Nowa wersja silnika TSDZ2B

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
panseb
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 lip 2022, 13:48
Lokalizacja: silesia

Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: panseb »

Na pswpower pojawiła się nowa wersja silnika z literką B tzn. TSDZ2B. Zmianie uległa budowa głównej zębatki i jej założyskowanie. Podobno ma to zmniejszyć opory przy kręceniu korbą.

Tak prezentują zmianę na swojej stronie:
Obrazek

W ubiegły piątek tj. 15.07.2022 zamówiłem dla siebie silnik TSDZ2 i na stronie jeszcze nie było info o tej zmianie. 19.07 zamówiłem drugą sztukę silnika dla żony i ku mojemu zdziwieniu wszystkie silniki z niemieckiego magazynu zmieniły się już na TSDZ2B. Dzisiaj dotrze do mnie pierwsze zamówienie bez "B" i nie wiem czy żałować czy się cieszyć z takiego obrotu sprawy. W każdym razie będę miał bezpośrednie porównanie starego z nowym... Jak coś to zapodam zdjęcia tego "cuda" ;)
Zakupy TSDZ2B i Bafang bez cła: https://www.pswpower.com/?DIST=QUFCGQ%3D%3D
Płatność w USD bez prowizji za przewalutowanie: https://revolut.com/referral/sebast512e!JUL2-22-AR
kerrigan
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 cze 2022, 20:02
Lokalizacja: Żywiec

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: kerrigan »

ciekawe czy w tej wersji B jest stary sterownik i można na OFS przerobić ? :) myślałeś nad wgrywaniem tego softu ?
panseb
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 lip 2022, 13:48
Lokalizacja: silesia

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: panseb »

No więc silnik zamontowany! :D
Porównania nie będzie bo wysłali do mnie już tą nową wersję czyli TSDZ2B. Nie wiem jakie kto ma luzy na korbie ale tutaj boczne tez występują - co w niczym nie przeszkadza. Opór samego wału ciężko mi ocenić - dało się palcami przekręcić bez korb. Co do jakości wykonania nie mam zastrzeżeń za tą cenę. Udało mi się przeciągnąć przewód do licznika w ramie roweru bo mam chowane linki i było miejsce. Pancerz z tylnej przerzutki i grubszy hamulca hydraulicznego zmieściły się pod silnikiem. Nie założyłem jeszcze tylnego mocowania silnika bo nie pasuje i muszę coś dorobić - skręciłem mocno i się trzyma.
Samą jazdą jestem zachwycony! Dzisiaj do pracy 10 minut a zazwyczaj musiałem jechać około 18 - przewyższenie 70m. Silnik to 350W/36V ale czekam jeszcze na baterie więc testuję na dwóch akumulatorach 20V/4Ah z wkrętaki spiętych szeregowo. Po naładowaniu było 41V a po 15km spadło do 38V a na aku ubyła jedna kreska. Nie jeździłem jeszcze do pełnego ich rozładowania. Prąd ograniczyłem do 10A no i zdjąłem limit prędkości. Koło ustawiłem na 29" bo takie mam - szkoda, że nie da się wpisać obwodu w mm.
Co do OFS to planuję ale jeszcze nie teraz bo z czasem krucho. Programator w każdym razie już dotarł do paczkomatu...
Zakupy TSDZ2B i Bafang bez cła: https://www.pswpower.com/?DIST=QUFCGQ%3D%3D
Płatność w USD bez prowizji za przewalutowanie: https://revolut.com/referral/sebast512e!JUL2-22-AR
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

niby nie wygląda źle ale ciekawe coto za duze lozysko i jaka będzie jego trwałość oraz cena / dostępność ...
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: markkar »

