tsdz8 / turbo

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
medyk81
Forumowicz
Posty: 53
Rejestracja: 04 sty 2022, 15:19
Lokalizacja: Łódź

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: medyk81 »

Robi68 pisze:
28 mar 2024, 21:10
Żeby chociaż ktoś mi potwierdził że w TSDZ8 jest tyle miejsca co w Bafangu. Kupiłem nowy rower i okazało się posiadana TSDZ2 się nie mieści, chyba że wyciągnę linki z ramy i puszczę na zewnątrz, a tego nie chcę robić. Mogę założyć co prawda Bafanga, ale musiał bym przełożyć go z innego roweru.
Poza tym chcę mieć rower z tensometrem, TSDZ2 leży na półce, ale nie pasuje:(
Ja w tsdz2b odpiąłem linkę przerzutki i przeciągnąłem nad zamontowanym silnikiem. Z hydrauliką nie kombinowałem i puściłem bokiem.
Łożyska do tsdz2 (Stieber/NSK/SKF).
Wgrywam osf
irrec
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

Robi68 pisze:
28 mar 2024, 20:22
Mam pytanie do osób montujących silnik TSDZ8. Czy jest szansa na zmieszczenie linek od hamulca i przerzutki miedzy silnikiem a mufa suportu?.
W Bafangu BBS02 linki się mieszczą w TSDZ2 niestety nie. A jak jest tutaj? Ze zdjęcia na oko wydaje mi się że jest więcej miejsca niż w TSDZ2.
Ja mam linki pomiędzy suportem , a silnikiem, więc da się.. U mnie wszystkie linki idą pod suportem i martwiłem się właśnie czy nie będę musiał coś z tym zrobić. Ale przestrzeń między silnikiem i suportem jest na tyle duża że wchodzą linki.. 😊

Obrazek

https://ibb.co/QK7RWJd Zdjęcie z linkami między tsdz8, a mufą suportu.
Ostatnio zmieniony 29 mar 2024, 3:14 przez irrec, łącznie zmieniany 1 raz.
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
Robi68
Forumowicz
Posty: 59
Rejestracja: 25 lis 2022, 21:16

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Robi68 »

irrec pisze:
29 mar 2024, 1:11
Ja mam linki pomiędzy sportem, a silnikiem, więc da się.. U mnie wszystkie linki idą pod sportem i martwiłem się właśnie czy nie będę musiał coś z tym zrobić. Ale przestrzeń między silnikiem i sportem jest na tyle duża że wchodzą linki.. 😊

Obrazek

https://ibb.co/QK7RWJd Zdjęcie z linkami między tsdz8, a mufą sportu.
Super informacja, serdeczne podziękowania. Jest pretekst do zakupu nowego silnika.
Mam nadzieje ze będzie lepiej się spisywał od TSDZ2, którego wyparł Bafang BBS02 w poprzednim rowerze:)
Cormi
Nowicjusz
Posty: 26
Rejestracja: 15 lis 2021, 18:59
Lokalizacja: Wrocław

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Cormi »

adamtorba pisze:
22 mar 2024, 7:44
To ciekawe. W takim razie musieli zmienić złącze Higo 8pin wychodzące z silnika na żeńskie. W moim silniku jest złącze męskie tak samo jak w TSDZ2. Do tego złącza zwykłej wiązki 1T4 nie podłączysz, trzeba kupić odpowiedni kabel lub przerobić 1T4.
Tak. Z mojego silnika wychodzi złącze żeńskie. Wyswietlacz EKD01. Aha silnik ma też wyjście na gear sensor i ten od Bafanga powinien działać , jutro sobie założę i sprawdzę. Za to error 18 wyskoczył gdy tak na próbę przypasowywałem te czujniki hamulców co były w zestawie. Jutro sobie sprawdzę podłączając hamulec xod z czujnikiem co mam w rowerze z bbs02. Problemów z softem ja w sumie nie mam , walk assist działa jak powinien, na pierwszych dwóch trybach wspomaganie jest całkiem odczuwalne.
irrec
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

