Przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu 2019.

mid drive DIY

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 26 sie 2018, 17:19

hej
czy ktoś testował to rozwiązanie ?

magma ma w ofercie motor z zębatka do łańcucha rowerowego

https://magma.sklep.pl/product-pol-4919 ... -1018.html

tylko pozostaje kwestia korby z dwoma zębatkami (jedna z wolnobiegiem) idzie takie coś kupić gotowe czy trzeba kombinować z odcinaniem gwintu wolnobiegu z piasty i spawaniem tego do blatu korby ??

generalnie wolałbym zastosować pasek zębaty zamiast łańcucha ale nie orientuje się czy to będzie takie proste (dobór kol zębatych , pasek o odp długości itd...) do łańcucha trzeba by jeszcze dorobić jakiś napinacz o ile wiem ?

w praktyce jaki dobór zębatek trzeba brać pod uwagę (wolnobieg >> zębatka na korbie ) żeby uzyskać sensowny moment + prędkość do 45kmh ?

tu jest bardzo ciekawie to rozwiązane - https://www.youtube.com/watch?v=7hn7WcT0DcI
czy w tym rozwiązaniu są dwa czy wolnobiegi?

tutaj koleżka zastosował uproszczona wersje tego rozwiazania https://www.youtube.com/watch?v=_AguZTMZEVk
noi silnik ma z alternatora ale to sprawa drugorzędna...

kilka inspiracji

https://www.youtube.com/watch?v=EZHjs7u_fVY

https://www.youtube.com/w...kJHkPnGQ&t=156s

generalnie widzę ze chyba bez spawania gwintu wolnobiegu do korby się nie obejdzie ?? da się jakoś połączyć dwa wolnobiegi po obu stronach korby ? tak aby moc korzystać z silnika i całego zakresu przełożeń np 3x9 ?

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 334
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin » 26 sie 2018, 19:24

pxl666 pisze:
26 sie 2018, 17:19
czy ktoś testował to rozwiązanie ?
Ano: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=3252
pxl666 pisze:
26 sie 2018, 17:19
do łańcucha trzeba by jeszcze dorobić jakiś napinacz o ile wiem ?
Nieodzownie, z racji tego że najbardziej wyciąga się łańcuch między silnikiem a korbą.
pxl666 pisze:
26 sie 2018, 17:19
w praktyce jaki dobór zębatek trzeba brać pod uwagę (wolnobieg >> zębatka na korbie ) żeby uzyskać sensowny moment + prędkość do 45kmh ?
Zależy od Twojej wagi i wielkości kół.
pxl666 pisze:
26 sie 2018, 17:19
generalnie widzę ze chyba bez spawania gwintu wolnobiegu do korby się nie obejdzie ??
Można kupić korby trialowe ale nie polecam, chyba że uda Ci się dostać stalowe. Mi w korbie alu gwint padł bardzo szybko. Jak pisałem w poradniku bierze się miskę suportu, stalową korbę, centruje całość żeby nie miała bicia i spawa punktowo. I pamiętaj że musisz mieć wolnobieg na korbie i na silniku. Inaczej robi się trochę ostre koło w wersji hard :)

TOFT
Posty: 110
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: mid drive DIY

Post autor: TOFT » 26 sie 2018, 20:45

Ja to zrobiłem tak:
https://www.youtube.com/watch?v=e0j9vo_ZCrY
Pozdrawiam:).

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 26 sie 2018, 21:37

okay . ten twój fat mid jeszcze jeździ ? tam widziałem silnik szczotkowy ? jak się toto spisuje ? jak się wspina ? vmax na asfalcie ? ile mah ma akku i na ile km starcza ? szczotki co ile km trzeba wymienić?

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 26 sie 2018, 21:39

poprzednie pytanie było do Yina ale widzę Toft podobnie - to proszę podzielcie się wrażeniami . warto ten silnik ? bo to dość tania opcja ale szczotkowy i jestem pełen obawień co do trwałości tego napędu...