W sterownik da się wgrać OS. Zmienił się też pająk i uszczelnienie, nie ma już tej uszczelki na łożysku kierunkowym, teraz uszczelnienie jest na zewnętrznej średnicy pająka. Jak ktoś chce adapter na BCD104 to musi szukać nowej wersji.
Też i zapaćkany silikonem silnik był, na śrubach i pomiędzy deklami a stojanem.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

markkar pisze:
22 lip 2022, 10:31
W sterownik da się wgrać OS. Zmienił się też pająk i uszczelnienie, nie ma już tej uszczelki na łożysku kierunkowym, teraz uszczelnienie jest na zewnętrznej średnicy pająka. Jak ktoś chce adapter na BCD104 to musi szukać nowej wersji.
Też i zapaćkany silikonem silnik był, na śrubach i pomiędzy deklami a stojanem.
a niewiesz czy 105 bcd wchodzi jak poprzednio ?
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: markkar »

nie wiem, nie przykładałem
Obrazek
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

a masz mozliwosc przyłożyć starą zębatkę tę oryginalną do nowego silnika ?
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: markkar »

Nie mam już nowej wersji ale zębatka będzie pasować do obu wersji.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

czyli 105 bcd pasuje na ory pająk. to dobrze . A faktycznie lżej się kręci? tak odczuwalnie?
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: markkar »

Nie sprawdzałem, silnik wjechał, dostał OS, czujnik + chłodzenie i tyle go widziałem.
panseb
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 lip 2022, 13:48
Lokalizacja: silesia

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: panseb »

Zrobiłem 50km na oryginalnym oprogramowaniu i chyba już najwyższy czas sprawdzić co TSDZ2B z OSF ma do zaoferowania i czy to w ogóle będzie możliwe na moim sterowniku. Gdybyście mogli mi trochę rozjaśnić temat - mam VLCD5 i na stronie https://github.com/emmebrusa są dwa pasujące repozytoria TSDZ2-Smart-EBike-0 oraz TSDZ2-Smart-EBike-1, obydwa zaktualizowane 11 kwietnia i znajduje się w nich to samo oprogramowanie V20.1C.2. Gdzie jest wersja V20.1C.3 o której piszecie w innym wątku. Instalujecie wersję proven czy experimental? Na obecną chwilę co najlepiej wgrać?
Zakupy TSDZ2B i Bafang bez cła: https://www.pswpower.com/?DIST=QUFCGQ%3D%3D
Płatność w USD bez prowizji za przewalutowanie: https://revolut.com/referral/sebast512e!JUL2-22-AR
Astrolux
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: Astrolux »

panseb pisze:
22 lip 2022, 8:42
Nie założyłem jeszcze tylnego mocowania silnika bo nie pasuje i muszę coś dorobić - skręciłem mocno i się trzyma.
Ja kupiłem kątownik alu 60x60 i z niego dorabiałem uchwyty do 3 rowerów, oryginalne w żaden sposób nie pasowały. Tego nie da się zamontować.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

Astrolux pisze:
28 lip 2022, 0:15
panseb pisze:
22 lip 2022, 8:42
Nie założyłem jeszcze tylnego mocowania silnika bo nie pasuje i muszę coś dorobić - skręciłem mocno i się trzyma.
Ja kupiłem kątownik alu 60x60 i z niego dorabiałem uchwyty do 3 rowerów, oryginalne w żaden sposób nie pasowały. Tego nie da się zamontować.
ja nie użyłem blokady w żadnym z kilku i nic sie nie obraca ...
prozor
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: prozor »

panseb pisze:
27 lip 2022, 15:01
[...]Gdybyście mogli mi trochę rozjaśnić temat - mam VLCD5 i na stronie https://github.com/emmebrusa są dwa pasujące repozytoria TSDZ2-Smart-EBike-0 oraz TSDZ2-Smart-EBike-1, obydwa zaktualizowane 11 kwietnia i znajduje się w nich to samo oprogramowanie V20.1C.2. Gdzie jest wersja V20.1C.3 o której piszecie w innym wątku. Instalujecie wersję proven czy experimental? Na obecną chwilę co najlepiej wgrać?
Patrząc po changelog.txt
EBike-1 aktualizacja z zeszłego miesiąca:
List of changes v20.1C.2 update 1
1 - Fixed "Startup assist" feature.
2 - Assist without pedaling, can also be activated with negative torque offset.
3 - E08 error speed sensor failure, disabled in Walk assist mode.
4 - E05 error motor check, monitoring time increased.

Reszta to samo z EBike-0, czyli wygląda na to, że EBike-1 jest aktualnie rozwijaną wersją.
V20.1C.3 o ile pamiętam miała błędy powodujące w niektórych konfiguracjach palenie mosfetów stąd została wycofana.