Panowie, jak u was ze wskaźnikiem baterii na Ekd01 ? Bo ja nie wiem, mam przejechane około 118km i zużycie baterii spadło z pełnej do 91%, a sama bateria 48v 20Ah. Jeżdżę na 1 i 2 biegu bo te mi wystarczają, czasem wrzuciłem 3. Teren generalnie płaski, od czasu do czasu pojadę na jekies wzniesienia. Jeżdżę raczej szybko bo aż się prosi przycisnąć.
Wiec moje pytanie, czy ja mam coś ze wskazaniami, czy to prawdziwe zużycie?
Bo tym sposobem to i kilkaset kilometrów na stukam...
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

no jak malo zużywasz to dużo najezdzisz . ja na torebce 9ah chyba z 50km mogę zrobić oszczędnie
irrec
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

pxl666 pisze:
30 mar 2024, 0:21
no jak malo zużywasz to dużo najezdzisz . ja na torebce 9ah chyba z 50km mogę zrobić oszczędnie
Ale ja zużyłem 10% baterii 20Ah, a już 100km zrobiłem... Coś dużo tego wyszło przy małym zużyciu baterii...
Zobaczę z czasem czy nagle bateria pusta się nie zrobi, bo wskazanie jest błędne.. 😊
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: tkoko »

irrec pisze:
29 mar 2024, 22:18
Panowie, jak u was ze wskaźnikiem baterii na Ekd01 ? Bo ja nie wiem, mam przejechane około 118km i zużycie baterii spadło z pełnej do 91%, a sama bateria 48v 20Ah. Jeżdżę na 1 i 2 biegu bo te mi wystarczają, czasem wrzuciłem 3. Teren generalnie płaski, od czasu do czasu pojadę na jekies wzniesienia. Jeżdżę raczej szybko bo aż się prosi przycisnąć.
Wiec moje pytanie, czy ja mam coś ze wskazaniami, czy to prawdziwe zużycie?
Bo tym sposobem to i kilkaset kilometrów na stukam...
Prawdopodobnie wskazania są Ok, tylko jeździsz "rowerem" a silnik masz za "kowadło", i "placebo". Myślę że w Twoim przypadku silnik wspomaga tylko przy ruszaniu, więc zużycie baterii na poziomie 100 - 150 Wh na 120 km przy np średniej prędkości 40 km/godz (30 - 50 wat na godz) może być realne.
irrec
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

tkoko pisze:
30 mar 2024, 7:04
irrec pisze:
29 mar 2024, 22:18
Panowie, jak u was ze wskaźnikiem baterii na Ekd01 ? Bo ja nie wiem, mam przejechane około 118km i zużycie baterii spadło z pełnej do 91%, a sama bateria 48v 20Ah. Jeżdżę na 1 i 2 biegu bo te mi wystarczają, czasem wrzuciłem 3. Teren generalnie płaski, od czasu do czasu pojadę na jekies wzniesienia. Jeżdżę raczej szybko bo aż się prosi przycisnąć.
Wiec moje pytanie, czy ja mam coś ze wskazaniami, czy to prawdziwe zużycie?
Bo tym sposobem to i kilkaset kilometrów na stukam...
Prawdopodobnie wskazania są Ok, tylko jeździsz "rowerem" a silnik masz za "kowadło", i "placebo". Myślę że w Twoim przypadku silnik wspomaga tylko przy ruszaniu, więc zużycie baterii na poziomie 100 - 150 Wh na 120 km przy np średniej prędkości 40 km/godz (30 - 50 wat na godz) może być realne.
Hehe 😁 Pewnie masz sporo racji. Czasem po włączeniu silnika zapomnę nawet bieg wspomagania wrzucić, a po chwili jazdy się dziwię że "coś słabo wspomaga" 😁

Ale jak pisałem wyżej, lubię popedałować, nie traktuję roweru jako skutera, żeby mnie woził, ale mi pomagał. U mnie ostatnie dni są bardzo wietrzne, więc przydało się dodatkowe pchnięcie...

