Silnik Sunstar s03+

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: pxl666 »

Może silnik doskonale oddaje ciepło i na 36v się dużo bardziej grzeje? Kiedy planujesz testy terenowe?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
20 kwie 2021, 8:58
Może silnik doskonale oddaje ciepło i na 36v się dużo bardziej grzeje? Kiedy planujesz testy terenowe?
Moc/prąd silnika decyduje o jego grzaniu, a nie napięcie. Dlatego prąd w sieciach przesyłany jest przy jak największym napięciu by zminimalizować straty na oporze/grzaniu przewodów.
Testy w rowerze będą jak będę miał pierścień zaciskowy supportu.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

Jestem już po testach na maksymalne RPM korby silnika przy napięciu 36V.
I tak:
PAS 2 = ~80 obr/min, co przy kole 20" i przełożeniu; korba wolnobieg 48/14T, da wspomaganie do 26 km/godz
PAS 3 = ~120 obr/min, co przy kole 20" i przełożeniu; korba wolnobieg 48/14T, da wspomaganie do 39 km/godz
PAS 4 = ~160 obr/min, co przy kole 20" i przełożeniu; korba wolnobieg 48/14T, da wspomaganie do 52 km/godz
PAS 5 = ~180 obr/min, co przy kole 20" i przełożeniu; korba wolnobieg 48/14T, da wspomaganie do 59 km/godz
No to szykuje się niezła jazda. Nawet jak przy 500 - 550 watach silnika i 100 własnych watach prędkość spadnie do ~50 km/godz, to i tak będzie zabawa :D
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: pxl666 »

Jest jakaś blokada poza nakrętką? Łapa czy coś? Czy będziesz dla pewności kontrował opaskami stalowymi
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
20 kwie 2021, 14:15
Jest jakaś blokada poza nakrętką? Łapa czy coś? Czy będziesz dla pewności kontrował opaskami stalowymi
Przecież pisałem że ten silnik jest "totalnie goły". Wszystkie zębatki, korby, nakrętki, śruby, zabezpieczenia, czy co tam chcesz musisz sam dobrać/zrobić żeby to działało.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: pxl666 »

Pytam czy łapa jakaś z obudowy wystaje
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
20 kwie 2021, 16:08
Pytam czy łapa jakaś z obudowy wystaje
Nic z obudowy nie wystaje. W oryginale, zależnie od ramy w którą jest montowany silnik, przykręcasz blokadę albo z tyłu między widelec a silnik, albo z przodu miedzy ramę a silnik
Załączniki
tył.JPG
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

Kolejne testy silnika Sunstar 03, tym razem dotyczące temperatury i wbudowanego termistora.
Termistor w temperaturze ~18*C ma opór ~13k. Więc jest to zapewne któryś z termistorów NC-10.
Na silniku uruchomionym na maksymalną prędkość na luzie, silnik po pięciu minutach osiągnął 28*C na obudowie silnika z przyklejonym termistorem z miernika, 32*C przy bezdotykowym pomiarze na podczerwień, 6.5k (35*C) na wbudowanym termistorze. Po 10 min pracy silnika jak wyżej, temperatura na mierniku to 37*C, na bezdotykowym 45*C, na termistorze 4.6k (43*C). Po 15 min, na mierniku 40*C, na bezdotykowym 48*C, na termiku 4.3k (45*C)
Tak więc bez żadnego obciążenia temperatura silnika po 15 minutach testu to ~45*C.
Najprostsze wykorzystanie termistora, to podpięcie termistora przez układ wyłączający do gniazda hamulca. Po przekroczeniu zadanej temperatury/oporu, silnik automatycznie powinien się rozłączyć, a na wyświetlaczu ikonka hamulca będzie informowała o zadziałaniu zabezpieczenia.
Załączniki
termistory1.JPG
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

Porównanie prądów bez obciążenia, 250 watowych silników przekładniowych TranzX (24V), DXF (36V / 35Nm) oraz MID'a (24V / 44Nm) przy napięciu 36V, i tych samych parametrach sterownika.

