MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

markkar pisze:
22 sie 2023, 22:43
elektrotonus pisze:
22 sie 2023, 22:27
Jaki jest rozmiar tych śrubek do tarczy?
Wyglądają na zbliżone ?

https://allegro.pl/oferta/sruby-i-komin ... 3897181713
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5403
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

kominy maja chyba tez rożną długość , dobrze zawczasu sie upewnić jakie potrzebujesz bo kiedyś trafiłem chyba na za długie i musiałem czarować z podkładkami ...
markkar
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: markkar »

elektrotonus pisze:
24 sie 2023, 16:56
markkar pisze:
22 sie 2023, 22:43
Wyglądają na zbliżone ?

https://allegro.pl/oferta/sruby-i-komin ... 3897181713
Wymiarowo tak ale są z aluminium a ja w aluminiowe śruby nie wierzę.
Stalowe tanio ale dłużej znajdziesz na ali lub drożej ale szybciej tu: https://ebikestuff.eu/pl/czesci-zamienn ... -szt-.html
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus »

Znalazłem,

Właśnie udało mi się znaleźć ten świetny produkt na platformie AliExpress, zobacz! 8,66zł 5%OFF | 5 par kołowrotków rowerowych śruby do płyt MTB Monoplate lub podwójne lub trzy płytowe części korby rowerowe akcesoria
https://a.aliexpress.com/_EJNGwax

wyglądają na takie jak powinny w wersji B. Jeśli nie będzie pasować to kupię na ebikestuff.eu :-)
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
markkar
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: markkar »

B to na 99% takie jak w oryginale
Astrolux
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Astrolux »

elektrotonus pisze:
24 sie 2023, 16:48
Jaka pasuje z cienkich, zwykłe z zestawu blatów do mtb ?
Do oryginalnego pająka:https://pl.aliexpress.com/item/10050050 ... pt=glo2pol
Robi68
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 25 lis 2022, 21:16

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Robi68 »

Dokładnie, najlepiej bez adaptera, najlepsza linia łańcucha wychodzi. Z tą aluminiową będziesz miał problem, z moich walk piłowanie krawędzi nie pomaga, to kominy ocierają o obudowę. Chyba że znajdziesz zębatkę z frezami pod kominy. Mnie się nie udało. Dopóki nie kupiłem oryginalnej metalowej 38T jeździłem z metalowa Sram Eagle 104 stalową zamocowaną na wierzch. Linia łańcucha ok na 5 najmniejszych trybów z tyłu. Na niziny ok w góry:(
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5403
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Robi68 pisze:
27 sie 2023, 3:34
Dokładnie, najlepiej bez adaptera, najlepsza linia łańcucha wychodzi. Z tą aluminiową będziesz miał problem, z moich walk piłowanie krawędzi nie pomaga, to kominy ocierają o obudowę. Chyba że znajdziesz zębatkę z frezami pod kominy. Mnie się nie udało. Dopóki nie kupiłem oryginalnej metalowej 38T jeździłem z metalowa Sram Eagle 104 stalową zamocowaną na wierzch. Linia łańcucha ok na 5 najmniejszych trybów z tyłu. Na niziny ok w góry:(
kominy podfrezowałem tym Obrazek

https://photos.google.com/share/AF1QipM ... 9HZmxkdUtR

viewtopic.php?f=30&t=8914
markkar
Forumowicz
Posty: 261
Rejestracja: 03 maja 2017, 22:37
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: markkar »

Robi68 pisze:
27 sie 2023, 3:34
...Chyba że znajdziesz zębatkę z frezami pod kominy. Mnie się nie udało...
https://ebikestuff.eu/pl/elementy-tunin ... de-38t_mod
Robi68
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 25 lis 2022, 21:16

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Robi68 »

Super że wypełniłeś lukę w rynku. Brakowało tego rozwiązania:)

PS> Czy ktoś ma pomysł dlaczego nie działa manetka na oryginalnym sofcie?
Czujniki hamulca zainstalowane. Wer. B 8 pin VLCD5.
dodek24
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 30 lip 2022, 11:46