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 334
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin » 26 sie 2018, 22:37

A to ma być pierwszy Twój elektryk? Czy masz już jakiegoś huba i teraz chcesz zbudować mida? Jakie masz zaplecze warsztatowe?

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 27 sie 2018, 0:04

mam miga tiga wiertarkę słupową przecinarkę dostęp do piły taśmowej ...co mi trzeba ?
ale ale - odpowiedz na pytania , jak ten mid z filmiku ?

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 27 sie 2018, 0:15

https://photos.app.goo.gl/dumLkra5FKrJPB8T7

parę pojazdów już zbudowałem...

Rugos
Posty: 275
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: mid drive DIY

Post autor: Rugos » 27 sie 2018, 8:16

Ja miałem mida na tym silniku.
Nawet nie celuj w v-max 45km/h bo ja tyle miałem i spaliłem silnik ;)

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 27 sie 2018, 11:03

Ej chłopaki ale napiszcie więcej jak się toto sprawowało lub sprawuje

Rugos
Posty: 275
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: mid drive DIY

Post autor: Rugos » 27 sie 2018, 11:36

W moim wypadku ciągłe problemy z linią łańcucha, zawsze coś się podgieło, podkrzywiło i wgl nie polecam tego silnika bo wyje jak potępieniec ;)

TOFT
Posty: 110
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: mid drive DIY

Post autor: TOFT » 27 sie 2018, 13:14

Dla mnie główny minus silników serii United Motor 1016 czy 1018 w wersji z przekładnią (z3) to fakt iż przekładnia ma proste zęby. Z plusów oczywiście jest niezniszczalna i chodzi w obie strony. No ale minus jest taki, że najpierw Cie słychać a potem widać:) (jest na to pewna opcja).
Poza tym to nie miałem problemów z tym silnikiem (1016z3). Mid z filmu przejechał cos 1500km potem użytkował go Yin i z tego co pamiętam to zrobił na nim trochę km. Silniki traktowane znamionową mocą są raczej długowieczne. Szczotki wytrzymują po 5kkm lub więcej. Jeśli podnosisz moc znacznie i korzystasz długo, zwłascza w nieodpowiednim (dolnej połowie rpm) zakresie rpm to w końcu się spali. Jest odporny na chwilowe przeciążenia (czyli kilka kilkanaście sekund) widziałem takie puszczane na 70A. Ba nawet był gdzieś film ze 120A:). Ale tak jak mówię chwila. Dwie chwile i...
Z samym układem nie było problemów łańcuch nie spada nie przeskakuje (tył). Przód wymaga napinacza inaczej spada. Może tam okazyjnie zdarzyło się parę razy coś po tym jak już całość została poustawiana. Prędkości jakie uzyskasz. na 24V@20A lekka osoba (70-80) (jeśli przełożenia są wystarczające) pojedzie po prostym około 30kmh. Na 24V@30A jest znacznie żwawszy. Pojedzie te 35 i 40+ z pedałowaniem. Z prądem na 20A generalnie będzie to jeździć podobnie do przekładniowego w piaście typu 250W traktowanego podobną mocą (zakładam, że ustawisz podobne przełożenie w midzie jak prędkość huba). Wiadomo w terenie fajniej niż mały hub bo są przełożenia.
Parę filmików jak to jeździło masz na moim kanale: https://www.youtube.com/watch?v=74rJXqFTM8I&t=50s
Co do samej głośności. Są bardzo podne silniki (chyba już ich nie produkują) montowane w późniejszych wersjach niektórych elektryków Currie E-zip lub Izip gdzie seryjnie napędzały tylne koło. Nie pamiętam oznaczenia ale mozna znaleźć coś jak xmc czy xmd. Miały przekładnie z zębami helio. Są wyraźnie cichsze (na endlessphere masz o tych typach silników bogaty temat). Taki kup.

