zero i tak w kółko. Jak ustawię na 30 to jest ok.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Takie extra info dla tych co planują zakup wyświetlacza eggrider. Jest jakiś sprzętowy bug w układzie blutooth ,który powoduje że nie można się podłaczyć poprzez apkę z wyświetlaczem gdy temperatura otoczenia spadnie poniżej 20C. W piwnicy mam 21C i wszystko jest ok. Gdy potem pojechałem na wycieczkę i temperatura otoczenia wynosiła 18C to odrazu nie mogłem się ponownie połączyć. Wygląda na to że konfiguracja lub aktualizacja wyświetlacza jest możliwa tylko w ogrzewanym pomieszczeniu lub latem ;)
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

maglo18 też zauważyłeś taką rozbieżność w skalowaniu asyst?
Obrazek
maglo18
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Miałem tak na początku. Z tego co pamiętam wartości wspomagania musza być identyczne aby to się pokrywało. Dałem sobie spokój i używam ustawień z eggrider. Z mojeje obserwacji nie dobrze jest robić zmiany w aplikacji CYC jak masz eggider. Ja zapinam oryginalny wyświetlacz zapamiętuję zmiany nie dostępne w eggrider i dopiero odpalam nowy wyświetlacz.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Na wiosnę chyba zrobię sobie upgrade do nowego kontrolera (architektura VESC)
https://www.cycmotor.com/product-page/c ... pgrade-kit

Mam nadzieję że eggrider będzie już działać po aktualizacji firmware z tym kontrolerem bo totalnie odpada kupno kolejnego (trzeciego) wyświetlacza.
maglo18
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Po co Ci to? Co masz zamiar zyskać?
kein001
Forumowicz
Posty: 40
Rejestracja: 05 gru 2020, 13:57

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: kein001 »

nad tym samym się zastanawiam, co da wymiana samego kontrolera ? Na pewno dostęp do nowej apki, ale pyzatym to chyba tyle.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Nie denerwuje was że silnik załącza się z "lagiem" jednego/ dwóch obrotów korby zamiast od razu jak w BOSCH'u? Nie denerwuje was że nie ma możliwości modyfikacji krzywej narastania mocy? Obecnie masz tylko linowy przyrost , a ja chcę coś bardziej wykrzywionego jak w firmowych silnikach.
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 254
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: 2kola »

Mnie to niesamowicie denerwowało, da się to pewnie poprawić w ustawieniach ale to jest totalna porażka, że zestaw w cenie roweru jedzie jak gówno.
Dlatego pozbyłem się CYCa i kupiłem rower z boschem. Na mocy mi nie zależało, a w boschu wsiadam i jadę 100 razy płynniej. Nie muszę spędzać godzin na forach żeby czytać jak ustawić ten szajs żeby jechało jak trzeba.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

2kola pisze:
18 lis 2022, 19:34
Mnie to niesamowicie denerwowało, da się to pewnie poprawić w ustawieniach ale to jest totalna porażka, że zestaw w cenie roweru jedzie jak gówno.
Dlatego pozbyłem się CYCa i kupiłem rower z boschem. Na mocy mi nie zależało, a w boschu wsiadam i jadę 100 razy płynniej. Nie muszę spędzać godzin na forach żeby czytać jak ustawić ten szajs żeby jechało jak trzeba.
Z deszczu pod rynnę... Limit 25km/h i inne kwiatki jak kosmiczna cena nowego akumulatora. Ja za bidonowy 48v 25ah (1200Wh) na Samsung 21700-50E dałem 2500zł. (~2zł/Wh).Tu masz prawie dwa razy drożej za dużo mniej (~6zł/Wh). No i jeszcze kwestia kompatybilności...
https://sklepebike.pl/pl/p/BOSCH-bateri ... 2022-/3275
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 254
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: 2kola »

