Konto na zlot EV: Tomasz Wierzchoń 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636, koniecznie dopisek "darowizna" i nick z forum

MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 688
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Lokalizacja: Siedlce

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek » 10 lut 2020, 21:02

W takim wypadku oddaje honor, skręć na klej do gwintów (czerwony) i powinno wystarczyć. A dla zasady namaluj jakimś solidnym markerem kreskę na śrubie i nakrętce by kontrolować czy się rozluzowuje.

scuda
Posty: 593
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda » 10 lut 2020, 22:46

Wystarczy porzadnie przykrecic nakretke mocujaca silnik i u mnie to wystarczylo, nic sie nie przesuwa od dobrych kilku tysiecy kilometrow. Blokady nie moge zalozyc, bo mam fulla.

Awatar użytkownika
elektrotonus
Posty: 1016
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: elektrotonus » 10 lut 2020, 22:52

scuda, nie masz nic oprócz dokręcenia nakrętką mocującą ?
- Wheller DD 0,25 W - w modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 0,7 KW - dopiero budowie ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3,5 KW - wciąż w budowie :-( https://tiny.pl/tnmxv

Awatar użytkownika
Zmachany
Posty: 19
Rejestracja: 30 lip 2019, 22:02

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Zmachany » 10 lut 2020, 22:54

@scuda Strach pomyśleć w takim razie jakie ramię musiałeś dać na ten nietypowy klucz żeby to cholerstwo dokręcić :D
Merida Matts Miami, TSDZ2 48V

scuda
Posty: 593
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda » 11 lut 2020, 7:18

Zmachany pisze:
10 lut 2020, 22:54
@scuda Strach pomyśleć w takim razie jakie ramię musiałeś dać na ten nietypowy klucz żeby to cholerstwo dokręcić :D
elektrotonus pisze:
10 lut 2020, 22:52
Mlotkiem uderzalem w klucz ten z zestawu 😁
scuda, nie masz nic oprócz dokręcenia nakrętką mocującą ?
Nic a nic.

scuda
Posty: 593
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda » 11 lut 2020, 7:19

.
Ostatnio zmieniony 11 lut 2020, 7:21 przez scuda, łącznie zmieniany 1 raz.

scuda
Posty: 593
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda » 11 lut 2020, 7:20

Zmachany pisze:
10 lut 2020, 22:54
@scuda Strach pomyśleć w takim razie jakie ramię musiałeś dać na ten nietypowy klucz żeby to cholerstwo dokręcić :D
Mlotkiem uderzajac w klucz dokrecilem wystarczajaco mocno 😁
elektrotonus pisze:
10 lut 2020, 22:52
scuda, nie masz nic oprócz dokręcenia nakrętką mocującą ?
Nic.

Awatar użytkownika
annkaa
Posty: 155
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa » 11 lut 2020, 11:58

Nosz kur...ka wodna.. Najpierw okazuje się że nie przetestuję z TSDZ2 Nuvinci, a teraz bezpośrednio z Rohloffa dostałem takie info:

""I regret that Rohloff are unable to offer any SPEEDHUBs which are compatible with your 158mm thru-axle spacing. Neither of the hub versions you have will fit this particular frame.I apologize for the disappointing news."

Co się zgadza z ich tabelki którą podrzucił szkuba:
Zrzut ekranu 2020-02-11 o 11.02.23.jpg
Ale z 2 strony nie mogę wziąć wersji CC i włożyć w nią szerszą oś?:
Zrzut ekranu 2020-02-11 o 11.52.04.jpg


na żywca wygląda to tak:
82595518_2854330931290020_8414244715624398848_o.jpg
82206507_2854330854623361_4364233337389187072_o.jpg
82811244_2854330904623356_3119351862805921792_o.jpg
A4.jpeg
A3.jpeg
a moja oś 148mm boost ze szplikami średnicy 12mm w ramie chywtającymi oś wygląda tak:
My Baik Moondraker Summum 2015_1 (1).jpg
My Baik Moondraker Summum 2015_2.jpg
Dla potomnych bardzo fajna stronka pokazująca różnice w piastach Rohloff:
https://tiny.pl/t6dqc
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA

szkuba
Posty: 148
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba » 11 lut 2020, 17:29