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 27 sie 2018, 18:14

a czy jakiś kolega sprzeda gotowa korbę pod taki napęd ? najlepiej do fata

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 27 sie 2018, 18:56

a jest opcja z takim motorkiem 460w pojechać w góry się powspinać ? czy to jednak silnik na zakupy do stonki ?

TOFT
Posty: 110
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: mid drive DIY

Post autor: TOFT » 28 sie 2018, 10:09


pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 28 sie 2018, 13:48

i to jest na tych motorkach ? my1016 ? prezentuje się całkiem zacnie

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 28 sie 2018, 17:47

hm a czy sterowniki do tego maja wejście na PASa ? bo chyba lepiej niz manetka w takich przypadkach ? te co widziałem to nie miały

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 334
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin » 28 sie 2018, 22:13

pxl666 pisze:
26 sie 2018, 21:37
ten twój fat mid jeszcze jeździ ? tam widziałem silnik szczotkowy ?
Jeździ, ale już na hubie :) . Szukaj na forum projektu mamooth. W facie miałem mida który wcześniej jeździł w poziomej trajce na 10s i 40A. Zimą było ok, latem padły szczotki. Po przełożeniu napędu do fata i kilkudziesięciu km padł gwint w korbie trailowej. Stwierdziłem że mam dosyć midów na jakiś czas i teraz mam same huby.

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 29 sie 2018, 8:27

chyba zaryzykuje

ten mod wygląda zacnie , gość chyba wcale nie pedali ...

https://www.youtube.com/watch?v=NVGAswRad00

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 334
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin » 29 sie 2018, 19:14

pxl666 pisze:
27 sie 2018, 0:15
https://photos.app.goo.gl/dumLkra5FKrJPB8T7
parę pojazdów już zbudowałem...
O teraz Cię skojarzyłem z starego forum :) Dobra podstawy są , zapasowe rowery są ( przyda się coś działającego podczas serwisowania huba) więc moim zdaniem możesz budować mida. Czy się spodoba / sprawdzi - trudno powiedzieć. Jest to napęd awaryjny ( w sensie wymaga grzebania serwisowania), głośny ( mi to nie przeszkadzało), eksploatacyjny bo łańcuchy i zębatki zmienię się po 2-4x na sezon ( w rowerowym Cie polubią :) ) Ale po dograniu mechanicznym całości daje pewien unikalny fun :).

TOFT
Posty: 110
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: mid drive DIY

Post autor: TOFT » 29 sie 2018, 20:01

Wszystko zależy czego się oczekuje:)
pxl pamiętaj, że on te górki w tw. filmiku robi z przełożenia z przodu 22 z tyłu 3x. Cudów nie ma. Aby ten silnik brykał bez pomocy trzeba mu amperów. A z tym jest jak powyżej.
Ciekawe są te opinie o zużyciu łańcuchów w midzie. Tu jestem w opozycji:). Czas pokaże. Obecnie mam 800km na BBS03 Z tego zaczynałem na nieświerzej kasecie i łańcuchu. Po ok 300km zmieniłem kasetę. Łańcuch ten sam. 80-90% manetka bez pedałowania. Mierzę przymiarem do łańcuchów. I nadal łąńcuch w bdb stanie. Czas pokaże. Pozdrawiam:).

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 30 sie 2018, 13:33

Nie no pełna zgoda . Ale do fata za mida muszę dać kupę hajsu bo jedynie raczej bbshd. A my1018 parę stowek...tylko ja bym chciał zamiast manety to czujnik pas i wybieralne tryby wspomagania ...da się tak że szczotkowym? Noi ta nieszczęsna korba ...jest gdzieś w necie jakiś rysunek i spis części jak te korbe ulepić...do fata oś suportu 120mm ?