Atak_Snajpera pisze:
18 lis 2022, 20:07
Z deszczu pod rynnę... Limit 25km/h i inne kwiatki jak kosmiczna cena nowego akumulatora. Ja za bidonowy 48v 25ah (1200Wh) na Samsung 21700-50E dałem 2500zł. (~2zł/Wh).Tu masz prawie dwa razy drożej za dużo mniej (~6zł/Wh). No i jeszcze kwestia kompatybilności...
https://sklepebike.pl/pl/p/BOSCH-bateri ... 2022-/3275
Ja jestem mega zadowolony. Nie muszę nic kombinować ani przerabiać. Kupuję i jadę.
Ja akurat kupiłem od kolegi w takiej dobrej cenie, że roweru na TSDZ2 nie złożyłbyś w tych pieniądzach :D

Co do limitu 25km/h to pierwszego dnia przełożyłem czujnik z ramy na korbę i mam w cenie 0zł NO LIMIT (a przekłamany prędkościomierz mi nie przeszkadza).

Na grupach FB ludzie sprzedają baterie 500Wh (sprawność baterii 95%) po 600zł czyli wychodzi 1,2zł/Wh. Więc na te oficjalne ceny nie ma co patrzeć. Tak samo na nowe elektryki ze sklepu z boschem. Rowery z boschem, shimano czy innym napędem są tak popularne, że można dostać fajną używkę za pół darmo.
Ja już na swojej zrobiłem około 2000km i mam zero spadek zasięgu, robię cały czas tą samą trasę i cały czas tak samo spadają mi kreski na wskaźniku baterii.


Wiadomo, CYC to inna liga jeśli chodzi o moc. Mi na mocy nie zależało tylko chciałem mieć super płynny napęd.


Żeby nie było, że zachwalam tylko bosch CX - to po jakimś czasie zaczęło mi trochę przeszkadzać, że bosch wspomaga do około 120 RPM korby. A ja bym się chciał rozkręcić do około 135RPM więc bosch wymusza na mnie wcześniejszą zmianę biegów.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Myślałem że masz nowy model. Tam myk z czujnikiem nie przejdzie. Np. Oprogramowanie takiego Brose wykrywa coś takiego i wyłącza wspomaganie po 500 obrotach korby. W Boschu z nowym firmware na 100% jest to samo. Oczywiście wszystko zostaje w logu więc mogą robić problem z gwarancją.

Ja tam wolę dopłacić te 1500zł i mieć kontroler ,który da mi to samo co ty masz teraz.
maglo18
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Trochę mi zeszło ustawić to abym był zadowolony. Może nie jest to markowy silnik ale teraz nie mogę złego słowa powiedzieć. Moim zdaniem to mało opisane są parametry do konfiguracji i mam wrażenie że producent skupił się na użytkownikach którzy korzystają z mocy 1500-2000 W. Jeżdżę najwięcej w górach. Proponuję przetestować moje ustawienia sprawdzić czy silnik szybciej reaguje. Pierwsze ustawienia to Speed regulator mode który dopiero w trybie Torque like a Bosh :). Druga opcja Pedał sense delay nie zalecane ale u mnie na 0. Kolejna opcja to Pedalec initial torque, warto podnieść i zobaczyć czy nam pasuje. Jest to moment przy starcie wspomagania. Ostatnie to niskie czasy dla ramp PAS. Poziom mocy dla trybu normal 300W dla race to 600W ustawiony z Eggrider.
Załączniki
Screenshot_2022-11-18-21-36-00-75_7cce72538478cc0fa69b7f168c94de19.jpg
Screenshot_2022-11-18-21-36-14-97_7cce72538478cc0fa69b7f168c94de19.jpg
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Atak_Snajpera pisze:
06 lis 2022, 13:08
maglo18 też zauważyłeś taką rozbieżność w skalowaniu asyst?
Obrazek
Aby poziomy z egridera pokrywały się z aplikacją cycowską trzeba tak dziwnie ustawić limity mocy w aplikacji eggrider.