Bardzo fajną opcją jest, że po rozpedzeniu się i braku jakiegoś znacznego nacisku na pedał silnik przestaje wspomagać. Dlatego też pewnie takie oszczędności baterii.
Czujnik zmiany przełożeń również nie jest potrzebny, wystarczy że podczas zmiany pedałujemy bez nacisku, a zmiana następuje jak w rowerze bez silnika.

Ogólnie uważam że silnik jest fantastyczny, żeby jeszcze tylko był trwały.. 😊
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: tkoko »

irrec pisze:
30 mar 2024, 13:46
Ogólnie uważam że silnik jest fantastyczny, żeby jeszcze tylko był trwały.. 😊
Z tego co piszesz o obciążeniach silnika to o trwałość silnika bym się nie martwił. :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

dziś pojechałem do kolezki . na płaskim w miarę terenie z obserwacji moc w granicach 50 - 120w pedałując na twardym (42 x 11 ) biegu na 1 wspomagania . prędkość ok 20kmh . koło 26 opony terenowe kostka . szkoda że display nie uśrednia wyniku np od startu albo z ostatnich 10minut ...
Astrolux
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Astrolux »

irrec pisze:
29 mar 2024, 22:18
sama bateria 48v 20Ah. Jeżdżę na 1 i 2 biegu bo te mi wystarczają, czasem wrzuciłem 3. Teren generalnie płaski, od czasu do czasu pojadę na jekies wzniesienia.
Ja na TSDZ2 z baterią 15Ah w takim samym stylu jazdy robię około 300 km.
irrec
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

pxl666 pisze:
30 mar 2024, 21:18
dziś pojechałem do kolezki . na płaskim w miarę terenie z obserwacji moc w granicach 50 - 120w pedałując na twardym (42 x 11 ) biegu na 1 wspomagania . prędkość ok 20kmh . koło 26 opony terenowe kostka . szkoda że display nie uśrednia wyniku np od startu albo z ostatnich 10minut ...
Ja też nie mam lekko. Koła 27.5 x 2.6 w teren, obręcz 40mm szeroka, więc same koła trochę ważą. Ja ponad 100 kg, jest co szarpać. Myślałem że bardziej będzie baterię drenowało. Ale widzę że teraz leci szybciej. Czyli na początku długo utrzymuje się 100%, a potem spada szybciej. Więc nie można wyliczyć zabardzo na ile starczy. Przejdę do końca baterii to się podzielę ile wytrzymała.
Wczoraj mi szprycha poszła, więc bike uziemiony chwilowo, bo nie mam zapasu... 😊
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

w sumie szkoda że display poprostu nie pokazuje zużytych wh po każdym resecie tripu . to by załatwiło sprawę raz a dobrze
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: tkoko »

irrec pisze:
31 mar 2024, 20:54
Myślałem że bardziej będzie baterię drenowało. Ale widzę że teraz leci szybciej. Czyli na początku długo utrzymuje się 100%, a potem spada szybciej. Więc nie można wyliczyć za bardzo na ile starczy.
Zapewne masz w wyświetlaczu cyfrowe wskazania napięcia. Jeżeli tak to zasięg bardzo łatwo ocenisz po wskazaniach napięcia POD OBCIĄŻENIEM. 100% masz przy 52 - 53 V, 50% masz przy 46 - 47 V, 0 % masz przy 39 - 40 V, oczywiście w dużym uproszczeniu.
adamtorba
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 05 wrz 2023, 17:31

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: adamtorba »