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: dodek24 »

Witam wszystkich, czy wie ktoś, jaka grubość ma podkładka, która jest na niebieskiej zębatce ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5403
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

czy mi się wydawało czy ktoś znalazł dz41 pasujący do tonszenga ? bo na Ali mi chińczyki piszo ze nie majo...
rob208
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 18 sie 2023, 17:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: rob208 »

Podpowiedzcie proszę czy ma sens wymiana zębatki przy silniku z większą.
Mam starego ale niezniszczonego unibike everest DX 26” koła i oryginalną 42T przez co właściwie nie używam 3 dużych zębatek na 7 stopniowym wolnobiegu RECON RHG-07C / 12-28T

Nie jestem specjalistą od rowerów ale wydaje mi się, że zwiększenie przedniej zębatki da mi większą prędkość i elastyczność oraz wykorzystam duże zębatki na wolnobiegu.
Proszę o poradę co mogę tu zrobić by lepiej wykorzystać potencjał tego silnika, ze wskazaniem co konkretnie kupić :)
lukaszNArowerze
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: lukaszNArowerze »

rob208 pisze:
17 wrz 2023, 17:53
Podpowiedzcie proszę czy ma sens wymiana zębatki przy silniku z większą.
Mam starego ale niezniszczonego unibike everest DX 26” koła i oryginalną 42T przez co właściwie nie używam 3 dużych zębatek na 7 stopniowym wolnobiegu RECON RHG-07C / 12-28T

Nie jestem specjalistą od rowerów ale wydaje mi się, że zwiększenie przedniej zębatki da mi większą prędkość i elastyczność oraz wykorzystam duże zębatki na wolnobiegu.
Proszę o poradę co mogę tu zrobić by lepiej wykorzystać potencjał tego silnika, ze wskazaniem co konkretnie kupić :)
O kurcze, jestem zaskoczony bo do tej pory wszyscy (w tym ja) kombinowali jak tu zmniejszyc przednia zebatke (ewentualnie droga, krórą ja poszedłem czyli zwiększanie zakresu tylnej kasety, obecnie mam 11-50t).

Ale wiadomo, każdemu według potrzeb. Natomiast skoro piszesz ze 42t z przodu to za mało i nie korzystasz z niskich biegów z tylu czyli raczej smigasz po rownym i plaskim terenie. Teoretycznie widzialem na ali blaty 52t do tsdz (pytanie czy masz tsdz2 czy tsdz2b - ja kupilem 36t z mysla o tsdz2b i mimo szlifowania i pilowania to ciagle mi to tarlo o obudowe silnika, w tsdz2 tego problemu niby nie ma). Tak czy siak pewnie sie da.

Z ciekawosci jakie predkosci chcesz tym osiagac? Tez mam 26” i przy 42-11 spokojnie po plaskim jedzie sie 35kmh, rozumiem ze chcesz szybciej?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5403
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

ta co jest oryginalnie jest ok . imho nie ma sensu większej .
rob208
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 18 sie 2023, 17:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: rob208 »

Mam wersję B i masz rację 90% to tereny płaskie lub małe wzniesienia
Na płaskim tak do 35km/h idzie ale myślałem że dodając trochę zębów :) będzie 40 i lepsze wykorzystanie zakresu wolnobiegu.
Widziałem na ali 44T nie wiem ile to da i czy do wersji B będzie działała.
https://a.aliexpress.com/_EGXQb6J
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5403
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

ja na 36 osiągam 40 na miękko. może potrzebujesz osf wrzucic ?
rob208
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 18 sie 2023, 17:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: rob208 »

Mam osf ale mam 26” koła i tu wspomaganie nic już chyba nie pomoże
Robi68
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 25 lis 2022, 21:16