Folder Proven zawiera "sprawdzone" ustawienia, a w "experimental" zapisuje się każde ustawienie po każdej kompilacji. Czyli zmieniasz cokolwiek w konfiguracji np. kalibrację czy ustawienia wspomagania i kompilujesz, to zapisuje się w folderze z ustawieniami eksperymentalnymi. Jeśli się sprawdzi i nadaje się do normalnej eksploatacji to plik z ustawieniem przenosi się ręcznie z eksperymentalnego do proven. Prościzna.
panseb
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 lip 2022, 13:48
Lokalizacja: silesia

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: panseb »

Dzięki za odpowiedź. To faktycznie prościzna tyle, że "głupio" pytałem zanim udało mi się uruchomić JavaConfigurator i przeczytać Wiki - wtedy myślałem jeszcze, że muszę jakieś konkretne pliki z repozytorium pobrać i uruchomić... Znalazłem Wiki i wszystko stało się jasne https://github.com/emmebrusa/TSDZ2-Smart-EBike-1/wiki
Teraz mam przejechane jakieś 700km na TSDZ2B z czego 500km zrobiłem w sierpniu na urlopie nad morzem i to już na wersji v20.1c2_update1. Głównie chodziło mi o tryb Walk assist gdzie z rowerem obładowanym dwoma sakwami, parawanem i wszystkim co się dało zapakować dla całej rodziny, szedłem sobie z rowerem bez wysiłku plażą w piachu po ośki... Z tego co pamiętam mam włączony domyślnie tryb Hybrydowy wspomagania. Kalibrację czujnika zrobiłem. Najwięcej na moim aku 12.5Ah 36V udało mi się przejechać 125km z czego 110km za jednym razem w trybie Eco i Tour ale te ostatnie 10km to już wspomaganie było tylko symboliczne. Później jeszcze przed ładowaniem na tej baterii przejechałem jakieś 15km z dziećmi przy prędkości poniżej 20km/h. Żona ma ten sam silnik jeszcze na oryginalnym oprogramowaniu i tę samą baterię i maksymalnie przejechała na jednym ładowaniu 135km przy prędkościach do 20km/h.
Podsumowując jestem bardzo zadowolony z zakupu. :D
Zakupy TSDZ2B i Bafang bez cła: https://www.pswpower.com/?DIST=QUFCGQ%3D%3D
Płatność w USD bez prowizji za przewalutowanie: https://revolut.com/referral/sebast512e!JUL2-22-AR
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: markkar »

Widzę że zmiany w wersji b na raty są wprowadzane, tym razem uległo zmianie:
- Niebieska zębatka już będzie białą zębatką i nie posiada łożyska kierunkowego, w sumie logiczne, nie jest tam potrzebne. Zębatka jest na wcisk i żeby ją wymienić przydałaby się praska. Wałek trzeba wybijać od strony głównej przekładni i wtedy wycisnąć białą. Prościej a cena w górę.
- Uchwyt silnik-suport dostał radełko, przyda się.
- Dodane użebrowanie na pokrywie silnika ale to zmiana wizualna bo w chłodzeniu to nie pomoże.
Przypomnę że w nowej wersji główna przekładnia ma dwa łożyska jednokierunkowe i nie da się już ich dokupić osobno, jak któreś się rozsypie trzeba wymieniać całość . Pająk też się zmienił i na razie nie ma adapterów na 104BCD. Pokrywa głównej przekładni też jest delikatnie inna, inaczej też uszczelnienia idą.
Załączniki
bleuprint.JPG
white gear and shaft tsdz2 b.jpg
all.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

zabawne ze niebieski nylon 15$ a biały bez łożyska 30$ , poszerzony kołnierz utrudnia mocno założenie zębatki 34t od wewnątrz ...
Piwek
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 21 paź 2022, 22:12

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: Piwek »

Da się w tej najnowszej wersji zmienić oprogramowanie?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

Piwek pisze:
06 lis 2022, 17:15
Da się w tej najnowszej wersji zmienić oprogramowanie?
jak narazie we wszystkich się udało
Piwek
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 21 paź 2022, 22:12

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: Piwek »

Mam nadzieję bo po wyglądzie oslony silnika, że też dostałem tawersje. Ostatnio na fb czytałem że ktoś ostatnio kupił i nie udało mu się zmienić softu.

