CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 4940
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Już wszystko jasne! Winna nie była wtyczka od akumulatora bo ona została POPRAWNIE zabezpieczona termokurczliwą koszulką (to białe)

Problem leżał po stronie wtyczki od silnika bo te głąby nie zabezpieczyły w ogółe przylutowanych przewodów koszulkami termokurczliwymi! Nałożyli tylko osłonkę i wsio. Misja wykonana! Teraz mnie czeka lutowanko dwóch wtyczek bo obydwie już do niczego się nie nadają.

Problem leżał po stronie wtyczki od silnika bo te głąby nie zabezpieczyły w ogółe przylutowanych przewodów koszulkami termokurczliwymi! Nałożyli tylko osłonkę i wsio. Misja wykonana! Teraz mnie czeka lutowanko dwóch wtyczek bo obydwie już do niczego się nie nadają.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 4940
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
w tych pieniądzach powinni serwować komplet hermetyk wtyk M\F
-
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Miałem nosa żeby to odrazu po zakupie owinąć folią. Gdyby nie to zwarcie byłoby pewnie już po pierwszej letniej ulewie.
Acha! Maglo i dareksad możecie zobaczyć w swoich silnikach czy czerwony kabel przy wtycce XT90 od silnika to PLUS czy MINUS? Starą już rowaliłem i wolę się upewnić.
Acha! Maglo i dareksad możecie zobaczyć w swoich silnikach czy czerwony kabel przy wtycce XT90 od silnika to PLUS czy MINUS? Starą już rowaliłem i wolę się upewnić.
-
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
-
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
-
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Możesz tak z ciekawości zobaczyć czy też ci tak kijowo "zabezpieczyli" te wtyczkę? Podciągnij tę osłonkę i zobacz czy masz zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi. Ciekaw jestem czy to u nich taka norma czy poprostu miałem peszka.
-
- Forumowicz
- Posty: 73
- Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Teraz niestety nie mogę bo mam założony termokurcz, ale po tym co się stało u Ciebie to chyba któregoś dnia będę musiał się tam dostać.Atak_Snajpera pisze: ↑05 sty 2023, 17:39Możesz tak z ciekawości zobaczyć czy też ci tak kijowo "zabezpieczyli" te wtyczkę? Podciągnij tę osłonkę i zobacz czy masz zabezpieczone koszulkami termokurczliwymi. Ciekaw jestem czy to u nich taka norma czy poprostu miałem peszka.
Na pewno dam znać jak sprawdzę.
-
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Instalacja nowego kontrolera X6 dla CYC X1 STEALTH gen.1
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Cześć, moja żona używa tsdz2, ma on już 2.5 roku. Przebieg 1500-3000. W miarę użytkownika i oglądania filmów na YouTube poznaję jego wady. Przez ostatnie dwa dni byłem zmuszony go serwisować. Podczas płukania napędu z butelki zamókł. Po wyczyszczeniu i wysuszenia działa normalnie. Jednak domyślam się, że jak już raz przeciekł, to podczas jazdy w deszczu może zdechnąć ponownie. Może również paść czujnik nacisku na pedały po tak długim okresie użytkowania. Wczoraj oglądałem filmik
, w którym przedstawiono, że pewne elementy czujnika trą o siebie podczas pracy, są tak zaprojektowane.
Nie wiem, czy będzie mi się chciało go naprawiać jak padnie. Im szybciej to nastąpi, tym mniejszy będzie zapał do reanimacji trupa.
Dlatego zacząłem się zastanawiać nad cyc.
Jak ze szczelnością tych silników?
Jak częstych wymagają przeglądów?
Czy mają jakieś elementy, które są z góry skazane na dość szybka awarię (takie jak czujnik nacisku na pedały w wypadku tsdz2, czy największe z łożysk, szybko nam złapało luz)?
Czy kontroler, w wypadku silnika z łańcuchem, trzeba gdzieś mocować osobno według swojej wizji, czy jest on zamontowany w obudowie silnika?
A może jeśli tsdz2 ze swoją wydajnością, starczał w zupełności, to warto pójść w cyc photon? Miałbym te samy pytania, co powyżej, również do niego.
, w którym przedstawiono, że pewne elementy czujnika trą o siebie podczas pracy, są tak zaprojektowane.
Nie wiem, czy będzie mi się chciało go naprawiać jak padnie. Im szybciej to nastąpi, tym mniejszy będzie zapał do reanimacji trupa.
Dlatego zacząłem się zastanawiać nad cyc.
Jak ze szczelnością tych silników?
Jak częstych wymagają przeglądów?
Czy mają jakieś elementy, które są z góry skazane na dość szybka awarię (takie jak czujnik nacisku na pedały w wypadku tsdz2, czy największe z łożysk, szybko nam złapało luz)?