Obrazek

Obrazek
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Ludzie tak narzekali że CYC jest głośny i takie tam. A mój po 1500 km tak teraz brzmi. I co to taka drama jest?

rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: rezystor1990 »

Fajnie fajnie tylko nagraj to samo nie przy okolicach 150W a 700-1500W będzie delikatna różnica.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Kto normalny jeździ z takim wspomaganiem? Przy ~350-400W już i tak jadę 40km/h na luziku. Dwa. Silnik kręci się do 4000 rpm nawet w niskich prędkościach. Dużo głośniej nie będzie bo te 4000 rpm to jest twardy limit. Nigdy nie widziałem wartości powyżej 4k. Zawsze jest jakieś ~3900 rpm max.
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 165
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: rezystor1990 »

To po co CYC żeby korzystać z 350-400W tyle mają fabryczne. Hałas bierze się z obciążenia a nie tylko z prędkości obrotowej silnika.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Fabryczny nie ma aku 1200Wh. Fabryczny ma limit 25km/h. Fabryczny kosztuje grubo ponad 10k zł. Fabryczny ma plastikowe zębatki w silniku. Po co mi drugi rower w piwnicy? Naprawa CYC'a jest dużo prostsza dzięki modułowej budowie (kontroler osobno,silnik osobno)
Hałas jest ten sam nawet jak jadę 40 km/h.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Chyba mi kontroler zrobił kaput na dobre. Zajebiście!

Obrazek

Zaczeło się jakieś dwa tygodnie temu od tego że wyłączyło mi wspomaganie.



Migająca dioda na kontrolerze (Jedno mignięcie + 8 mignięć) sugerowała błąd POST static gating test (flash code 1,8)

https://support.accelerated-systems.com/KB/?p=243
bit 7: POST static gating test (flash code 1,8)

The phase voltage measurement is being pulled either to Vbatt or GND. It should be at half the Vbatt voltage when the FET’s are off. Check parameters “phase A voltage”, “phase B voltage”, “phase C voltage”. Limits are +/- 25% of half of Vbatt.
Odstawiłem rower na weekend i w poniedziałek już było ok. Teraz po świętach podłączam znowu akumulator i kaplica.
Wyświetlacz podaje błąd komunikacji z kontrolerem. Dioda na kontrolerze nie świeci w ogóle. Aplikacja CYC'owa nie wykrywa kontrolera. Jednym słowem umarł w butach. Już napisałem do CYC'owego supportu więc zobaczymy co wymyślą. Nie ździwię się jak skończy się na wymianie kontrolera na ten ich nowy na architekturze VESC. Jednak te informacje w necie o padających ASI BAC855 nie były przesadzone. Mój wytrzymał tylko 6 miesięcy (2000km).
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Odłącz całkowicie aku na co najmniej godzinę i spróbuj ponownie. Ważna jest ta godzina bez prądu na sterowniku.
maglo18
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Podłącz do tego wyświetlacz który dostałeś razem z silnikiem. Kiedyś miałem podobnie, wydawało mi się że Eggrider wysłał jakieś bzdury do kontrolera i je nadpisał.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Wczoraj podładowałem akumulator do 90% (53V) i ponownie podłączyłem. I o dziwo błąd komunikacji zniknął. Kontroler nadal dycha. Żeby nie było za dobrze to znowu pojawił się ten błąd z migająca diodą przy próbie aktywacji silnika poprzez np. manetkę. Dałem sobie spokój i poszedłem spać. Rano wstaje ,włączam i ..... Wszystko znowu działa! Silnik znowu się załącza ,a dioda na kontrolerze poprawnie świeci jednostajnie. Nic z tego nie rozumiem.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Niestety problem pojawia się przy podłączonym aku do sterownika i jednoczesnym ładowaniu, miałem ten sam problem.
Kiedyś czytałem że to przez wyświetlacze, które w teorii obsługują aku do 52V a jak wiadomo w pełni naładowany ma 58,8V
Zmiana wyświetlacza na 750c całkowicie rozwiązuje problem.
Miganie diody ma swoje oznaczenie, jak znajdę screena z opisem to podeślę.