Mam jeszcze pytanie odnosnie doboru baterii zależy mi na zasiegu ok 55 km przy średniej przedkosci ok 35km/h i na maksymalnym wspomaganiu, płaski teren. 14.5Ah wystarczy czy nie ma szans na to?
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: Atak_Snajpera »

Aby utrzymać 35-40km/h będziesz musiał cisnąć z silnika ~400W. Jeśli masz na myśli 48v 14.5ah to tak. Wystarczy. Jeśli 36v to nie.
slow
Forumowicz
Posty: 522
Rejestracja: 16 mar 2018, 14:41
Lokalizacja: podkarpackie

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: slow »

Chciałbym żonie rower zrobić z tym silnikiem.
Z jaką zębatka przychodzi ten silnik?
Jak z linią łańcucha (żona ma tani rower z napędem 3x7).
VLCD 6 dla kobiety będzie ok?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

slow pisze:
12 lis 2022, 11:10
Chciałbym żonie rower zrobić z tym silnikiem.
Z jaką zębatka przychodzi ten silnik?
Jak z linią łańcucha (żona ma tani rower z napędem 3x7).
VLCD 6 dla kobiety będzie ok?
42t . bywa nieźle lub dobrze czasem gorzej ale mi się jeszcze nie zdarzyło tragicznie. tak
szkuba
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: szkuba »

Ciekawe jak się będą te nowe białe kółka spisywać. Trochę mnie niepokoi to zintegrowane koło z dwoma łożyskami jednokierunkowymi. Jak padnie to całość do wymiany. Idzie to dostać ?
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

pswpower ma części , duże koło chyba 180 zł
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: markkar »

Z przesyłką i vat bardziej coś pod 300 zł
szkuba
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: szkuba »

Tanio nie jest.. a te wewnętrzne łożysko jednokierunkowe to jest to samo co w starym CSK 30P? Bo tych trafiały się felerne egzemplarze
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
markkar
Forumowicz
Posty: 271
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: markkar »

szkuba pisze:
30 sty 2023, 10:48
Tanio nie jest.. a te wewnętrzne łożysko jednokierunkowe to jest to samo co w starym CSK 30P? Bo tych trafiały się felerne egzemplarze
Tak, takie samo.
Bogi777
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 lut 2023, 13:31

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: Bogi777 »

Założyłem do engwe Pro 2 i mocno się grzeje na podjazdach..czy to normalne??
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

Bogi777 pisze:
18 kwie 2023, 23:13
Założyłem do engwe Pro 2 i mocno się grzeje na podjazdach..czy to normalne??
a w stopniach c ? jaka kaseta jaki blat jakie podjazdy ile wazysz ? tyle pytań....
Bogi777
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 lut 2023, 13:31

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: Bogi777 »

Obudowa gorąca nie można było dotknąć..90 kg,
Blat orginalny kaseta też...wyjazd na Dębowiec kamienista drogą..
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

Bogi777 pisze:
19 kwie 2023, 14:14
Obudowa gorąca nie można było dotknąć..90 kg,
Blat orginalny kaseta też...wyjazd na Dębowiec kamienista drogą..
musisz założyć blat 34t a kasetę 50t jak nie chcesz uszkodzić silnika i zniszczyć napędu w 400km
Bogi777
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 lut 2023, 13:31

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: Bogi777 »

Będzie przez to szybszy czy wolniejszy??
Azmadan
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: Azmadan »

Bogi777 pisze:
19 kwie 2023, 14:25
Będzie przez to szybszy czy wolniejszy??
Wolniejszy - Ja mam 30t z przodu i 46t z tyłu. (30t wchodziło przy wcześniejszej wersji).
Potrzebujesz adapter + zębatkę 104BCD
ps. jakby co to leżą mi jakieś zębatki DECKAS Narrow Wide na półce (chyba 34t i 36t - mogę oddać za cenę zakupu na Ali) i jestem z BB
2019 - Merida Dakar 24"- HUB przód (dla dziecka)
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

bez adaptera zalozysz 110 bcd 36t np . jakie masz koło ? 26 czy 27.5 ? noi czujnik temp mozesz załozyc + zestaw chłodzący od markkara
szkuba
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: szkuba »