______TranzX (24V)___DXF (36V)___Sunstar_____PAS 1-5______PAS 1-3
PAS 3 = 0.21 A _____ = 0.24 A _____ = 0.52 A / ~80 RPM ---- 0.4A/~50 RPM
PAS 4 = 0.37 A _____ = 0.42 A _____ = 0.76 A
PAS 5 = 0.49 A _____ = 0.58 A _____ = 1.02 A / ~120 RPM
PAS 6 = 0.59 A _____ = 0.68 A _____ = 1.25 A --------------------- ~140 RPM
PAS 7 = 0.68 A _____ = 0.71 A _____ = ~1.5 A / ~160 RPM
PAS 8 = 0.81 A _____ = 0.75 A _____ = ~1.9 A
PAS 9 = 1.10 A _____ = 0.81 A _____ = ~2.2A / ~180 RPM ------- ~180 RPM

Jak widać z tabelki, Sunstar, w tych samych warunkach pomiaru pobiera średnio dwukrotnie większy prąd niż HUB'y przekładniowe, przy relatywnie mniejszym momencie obrotowym,przy tym samym RPM koła.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

Końcowe zestrojenie silnika Sunstar 03 i sterownika z wyświetlaczem GT-100.
Dla średnicy koła 5" (P6), mam "motor magnetic pole ratio" = 26 (P7). Obie te wartości (plus korekta 50-150%, "P18") wpływają na wskazania prędkościomierza/zasięgu, faktycznie na RPM korby. Wskazania wyświetlacza są praktycznie procentowym wskazaniem RPM korby. Tarcza PAS'a będzie mieć 4 do 6 magnesów (dobrane w praktyce).

Końcowe (być może) ustawienia sterownika GT-100
P1 = 3 (jasność wyświetlacza)
P2 = 0 (jednostka pomiaru; km)
P3 = 36 (napięcie zasilania)
P4 = 5 (czas wył. wyświetlacza)
P5 = 0 (ilość poziomów; trzy tryby "PAS")
P6 = 5" (rozmiar koła w calach)
P7 = 26 (motor magnetic poles ratio)
P8 = 100 (maksymalna prędkość)
P9 = 0 (szybki start lub Hon ?)
P10 = 2 (wybór wspomagania; PAS z manetką)
P11 = 1 (czułość obrotu; 1=min, 24=max )
P12 = 1 (moc PAS; 1=min, 5=max moment rozruchu)
P13 = 12 (magnesy PAS; tarcza 4 - 6 magnesów)
P14? = 12 (prąd sterownika 10-20, nominalnie 12, bez potrzeby nie zmieniać)
P15 = 29 (min napięcie wyłączania sterownika)
P16 = kasowanie ODO (brak reakcji)
P17 = 1 (wył / wł tempomatu)
P18 = 100 (korekcja wskazań wyświetlacza 50 - 150%)
P19 = 1 (wł / wył "PAS 0")
P20 = 0 (brak możliwości zmian)
EA = 0/1 ?

Tak zestrojony silnik, na luzie wspomaga od 10 do 50 km/godz (30 - 160 RPM korby), czyli realnie do 45 km/godz na pełnej mocy.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

I za mną pierwsze jazdy na silniku :D
Na pewno plus w stosunku do "budżetowego MID'a", to wolnobieg i jednak zdecydowanie cichsza jazda. Nie jest to co prawda Bafang, ale juz tak nie słychać "piły" jak w szczotkowcu.
na PAS-1, poziom wspomagania jest do 20 km/godz na przełożeniu 48/14T i kole 20".
na PAS-2. poziom wspomagania jest do 30 km/godz na przełożeniu jak wyżej.
na PAS-3. poziom wspomagania jest jest jak na razie niewiele wyższy niż na PAS-2
A tak ogólnie to zaczęło się od "szoku" bo myślałem że silnik/wolnobieg jest uszkodzony bo silnik "kręcił" a rower nie chciał jechać. Dopiero ponowna samonauka silnika rozwiązała problem.
Wstępne ustawienia sterownika, i działanie czujnika PAS, są w miarę OK.
Załączniki
20210428_123020.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