edit:
Tu masz opis błędów sterownika ASI
https://support.accelerated-systems.com/KB/?p=243
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Mój aku ma nominalnie 48V. 100% to 54.6V. Kody błedów znam. W końcu sam wkleiłem link do ich strony parę postów wyżej ;)
Dziwi mnie to że tak automagicznie nagle wszystko znowu zaczeło działać. Rower nietykany, temperatura otoczenia stabilna 20C, wilgotność to samo. Rower wcześniej był suchutki jak pieprz wiec odpada odparowanie wilgoci. Dobrze że chociaż teraz działa bo w poniedziałek trza będzie znowu do roboty naginać.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Faktycznie jest wyżej, choć mój problem wystąpił jakieś 2 miesiące temu.
Teraz to faktycznie jest już dziwne, bo byłem przekonany o za wysokim napięciu po ładowaniu.
U mnie też samo ustąpiło i to chyba jest najgorsze, bo nie wiadomo co było przyczyną.
Profilaktycznie ładuje aku po odpięciu od sterownika.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Czy tobie również zdarzyło się że po zatrzymaniu np. na światłach i po ponownym ruszeniu straciłeś wspomaganie.
Wyczytałem z dokumentacji że POST static gating test jest właśnie wykonywany gdy silnik ma zerowe obroty

https://support.accelerated-systems.com/KB/?p=176
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Teraz jak o tym przeczytałem, to przypomniałem sobie o takiej sytuacji i to właśnie po krótkim postoju na przejeździe kolejowym.
Po przyjeździe do domu wyłączyłem i uruchomieniu na drugi dzień, już wszystko było ok.

Tak po za tym, to jestem mega zadowolony.
Załączniki
IMG_20221231_135047.jpg
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

dareksad pisze:
31 gru 2022, 13:51
Teraz jak o tym przeczytałem, to przypomniałem sobie o takiej sytuacji i to właśnie po krótkim postoju na przejeździe kolejowym.
Po przyjeździe do domu wyłączyłem i uruchomieniu na drugi dzień, już wszystko było ok.

Tak po za tym, to jestem mega zadowolony.
Jak tak miałem za pierwszym razem. Dojechałem do skrzyżowania. I po ponownym ruszeniu zero wspomagania. Zatrzymałem się ponownie. Zrobiłem OFF/ON i już było ok. Niestety dwa dni później sytuacja się powtórzyła ale trik z wyłączeniem i włączeniem już nic nie dał. Dopiero jak rower sobie poleżał przez weekend to potem "odpalił". Co do działania cyca również jestem zadowolony. Muszę tylko rozkminić te anomalie.

Ps. Ale ładnie wyszedł ci ten rowerek. Prawie jak z fabryki ;) Ile Wh udało ci się upakować w tym aku?
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Dzięki, aku na ogniwach Samsung 35E, 52V, 30A 1092Wh
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

WOW! Nie sądziłem że aż tyle udało ci się tam wcisnąć z tylnim amortyzatorem. Ja mam zwykły bidonik na SAMSUNG 21700-50E. Robię regularnie ponad 150 km.
https://mgvolt.pl/produkt/akumulator-bi ... h-21700-2/
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Jest dość spory zapas, teraz na pewno bym takiego nie robił.
Nie jeżdżę na dłuższe wypady i teraz całował bym coś w okolicy 500Wh na ogniwach 21700
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

dareksad pisze:
31 gru 2022, 14:52
Jest dość spory zapas, teraz na pewno bym takiego nie robił.
Nie jeżdżę na dłuższe wypady i teraz całował bym coś w okolicy 500Wh na ogniwach 21700
A ja uważam że dobrze zrobiłeś. Po co marnować miejsce? Te parę kg wte czy wewte też nie zrobi różnicy. Po za tym taki akumulator dłużej ci posłuży bo nie będziesz musiał go ciągle ładować "pod korek". Ładowanie do 90% (4.1V) spowalnia proces degradacji 2x. Do 80% 3x ... Ja np. nie ładuję już do 100%. Staram się wcelować w max. 85-90%.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Może i masz rację, jednak waga robi swoje (26kg) a za chwilę jeszcze wpadnie nowy (cięższy) amorek i waga jeszcze trochę wzrośnie.
maglo18
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Ja ostatnio zmieniłem baterię 10s4p na 10s1p żeby było lżej. Te 24 kg to sporo. Z drugiej strony zależy kto jak i gdzie użytkuje rower. Gratuluję pięknego spasowania silnika i bakterii.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

maglo18 pisze:
31 gru 2022, 19:27
Ja ostatnio zmieniłem baterię 10s4p na 10s1p żeby było lżej. Te 24 kg to sporo. Z drugiej strony zależy kto jak i gdzie użytkuje rower. Gratuluję pięknego spasowania silnika i bakterii.
10s1p ? To ile teraz masz? 100Wh? I na ile ci to wystarcza? 15km? Nawet nie chcę pytać o voltage sag przy tylko 1p ;) Po roku aku pewnie będzie na "kibel" przy takich obciążeniach na jedno ogniwo.