Czy kontroler, w wypadku silnika z łańcuchem, trzeba gdzieś mocować osobno według swojej wizji, czy jest on zamontowany w obudowie silnika?
A może jeśli tsdz2 ze swoją wydajnością, starczał w zupełności, to warto pójść w cyc photon? Miałbym te samy pytania, co powyżej, również do niego.
-
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
W CYC'u STEALTH jest to owiele lepiej zaprojektowane! Nic nie ociera! Nie ma żadnych gówniany sprężynek czy blaszek. Generalnie wszystko jest znacznie prostsze w serwisowaniu. Sam oceń!insaimz pisze: ↑15 sty 2023, 19:45Cześć, moja żona używa tsdz2, ma on już 2.5 roku. Przebieg 1500-3000. W miarę użytkownika i oglądania filmów na YouTube poznaję jego wady. Przez ostatnie dwa dni byłem zmuszony go serwisować. Podczas płukania napędu z butelki zamókł. Po wyczyszczeniu i wysuszenia działa normalnie. Jednak domyślam się, że jak już raz przeciekł, to podczas jazdy w deszczu może zdechnąć ponownie. Może również paść czujnik nacisku na pedały po tak długim okresie użytkowania. Wczoraj oglądałem filmik
, w którym przedstawiono, że pewne elementy czujnika trą o siebie podczas pracy, są tak zaprojektowane.
Nie wiem, czy będzie mi się chciało go naprawiać jak padnie. Im szybciej to nastąpi, tym mniejszy będzie zapał do reanimacji trupa.
Dlatego zacząłem się zastanawiać nad cyc.
Jak ze szczelnością tych silników?
Jak częstych wymagają przeglądów?
Czy mają jakieś elementy, które są z góry skazane na dość szybka awarię (takie jak czujnik nacisku na pedały w wypadku tsdz2, czy największe z łożysk, szybko nam złapało luz)?
Czy kontroler, w wypadku silnika z łańcuchem, trzeba gdzieś mocować osobno według swojej wizji, czy jest on zamontowany w obudowie silnika?
A może jeśli tsdz2 ze swoją wydajnością, starczał w zupełności, to warto pójść w cyc photon? Miałbym te samy pytania, co powyżej, również do niego.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Wyglada to solidnie.
Póki co rozebrałem całego tsdz2 ale bez rozkręcania w nim suportu i wyciągania czujnika nacisku na pedały. Wysuszyłem, wyczyściłem uszczelki. Nasmarowalem zębatki, łożyska, uszczelki. Myślę, że będzie spokój na rok. Wpadłem też na to, że ostatnio swój udział w przecieku mógł mieć też użyty płyn tenzi podczas czyszczenia roweru. Może gdzieś zniwelował uszczelniające działanie smaru i woda się przedostała.
Jednak gdyby ten silnik za jakiś czas wykorkowal, to najlepiej będzie mi na te moment pasował cyc stealth. Myślę, że jak żona tyle jeździ na tsdz2, to cyca będzie miała problem zajechać.
Oglądałem też jako alternatywę ramy z bfangiem i na tyle, co znalazłem , to kosztowało to tyle, że wolałbym Kupić TOSĘ. Sama rama z silnikiem, kojarzę teraz, że bez baterii kosztują około 10 tys zł z VAT + koszt przesyłki. Jeszcze bym musiał kupić cały osprzęt, amortyzatory, wszystkie części i robi się drożej niż fabryczny. Chyba, że źle szukałem ram z bfangiem i są taniej? TOSA ma fajną pojemna baterie. Jednak widzę, że już na stronie nie oferują rowerów z silnikiem 500wat tylko 250. Może nieoficjalnie można zamówić mocniejszy silnk w rowerze? Generalnie liczby ( 500wat bafanga, o ile robią i pojemna bateria) czynią ten rower ciekawszym niż rowery dużych rowerowych marek. Pozostaje jeszcze tylko kwestia czy trzeba się przejmować szczelnością. Spróbuję poszukać film, w którym kolesiowi Bafang przeciekł.
A wiecie, o jakich wadach gen2 mówił Taba na wrzuconym tutaj kilka dni temu filmiku?
Póki co rozebrałem całego tsdz2 ale bez rozkręcania w nim suportu i wyciągania czujnika nacisku na pedały. Wysuszyłem, wyczyściłem uszczelki. Nasmarowalem zębatki, łożyska, uszczelki. Myślę, że będzie spokój na rok. Wpadłem też na to, że ostatnio swój udział w przecieku mógł mieć też użyty płyn tenzi podczas czyszczenia roweru. Może gdzieś zniwelował uszczelniające działanie smaru i woda się przedostała.