Bogi777 pisze:
18 kwie 2023, 23:13
Założyłem do engwe Pro 2 i mocno się grzeje na podjazdach..czy to normalne??
A ten rower to przypadkiem fatbike na kołach 20cali? Wtedy średnica koła wypada jak 24 klasyczne 🤔?
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
daras75
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 29 gru 2020, 10:38

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: daras75 »

Jak jest w końcu z trwałością nowej wersji silnika ? Może się ktoś wypowiedzieć ile km można zrobić bez awarii ? Wiadomo, że zależy to od wielu czynników ale jeśli zbierzemy kilku użytkowników to jakieś wnioski będzie można wyciągnąć.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

daras75 pisze:
23 kwie 2023, 19:46
Jak jest w końcu z trwałością nowej wersji silnika ? Może się ktoś wypowiedzieć ile km można zrobić bez awarii ? Wiadomo, że zależy to od wielu czynników ale jeśli zbierzemy kilku użytkowników to jakieś wnioski będzie można wyciągnąć.
trwałość zależy od użyszkodnika .
mamutos82
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 24 kwie 2023, 14:45

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: mamutos82 »

Witam Panie i Panowie; po przyswojeniu mnóstwa informacji w sprawie TSDZ2B postanowiłem sprawić takiego dla siebie. Zamówiony, 5 dni paczka i montaż (nie obyło się bez rzeźbienia szlifierką żeby podszedł do mojego ghost'a) + aku 17 Ah...i JEST! gotowe można ruszać. Ale teraz tak, silnik niby działa, na wolnych prędkościach coś tam czuje się to wspomaganie, ale jak tylko przekroczy się około 20 parę km/h to mam wrażenie, że ze wspomagania nie ma wcale. Odłączenie czujnika prędkości nie daję żadnego efektu, kilkukrotne włączanie, wyłączanie też nie. Odcinki krótkich tras bez silnika (np. do pracy) pokonywałem o parę minut szybciej niż teraz z nim. Mam włączone wspomaganie do 45 km/h, na wyłączonym czuć minimalnie większy opór niż na włączonym, więc działa (ale to tylko tak jak pisałem wcześniej na małych prędkościach), ogółem umieram bardziej na jeździe z tym silnikiem niż bez. Z 9 przełożeni korzystam maksymalnie do 5 bo potem jest już katastrofa, a niby czujnik tensometryczny ma wykrywać większy nacisk i wspomagać bardziej (swoje ważę więc nacisk też jest chyba solidny), HELP! 2 dni dopiero a już chcę go na śmieci wyrzucić!
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

mamutos82 pisze:
24 kwie 2023, 14:58
Witam Panie i Panowie; po przyswojeniu mnóstwa informacji w sprawie TSDZ2B postanowiłem sprawić takiego dla siebie. Zamówiony, 5 dni paczka i montaż (nie obyło się bez rzeźbienia szlifierką żeby podszedł do mojego ghost'a) + aku 17 Ah...i JEST! gotowe można ruszać. Ale teraz tak, silnik niby działa, na wolnych prędkościach coś tam czuje się to wspomaganie, ale jak tylko przekroczy się około 20 parę km/h to mam wrażenie, że ze wspomagania nie ma wcale. Odłączenie czujnika prędkości nie daję żadnego efektu, kilkukrotne włączanie, wyłączanie też nie. Odcinki krótkich tras bez silnika (np. do pracy) pokonywałem o parę minut szybciej niż teraz z nim. Mam włączone wspomaganie do 45 km/h, na wyłączonym czuć minimalnie większy opór niż na włączonym, więc działa (ale to tylko tak jak pisałem wcześniej na małych prędkościach), ogółem umieram bardziej na jeździe z tym silnikiem niż bez. Z 9 przełożeni korzystam maksymalnie do 5 bo potem jest już katastrofa, a niby czujnik tensometryczny ma wykrywać większy nacisk i wspomagać bardziej (swoje ważę więc nacisk też jest chyba solidny), HELP! 2 dni dopiero a już chcę go na śmieci wyrzucić!
ostatnio zamówiłem i faktycznie miałem wrażenie że fabrycznie juz nie to samo co kiedyś , brak mu werwy . ale ze to szlo do trekinga dla kobity to taki został i jej pasuje . moze fabryka została mocno ścięta na mocy ? masz możliwość wrzucenia mu osf ? skąd jesteś ?
mamutos82
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 24 kwie 2023, 14:45