Na początek sterownik GT-100. Jest to jeden z niewielu sterowników które znam, którego zabezpieczenie po ustawieniu w P15 minimalnego napięcia, nie wyłącza sterownika/zestawu a tylko zmniejsza moc zestawu w zakresie minimalnego napięcia. Tak więc bateria zostanie wyłączona dopiero wtedy gdy jej napięcie to faktyczne np. 29V, i dalsze obciążenie baterii nawet minimalnym prądem powoduje spadek napięcia poniżej 29V. Jest to duża zaleta bo praktycznie nie da się zostać bez wspomagania, minimalnego ale jednak. Kultura wspomagania silnika Sunstar 03 przez sterownik GT-100 to 4+ w pięciostopniowej skali.
Realne możliwości silnika z dzisiejszych testów prędkości i górskich podjazdów są zaburzone przez automatyczne sterowanie mocą przez sterownik przy niskim napięciu.

I tak;
silnik na luzie z kołem 20", przełożeniem 48/14T, sterowany manetką osiąga;
PAS 1 = 9 km/godz
PAS 2 = 22 km/godz
PAS 3 = 37 km/godz
PAS 4 = 53 km/godz
PAS 5 = 62 km/godz
czyli mniej więcej podobne prędkości jak podczas wcześniejszych pomiarów RPM

obciążony, sterowany manetką, przy tych samych parametrach co wyżej osiąga;
PAS 1 = 8 km/godz
PAS 2 = 15 km/godz
PAS 3 = 23 km/godz
PAS 4 = 25 km/godz ____ napięcie 29.3V
PAS 5 = 27 km/godz ____ napięcie 29.3V
Dwa ostatnie pomiary prędkości są już obarczone automatycznym ograniczeniem mocy przez sterownik.

Ze wspomaganiem korbą realna prędkość na PAS 5 i niskim poziomie baterii wzrosła do 35 km/godz

Co do podjazdów pod górki 5%, 9%, 18%.
Górka 5 - 9% Przełożenie 48/20T, prędkość 10 - 6 km/godz, silnik podjechał bez wspomagania, ale przy ograniczonej automatycznie mocy (przy 29.4V)
Górka 5 - 9% Przełożenie 48/28T, prędkość 4 - 3 km/godz, silnik również podjechał bez wspomagania przy ograniczonej automatycznie mocy (przy 29.4V)
18% górkę, rower pokonał z prędkością 10 - 15 km/godz przy przełożeniu 48/14T.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: pxl666 »

A wrażenia z jazdy ? Jak reaguje? Dobrze się jedzie ?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
29 kwie 2021, 13:19
A wrażenia z jazdy ? Jak reaguje? Dobrze się jedzie ?
Pisałem wyżej że wrażenia z jazdy/wspomagania to 4+ w pięciostopniowej skali. PAS łapie dosyć szybko, 1/4 obrotu można regulować dalsze opóźnienie, można regulować moc wspomagania. Dodatkowo można "manipulować" ustawieniami tarczy magnetycznej jak i samą tarczą by uzyskać optymalne wspomaganie. Na razie mam 6 magnesów, a do przetestowania jeszcze 4 i12. Na teraz muszę sprawdzić osiągi na w pełni naładowanej baterii.
Jak pogoda się nie spieprzy to mogę podskoczyć wieczorem do Ciebie jak ty to oceniasz. :D
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2021, 13:29 przez tkoko, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: pxl666 »

Raczej siedzę na miejscu
zielony71
Forumowicz
Posty: 1298
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: zielony71 »