24kg to jest standard dla e-bika. Decathlonowy E-ST 520 z aku 400Wh waży 23kg.
maglo18
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Jak pisałem zależy kto jak używa roweru. Dla mnie rower ma być lekki. Myślę ze waga mojego wynosi koło 18 Kg z baterią. Co do zasięgu to nie narzekam, bateria na Samusng-ach 50e (176Wh) i wystarcza na 30 - 40 km na moich pagórkach. Silnika używam do wspomagania a nie do jazdy na nim :).
Załączniki
IMG_20230102_090551.jpg
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

maglo18 pisze:
02 sty 2023, 9:12
Dla mnie rower ma być lekki. Myślę ze waga mojego wynosi koło 18 Kg z baterią.
Jestem przekonany, że waga przekracza 20kg a przy takiej mocy to i tak żaden problem.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

maglo18 pisze:
02 sty 2023, 9:12
Jak pisałem zależy kto jak używa roweru. Dla mnie rower ma być lekki. Myślę ze waga mojego wynosi koło 18 Kg z baterią. Co do zasięgu to nie narzekam, bateria na Samusng-ach 50e (176Wh) i wystarcza na 30 - 40 km na moich pagórkach. Silnika używam do wspomagania a nie do jazdy na nim :).
Jeden SAMSUNG 21700-50E waży 70g ( https://www.thunderheartreviews.com/201 ... r-not.html )
Teraz masz 10s1p 70*10+300(BMS) = 1kg
Wcześniej miałeś 10s4p czyli 70*40+300(BMS) = 3.1kg

Obrazek

Zakładajac że będziesz męczył te ogniwa na maksa (co nie jest zalecane!) to przy 10A i 42V twoja maksymalna moc wspomagania będzie tylko 420W. Potem już będzie tylko gorzej wraz ze spadkiem napięcia. Osobiście uważam że nie jest to warte tych zaoszczędzonych 2kg.
Mój rower typu hardtail z akumulatorem bidonowy 48V 25Ah (1200Wh) waży 24kg i bez problemu sobie go wynoszę z piwnicy jedną ręką.
maglo18
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Przedstawiam tu swój punk widzenia i nie mam zamiaru nikogo przekonywać do niego. Mam już 2 baterie 10s4p i jedną 10s1p (myślałem więcej znaczy lepiej). Jeździ ze mną tylko ta ostatnia odkąd została zakupiona i w przyszłości na pewno wole mieć 3 pakiety małe niż jeden duży. Wspomaganie mam ustawione w trybie ECO max 300W i na tym trybie używam pakietu 10s1p średni prąd to 5-8A max koło 10A. Moim założeniem było mieć lekki rower elektryczny nie do noszenia ale po to aby zachował swoje właściwości zjazdowe czyli aby był zwinny i skoczny. Elektryfikacja służy głownie do długich podjazdów.
Co do wagi to roweru nigdy nie ważyłem. Biorąc dane techniczne to fabryczny rower 13,5kg plus silnik od cyc motor kolejne 4 kg plus 1 kg mała bateria co daje 18,5 kg.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