Na pierwszy rzut oka wydaje mi się rolka ze zdjęcia ma os "quick release " a twoim rowerze jest os przetykowa?. Nie znalazłem nigdzie opisu wymiarów osi 158mm przetykowej, chyba że źle szukałem. Zapodalbys jeszcze raz model roweru? W sekcji własne konstrukcje kolega leszcz prezentował przeróbkę silnika mxus 7x9 do standardu 148 w rowerze o wdzięcznej nazwie tarpan viewtopic.php?f=30&t=2301#p33505 . Myślę że warto tam zajrzeć albo zagadać bezpośrednio :)
Ostatnio zmieniony 11 lut 2020, 18:12 przez szkuba, łącznie zmieniany 1 raz.

TerryFox
Posty: 58
Rejestracja: 05 gru 2019, 12:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: TerryFox » 11 lut 2020, 18:10

annkaa, rozwazalem niedawno podobny pomysl - zastosowanie Nuvinci albo Rohloffa. Poczytalem tu i tam, i okazuje sie ze poza zdecydowanymi plusami sa tez minusy. Na zdecydowany plus to koniec wymian kasety zzeranej przez naped, i walki o linie lancucha. Minusem jest to... ze nie sa to rozwiazania tak sprawne energetycznie jak prosta, prostacka wrecz kaseta. Obie piasty maja wewnatrz zabudowana mechanike ktora chcac niechcac stawia pewien opor. Nuvinci nie jest tez az tak pancerna jakbysmy chcieli. W zaleznosci "kogo sie czyta" opor ten jest zauwazalny albo pomijalny. Nie znam nikogo kto jezdzi na takiej piascie zeby osobiscie sie przekonac, wiec temat odpuscilem, nie chcialem po prostu wydawac kasy i pozniej tego zalowac.

Awatar użytkownika
annkaa
Posty: 155
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa » 12 lut 2020, 9:11

Ok zmiana sytuacji Rohloff napisał że można, była literówka 158mm zamiast 148mm. Odpowiedź brzmi tak, więc jest szansa. Przekalkuluję to i może za 1-1,5miesiąca powiem Wam jak działa TSDZ2 + rohloff.
"The new A12 SPEEDHUB models are primarily designed to allow OEM manufacturers to use the same dropout for all bicycles across their range and thus save a few euros in production costs. The A12 models use a hollow, internally tapped axle that accepted bolts from outside. These bolts pass through special frame adapters to secure the hub in position. I have attached a rendering showing how the A12 system works. Accurate measurement of the dropout thickness is critical to ensure the safe integration of these A12 SPEEDHUB models as only a 0.5mm total material tolerance is acceptable! Some 12mm thru axle frames will remain incompatible due to the dropout configuration of the frame. A special measuring kit will be required to accurately measure the bicycle dropouts prior to sale of an A12 hub. This kit can be sourced by your local Rohloff service partner. After submitting the details, we will be able to tell if we can offer a SPEEDHUB unit which will fit. The test will also enable you to check the dropout shape in order to calculate which axleplate is required for anchoring the hub torque to the your frame and thus finally be able to inform you of the costs and leadtimes. https://www.rohloff.de/en/company/worldwide/ Please simply get back in touch if you have any questions and I will try to help where possible."
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 1613
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 » 12 lut 2020, 10:07

Ile chcą za nową taką piastę? Bo koszt piasty chyba większy niż roweru?

krall
Posty: 9
Rejestracja: 06 paź 2018, 16:24
Lokalizacja: Kartuzy

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: krall » 14 lut 2020, 16:50

