MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gregory
Forumowicz
Posty: 293
Rejestracja: 17 maja 2019, 18:21
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Gregory »

No to trzymanie guziczka fakt słabe ale fabryki też tak mają, manetki nie przewiduję.
Specialized Epic viewtopic.php?f=30&t=3637
Projekt Jastrząb viewtopic.php?f=30&t=5882
Chcesz przerobić rower na elektryczny? Zapraszam na PW.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 2487
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Ale mogę ja wozić mając vlcd5.
Przydać się też może jak np jakos uszkodzisz nogę i nie będzie się dało pedalić
najbyk
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 22 cze 2020, 20:32
Lokalizacja: Rabka

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: najbyk »

Też mam czujnik temperatury zamiast manety. Na oryginalnym sofcie walk assist faktycznie kicha. Ale na OSF jest super. Jest szybsze i można ustawić siłę asysty dla każdego poziomu wspomagania. Łatwo rwie przyczepność. Przyznam się, że czasami jak ruszam pod górę z młodym (jeździ na doczepce Wee Ride) zdarza mi się wystartować z walk assist. Tak, mam zapasowy 'nylon' na półce :)
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szalonyfacet »

pxl666 pisze:
06 wrz 2020, 20:17
Ja po ostatnim podejściu z grybowa
myślę o braniu manety na jakieś chore podejścia gdzie trzymanie wspomagania podejścia ssie ... a manete naciskasz i rower orze pod górę
Jakiego ppdejscia... Panie.. myslolzech ze ten twoj setup to wjedzie wszedzie a ty mi piszesz ze sa miejsca w Polsce gdzie nie wjedziesz;)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 2487
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

szalonyfacet pisze:
06 wrz 2020, 20:53
pxl666 pisze:
06 wrz 2020, 20:17
Ja po ostatnim podejściu z grybowa
myślę o braniu manety na jakieś chore podejścia gdzie trzymanie wspomagania podejścia ssie ... a manete naciskasz i rower orze pod górę
Jakiego ppdejscia... Panie.. myslolzech ze ten twoj setup to wjedzie wszedzie a ty mi piszesz ze sa miejsca w Polsce gdzie nie wjedziesz;)
Wejdziesz wszędzie jak Ci tylne koło objezdża a przód podrywa do góry? Dodatkowo podjezdzasz w wąskim wąwozie pełnym luźnych kamieni i sypkiej ziemi ? Wąski czyli taki gdzie nie mieścisz się z rowerem i musisz isc obok niego górą...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 2487
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Parę zdjęć ale wiem że nie widać stromizny na nich

https://photos.app.goo.gl/sM1JkrnX7Cp6cpYz5
scuda
Forumowicz
Posty: 652
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Bez przesady, jak kilka miejsc podejdziesz na nogach to korona z głowy nie spadnie, ja bym nie kombinował z manetką bo to tylko prosi się o zmielenie nylonu.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 2487
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

scuda pisze:
07 wrz 2020, 20:33
Bez przesady, jak kilka miejsc podejdziesz na nogach to korona z głowy nie spadnie, ja bym nie kombinował z manetką bo to tylko prosi się o zmielenie nylonu.
miałem na myśli manetkę do wprowadzania , zamiast trzymania wspomagania wprowadzania . niewiem , może ludki co mieszkają na pagórkach nie widzieli nigdy srogiego podejścia i ebajk im się myli z crossem ?
tricz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 04 cze 2019, 8:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tricz »

Czy ktoś miał podobny problem? Trzeski na niskiej kadencji, korby są już bardzo mocno dokręcone. Czy to mogą być łożyska w silniku? Na wyższych kadencjach nie ma trzasków
djpawelo
Forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: djpawelo »

tricz pisze:
12 wrz 2020, 20:09
Czy ktoś miał podobny problem? Trzeski na niskiej kadencji, korby są już bardzo mocno dokręcone. Czy to mogą być łożyska w silniku? Na wyższych kadencjach nie ma trzasków
Zobacz czy to nie łożysko jednokierunkowe. Zakręć korbą w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara i zobacz czy blokuje od razu kręcąc do przodu. Może to być objaw padnięcia łożyska. Ile już km zrobiłeś ? Może być też niebieskie kółko. A nie wyrywa Ci spod nóg pedałów czasami ?
I czy ten objaw jest tylko na niskiej kadencji czy na wysokiej też tak się dzieje ?
tricz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 04 cze 2019, 8:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tricz »