maglo18 pisze:
02 sty 2023, 14:01
Przedstawiam tu swój punk widzenia i nie mam zamiaru nikogo przekonywać do niego. Mam już 2 baterie 10s4p i jedną 10s1p (myślałem więcej znaczy lepiej). Jeździ ze mną tylko ta ostatnia odkąd została zakupiona i w przyszłości na pewno wole mieć 3 pakiety małe niż jeden duży. Wspomaganie mam ustawione w trybie ECO max 300W i na tym trybie używam pakietu 10s1p średni prąd to 5-8A max koło 10A. Moim założeniem było mieć lekki rower elektryczny nie do noszenia ale po to aby zachował swoje właściwości zjazdowe czyli aby był zwinny i skoczny. Elektryfikacja służy głownie do długich podjazdów.
Co do wagi to roweru nigdy nie ważyłem. Biorąc dane techniczne to fabryczny rower 13,5kg plus silnik od cyc motor kolejne 4 kg plus 1 kg mała bateria co daje 18,5 kg.
Wejdź na wagę bez roweru , a potem trzymając rower w rekach. Odejmij wartości i już będziesz wiedział ile waży twój rower faktycznie.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

maglo18 pisze:
02 sty 2023, 14:01
Co do wagi to roweru nigdy nie ważyłem. Biorąc dane techniczne to fabryczny rower 13,5kg plus silnik od cyc motor kolejne 4 kg plus 1 kg mała bateria co daje 18,5 kg.
Z wagą podaną przez producenta jest jeden problem, zawsze podaje wagę dla najmniejszego rozmiaru i nie zawsze się zgadza.
Do samego silnika musisz dodać pół kilo, bo cały zestaw waży ponad 4,5kg choć producent podaje w zaokrągleniu 4.5 kg.
Nie odbierz mnie źle bo nic mi do tego, waga z pewnością jest wyższa.

Co do małego aku to mam podobne przemyślenia, może nie aż taki mały (10s1p), na pewno coś bliżej 500-600Wh.
maglo18
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Nie odbieram niczego źle. Nawet jeśli będzie już ważył nawet 21 kg to i tak lepiej się jeździ niż z pakietem 2 kg cięższym. Wiem że producent podaję zawsze najniższą wagę i bez platform na dodatek. Mam jeszcze drugi komplet kół do zjazdów enduro i na nich będzie kolejny kilogram pewnie.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Długo się nie cieszyłem z działającego kontrolera. Znowu pojawił mi się błąd komunikacji z kontrolerem. Generalnie to dziwna sprawa. Rower miałem zaparkowany 8 godzin pod chmurką przy pracy. Trochę co prawda popadało ale system się odpalił bez zająknięcia i żadnych problemów przy powrocie do domu nie miałem. Odstawiam rower do piwnicy i wyłączam. Po chwili coś mnie tknęło aby jeszcze raz włączyć tak kontrolnie i .... Jebs komunikat błędu FF na eggriderze. Na prawdę nie ogarniam co się takiego stało w ciągu 5 sekund że znowu jest ten sam problem. Patrzę czy dioda na kontrolerze świeci i niby świeci ale w niestandardowy sposób bo drży(niestabilne napięcie?). Odpalam cycowową aplikacje i o dziwo widzi kontroler. Tylko że po podłączeniu wszystkie wartości są nadal na zero.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Właśnie jestem w robocie na nocce. W jedną stronę musiałem naginać bez wspomagania. Rower sobie teraz pięknie moknie w deszczu od paru godzin. Uruchamiam system i ... Znowu działa! WTF!? Wygląda na to że wilgoć działa zbawiennie na połączenia elektryczne w cycu (zaśniedziałe styki?). Generalnie to nigdy nie miałem problemu z uruchomieniem po nawet największej letniej ulewie.
maglo18
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Powtórzę się. Sprawdź na CYC-owym wyświetlaczu czy jest to samo.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Chyba to efekt zwary przy wtyczce XT90 od akumulatora.
Od początku mam ją owinięta folią aby woda bezpośrednio nie chlapała i przez pół roku zdawało to egzamin. Dzisiaj jak wróciłem z pracy coś mi zaczęło śmierdzieć plastikiem. Patrzę a mi się zaczyna topić ta folia , którą owinełem wtyczkę. Dobrze że mam wyjmowalny akumulator bo byłoby nieciekawie! Teraz będę musiał otworzyć wtyczkę i zobaczyć co tam się dzieje ,a potem zamiast owijać poprostu chyba zaleję otwory przy przewodach jakimś klejem.
Ostatnio zmieniony 05 sty 2023, 17:52 przez Atak_Snajpera, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