Cześć

Czy ktoś już pracuje na 850C na fw v0.6.5?
Ja zmieniłem z v0.6.2 i mnożniki wspomagania dziwnie się pozmieniały
Na v0.6.2 jak ustawiłem mnożnik 1 to było faktycznie motor power=human power i działało to dość liniowo
Teraz (na v0.6.5) - metodą prób i błędów ustaliłem, że żeby osiągnąć realny mnożnik 1 trzeba ustawić mnożnik 0,025, a i liniowość tej relacji zostawia wiele do życzenia.
:cry:
----
pozdrawiam
kh

redwater
Posty: 165
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater » 15 lut 2020, 13:31

Ja uzywam 0.6.4 i ... ustawilem na 2 stopniu wspomagania 0,2 i silnik ciagnie na max. Wobec tego poprzestawialem wszystko na jedno miejsce po przecinku dalej czyli 0,02. Trzeba eksperymentowac. Do tego zamowilem zebatke z przodu 52z , bo 42z jedzie komfortowo 35 km/h, a wiecej trzeba mocno dopedalowac, a mam wrazenie ze silnik moze wiecej i te 45-50 powinien spokojnie pociagnac.
tsdz2 w miejskim turladle.

krall
Posty: 9
Rejestracja: 06 paź 2018, 16:24
Lokalizacja: Kartuzy

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: krall » 16 lut 2020, 10:09

No nie wiem czemu miała służyć ta zmiana? Poprzednio było logicznie i ok.
Ciekawe jak Ci się będzie jeździło na 52T?
BTW
A jak Ci działa zliczanie Wh? Mi już w 0.6.2 i 0.6.5 jakoś kulawo. Trochę liczy, trochę nie liczy....
----
pozdrawiam
kh

redwater
Posty: 165
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater » 16 lut 2020, 13:10

W sumie to jeszcze za malo przejechalem, zeby to sprawdzic.
tsdz2 w miejskim turladle.

Awatar użytkownika
hetm4n
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n » 16 lut 2020, 13:13

krall pisze:
14 lut 2020, 16:50
Cześć

Czy ktoś już pracuje na 850C na fw v0.6.5?
Ja zmieniłem z v0.6.2 i mnożniki wspomagania dziwnie się pozmieniały
Na v0.6.2 jak ustawiłem mnożnik 1 to było faktycznie motor power=human power i działało to dość liniowo
Teraz (na v0.6.5) - metodą prób i błędów ustaliłem, że żeby osiągnąć realny mnożnik 1 trzeba ustawić mnożnik 0,025, a i liniowość tej relacji zostawia wiele do życzenia.
:cry:

trzeba zrobić kalibrację czujnika momentu żeby to w miarę liniowo działało, instrukcja jak to zrobić jest na githubie.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W

Przerobie, przeprogramuję TSDZ2 , okolice Bytomia PW

Awatar użytkownika
muppett
Posty: 88
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett » 16 lut 2020, 19:24

Dostałem do naprawy TSDZ2 (nie to nie jest mojej Ani silnik).
Objawy: Nie działa wspomaganie.

Resztę zobaczcie sami :)

(więcej zdjęć tutaj: http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/zapiaszczonyTSDZ2.rar
Załączniki
20200216_135858 (Copy).jpg
raport.jpg
raport.jpg
20200216_132918 (Copy).jpg

Awatar użytkownika
Eryk
Posty: 201
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Eryk » 16 lut 2020, 19:40

Czyli dostał się syf/woda do wnętrza i narobiła bałaganu? A wszystko przez wymianę zębatki? Wrzuć zdjęcie tej zębatki z jednej i drugiej strony.