djpawelo pisze:
13 wrz 2020, 19:27
tricz pisze:
12 wrz 2020, 20:09
Czy ktoś miał podobny problem? Trzeski na niskiej kadencji, korby są już bardzo mocno dokręcone. Czy to mogą być łożyska w silniku? Na wyższych kadencjach nie ma trzasków
Zobacz czy to nie łożysko jednokierunkowe. Zakręć korbą w przeciwnym kierunku do ruchu wskazówek zegara i zobacz czy blokuje od razu kręcąc do przodu. Może to być objaw padnięcia łożyska. Ile już km zrobiłeś ? Może być też niebieskie kółko. A nie wyrywa Ci spod nóg pedałów czasami ?
I czy ten objaw jest tylko na niskiej kadencji czy na wysokiej też tak się dzieje ?
Łożysko blokuję odrazu, działa ok. Zrobiłem już 1000km, mam też wrażenie że silnik dość szybko się grzeję, tak jak by męczył się pracując. Mam pady chłodzące wklejone a mimo to ostatnio w górach coś często wchodziło ponad 80 stopni i ograniczało moc.
Z pod nóg pedałów też nie wyrywa.
Strzela raczej na niskich kadancjach, na wyższych bardzo rzadko lub wcale.
djpawelo
Forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: djpawelo »

To nie pozostaje nic innego jak rozebrać silnik i zobaczyć łożyska wewnątrz jak chodzą. Może być łożysko, które jest obsadzone na ośce po lewej stronie jak i łożysko które jest zamontowane w blue gear chyba model łożyska 608 2RS.
A jakie masz wgrane oprogramowanie i na ile masz ustawioną moc ?
Jak silnik ciężej chodzi i nie ma takiej mocy to by pasowało, że może być problem z łożyskami bo mają opór wewnętrzny i jakieś wtedy dźwięki powstają a przez to może silnik się grzać. Tak bym obstawiał. Tym bardziej jak masz założone termopady, które jednak robotę robią. Bez rozebrania raczej będzie ciężko podjąć jakąś diagnozę. Chyba, że ktoś z forumowiczów spotkał się z takim problemem i na kieruje jeszcze na co zwrócić uwagę.
najbyk
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 22 cze 2020, 20:32
Lokalizacja: Rabka

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: najbyk »

Co do trzasków, to trzeba rozbierać i szukać. Dalsza jazda grozi uszkodzeniem napędu np. czujnika tensometrycznego. Części co prawda nie są bardzo drogie do tego napędu, ale czeka się niestety dość długo na dostawę.
Czy przy okazji zakładania termopadów rozbierałeś sam silnik na części w celu posmarowania termopastą?
tricz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 04 cze 2019, 8:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tricz »

Oprogramowanie mam open od samego początku, napęd oszczędzany raczej. Mamy czujnik hamulca i nie katuje napędu. Dzięki za rady, czyli czeka mnie rozbieranie silnika. Zamówię wszystkie łożyska żeby to zrobić kompleksowo.
najbyk
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 22 cze 2020, 20:32
Lokalizacja: Rabka

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: najbyk »

Jeśli rozbierałeś wcześniej silnik, mogłeś krzywo założyć kołnierz z Hallami na stojan. Efektem jest mało sprawny silnik, czyli słaby i ponad przeciętnie grzejący się. Opisywałem ten problem jakiś czas temu w tym temacie.
tricz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 04 cze 2019, 8:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tricz »

Sam silnik nie rozbierałem, wyciągałem go tylko żeby pod niego wkleić pady. Raczej Chińczyk coś źle poskładał i pewnie jest jakaś wada w moim egzemplarzu.
m_koziol
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 21 cze 2020, 22:31

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: m_koziol »

Pękła mi ośka 100mm. Czy ktoś może przerabiał temat dorabiania ośki przez tokarza? Kogoś może polecić z Warszawy lub okolic lub z dostawą?
najbyk
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 22 cze 2020, 20:32
Lokalizacja: Rabka

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: najbyk »

tricz pisze:
14 wrz 2020, 14:11
Sam silnik nie rozbierałem, wyciągałem go tylko żeby pod niego wkleić pady. Raczej Chińczyk coś źle poskładał i pewnie jest jakaś wada w moim egzemplarzu.
Jak lubisz się bawić możesz spróbować wyregulować. Zaznacz ostrym rysikiem fabryczne położenie kołnierza względem stojana. Poluzuj długie śruby w silniku. Dużą żabą delikatnie obróć kołnierz o 1 mm. Dokręć, poskładaj i zrób test.
Ja tak ustawiłem żonie, że teraz mi ucieka pod górę :lol:
tkoko
Forumowicz
Posty: 1595
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
06 wrz 2020, 20:17
Ja po ostatnim podejściu z grybowa
myślę o braniu manety na jakieś chore podejścia gdzie trzymanie wspomagania podejścia ssie ... a manete naciskasz i rower orze pod górę
Ja na takie podjazdy/podejścia, ustawiam "PAS 1", maksymalne górskie przełożenie, włączam ciągłe zasilanie silnika (wyłącznikiem w miejsce manetki) i jazda do góry, jak potrzebuję wyłączyć silnik naciskam hamulec z wyłącznikiem i stoję. :D