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 334
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin » 30 sie 2018, 18:49

W kontekście budowy na my 1018. W zwykłym rowerze musisz mieć szerszy suport ze względu na konieczność odsunięcia blatów korby od ramy, przy zwykłym suporcie blat po prostu trze o ramę. Fat zasadniczo rozwiązuje ten problem swoim szerokim rozstawem. Jak zbudować korbę: weź do ręki miskę suportu i wolnobieg. Nakreślać miskę na wolnobieg. Wyobraź sobie miskę przyspawaną do korby, do wolnobiegu przykręcone / przyspawane zębatki. Ot i cała filozofia. Jak będziesz miał części w ręce to zrozumiesz.

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 30 sie 2018, 21:42

A ten sterownik do szczotkowego obsługuje pas a ?

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 30 sie 2018, 21:43

Natywnie chyba nie ale zamiast manetki można podstawic? I jest opcja wyboru trybu wspomagania w nich ?

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 31 sie 2018, 16:11

Czy ktoś te silniczki sprzedaje w pl poza magmą? Na allegro nie widzę

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 334
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin » 01 wrz 2018, 8:21

pxl666 pisze:
30 sie 2018, 21:43
Natywnie chyba nie ale zamiast manetki można podstawic? I jest opcja wyboru trybu wspomagania w nich ?
Te które miałem nie, czy dało by się zamiast manetki - nie wiem musiałbyś spróbować.
pxl666 pisze:
31 sie 2018, 16:11
Czy ktoś te silniczki sprzedaje w pl poza magmą? Na allegro nie widzę
Oprócz tego od Tofta to wszystkie silniki brałem z magmy.

sannis
Posty: 90
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: mid drive DIY

Post autor: sannis » 01 wrz 2018, 14:38

TOFT pisze:
28 sie 2018, 10:09
Spróbuj, będziesz wiedział:)

https://www.youtube.com/watch?v=G7BSn61lB1Y

magia mida:)

https://www.youtube.com/watch?v=G6zFs37adLs
Jeżdżę to samo na moim facie z przekładniowym hubem bafangiem 750W. Sterownik mam KT 35A, czyli nominalnie to samo co w midzie Cyclone co jeździłeś na nim Ty i ja. I powiem Ci, że jakoś płynniej i ekonomicznej idzie na tym hubie przekładniowym. Nie wiem, może to kwestia przełożeń w Cyclonie, bo tam efektywnie jechało się tylko na kilku konfiguracjach.

TOFT
Posty: 110
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: mid drive DIY

Post autor: TOFT » 01 wrz 2018, 15:15

48Vx35 u Ciebie.
36V lub 48Vx20 u niego na filmie.
On bez tego lekkiego pedałowania prawdopodobnie by tego nie wjechał.
Cyclone zaliczało 30 stopni na 30Vx30A sterownik blok przy przełożeniu 1 do 1 z osobą 70 kilo. Jednak ciężko.
Zwykły DD typu 800W nominał potrzebuje rozpędu i 3-4kW aby zaliczyć te 30 Stopni.
MAC motor przy 45Vx17A sterownik blok praktycznie nie jechał.
BBSHD na 45Vx30A przełożenie 46 pród x 40 tył robi ze mną 30 stopni. Ciężko. jednak mój zestaw waży około 200kg.

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 01 wrz 2018, 15:52

Hmm czyli szukam korby stalowej . Miski suportu maja różne gwinty ? Lewe prawe ? Wolnobieg się nakręca na miske też lewy prawy ? I miske się spawa do osi suportu? A wolnobieg spawa lub przykreca do blatów- jeden do pedałowania drugi pod silnik ? Bo jak będę miał wspólną oś dla obu blatów to wtedy generalnie muszę pedalowac z kadencją silnika tak? Mocowanie osi suportu jest różne w różnych ramach ? Mogę się spodziewać jakiejś niespodzianki? Dla fata to będzie tylko dłuższa oś suportu ?