Awatar użytkownika
muppett
Posty: 88
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett » 16 lut 2020, 19:44

Eryk pisze:
16 lut 2020, 19:40
Czyli dostał się syf/woda do wnętrza i narobiła bałaganu? A wszystko przez wymianę zębatki?
NAleciał piasek do środka (okolice nadbałtyckie).
Powodem nie jest nieoryginalny montaż zębatki tylko brak regularnego (jakiegokolwiek) serwisu.
Słabym punktem jak widać w TSDZ2 jest oring zastosowany pomiędzy plastikową pokrywką a kołem zębatym (z łożyskiem jednokierunkowym). I nie mówię o tym oringu, który jest pomiędzy pokrywką a korpusem, tylko tym pomiędzy pokrywką a kołem.
Załączniki
20200216_145504 (Copy).jpg
20200216_145451 (Copy).jpg

Thorn
Posty: 139
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn » 16 lut 2020, 20:27

Nie wiem, czy nie lepiej aby klient zamówił sobie nowy, a to zostawił na części.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html

Awatar użytkownika
muppett
Posty: 88
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett » 16 lut 2020, 20:28

Thorn pisze:
16 lut 2020, 20:27
Nie wiem, czy nie lepiej aby klient zamówił sobie nowy, a to zostawił na części.
Tez tak myślę

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 688
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Lokalizacja: Siedlce

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek » 16 lut 2020, 20:36

Co z tego, że będzie miał części, jak będzie miał to co się nie psuje. Na logikę, poszło mu wszystko co jest elementami użytkowymi, jedyne co dobre zostało to silnik, a on sam się nie spali jak ma zamiast manetki pomiar temperatury. Reasumując wcale korzyści nie będzie miał z tego starego trupa, a nowy zestaw wskazany. Jak mocno się cieszę, że sprzedałem swój zestaw i wróciłem do huba. 😁

Awatar użytkownika
Gregory
Posty: 142
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory » 16 lut 2020, 20:42

Tooropek pisze:
16 lut 2020, 20:36
Jak mocno się cieszę, że sprzedałem swój zestaw i wróciłem do huba. 😁
Każdy ma swoje odczucia, ja nie mogę się nacieszyć, że przeszedłem z HUBa na TSDZ2 ;)
E-Spec: viewtopic.php?f=30&t=3637
Album https://photos.app.goo.gl/sLt3NzxCmMgeXzJG9
Chcesz przerobić rower na elektryka? Zapraszam na PW.

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 688
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Lokalizacja: Siedlce

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek » 16 lut 2020, 20:51

No dokładnie Gregory, o gustach się nie dyskutuje 😁

tkoko
Posty: 896
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko » 16 lut 2020, 22:00

Gregory pisze:
16 lut 2020, 20:42
Tooropek pisze:
16 lut 2020, 20:36
Jak mocno się cieszę, że sprzedałem swój zestaw i wróciłem do huba. 😁
Każdy ma swoje odczucia, ja nie mogę się nacieszyć, że przeszedłem z HUBa na TSDZ2 ;)
Jedno jest pewne, to że aktualna "bezawaryjność" MID'a jest dość "subiektywna", szczególnie przy przekraczaniu "fabrycznych" parametrów.

Awatar użytkownika
Gregory
Posty: 142
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory » 16 lut 2020, 22:08

Oj tam, po mojemu to - jak dbasz tak masz - i tyle.
E-Spec: viewtopic.php?f=30&t=3637
Album https://photos.app.goo.gl/sLt3NzxCmMgeXzJG9
Chcesz przerobić rower na elektryka? Zapraszam na PW.

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 1613
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 » 16 lut 2020, 23:26

Hub na nasze góry potrzebuje dużego prądu i pojemności cieplnej. To wymusza duża i wysokoprądową baterię a co za tym idzie z roweru robi się motor . Mnie się wydaje że nikt z apologetów huba nie wsiadł w zróżnicowanej technicznie trasie z wieloma stromymi podjazdami , na mida z tensometrem. Noi rzecz jasna musi lubieć czuć że pedałuje

Awatar użytkownika
annkaa
Posty: 155
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa » 16 lut 2020, 23:32