Przepraszam za lamerskie pytanie, ale nie rozumiem o co chodzi z tymi podjazdami pod górkę. Najbardziej stromą pokonał z najwyższą prędkością?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

zielony71 pisze:
29 kwie 2021, 18:05
Przepraszam za lamerskie pytanie, ale nie rozumiem o co chodzi z tymi podjazdami pod górkę. Najbardziej stromą pokonał z najwyższą prędkością?
Nie napisałem że to na bardziej naładowanej baterii, oraz ze wspomaganiem. Bez wspomagania i na największym przełożeniu, dodatkowo przy rozładowanej baterii taki podjazd byłby niemożliwy. te 5 i 9% silnik wyjechał na manetce.
Tomek, gdzie opinia z jazdy i porównanie do TSDZ. :D
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2021, 21:54 przez tkoko, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: pxl666 »

Do tszd2 żaden pas nie ma startu. Ale potwierdzam że działa to i w tych pieniądzach to dobry szpas szkoda tylko że nie udało się uruchomić fabrycznego kontrolera i czujnika jeśli jest wbudowany
Awatar użytkownika
FreeriderMSI
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 30 cze 2019, 13:19
Lokalizacja: Konin/Kalisz

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: FreeriderMSI »

Witam serdecznie, jak sprawują się silniki? Właśnie zamarzył mi się lekki mid do trialu i zamówiłem Sunstara za całe 250zł... Sterownik Gt-100 i mały aku... Jakie moce wytrzymują te silniczki? ;)
Rockrider 540s 13s7p Sony US1V3 Kt36/48 45A Hub przekładniowy 500W chłodzony olejem. V-max 35km/h. Sprzedany idzie nowe.
Rockrider ST 530 16s8p LG m26 Sabvoton ML-45 Mxus 3k Turbo 5T. V-max 55km/h.
Awatar użytkownika
Rysiekkk
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
Lokalizacja: Krk

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Rysiekkk »

jariko pisze:
16 kwie 2021, 8:46
...dałem silnik tokarzowi by dorobił mi nakrętkę suportu. M32,5 x 1,5 No chyba ze M33 z luzem...
Panowie to jaka ma być ta nakrętka ?
Awatar użytkownika
FreeriderMSI
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 30 cze 2019, 13:19
Lokalizacja: Konin/Kalisz

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: FreeriderMSI »

Pasuje nakrętka M33 od ursusa, koszt 5zł. Sam taką założyłem i trzyma super. ;)
Rockrider 540s 13s7p Sony US1V3 Kt36/48 45A Hub przekładniowy 500W chłodzony olejem. V-max 35km/h. Sprzedany idzie nowe.
Rockrider ST 530 16s8p LG m26 Sabvoton ML-45 Mxus 3k Turbo 5T. V-max 55km/h.
Awatar użytkownika
Rysiekkk
Forumowicz
Posty: 172
Rejestracja: 19 lut 2018, 13:55
Lokalizacja: Krk

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: Rysiekkk »

Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: pxl666 »

A nie zasteruje go sterownik z bafanga ? Tkoko chyba mówił że ten silnik słaby jest?
Awatar użytkownika
FreeriderMSI
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 30 cze 2019, 13:19
Lokalizacja: Konin/Kalisz

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: FreeriderMSI »

U mnie będzie chodził z gt-100. Przeraża trochę że nie ma tam nawet magnesów neodymowych tylko zwykłe ferytowe... No i brak dostępności zębatek także z prądem nie ma co szaleć. ;)
Rockrider 540s 13s7p Sony US1V3 Kt36/48 45A Hub przekładniowy 500W chłodzony olejem. V-max 35km/h. Sprzedany idzie nowe.
Rockrider ST 530 16s8p LG m26 Sabvoton ML-45 Mxus 3k Turbo 5T. V-max 55km/h.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: pxl666 »

Hindus by pewnie wymienił magnesy...
Awatar użytkownika
FreeriderMSI
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 30 cze 2019, 13:19
Lokalizacja: Konin/Kalisz