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 334
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin » 01 wrz 2018, 18:50

pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
Miski suportu maja różne gwinty ? Lewe prawe ?
Tak, w jednym wkładzie masz jedną miskę z wkładem lewym i prawym.
pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
Wolnobieg się nakręca na miske też lewy prawy ?
Nie pamiętam teraz, zasada jest taka że musisz tak mieć dobrane gwinty aby pracowały na dokręcanie. Obie miski można przekręcić tak aby dobrać pracę gwintu na dokręcanie. Jak pisałem mając części w rekach łatwiej to zrozumieć niż wytłumaczyć obrazowo.

pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
I miske się spawa do osi suportu?
Do korby. Dla ułatwienia możesz pomysleć o https://magma.sklep.pl/product-pol-1143 ... utera.html na to musisz zrobić adapter blatów i wtedy całość nakręcić na korbę. Przeczytaj mój opis budowy, tam jest wszystko opisane.
pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
A wolnobieg spawa lub przykreca do blatów- jeden do pedałowania drugi pod silnik ?
Przykręca, dokładnie jak piszesz. Jeden do pedałowania drugi pod silnik


pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
Bo jak będę miał wspólną oś dla obu blatów to wtedy generalnie muszę pedalowac z kadencją silnika tak?
Nie, po to masz 2 wolnobiegi. Co to daje:
1. jedziesz na nogach, silnik stoi w miejscu.
2. Jedziesz na silniku, ramiona korby stoją w miejscu.
3. Jedziesz na silniku i pedałujesz - oba wolnobiegi są wtedy posprzęgane.

Jak byś nie miał wolnobiegów to obroty korby spowodowane pracą silnika w najgorszym przypadku mogły by połamać stopy. Zobacz co to jest ostre koło to zrozumiesz o co chodzi.
pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
Mocowanie osi suportu jest różne w różnych ramach ?
To jest całkiem nie istotne, istotna jest szerokość suportu. Przykładowo w rowerze z suportem o długości 120mm aby założyć miga potrzebowałem suportu w okolicach 138mm.

pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
Mogę się spodziewać jakiejś niespodzianki?
Całej masy, jak nie jesteś cierpliwy to rzucisz to w pierony :) Tak to jest jak się robi napęd od podstaw. Będzie trzeba - ustawić osiowość silnika, osiowość zębatek, zrobić dobry napinacz łańcucha etc.

pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
Dla fata to będzie tylko dłuższa oś suportu ?
Dla fata jest szansa że fabryczna może okazać się wystarczająca ale głowy nie daję, trzeba zbudować i pomierzyć.

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 01 wrz 2018, 19:03

No generalnie to się obawiam że pozamawiam części i np gdzieś jedną średnica nie spasuje albo rozstaw czegoś itd . Co ciekawe żółte ludzie mają takie sety gotowe ale chcą za to jak za tonshenga prawie ... np są gotowe korby z wolnobiegiem ale ok 800 kredytów pln. I jak myślicie czy lepsze byłoby pedałowanie z PASem czy manetka kciukowa ? Choć chyba na manetke jestem skazany...

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 01 wrz 2018, 19:24

I jeszcze poradzcie. Lepiej 250w czy 450w ? One się będą różnic amperażem? Ten słabszy powinien styknac jako wspomaganie z pedałowaniem ?

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 01 wrz 2018, 19:51

I przy okazji czym się różni 1016 od 1018 ? Jeden jest gładki a drugi karbowany i generalnie wygląda jak wodoszczelny a 1016 nie...?

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 334
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin » 01 wrz 2018, 22:47

pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 19:03
I jak myślicie czy lepsze byłoby pedałowanie z PASem czy manetka kciukowa ? Choć chyba na manetke jestem skazany...
Manetka jest ok.
pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 19:24
I jeszcze poradzcie. Lepiej 250w czy 450w ? One się będą różnic amperażem? Ten słabszy powinien styknac jako wspomaganie z pedałowaniem ?
Ja zawsze brałem tego na 350w z łapami.
pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 19:59
I przy okazji czym się różni 1016 od 1018 ? Jeden jest gładki a drugi karbowany i generalnie wygląda jak wodoszczelny a 1016 nie...?
Wodoszczelnie one nie są, choćby przez wyprowadzenie kabli ale nie raz zaliczyłem konkretny deszcz czy śnieg zimą i nic im od tego nie było.