Jednak gdyby ten silnik za jakiś czas wykorkowal, to najlepiej będzie mi na te moment pasował cyc stealth. Myślę, że jak żona tyle jeździ na tsdz2, to cyca będzie miała problem zajechać.
Oglądałem też jako alternatywę ramy z bfangiem i na tyle, co znalazłem , to kosztowało to tyle, że wolałbym Kupić TOSĘ. Sama rama z silnikiem, kojarzę teraz, że bez baterii kosztują około 10 tys zł z VAT + koszt przesyłki. Jeszcze bym musiał kupić cały osprzęt, amortyzatory, wszystkie części i robi się drożej niż fabryczny. Chyba, że źle szukałem ram z bfangiem i są taniej? TOSA ma fajną pojemna baterie. Jednak widzę, że już na stronie nie oferują rowerów z silnikiem 500wat tylko 250. Może nieoficjalnie można zamówić mocniejszy silnk w rowerze? Generalnie liczby ( 500wat bafanga, o ile robią i pojemna bateria) czynią ten rower ciekawszym niż rowery dużych rowerowych marek. Pozostaje jeszcze tylko kwestia czy trzeba się przejmować szczelnością. Spróbuję poszukać film, w którym kolesiowi Bafang przeciekł.
A wiecie, o jakich wadach gen2 mówił Taba na wrzuconym tutaj kilka dni temu filmiku?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 4940
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
1 robisz oftop . 2 smar nie uszczelnia (nie byle jaki) smary chłoną wilgoć . 3 tosa to dobra alternatywa bo masz gwarancje w pl
-
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Pewnie chodzi o głośność. Stalowe zębatki w przekładni planetarnej plus prędkość obrotowa dochodząca do 4000 RPM robią swoje. Taba jest przezwyczajony do cichych hubów i obecnie tsdz2.
-
- Forumowicz
- Posty: 49
- Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Bardziej chodziło mu o wady poprawione w gen3 względem gen2. Tak mi się wydaje. Zębatki w przekładni zostały i prędkość obrotowa pewnie nie spadła.Atak_Snajpera pisze: ↑20 sty 2023, 5:13Pewnie chodzi o głośność. Stalowe zębatki w przekładni planetarnej plus prędkość obrotowa dochodząca do 4000 RPM robią swoje. Taba jest przezwyczajony do cichych hubów i obecnie tsdz2.
-
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
No chyba trochę zmodyfikowali przekładnię planetarną bo jest ponoć wyraźnie ciszej
https://endless-sphere.com/forums/viewt ... 2#p1745940
https://endless-sphere.com/forums/viewt ... 2#p1745940
Tu można co nieco usłyszeć. Dla mnie to brzmi podobnie do mojego gen1 po 2000 km.We've just had a little 20 mile shake down road ride and can report that x1 Gen3 is an awful lot quieter than stealth gen1, it's really very impressive. We had them riding side by side. Would say that you can barely hear the Gen3 now -just a slight electrical hum- and imagine it'll be even less noticeable off road. You certainly couldn't hear it over the stealthOn the strength of the noise level alone we've bought another x1g3 to replace the remaining stealth.
Initial torque is great.
The new thumb throttle is a lovely new design. Much slicker look to it
Installation was straightforward.
Didn't bother playing about with any other settings at the moment.
No off road today because it's been raining non stop and everywhere is unpleasantly muddy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Temat trochę zboczył na inny plan. Natrafiłem na instrukcję obsługi do kontrolera ASI BAC 500 który ma wyjaśnione większość parametrów oraz sposób działa wspomagania. Może komuś się przyda.
https://www.ebikes.ca/downloads/BAC500_ ... %201.0.pdf
https://www.ebikes.ca/downloads/BAC500_ ... %201.0.pdf
-
- Forumowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Super. Wreszcie kumam co dokładnie robi ten speed map offset. Czyli jak chcemy aby nas silnik łagodniej wspomagał przy starcie to wartość trzeba obniżyć. Z ciekawości zobaczę co będzie przy 0.1 lub nawet 0.
Ogólnie to nie lubię czuć jak silnik mnie nagle zaczyna ciągnąć. Wolę jak to wszystko robi się w sposób bardziej transparentny.
Ogólnie to nie lubię czuć jak silnik mnie nagle zaczyna ciągnąć. Wolę jak to wszystko robi się w sposób bardziej transparentny.
-
- Nowicjusz
- Posty: 26
- Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39
Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania
Do przetestowania poniżej aplikacja BackDoor PC. Można edytować pliki xml które przyszły od cycmotor oraz zapisywać jako nowe. Próbowałem podłączyć się poprzez rs232 ale bez skutecznie na razie.
https://endless-sphere.com/forums/downl ... ?id=173249
https://endless-sphere.com/forums/downl ... ?id=173249