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: FreeriderMSI »

tkoko twój silnik też tak wyje? Jest pieruńsko głośny, aż się odechciewa na tym jeździć...
Rockrider 540s 13s7p Sony US1V3 Kt36/48 45A Hub przekładniowy 500W chłodzony olejem. V-max 35km/h. Sprzedany idzie nowe.
Rockrider ST 530 16s8p LG m26 Sabvoton ML-45 Mxus 3k Turbo 5T. V-max 55km/h.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

FreeriderMSI pisze:
30 paź 2021, 16:52
tkoko twój silnik też tak wyje? Jest pieruńsko głośny, aż się odechciewa na tym jeździć...
No niestety nie jest tak cichy jak HUB bezprzekładniowy więc trochę "wyje". :D
Wystarczyło obejrzeć dostępne w tym temacie filmy, by ocenić głośność tego silnika;
viewtopic.php?p=85887#p85887
viewtopic.php?p=90921#p90921
http://chomikuj.pl/tkoko
Jest znacznie głośniejszy od HUB'ów przekładniowych czy MID"ów (Bafand, TSDZ), lecz zdecydowanie cichszy od silników DC w starszych rowerach czy hulajnogach.
Awatar użytkownika
FreeriderMSI
Forumowicz
Posty: 42
Rejestracja: 30 cze 2019, 13:19
Lokalizacja: Konin/Kalisz

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: FreeriderMSI »

Cóż czyli mój egzemplarz nie jest uszkodzony a jedynie tak samo głośny jak wszystkie. 🤣 Na luzie czy pod małym obciążeniem nie jest jeszcze tak źle ale przy nawet małej górce robi się mega głośno. Gdy robiłeś samo-naukę sterownika to czekałeś aż koło samo się zatrzyma czy po prostu rozłączyłeś i tyle?
Rockrider 540s 13s7p Sony US1V3 Kt36/48 45A Hub przekładniowy 500W chłodzony olejem. V-max 35km/h. Sprzedany idzie nowe.
Rockrider ST 530 16s8p LG m26 Sabvoton ML-45 Mxus 3k Turbo 5T. V-max 55km/h.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

FreeriderMSI pisze:
30 paź 2021, 20:53
..... Gdy robiłeś samo-naukę sterownika to czekałeś aż koło samo się zatrzyma czy po prostu rozłączyłeś i tyle?
Jeżeli silnik kręci się prawidłowo, rozłączam białe kable, wyłączam zasilanie. Po ponownym włączeniu zasilania (białe przewody rozłączone) koło/silnik powinien kręcić się prawidłowo.
wolfwilk
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:26
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: wolfwilk »

Kupiłem ten silnik aby było zajęcie w zimie. Niestety, pomimo, że zrobił kołami do góry ponad 500 km i myślałem, że niedługo wyjadę w pierwszą trasę, zaczynam myśleć o reklamacji sterownika GT100 z wyświetlaczem.
Przed korespondencją z sklepem firmy GrenTime chciałem się poradzić Kolegów z Forum:
1. Zastosowałem akumulator 7s 24V, silnik prawie się nie grzeje na biegu luzem. Ale aktualnie napięcie spadło już do 25,5V, a wskaźnik naładowania aku pokazuje pełny akumulator.
2. Zdarza się, że po uaktywnieniu tempomatu szybkość gwałtownie skacze o 30%
3. Tempomat wyłącza się po naciśnięciu manetki wyświetlacza, ale nie wyłącza się jeśli przełączę z poziomu 5 na poziom 0, 1, lub 2. Dopiero po powrocie na poziomy 3, 4, 5, ruch manetki powoduje wyłączenie tempomatu.
4. Z powodu pkt 2 i 3 postanowiłem uaktywnić/zastosować "Low brake". Niestety, w przypadku mojego GT100 są spięte (białe przewody) dwie wtyczki, jedna przewód biały i czarny, a druga biały, czarny i czerwony. Zwieranie tych przewodów nie powoduje wyłączenia silnika.
W trakcie pisania tego elaboratu przyszło mi do głowy, że może powyższe spowodowane jest tym, że w ustawieniach wyświetlacza mam uaktywnione opcje PASa a fizycznie go na razie nie mam. Sprawdzę.
Co o tym sądzicie, reklamować?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