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: mamutos82 »

No jak dla mnie to jakby wcale nie pracował powyżej 10 km/h (takie odczucia), mam do niego w zestawie vlcd6 więc chyba na tym nie ma możliwości sensownie wgrania osf; a jestem z Orzesza (na trasie Rybnik - Katowice).
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

mamutos82 pisze:
24 kwie 2023, 20:38
No jak dla mnie to jakby wcale nie pracował powyżej 10 km/h (takie odczucia), mam do niego w zestawie vlcd6 więc chyba na tym nie ma możliwości sensownie wgrania osf; a jestem z Orzesza (na trasie Rybnik - Katowice).
wgram ci ale musisz przyjechać do Czechowic
mamutos82
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 24 kwie 2023, 14:45

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: mamutos82 »

A powiedz mi ile czasowo potrzeba, czy trzeba jeszcze coś dokupić? Z chęcią się wybiorę na wycieczkę =) a czasowo się dopasuję. Poza 6-14 w tygodniu, bo w pracy XD.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

mamutos82 pisze:
24 kwie 2023, 22:02
A powiedz mi ile czasowo potrzeba, czy trzeba jeszcze coś dokupić? Z chęcią się wybiorę na wycieczkę =) a czasowo się dopasuję. Poza 6-14 w tygodniu, bo w pracy XD.
bierzesz rower i tyle . ja potrzebuje dostęp do wtyczki od silnika . jak masz standardowo vlcd6 to nawet lepiej bo ja też. napisz mi nr tel i się zgadamy na robotę
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

czasowo 15minut
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: pxl666 »

sprawa załatwiona , kolega przyjechał smutny odjechał szczęśliwy . natomiast dziwna w wuj bo fabrycznie nowy silnik nie wspomagał wcale ale po flaszu zaczął działać normalnie ... jakby soft mial problem a hard byl sprawny ... pewnie przy reklamacji by mu wymienili ale czas by stracił .
rekomendacja - zanim wsadzisz silnik w ramę podłącz go do baty i sprawdz czy dziala na prowadzeniu (trzymasz strzalke w gore ) bo to już wskazało że coś jest grubo niehalo
mamutos82
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 24 kwie 2023, 14:45

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: mamutos82 »

Dokładnie tak =) dzięki wielkie za pomoc w ogarnięciu tego. Silnik śmiga jak zły, jak dobrze pamiętam ustawiłeś na 17A i jeżdżę na 2 stopniu wspomagania i to w zupełności po asfalcie i lasach wystarczy; te 35-40 km/h ciągnie bez problemu =) jedynie jeszcze mi się lewa korba sporadycznie odkręca (skrzypiąc mocno przy pedałowaniu) ale to dokręcam cały czas i jest ok.
Dzięki raz jeszcze!
Jacek77
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 13 maja 2023, 9:23

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: Jacek77 »

Witam.Jestem posiadaczem tego silnika który miał być mało awaryjny ,silnikiem zrobiłem 1300 km i się zaczęło tzw przekładnia nowego typu zaczęła się odzywać ,silnik głośniej zaczął pracować sam silnik się włączał a po 5 sekundach było tzn szarpnięcie sprzęgłem i włączał napęd po około 100 km napęd się już nie włączał ,po wyjęciu przekładni smar z łożyska był wymieszany z wodą uszczelnienie to jakaś pomyłka sprzęgło posiada takie małe sprężynki i zapadki jak bębenku jak jedna sprężynka straci naprężenie cały system zaczyna szwankować a sprężynki są tak małe jak w zegarku wystarczy że dojdzie piasek wodą i tak dalej ... przekładnia kosztuje 300 zł zamówiłem z Ali czekam na dostawę odczucia z jazdy są fajne ale ta modyfikacja...
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Nowa wersja silnika TSDZ2B

Post autor: Atak_Snajpera »

TSDZ2 i mała awaryjność? Pierwsze słysze.
ODPOWIEDZ