Szykuje się mocniejsza wersja tego silnika: 1000W. Przy okazji być może poprawią routing kabli przez dołożenie jakiegoś cable channela oraz dołożą dodatkowy uchwyt zapobiegający poluzowaniu się silnika przy supporcie.
Obrazek
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: mitusm »

adamtorba pisze:
03 kwie 2024, 17:12
Szykuje się mocniejsza wersja tego silnika: 1000W. Przy okazji być może poprawią routing kabli przez dołożenie jakiegoś cable channela oraz dołożą dodatkowy uchwyt zapobiegający poluzowaniu się silnika przy supporcie.
Dobrze że pomału ludzie zauważają że 250W to nie jest to... ;)
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: tkoko »

mitusm pisze:
04 kwie 2024, 9:20
Dobrze że pomału ludzie zauważają że 250W to nie jest to... ;)
I dlatego masowo kupują fabryczne rowery 250 wat, 25 km/godz :D
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: mitusm »

tkoko pisze:
04 kwie 2024, 10:07
mitusm pisze:
04 kwie 2024, 9:20
Dobrze że pomału ludzie zauważają że 250W to nie jest to... ;)
I dlatego masowo kupują fabryczne rowery 250 wat, 25 km/godz :D
Kupują to co ładne stoi w sklepie. Chociaż na allegro/ali idzie dużo chińczyków 500+.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: tkoko »

mitusm pisze:
04 kwie 2024, 10:22
Kupują to co ładne stoi w sklepie.
Jakie to ma znaczenie. Nie widzę w okolicy żadnych TSDZ chyba że podjadę do pxl666 :D , natomiast mijam po drodze różne kilkuosobowe rodziny/znajomych na fabrycznych rowerach 250 wat, w proporcjach "na oko" 50 : 1 (fabryczne : samoróbki). Ostatnio z mocniejszych (typu Falcon) nie spotykam żadnego. 3 - 4 lata temu mijałem takie nawet obok domu. Mam kilka tras rowerowych w pobliżu (Velo, WTR "stare", WTR "nowe", kilka lokalnych tras), zaporę w Goczałkowicach, Pszczynę miejsca szczególnie lubione przez rowerzystów, gdzie jak na dłoni widać czym przeciętny "Kowalski" jeździ.
Załączniki
trasy rowerowe.jpg
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: mitusm »

Postaw koło tego 250W, 1000W w tej samej cenie. Ciekawe co kupią :)
Ale wiem o czym piszesz, oko czasami leci za e-bike i rekreacyjnie śmiało będzie 1:50.
Chyba że wyjdziesz na ulicę w większym mieście o 20-21 i zobaczysz na czym latają dostawcy jedzenia, wtedy proporcje 50:1 :)
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

mitusm pisze:
04 kwie 2024, 11:01
Postaw koło tego 250W, 1000W w tej samej cenie. Ciekawe co kupią :)
Ale wiem o czym piszesz, oko czasami leci za e-bike i rekreacyjnie śmiało będzie 1:50.
Chyba że wyjdziesz na ulicę w większym mieście o 20-21 i zobaczysz na czym latają dostawcy jedzenia, wtedy proporcje 50:1 :)
Kupią to co ładnie wygląda. Dwa. Czy jest jakiś fabryczny rower z silnikiem Brose, Bosch, Shimano, bafang ,który kurczowo trzyma się tych 250W w najwyższym trybie wspomagania? No raczej nie. Brose kręci się do 350W , Bosch ponad 500W. Nic dziwnego że przeciętnemu Kowalskiemu wystarcza to co daje mu fabryka. 1000W to już jest przesada. No chyba że lubicie efekt ghost-pedaling.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: mitusm »