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Robi68 »

https://pl.esoulbike.com/produkty/Akces ... 6547722304
Tylko po co? Na podjazdach zdechnie.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5403
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

rob208 pisze:
17 wrz 2023, 19:03
Mam osf ale mam 26” koła i tu wspomaganie nic już chyba nie pomoże
mam osf i blat 36 t i osiągam 40kmh ... nie kumam problemu
lukaszNArowerze
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 19 lip 2023, 8:43
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: lukaszNArowerze »

pxl666 pisze:
17 wrz 2023, 19:37

mam osf i blat 36 t i osiągam 40kmh ... nie kumam problemu
Problem może byc w oczekiwaniach. IMO ten tsdz (jak i wiekszosc mid-ów) to jednak w założeniu silnik do jazdy w terenie. Przynajmniej ja tak odbieram mid-y. Owszem, ja tez dużo śmigam po plaskim i tez osiągam tam 30+ ale na prostej drodze to obejdzie mnie każdy popularny hub (1000w i więcej) gdzie odkręci manete i poleci 50+.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4580
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
17 wrz 2023, 19:37
rob208 pisze:
17 wrz 2023, 19:03
Mam osf ale mam 26” koła i tu wspomaganie nic już chyba nie pomoże
mam osf i blat 36 t i osiągam 40kmh ... nie kumam problemu
Problem jak zwykle zapewne tkwi w "osiągam 40 kmh"
Matematycznie, posiłkując się tabelką Makkara, dla przełożenia 36/11T = 3.27, i oponie 26" (2095 mm) mamy;
RPM korby 90, 300 wat silnik + Twoje waty = 37 kmh
RPM korby 100, 200 wat silnik + Twoje waty = 41 kmh
RPM korby 110, 100 wat silnik + Twoje waty = 45 kmh
RPM korby 120, 0 wat silnik + Twoje waty = 49 kmh

rob208 jeżeli zwiększysz blat, przesuniesz RPM korby w niższe obroty lecz z większą mocą co automatycznie zwiększy prędkość. Będzie tego kilka kmh, ale kosztem większego zużycia prądu i potencjalnego przegrzewania silnika.
Załączniki
Schowek03.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5403
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

nadal nie widzę problemu. jak ja na kole 26 i terenowych oponach z blatem 36 osiągam 40 to on na fabrycznym blacie 42t spokojnie leci 45 . ze silnik się grzeje to wiadomix ale tak chyba gościu chce
rob208
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 18 sie 2023, 17:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: rob208 »

tkoko pisze:
17 wrz 2023, 21:34
pxl666 pisze:
17 wrz 2023, 19:37


mam osf i blat 36 t i osiągam 40kmh ... nie kumam problemu
Problem jak zwykle zapewne tkwi w "osiągam 40 kmh"
Matematycznie, posiłkując się tabelką Makkara, dla przełożenia 36/11T = 3.27, i oponie 26" (2095 mm) mamy;
RPM korby 90, 300 wat silnik + Twoje waty = 37 kmh
RPM korby 100, 200 wat silnik + Twoje waty = 41 kmh
RPM korby 110, 100 wat silnik + Twoje waty = 45 kmh
RPM korby 120, 0 wat silnik + Twoje waty = 49 kmh

rob208 jeżeli zwiększysz blat, przesuniesz RPM korby w niższe obroty lecz z większą mocą co automatycznie zwiększy prędkość. Będzie tego kilka kmh, ale kosztem większego zużycia prądu i potencjalnego przegrzewania silnika.
Dzięki to wiele wyjaśnia. Mam świadomość poboru prądu oraz wzrostu temperatury, jeszcze nie przekroczyłem nigdy 42 stopni (mam sensor oraz modyfikacje kolegi z forum tylko bez radiatorow)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4580
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
17 wrz 2023, 22:36
nadal nie widzę problemu. jak ja na kole 26 i terenowych oponach z blatem 36 osiągam 40 to on na fabrycznym blacie 42t spokojnie leci 45 .
Na swoim Yoch'u 52 V / 18A (odpowiednik TSDZ2) na przełożeniu 51/13, też bez problemu w kilka/naście sekund "OSIĄGAM" 50 km/godz (z "dostępnych" 56 km/godz), lecz później kilka/kilkanaście minut muszę dojść do siebie. :D
Na 200 - 300 watach z silnika nie osiągniesz "spokojnie" 40 km/godz, chyba że masz wytrenowanie zawodnicze i jesteś w stanie "wykręcić nogami" dodatkowe 250 - 350 wat przez dłuższy czas (godz, dwie itd).
Załączniki
Schowek04.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5403
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