TOFT
Posty: 110
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: mid drive DIY

Post autor: TOFT » 02 wrz 2018, 11:07

https://www.youtube.com/watch?v=7T43t0iU5hE o tu jest oznaczenie tego o który mi chodziło.

A swoją drogą może miałbym my1016z3 z wolnobiegiem do sprzedania. Jeśli byś był zainteresowany.

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 02 wrz 2018, 14:15

Stan i cena ?ze sterownikiem i manetką?

sannis
Posty: 90
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: mid drive DIY

Post autor: sannis » 02 wrz 2018, 16:43

TOFT pisze:
01 wrz 2018, 15:15
48Vx35 u Ciebie.
36V lub 48Vx20 u niego na filmie.
On bez tego lekkiego pedałowania prawdopodobnie by tego nie wjechał.
Cyclone zaliczało 30 stopni na 30Vx30A sterownik blok przy przełożeniu 1 do 1 z osobą 70 kilo. Jednak ciężko.
Zwykły DD typu 800W nominał potrzebuje rozpędu i 3-4kW aby zaliczyć te 30 Stopni.
MAC motor przy 45Vx17A sterownik blok praktycznie nie jechał.
BBSHD na 45Vx30A przełożenie 46 pród x 40 tył robi ze mną 30 stopni. Ciężko. jednak mój zestaw waży około 200kg.
No tak pominąłem, że to 36V. Ten MAC to aż tak słabo? To ja już w ogóle przeszczęśliwy jestem z przekładniowego bafanga :D
pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 19:51
I przy okazji czym się różni 1016 od 1018 ? Jeden jest gładki a drugi karbowany i generalnie wygląda jak wodoszczelny a 1016 nie...?
Chyba mocą. 1018 są pod 450W. Tam są jeszcze ważne literki, ponieważ jest nowsza wersja z inną przekładnią - nie tak głośną. Swego czasu mocno szperałem odnośnie tego silnika ponieważ chciałem zrobić napęd jak pewien kolega z Czech:
https://endless-sphere.com/forums/viewt ... 2#p1276322
To rozwiązanie nie wymaga wolnobiegu na silniku i wymusza pedałowanie. Wadą jest start w trudniejszym terenie no i jeździec musi być ogarnięty.

Tutaj masz francuski kit oparty o ten silnik:
https://www.youtube.com/watch?v=g0aRczJ2-uA

na kanale znajdziesz porównanie głośności różnych wersji 1018.

TOFT
Posty: 110
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: mid drive DIY

Post autor: TOFT » 02 wrz 2018, 18:07

Mac miał mało watów. Do tego nie wiem do końca czy sterownik nie był ustawiony na medium bo był to 3 switch ale bez tego device. Po prostym jako tako jechał (napewno lepiej niż DD o takiej mocy:). JEdnak wydaje się, że Mac potrzebuje amperów. Twój Bafang miał 2x tyle co mój Mac. TO różnica.
MAC na 50A chodzi raczej rakietowo:).
CO do różnic to tego nie badałem dokładnie ale te ryflowane szare o większej mocy są co ciekawe lżejsze. Mają obudowę alu. Różnica nie jest duża cośz 800g chyba.
Taki napęd jak kolega z czechii też miałem:). Fajnie się dawało z boostem z silnika. Generalnie pedałowanie lekko podwajało zasięg.
Ten kit lift mtb też widziałem juz jakiś czas temu:). Fajne filmy:). Ciekawe jak z ceną bo nie sprawdzałem. JAk tani to może i warto (czas idzie do przodu).
Pxl przypomnij się na priv. Jutro wieczorem sprawdzę co zostało z osprzętu. Sam silnik jest jak nowy. Ma może 50km.