A co do podjazdu na górę Chełm.

https://en.mapy.cz/turisticka?planovani ... &xc=%5B%5D

Pierwsze 570 metrów nie powinno być większym problemem, bo z tego co widzę jest tam droga, a średnie przewyższenie to 17%, i to powinieneś pokonać bez większych problemów przy Twoich przełożeniach. Ten odcinek zapewne sam bym podjechał. Drugie 510 m podejścia to już 25% i tutaj na pewno bym podchodził, tym bardziej że zapewne byłby już bardzo kamienisty.
Jeżeli orientacyjnie chcesz sprawdzić przed wyjazdem dany szlak/trasę, tam gdzie na mapie.cz masz największe zagęszczenie linii, mierzysz odległość, mierzysz wysokość (z warstwic mapy) i podstawiasz do wzoru n = h/d * 100 , .... n = %, h = odległość, d = wysokość
i otrzymujesz procentowe przewyższenie. Osobiście na asfalcie, lub dobrej, gładkiej drodze gruntowej 15 - 20% przewyższenia jest do przejechania. Na wyboistej kamienistej drodze powyżej 15% to podchodzę, szkoda zdrowia i sprzętu. 500 metrów podejścia ze wspomaganiem roweru, to żaden problem. :D
tofik997
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tofik997 »

Witam. Mam pytanie do użytkowników Tsdz2. Znalazłem filmik na którym jest pokazany problem braku symetrii ramion korby do ramy. Z jednej strony bardziej odstawały i była to różnica 30mm. Niestety na filmie nie było mierzone czy mufa suportu jest symetrycznie do reszty ramy.
Czy moze ktoś to sprawdzić u siebie jak to wygląda ?
Z rysunku technicznego wynika że jest przesunięcie choć nie ma podanego wymiaru, przypadek hmmm

Ja mam mufe suportu symetrycznie do reszty ramy ale spotkałem się z ramami ktore mają przesunìęcie nawet 10mm.
Rozważam montować ten napęd do fatbike który ma mufę 120mm.

I jeszcze jedno pytanie o przelożenie.
Aktualnie mam z tyłu wolnobieg 14-34 i czy po założeniu blatu 32t jest szansa ogarniać dlugie strome podjazdy ?
Tak sie zastanawiam czy jest szansa wcisnąć tam mniejszą zębatke poprzez własny adapter.
Ktoś może zmierzyć średnice roztawu tych 5 śrub mocowania blatu ? Zrobiłbym symulacje 3d w cadzie czy wsadzi się tam co mniejszego.
Awatar użytkownika
luxx
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 20 maja 2020, 8:52
Lokalizacja: Żywiec

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: luxx »

tofik997 pisze:
23 wrz 2020, 11:34
Witam. Mam pytanie do użytkowników Tsdz2. Znalazłem filmik na którym jest pokazany problem braku symetrii ramion korby do ramy. Z jednej strony bardziej odstawały i była to różnica 30mm. Niestety na filmie nie było mierzone czy mufa suportu jest symetrycznie do reszty ramy.
Czy moze ktoś to sprawdzić u siebie jak to wygląda ?
Z rysunku technicznego wynika że jest przesunięcie choć nie ma podanego wymiaru, przypadek hmmm

Ja mam mufe suportu symetrycznie do reszty ramy ale spotkałem się z ramami ktore mają przesunìęcie nawet 10mm.
Rozważam montować ten napęd do fatbike który ma mufę 120mm.