no wiadomo ze trzeba wtedy PEDAŁOWAĆ a nie kręcić nogami udając , wiem że nie jest to szczególnie wysiłkowe zwłaszcza na max mocy ale coś tam spocić się trzeba
terragady
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 21 lip 2022, 17:56

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: terragady »

pxl666 pisze:
18 wrz 2023, 7:47
no wiadomo ze trzeba wtedy PEDAŁOWAĆ a nie kręcić nogami udając , wiem że nie jest to szczególnie wysiłkowe zwłaszcza na max mocy ale coś tam spocić się trzeba
od tego ten silnik jest wlasnie, do manety i mocy to bezprzekladniowe na tyl i jazda, ale wtedy zero przyjemnosci z jazdy rowerem jako takiej.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4580
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

rob208 pisze:
17 wrz 2023, 19:03
Mam osf ale mam 26” koła i tu wspomaganie nic już chyba nie pomoże
Z nudów (pada :D ) "strzeliłem" silnik TSDZ2 w symulatorze (na bazie wykresu muppett).
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... f=85&tf=38
możesz sobie dowolnie poeksperymentować z zębatkami, wagą, oponami, mocą itd.
rob208
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 18 sie 2023, 17:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: rob208 »

tkoko pisze:
19 wrz 2023, 16:35
rob208 pisze:
17 wrz 2023, 19:03
Mam osf ale mam 26” koła i tu wspomaganie nic już chyba nie pomoże
Z nudów (pada :D ) "strzeliłem" silnik TSDZ2 w symulatorze (na bazie wykresu muppett).
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... f=85&tf=38
możesz sobie dowolnie poeksperymentować z zębatkami, wagą, oponami, mocą itd.
Super :) różnica 42/44 wychodzi całkiem całkiem na wykresach - zamówiłem zębatkę 44 więc zobaczę jak to będzie w rzeczywistości :)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4580
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

rob208 pisze:
19 wrz 2023, 16:59
Super :) różnica 42/44 wychodzi całkiem całkiem na wykresach - zamówiłem zębatkę 44 więc zobaczę jak to będzie w rzeczywistości :)
Przecież to jest jedynie 1 km/godz, :D chyba że porównujesz do 38T
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... 5&gear_b=1
rob208
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 18 sie 2023, 17:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: rob208 »

może coś poklikałem :) spoko :) zobaczymy jak zmienię :)
PiotrekS
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 17 sie 2022, 16:46

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: PiotrekS »

Ja mam do Was pytanie. Jak bateria ma BMS 15A, to dsdz2to przekroczy i Bms mi odetnie, czy prąd silnika nie przekroczy 15 A?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5403
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

fabrycznie chyba nie , na osf możesz ustawić max prąd
tkoko
Forumowicz
Posty: 4580
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

PiotrekS pisze:
21 wrz 2023, 15:06
Ja mam do Was pytanie. Jak bateria ma BMS 15A, to dsdz2to przekroczy i Bms mi odetnie, czy prąd silnika nie przekroczy 15 A?
Po pierwsze; każde urządzenie elektryczne/elektroniczne ma pewien zakres bezpieczeństwa/tolerancji. Tak jak domowe napięcie niekoniecznie ma 230 V, może mieć 207 do 253 V, tak i BMS będzie miał tolerancję prądu i zapewne się nie wyłączy. Może być jedynie (w skrajnym przypadku) większa podatność BMS'a na uszkodzenia.
Po drugie; szczytowe wartości prądu pobierane przez silnik są najczęściej chwilowymi, i BMS będzie obciążony mniejszym prądem.
Po trzecie; możesz ustawić w sterowniku mniejszy prąd z baterii.
ODPOWIEDZ