1. po pierwsze "paskowy" wskaźnik napięcia ma zwłokę i pokazuje poziom z dłuższego pomiaru, ponadto jest to pomiar orientacyjny. Jeżeli chcesz dokładniejszy pomiar wystarczy przełączyć wskazania na "cyfrowy" pomiar napięcia.
2. jeżeli to prawda to coś jest nie w porządku.
3. włącz tempomat na "poziomie 1" i sprawdź czy wyłączy przy innych poziomach w górę. Przy "poziomie 1, 2" zapewne napięcie manetki jest zbyt niskie by wyłączyć tempomat uruchomiony na wyższym poziomie "4, 5".
4. zwarcie czarnego i białego przewodu we wtyczce "low brake" MUSI wyłączyć silnik, brak PAS'a nie ma wpływu na działanie hamulca.
Spróbuj jeszcze raz przeprowadzić samonaukę sterownika. Myślę że gdzieś popełniłeś błąd a sam sterownik jest OK.. Sprawdź również parametr "P15" i ustaw go na 21.5 - 22V na początek.
wolfwilk
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:26
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: wolfwilk »

Wielkie Podziękowanie i Przepraszam.
Narobiłem alarmu niepotrzebnie w zasadzie. Low brake działa! Zamieniłem przewód którym zwierałem styki w wtyczce spinaczem. Przez głowę mi nie przyszło że ten przewód może mieć przerwę.
Ale u mnie tempomat włącza się dopiero na 3. 4. i 5 stopniu wspomagania, od początku. Po zmianie P15 z 21V na 21,5V a następnie na 22V, tempomat WYŁĄCZA się przy ruchu manetki na wszystkich stopniach oprócz 0.
Nie przeprowadzę samonauki, bo z doświadczenia wiem, że zepsuje ustawienia faz i halli, a już polutowane. Nie wiem czy to sprawa silnika czy sterownika. Mam niejasne wrażenie, że to sprawa silnika. Nie wiem czy pewne dźwięki są pochodzenia mechanicznego, czy silnik traci synchronizację. Pomogło częściowo przyklejenie pasty głuszącej na zewnątrz dekla silnika. Na zewnątrz bo dekiel się przykleił i nie odszedł pomimo odkręcenia wkrętów.
Dziękuję i pozdrawiam serdecznie.
wolfwilk
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:26
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: wolfwilk »

Zapomniałem dodać, że przy poprzednim sterowniku GT100 bez wyświetlacza, samonauka też nie ustawiała prawidłowo faz i halli.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

Po to masz "samonaukę" by nie grzebać w kablach silnika. Włączasz wyświetlacz, ustawiasz "poziom 2" lub wyższy (na "poziom 1" może nie wystartować), łączysz białe kable samonauki. Jeżeli silnik działa prawidłowo rozłączasz białe kable, wyłączasz sterownik i po ponownym załączeniu sprawdzasz czy wszystko jest OK. Jeżeli nie jest OK ponawiasz próby aż będzie OK.
wolfwilk
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:26
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: wolfwilk »

Już chyba wiem co jest przyczyną takiego zachowania mojego sterownika. Po wyłączeniu silnika szybko spada napięcie na kondensatorach. Prawdopodobnie sam się trochę do tego przyczyniłem nie stosując opornika przy podłączeniu sterownika.
Zamawiam nowy. Wymiana kondensatora przy moich możliwościach odpada. Dobrze że mam na chodzie drugi sprawny rower z TSDZ2.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

wolfwilk pisze:
13 lut 2022, 18:16
Już chyba wiem co jest przyczyną takiego zachowania mojego sterownika. Po wyłączeniu silnika szybko spada napięcie na kondensatorach. Prawdopodobnie sam się trochę do tego przyczyniłem nie stosując opornika przy podłączeniu sterownika.
.....
Nie za bardzo kumam jak spada napięcie na kondensatorach?
- mimo podłączonej baterii spada napięcie na kondensatorach?
- przy podłączonej baterii i włączonym/wyłączonym wyświetlaczu spada napięcie na kondensatorach?
Co do spadku napięcia na kondensatorach ma stosowanie czy nie opornika, to jest tylko zabezpieczenie styków/złączek przed wypalaniem.
wolfwilk
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:26
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: wolfwilk »