Czasami watowica dopada + ostatnio się dowiedziałem że kilka km od domu mam najbardziej stromy podjazd asfaltowy w Polsce :). Dlatego opcja że mam trochę spaczone podejście do mocy i jazdy na rowerze. Aktualnie mam w sumie ~2kW, za chwilę dojeździe jeszcze 500-600 i myślę że będę mógł powiedzieć że 'rower' jest skończony.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

mitusm pisze:
04 kwie 2024, 11:01
Postaw koło tego 250W, 1000W w tej samej cenie. Ciekawe co kupią :)
Ale wiem o czym piszesz, oko czasami leci za e-bike i rekreacyjnie śmiało będzie 1:50.
Chyba że wyjdziesz na ulicę w większym mieście o 20-21 i zobaczysz na czym latają dostawcy jedzenia, wtedy proporcje 50:1 :)
kupią markę bo ich stać i biorą na firmę . kupią jakość - np zawias i wysoką grupę przerzutek . kupią okablowanie schowane wewnątrz ramy i ogólnie schludny wygląd . nie mowie o gwarancji i serwisie ale tez sie to bierze pod uwagę .
dostawcy ci których widziałem w bb, poznaniu i wrocku - jeździli na fabrycznych midach
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

W Poznaniu to ja widuję głównie huby (np. pomarańczowe rowery pyszne.pl). Dostawca jedzenia nie zarabia kokosów aby sobie tak wydać 10-15k zł na fabrycznego mida. Za takie pieniądze to sobie kupi poprostu jakiś jak już skuter. Samoróbki na tylnym silnku widuję najczęściej. Wiadomo, cena i niska obsługowość. Pęknie łańcuch na jakimś zadupiu. Żaden problem! Ghost-pedaling lub Maneta i jedziemy dalej ;)
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: mitusm »

Moje spostrzeżenia akurat z Krakowa, większość różnej maści tuningi z bidonami, ewentualnie chińczyk z większą baterią.
irrec
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

Panowie. Pytalem ostatnio o cofaniu roweru czy macie opory jak ja w tsdz8 i pisaliście że też tak macie. Przejechałem 200km i zauważyłem że zmniejszyły się te opory, jeszcze je czuć ale już nie tak i da się już rower cofać. Moje pytanie z czego to może wynikać i czy powinno tak być. Słychać również jakieś klekotanie na wyborach, ale nie wiem czy to z silnika czy może jakaś kostka kabla pod baterią, nie mogę zlokalizować miejsca. Poszukam i zobaczę skąd to dochodzi.
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
adamtorba
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 05 wrz 2023, 17:31

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: adamtorba »

Mi też coś zaczęło klekotać na dziurach. Wcześniej tego nie było. Działa jak na początku tylko to klekotanie. Myślę że to z samego silnika bo resztę mam już sprawdzoną. Mam przejechane troszkę ponad 1000km.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

Może wtyczki wśrodu o coś walą?
irrec
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

adamtorba pisze:
06 kwie 2024, 16:56
Mi też coś zaczęło klekotać na dziurach. Wcześniej tego nie było. Działa jak na początku tylko to klekotanie. Myślę że to z samego silnika bo resztę mam już sprawdzoną. Mam przejechane troszkę ponad 1000km.
Tak, mnie też klekocze właśnie na dziurach. Na płaskim nic nie słychać. Mam wrażenie że te dźwięki dochodzą od strony zębatki, ale może niesie po obudowie silnika.
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
irrec
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

Atak_Snajpera pisze:
06 kwie 2024, 19:11
Może wtyczki wśrodu o coś walą?
Też mi to do głowy przyszło bo widziałem rozbebeszony ten silnik i kontroler jest łączony kostkami.
Możliwe że któraś z tych kostek tlucze o obudowę silnika, a nie są w jakiejś piance czy czymkolwiek tylko gołe i luzem..
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

dzis test z zawodnikiem 100kg
+masy i doszliśmy do wniosku że za mocno na 1 wspomaga . pod nim dochodziło do 800w . trudno będzie tym oszczędnie jeździć. co ciekawe ustawianie punktu 0 przez restart displaya z nogą na platformie działa ale tylko na chwilę. silnik się sam przestawia po chwili na fabryczny punkt zerowy . wychodzi na to że bez osf to raczej silnik dla niezielnych pedalarzy
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