I jeszcze jedno pytanie o przelożenie.
Aktualnie mam z tyłu wolnobieg 14-34 i czy po założeniu blatu 32t jest szansa ogarniać dlugie strome podjazdy ?
Tak sie zastanawiam czy jest szansa wcisnąć tam mniejszą zębatke poprzez własny adapter.
Ktoś może zmierzyć średnice roztawu tych 5 śrub mocowania blatu ? Zrobiłbym symulacje 3d w cadzie czy wsadzi się tam co mniejszego.
przesunięcie jest ale:
- nie czuje się tego jadąć,
- możesz zamówić jedno ramie od bafanga, które jest proste co w dużej mierze zniweluje tą różnicę.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 2487
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Kaseta 50t powinna być
Azmadan
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Azmadan »

tofik997 pisze:
23 wrz 2020, 11:34
...Ktoś może zmierzyć średnice roztawu tych 5 śrub mocowania blatu ? Zrobiłbym symulacje 3d w cadzie czy wsadzi się tam co mniejszego.
Kupujesz adapter
https://pl.aliexpress.com/item/4000370362307.html

i tarcze Narrow Wide - najmniejsza 32t
https://pl.aliexpress.com/item/1005001374992870.htmla
Właśnie do mnie jedzie 34t i 36t


Jak bardzo się chce mieć 30t albo 26t to można się szarpnąć ponad 300zł na takie cos:
https://ebikelettrica.com/en/categoria/ ... bi/corone/

Wygląda kozacko:
Obrazek
szalonyfacet
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 10 cze 2020, 14:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szalonyfacet »

Azmadan pisze:
23 wrz 2020, 16:18

i tarcze Narrow Wide - najmniejsza 32t
https://pl.aliexpress.com/item/1005001374992870.htmla

literowka.. usun a z konca linku bo nie dziala.

EDIT:

to tu poprawny link:
https://pl.aliexpress.com/item/1005001374992870.html
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2020, 18:48 przez szalonyfacet, łącznie zmieniany 1 raz.
Azmadan
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Azmadan »

nie zmienię - nie mogę edytować posta :-/
tofik997
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tofik997 »

Przesiadka na kasete 50T w moim przypadku zbyt duże koszta bo piaste mam na wolnobieg.
Ale za to ten blat 26T rozwiąże problem i przy zębatce z tyłu 34T będzie już fajne Ratio
Vukko
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 20 sie 2020, 19:15

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Vukko »

Witam wszystkich, montuję właśnie TSDZ2 do CUBE AMS 100 (rok 2010, foto załącznik, jest to moja pierwsza konstrukcja :D ). Będę również wgrywać OSF + KT LCD 3. Zastanawiam się nad oświetleniem (przód i tył). Naturalnie mając w ramie duża baterię chciałbym, żeby oświetlenie było z niej zasilane, uruchamiane jakimś przyciskiem na kierownicy, a już w ogóle byłoby cudownie, gdyby można było stopniować moc (na miasto np 50% i enduro w nocy 100%). Czy ktoś z szanownych forumowiczów ma takie doświadczenie? Dzięki serdeczne
Załączniki
WhatsApp Image 2020-09-20 at 16.53.11.jpeg
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 571
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Są takie lampki na ali itp, ale zawsze miałem problem znależć takie ze sterowaniem z kierownicy. Można podpiąc pod przełącznik jakiś 2 pozycyjny np tą z radiatorem na podróbce XHP50 czy XHP70.
tofik997
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 wrz 2020, 11:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tofik997 »

Czy ktoś miał możliwość porównania Tsdz2 z jakimś przekładniowym hub-em ? Np taki Bafang 750W ktory wg danych ma 80Nm, powinien bez problemu cisnąć pod góre tak samo jak TSDZ2
tkoko
Forumowicz
Posty: 1595
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

tofik997 pisze:
25 wrz 2020, 10:37
Czy ktoś miał możliwość porównania Tsdz2 z jakimś przekładniowym hub-em ? Np taki Bafang 750W ktory wg danych ma 80Nm, powinien bez problemu cisnąć pod góre tak samo jak TSDZ2
Przy tym samym przełożeniu silnik <> koło, nie będzie różnicy. Problem polega na tym że HUB ma "stałą" prędkość/przełożenie na kole, więc przy wzroście nachylenia terenu prędkość, a więc i realna moc na kole zacznie spadać. Przy MID'ie z przerzutkami, spadek prędkości przy odpowiednim przełożeniu, powoduje wzrost mocy/momentu na kole, wynikający z zastosowanego przełożenia korba <> koło.
Vukko
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 20 sie 2020, 19:15

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Vukko »

Cześć, czy korzystał ktoś może z forumowiczów z czujnika zmiany przełożeć (taki co odcina prąd kiedy zmieniamy przerzutkę, żeby uchronić napęd i łańcuch przed nadmiernym zużyciem). Wiem, że montuje się to w Bafangu BBS02, ale tu przy TSDZ2 ? Jeśli tak, podeślijcie proszę gdzie to kupić. Dzięki i pozdrawiam
ODPOWIEDZ