Po rozmowach z Rohloffem (jedyna opcja by pewnie kupić piastę to przesłać im rower do Warszawy do ich jedynego autoryzowanego resellera, gdzie zrobią specjalne pomiary) postanowiłem zostać przy zwykłej kasecie, tz. tej wzmacnianej SRAMA. Przekonało mnie do tego przeczytanie np. tego wpisu: https://www.1enduro.pl/sram-ex1/ ale do rzeczy kupiłem kasetę + łańcuch + muszę dokupić przerzutkę + manetkę. Wszystko z serii EX1 pod ebiki. Całość jest tu:
https://www.sram.com/en/sram/mountain/s ... ncy&page=1
Tylko pytanie co z przednią zębatką? Może być standardowa z TSDZ2?
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA

scuda
Posty: 593
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda » 16 lut 2020, 23:35

Ankaa ile taki zestaw kosztuje, bo jesli 450 euro to jest 10 kaset sunrace...

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 1613
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 » 16 lut 2020, 23:56

scuda pisze:
16 lut 2020, 23:35
Ankaa ile taki zestaw kosztuje, bo jesli 450 euro to jest 10 kaset sunrace...
Jak kiedyś paczałem to cała grupa eagle 1800 zetka

Awatar użytkownika
Gregory
Posty: 142
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory » wczoraj, 0:03

Z tego co widzę to sama kaseta jakieś 1400zł hmm, przeżyje 10 kaset Sunrace czy choćby ZTTO?
E-Spec: viewtopic.php?f=30&t=3637
Album https://photos.app.goo.gl/sLt3NzxCmMgeXzJG9
Chcesz przerobić rower na elektryka? Zapraszam na PW.

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 1613
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 » wczoraj, 0:23

Gregory pisze:
wczoraj, 0:03
Z tego co widzę to sama kaseta jakieś 1400zł hmm, przeżyje 10 kaset Sunrace czy choćby ZTTO?
Naped jest drogi ale ponoć wytrzymały. 8 koronek i z ofsetem więc linia nie cierpi, niemniej jednak cena zabija .czytnij tego Arta co ankaa wstawił

Awatar użytkownika
annkaa
Posty: 155
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa » wczoraj, 1:05

Czytałem gdzieś że ceny polecą mega w dół. Mnie przekonało to że zaprojektowany jest tak by można było zmieniać pod dużym obciążeniem, czyli coś co mi na maxa przeszkadzało w tamtym sezonie przy podjazdach, manetka dlatego manetka ma ograniczenie że na raz możesz przerzucić tylko o 1 bieg. Do tego że łańcuch jest dużo mocniejszy i zaprojektowana całość jest tak że ogniwo ciągnie nie tylko wewnętrzną stroną ale i zewnętrzną. Co do lepszego przekosu kaseta jest odsunięta od szprych o 7mm podkładką. Stąd mogę zamontować z przodu dowolną zębatką, bo mam ten adapter do standardowych zębatek. Więc wrócę do pytania, czy myślicie że bez problemu przednia zębatka może być standardowa z TSDZ2, czy wymieniać na inną?
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA

krall
Posty: 9
Rejestracja: 06 paź 2018, 16:24
Lokalizacja: Kartuzy

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: krall » wczoraj, 1:58

Tooropek pisze:
16 lut 2020, 20:51
No dokładnie Gregory, o gustach się nie dyskutuje 😁
To ciągnąć OT ;-)
Miałem HUBa w hardtailu - przejeździłem 2500km - było ok
Zrobiłem MIDa i też jest ok - lekko i bardziej rowerowo
ale
wczoraj kupiłem rower pod HUBa. MIDa sobie zostawię ale na ciężkie warunki chcę mieć coś mocniejszego i pewniejszego...
Oto nowy nabytek z projektem skrzynki:

Obrazek
----
pozdrawiam
kh

Thorn
Posty: 139
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn » wczoraj, 7:46

annkaa pisze:
wczoraj, 1:05
Czytałem gdzieś że ceny polecą mega w dół. Mnie przekonało to że zaprojektowany jest tak by można było zmieniać pod dużym obciążeniem, czyli coś co mi na maxa przeszkadzało w tamtym sezonie przy podjazdach, manetka dlatego manetka ma ograniczenie że na raz możesz przerzucić tylko o 1 bieg. Do tego że łańcuch jest dużo mocniejszy i zaprojektowana całość jest tak że ogniwo ciągnie nie tylko wewnętrzną stroną ale i zewnętrzną. Co do lepszego przekosu kaseta jest odsunięta od szprych o 7mm podkładką. Stąd mogę zamontować z przodu dowolną zębatką, bo mam ten adapter do standardowych zębatek. Więc wrócę do pytania, czy myślicie że bez problemu przednia zębatka może być standardowa z TSDZ2, czy wymieniać na inną?
To są raczej wszystko założenia i reklama.
Komentarze pod filmem wiele wyjaśniają.

Te kasety pewnie są ok ale nie za tą cenę. Niemcy czują się oszukani, nawet pozwy chcieli wnosić.
Ostatnio zmieniony 17 lut 2020, 17:28 przez Thorn, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 1613
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 » wczoraj, 9:39

Kolega zamówił taki zestaw z kasetą 50t . Będziemy testować. Ma zamiar tym do pracy latać więc będzie w użyciu

#Aliexpress 172,41 zł 18%OFF | LTWOO A7 10 Speed Shifter + przerzutka tylna + kasety/104BCD tarcze + 10 S łańcuchy Groupset dla PCR BEYOND DEORE MTB Bike
https://a.aliexpress.com/_UbDiQ

Awatar użytkownika
annkaa
Posty: 155
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa » 23 godziny temu (wczoraj, 20:30)

Thorn pisze:
wczoraj, 7:46
annkaa pisze:
wczoraj, 1:05
Czytałem gdzieś że ceny polecą mega w dół. Mnie przekonało to że zaprojektowany jest tak by można było zmieniać pod dużym obciążeniem, czyli coś co mi na maxa przeszkadzało w tamtym sezonie przy podjazdach, manetka dlatego manetka ma ograniczenie że na raz możesz przerzucić tylko o 1 bieg. Do tego że łańcuch jest dużo mocniejszy i zaprojektowana całość jest tak że ogniwo ciągnie nie tylko wewnętrzną stroną ale i zewnętrzną. Co do lepszego przekosu kaseta jest odsunięta od szprych o 7mm podkładką. Stąd mogę zamontować z przodu dowolną zębatką, bo mam ten adapter do standardowych zębatek. Więc wrócę do pytania, czy myślicie że bez problemu przednia zębatka może być standardowa z TSDZ2, czy wymieniać na inną?
To są raczej wszystko założenia i reklama.
Komentarze pod filmem wiele wyjaśniają.

Te kasety pewnie są ok ale nie za tą cenę. Niemcy czują się oszukani, nawet pozwy chcieli wnosić.
Dzięki za linka tylko ni jak nie znam Niemieckiego zrozumiał tylko "kaseta kaput" ;-) Z jednej strony może to być spory problem z drugiej widzę że ten zestaw jest używany w najdroższych HiBikach, KTMach, Cubach za grubą kasę typu 40 000zł za rower, coś nie chce mi się wierzyć że Sram chce zaliczyć wtopę jeśli tylu producentów użyło tego rozwiązania. Przecież to testowali przed wypuszczeniem na rynek. Stąd chętnie się przekonam na własnej skórze, tyle że właśnie myślę że użycie standardowej zębatki z przodu może coś schrzanić, dlatego dopytuje jakiej użyć. Nie pytam tu z lenistwa, zadałem to pytanie do SRAM (ale przez Facebook) bo odsyłają do lokalnych dilerów, a Polscy lokalni dilerzy ze strony SRAM.... to wiedzą na temat EX1 tyle co ja wiem o karmieniu piersią. Dziś obdzwoniłem kilku i większość nawet nie wie co to za seria, prosili o chwilę i pytali resztę serwisu co to te EX1... Zadałem pytanie na endless, kilku filmach YT gdzie pokazali zestaw. Stąd pytam również Was, może ktoś ma, próbował, zastanawiał się. Ja to przetestuję i chętnie podzielę się informacjami czy warto. Te zestawy za chwilę nie będą kosztować tak zawrotnych kwot, naczytałem się że w przyszłym sezonie powinni już odpuścić z ceną jak za złoto. Chyba że macie pomysł gdzie jeszcze mogę się zapytać, albo znacie jakiś zajebisty serwis zajmujący się fabrycznymi ebikami który zna tą serię i potrafiłby doradzić.
Od początku tego tematu, czytam co chwila bo MIDy rozwalają napęd, więc uważam że warto spróbować czegoś co zostało zaprojektowane pod MIDa.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA

Thorn
Posty: 139
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn » 23 godziny temu (wczoraj, 20:54)

Z tego co pamiętam, główny zarzut to to, że Sram zapewniał, że cała kaseta jest wykonana z hartowanej stali narzędziowej, co nie jest prawdą. Autor tego filmu udowodnił, że największy blat z którego dużo korzysta jest z stopu aluminium i nie wytrzymuje więcej jak 1000km prawidłowego działania co pokazuje na filmie. Z racji uszkodzenia dużego blatu dla niego cała kaseta jest kaput. To też potwierdzają inni użytkownicy deklarując się nawet mniejszymi przebiegami, choć są tacy którzy mają ok 2000km przejechane i jest ok. Ktoś twierdzi że najmniejszy blat też padł przy 800km, ale daje linka do zestawu naprawczego srama składającego się z trzech najmniejszych koronek. To jest napęd 10rzędowy bez 2 blatów za to z dystansem 7mm. To rozwiązanie jest u nas stosowane odkąd midy Bafanga stały się popularne. I teraz najlepsze, że ktoś zamiast tego wspaniałego łańcucha Srama poleca bardziej łańcuch kmc 10s dedykowany do e-bików.

Wg mnie jest to dobra kaseta, ale max za 1/5 ceny.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 1613
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 » 23 godziny temu (wczoraj, 21:14)

Ankaa chyba zajechał najmniejszą koronkę ? Dobrze pamiętam ? To niewiem czy nie lepiej zapas koronek do końca wszechświata zamiast kasety za miliard talarów? Najmniejsze koronki nie będą długo żyć na silniku , niema bata . Tarcza 46 ma wieksze szanse bo łańcuch się opiera na większej ilości zębów i generalnie używa się jej rzadziej . Więc chyba lepiej kupić zestaw koronek , może shimano podejdzie nawet do sunrace?

scuda
Posty: 593
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda » 22 godziny temu (wczoraj, 21:21)

annkaa pisze:
wczoraj, 1:05
Czytałem gdzieś że ceny polecą mega w dół. Mnie przekonało to że zaprojektowany jest tak by można było zmieniać pod dużym obciążeniem, czyli coś co mi na maxa przeszkadzało w tamtym sezonie przy podjazdach, manetka dlatego manetka ma ograniczenie że na raz możesz przerzucić tylko o 1 bieg. Do tego że łańcuch jest dużo mocniejszy i zaprojektowana całość jest tak że ogniwo ciągnie nie tylko wewnętrzną stroną ale i zewnętrzną. Co do lepszego przekosu kaseta jest odsunięta od szprych o 7mm podkładką. Stąd mogę zamontować z przodu dowolną zębatką, bo mam ten adapter do standardowych zębatek. Więc wrócę do pytania, czy myślicie że bez problemu przednia zębatka może być standardowa z TSDZ2, czy wymieniać na inną?
Ja nie widze problemu z przednia zebatka, sam jezdze na napedzie 11 rzedow i ori zebatka tsdz2 42z. Potrzebny ci tylko trzymacz lancucha, bo na bank bedzie spadal. Co do zmiany przelozen pod obciazeniem, to jeszcze nigdy mi sie nic nie stalo, a napedu nie oszczedzam, zmieniam niekiedy cztery na raz pod pelnym butem i lata.