Zastanawiam się jak firmware dozuje moc silnika. Czy tylko bierze pod uwagę wskaznia z czujnika nacisku czy jednak wylicza na podstawie mocy rowerzysty?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

niewiem ale faktycznie jak masz mała baterię to nie sposób jej oszczędzić jak podaje prawie full mocy . problemem jest tu jeszcze duża zębatka która z automatu generuje wiekszy moment na czujniku .
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: tkoko »

Proponuję jednak podpiąć pod baterię zewnętrzny amperomierz/watomierz i porównać wskazania.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2067
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Tooropek »

Na pewno przekłamuje LCD te wskazania bo napięcie faktyczne 54,6V a na LCD 53,8V bynajmniej na EDK01 tak wskazuje. Z mocą tym bardziej nie tak wskazuje, w wskazanie chwilowej mocy nie jest realne aby było w granicy 800W bo ewidentnie czuć, że nie jest to nawet 250W na pierwszym trybie wspomagania.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

Tooropek pisze:
07 kwie 2024, 8:43
Na pewno przekłamuje LCD te wskazania bo napięcie faktyczne 54,6V a na LCD 53,8V bynajmniej na EDK01 tak wskazuje. Z mocą tym bardziej nie tak wskazuje, w wskazanie chwilowej mocy nie jest realne aby było w granicy 800W bo ewidentnie czuć, że nie jest to nawet 250W na pierwszym trybie wspomagania.
ile w to na bank niepowiem . ile niutów też niewiem . wiem że odczuciowo jest za mocna tą 1 w szczycie
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2067
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Tooropek »

No jasne, ja to rozumiem. Jeżdżę, testuje, ale aparaturę dopiero podepnę na dniach i zbadam każdy poziom wspomagania i opiszę.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2067
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Tooropek »

Na 1 stopniu? Ja na twardym przełożeniu uzyskałem na płaskim coś około 400W, wiec de facto w terenie napęd ten nie będzie na pewno oszczędzał baterii... Jakby chociaż te 200W było na pierwszym stopniu to by było spoko w górach, ale pewnie wtedy wspomaganie byłoby nieodczuwalne dla tych którzy jeżdżą po nizinach tak choćby tak jak ja...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

watomierz ten zewnętrzny pokazuje ze edek lekko zawyża pobór - pewnie źle mierzy napięcie , niemniej jednak te 600w nadeptam na 1. kolega sie śmieje ze to dobry silnik w jakiegoś falkona żeby odsunąć o 15mm mufę suportu w lewo . dać blat 36nw i baterię 1.5kwh i monster mid gotowy
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2067
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Tooropek »

Pod górę depnąłeś te około 600W?

Na płaskim dzisiaj nie za mocno cisnąć osiągnąłem 1170W mocy według dość dokładnego pomiaru przez bms (kalibrowany z zasilaczem regulowanym i miernikiem cęgowym). Daje to prąd pobierany z baterii na poziomie 22,5A więc niewiele zabrakło do ograniczenia prądowego (23A??).
Dałem rower wujowi i zerwał mi łańcuch... Bez komentarza... Ponad 40km dziś zrobiłem i nic się nie działo, a wuja 20kg lżejszy ode mnie siadł i urwał łańcuch, także polecam mieć ze sobą skuwacz i spinki jak się jedzie w trasę bo nawet tym 1kW chwilowo idzie narobić sobie szkód.
Ja jestem mega zadowolony z tego napędu i śmiało mogę polecić nawet na niziny tsdz8 z lcd EDK01.
Wady jakie zauważyłem to przy cofaniu chrobocze w środku zębatka i stawia opór jakby coś przeskakiwało na nylonie no i ta za krótka wiązka 1T4 niestety do wymiany na dłuższą...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

taki mały wznios koło domu na asfalcie . urwał łańcuch jak ? od zera start na 5 ? czy jak ?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2067
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Tooropek »

Start na 5, twarde przełożenie, podjazd pod górkę bez zmiany przełożenia i depnął z całej siły żeby nie zatrzymać się do zera i nie przewrócić się... Ja tego nie widziałem, wrócił z łańcuchem w ręku 😆
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
irrec
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

Tooropek pisze:
07 kwie 2024, 20:33
Pod górę depnąłeś te około 600W?