Pomierzyłem napięcie na zasilaniu sterownika kilka minut po odłączeniu aku. Sterownik nie włączony. Na sterowniku z wyświetlaczem było ono bliskie 0V, natomiast inny GT100 po tych kilku minutach miał napięcie ok. 26V i bardzo wolno spadało. Z tego wnioskuję że kondensatory w sterowniku z wyświetlaczem mają znaczną upływność i wg mojej niewiedzy mogą wpływać na obniżone napięcie elektroniki sterownika i jego zachowanie.
Prawdopodobnie jestem w błędzie. Dalej uruchamiając tempomat co jakiś czas następuje gwałtowne zwiększenie obrotów.
Zamówiłem nowy sterownik, na razie żona jeszcze nie wie. Bo to już czwarty sterownik do tego roweru.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

Odłącz wyświetlacz i sprawdź jak szybko rozładowuje się kondensator po odłączeniu baterii?
wolfwilk
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:26
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: wolfwilk »

Dopiero pojutrze (wtorek) będę mógł zmierzyć spadek napięcia przy odłączonym wyświetlaczu. Dobrze, że nie odciąłem wtyczki i nie polutowałem.
wolfwilk
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:26
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: wolfwilk »

tkoko pisze:
13 lut 2022, 20:50
Odłącz wyświetlacz i sprawdź jak szybko rozładowuje się kondensator po odłączeniu baterii?
Przy odłączonym wyświetlaczu, po ok. 30sek. od rozłączenia aku i sterownika pełne napięcie baterii (29,3V), po 5 min. spadek do 29,1V.
No więc wyświetlacz prądożerca a nie brałem go pod uwagę.

EVFITTING Official Store na informację o gwałtownym przyspieszaniu po włączaniu tempomatu, odpisał;

"You turn on the built-in cruise, you click the brake and it will stop
Turn off yes, set P07 to 0"

W moim wyświetlaczu nie ma ustawienia P07 =0, na 100, jak na razie (5 włączeń) nie przyspiesza. Testuję.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4925
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Silnik Sunstar s03+

Post autor: tkoko »

wolfwilk pisze:
15 lut 2022, 8:11
.........
No więc wyświetlacz prądożerca a nie brałem go pod uwagę.

EVFITTING Official Store na informację o gwałtownym przyspieszaniu po włączaniu tempomatu, odpisał;

"You turn on the built-in cruise, you click the brake and it will stop
Turn off yes, set P07 to 0"

W moim wyświetlaczu nie ma ustawienia P07 =0, na 100, jak na razie (5 włączeń) nie przyspiesza. Testuję.
1. To nie wyświetlacz jest "prądożercą" tylko sposób testowania. Jeżeli odłączysz baterię i włączysz wyświetlacz/sterownik to naturalnym jest że napięcie na kondensatorach spadnie błyskawicznie bo układ testuje instalacje roweru na błędy.
2. wartość P07 (motor magnetic pole ratio) ustawiasz tak by mieć możliwie dokładne wskazania prędkości/zasięgu na wyświetlaczu. Jeżeli rower ma zmienne przełożenie (przerzutki) jest to niemożliwe do osiągnięcia bo w zależności od przełożenia te dane będą różne. Przy kole 20" i przełożeniu 48/14T mam ustawione "P07 36"dla uzyskania w miarę poprawnych wyników.
ODPOWIEDZ