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 1613
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 » 22 godziny temu (wczoraj, 21:24)

scuda pisze:
wczoraj, 21:21
annkaa pisze:
wczoraj, 1:05
Czytałem gdzieś że ceny polecą mega w dół. Mnie przekonało to że zaprojektowany jest tak by można było zmieniać pod dużym obciążeniem, czyli coś co mi na maxa przeszkadzało w tamtym sezonie przy podjazdach, manetka dlatego manetka ma ograniczenie że na raz możesz przerzucić tylko o 1 bieg. Do tego że łańcuch jest dużo mocniejszy i zaprojektowana całość jest tak że ogniwo ciągnie nie tylko wewnętrzną stroną ale i zewnętrzną. Co do lepszego przekosu kaseta jest odsunięta od szprych o 7mm podkładką. Stąd mogę zamontować z przodu dowolną zębatką, bo mam ten adapter do standardowych zębatek. Więc wrócę do pytania, czy myślicie że bez problemu przednia zębatka może być standardowa z TSDZ2, czy wymieniać na inną?
Ja nie widze problemu z przednia zebatka, sam jezdze na napedzie 11 rzedow i ori zebatka tsdz2 42z. Potrzebny ci tylko trzymacz lancucha, bo na bank bedzie spadal. Co do zmiany przelozen pod obciazeniem, to jeszcze nigdy mi sie nic nie stalo, a napedu nie oszczedzam, zmieniam niekiedy cztery na raz pod pelnym butem i lata.
Przypomnij przeżutkę? Kasetę masz 46 tak ?

scuda
Posty: 593
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda » 22 godziny temu (wczoraj, 21:27)

Xt m8000 ze sprzeglem dlugi wozek. Kaseta 11-46 w tym sezonie jak padnie to wstawie 11-50 lub 52

Thorn
Posty: 139
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn » 22 godziny temu (wczoraj, 21:29)

pxl666 pisze:
wczoraj, 21:14
Ankaa chyba zajechał najmniejszą koronkę ? Dobrze pamiętam ? To niewiem czy nie lepiej zapas koronek do końca wszechświata zamiast kasety za miliard talarów? Najmniejsze koronki nie będą długo żyć na silniku , niema bata . Tarcza 46 ma wieksze szanse bo łańcuch się opiera na większej ilości zębów i generalnie używa się jej rzadziej . Więc chyba lepiej kupić zestaw koronek , może shimano podejdzie nawet do sunrace?
Główną przyczyną padania małych koronek jest słabo napinająca przerzutka. Zwykła przerzutka jeszcze jako tako działa w hardtailu, ale w fulu chyba sprzęgło to obowiązek.
U mnie jest manetka Srama 9s, przerzutka SLX ze sprzęgłem na 11s, kaseta 9s 11-46 ZTTO z podmienionymi małymi koronkami z Shimano(padły z racji deore), łańcuch kmc na 9s seria e.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html

scuda
Posty: 593
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda » 22 godziny temu (wczoraj, 22:01)

Koronki shimano 11s xt, xtr pasują do kasety Sunrace mx 11-46

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 1613
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 » 22 godziny temu (wczoraj, 22:01)

Hmmm to sprzęgło mnie zainteresowało

http://uzurpator.com.pl/new_blog/docume ... utce..html

Awatar użytkownika
annkaa
Posty: 155
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa » 22 godziny temu (wczoraj, 22:05)

Dobra dostalem odpowiedz od Srama via Facebook: „
Thanks for reaching out and great question! Some eBike brands use propriety cranks, in which case you'd need to use the crank designed for their system. SRAM EX1 cranks use sprockets designed for Bosch and Brose systems. Another option may be our SRAM Eagle 12-speed drivetrains which are rated for use with e-Bikes as long as they're set up with a single click shifter. There are more options for cranks and gearing with the SRAM Eagle 12-speed cranks and chainrings.
Regards,
SRAMTech USA”
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA

ODPOWIEDZ