Na płaskim dzisiaj nie za mocno cisnąć osiągnąłem 1170W mocy według dość dokładnego pomiaru przez bms (kalibrowany z zasilaczem regulowanym i miernikiem cęgowym). Daje to prąd pobierany z baterii na poziomie 22,5A więc niewiele zabrakło do ograniczenia prądowego (23A??).
Dałem rower wujowi i zerwał mi łańcuch... Bez komentarza... Ponad 40km dziś zrobiłem i nic się nie działo, a wuja 20kg lżejszy ode mnie siadł i urwał łańcuch, także polecam mieć ze sobą skuwacz i spinki jak się jedzie w trasę bo nawet tym 1kW chwilowo idzie narobić sobie szkód.
Ja jestem mega zadowolony z tego napędu i śmiało mogę polecić nawet na niziny tsdz8 z lcd EDK01.
Wady jakie zauważyłem to przy cofaniu chrobocze w środku zębatka i stawia opór jakby coś przeskakiwało na nylonie no i ta za krótka wiązka 1T4 niestety do wymiany na dłuższą...
Tak, silniczek super tylko po pewnym czasie zaczyna hałasować na dziurach i po różnym przebiegu. Mnie po około 200 km, komuś innemu po 1000km. Terkocze tylko gdy nie działa napęd, również nożny. To znaczy kiedy zębatki są luźno bez żadnej siły oddziałującej na nie.
Zbadalem temat i kiedy delikatnie obracam nylonową zębatką w jedną i drugą stronę, jest wyczuwalny spory luz i słychać stuknięcie jak podczas jazdy po nie równym terenie.
Nie jest to luz na łożyskach tylko tak jakby między zębami zębatki nylonowej i koła przenoszącego napęd na korbe.
I teraz nie wiem czy być może ten luz nie jest w miejscu zapadek korby...
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

Tooropek pisze:
07 kwie 2024, 21:20
Start na 5, twarde przełożenie, podjazd pod górkę bez zmiany przełożenia i depnął z całej siły
nie obraź się ale https://images.app.goo.gl/55dKBZY4ruhLQKxw7
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

Wygląda na to że firmware silnika dozuje moc wyłącznie w oparciu o napięcie na czujniku nacisku. Gdyby było inaczej i moc była dozowana w oparciu o generowaną moc rowerzysty wtedy ciężko byłoby zerwać łańcuch poprzez zwykle depniecie na pedały. Na ciężkim przełożeniu raczej nasza prędkość obrotowa na korbie będzie niska i tym samym nasza moc. TSDZ8 powiela to co było w tsdz2.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

Atak_Snajpera pisze:
07 kwie 2024, 23:56
Wygląda na to że firmware silnika dozuje moc wyłącznie w oparciu o napięcie na czujniku nacisku. Gdyby było inaczej i moc była dozowana w oparciu o generowaną moc rowerzysty wtedy ciężko byłoby zerwać łańcuch poprzez zwykle depniecie na pedały. Na ciężkim przełożeniu raczej nasza prędkość obrotowa na korbie będzie niska i tym samym nasza moc. TSDZ8 powiela to co było w tsdz2.
nikt nie mówi że nie. natomiast wystarczyło ograniczyć 1 do 250w
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

Albo poprostu zmniejszyć mnożnik mocy względem napięcia na czujniku. Wgrywaleś nowy firmware czy masz nadal ten z fabryki?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

nic nie robiłem. początkowo wyglądało to ok no ale po namyśle okazuje się że nie ma możliwości oszczędzania baterii bardziej jakby ktoś chciał . generalnie może być tak że nawet na 1 przy wspinaniu będzie wrażenie że silnik sam ciągnie a kierownik tylko kręci nogami
ODPOWIEDZ