TOFT
Posty: 110
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: mid drive DIY

Post autor: TOFT » 02 wrz 2018, 19:40

Porównania glosnosci nie widze?

sannis
Posty: 90
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: mid drive DIY

Post autor: sannis » 02 wrz 2018, 22:12

TOFT pisze:
02 wrz 2018, 19:40
Porównania glosnosci nie widze?
No ten francuski kit to on nie jest tani chyba z tauzen ojków za niego krzyczą. :D Widziałem na Ali klona coś koło 300 baksów.

Tutaj masz porównania:
https://youtu.be/i1852FkS6Dw
https://youtu.be/PMhun76-vss

TOFT
Posty: 110
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: mid drive DIY

Post autor: TOFT » 02 wrz 2018, 22:37

A dzięki. Tego V2 nie moglem zlalezc.

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 11 wrz 2018, 0:44

W temacie ostrego koła- czy Budowa z korbą bez wolnobiegu jest ryzykowna? Czy ten motorek my1018 się tak ostro kręci że nie da się pedalić razem z nim? Ewentualnie wolnobieg na osi silnika aby dało się pedałować bez silnika ?

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 334
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin » 11 wrz 2018, 18:10

pxl666 pisze:
11 wrz 2018, 0:44
W temacie ostrego koła- czy Budowa z korbą bez wolnobiegu jest ryzykowna?
Tak.
pxl666 pisze:
11 wrz 2018, 0:44
Czy ten motorek my1018 się tak ostro kręci że nie da się pedalić razem z nim?
Ależ da się pedałować z silnikiem. Problem się robi kiedy chcesz przestać kręcić a korba nie chce :)
pxl666 pisze:
11 wrz 2018, 0:44
Ewentualnie wolnobieg na osi silnika aby dało się pedałować bez silnika ?
Też się da. Rezultat jak wyżej.

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 12 wrz 2018, 7:59

w tym sek ze myślałem nad dodaniem napędu jedynie na trudniejsze podjazdy - czyli bez jazdy na samym silniku - wtedy wolnobieg na osi silnika wystarczy tak ?

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 334
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin » 12 wrz 2018, 19:17

Nie, to po prostu w praktyce się nie sprawdzi. Tzn prędzej czy później dojdzie do sytuacji gdzie rozpędzona korba spowoduje:
- Uderzenie w nogę
- Upadek przez ześlizgniecie stopy
- Zawadzenie o przeszkodę podczas jej przejeżdżania.

No ale to twoje nogi - zbuduj, pojeździj przekonaj się sam. Zawsze możesz korbę z wolnobiegiem zbudować później.

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 18 wrz 2018, 10:24

hm tu taki napęd prezentuje się bardzo zacnie

https://www.youtube.com/watch?v=rlvWdhmkHpM

super mu się to udało wcisnąć w ramę

https://www.youtube.com/watch?v=BGoZ5fpzKTI&t=17s

niestety nie dzieli się info nt zasięgu i np temp jakie silnik osiąga przy wspinaczce , ale koleżka niemłody to wygląda ze go nawet katuje

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 334
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin » 18 wrz 2018, 22:16

Tyle że on ma wolnobieg w korbie. Zobacz na ujęcia gdzie podjeżdża bez pedałowania.

pxl666
Posty: 43
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 » 19 wrz 2018, 9:35

tak tak , miałem na myśli ze ten motorek 1018 w tym wypadku wydaje się naprawdę dawać rade

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 334
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin » 07 paź 2018, 16:54

Przykład napędu bez wolnobiegów, zwróć uwagę jak jedzie konstruktor :)

https://www.youtube.com/watch?v=QcXjglKrQgw

ODPOWIEDZ