Cyc Stealth Gen 1 vs Gen 3

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
jaxkubqq
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 22 maja 2023, 12:37

Cyc Stealth Gen 1 vs Gen 3

Post autor: jaxkubqq »

Aktualnie gen 1 jest prawie 300dolarow tańszy od gen 3. Jakie są różnice między tymi silnikami, jakie wady ma starsza generacja?
Z tego co widzę mało jest tematów o silnikach cyc, jak z awaryjnościa i dostępnością części zamiennych?

Tongshengi TSDZ2 są dość delikatne, ale za to nie ma problemu z samodzielnym serwisem i dostępnością tanich części zamiennych, jak wypada w porównaniu do niego ten cyc?
Szukam silnika pancernego, najlepiej z możliwością samodzielnego serwisu, z dużym prześwitem.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Cyc Stealth Gen 1 vs Gen 3

Post autor: Atak_Snajpera »

Mam CYC STEALTH gen1. od roku.

1) Sterownik ASI BAC855 mi padł po 6 miesiącach bo chińczyk w fabryce nie załorzył koszulki termokurczliwej przy wtyczce XT90. Doszło zimą poprostu do zwarcia i sterownik kaput.

viewtopic.php?f=25&t=8302&start=150

2) Zamówiłem ten ich nowy X6 za 1200+ zł (ze strony cyca), który jest montowany w gen3 i narazie jest ok. Kontroler jak i wtyczki są doskonale zabezpieczone silikonem przed wilgocią. Dodatkowo kable są zamaskowane metalową przykrywką

3) Czujnik nacisku padł mi po 13 miesiącach , a gwara była na rok więc znowu wydatek 800zł. Kupiłem z fasterbikes.eu

https://fasterbikes.eu/en/parts/cyc-x1- ... tors?c=138

Co do prześwitu to sam oceń. Śmiem twierdzić że CYC PHOTON lepiej tu wypada.

Obrazek

Generalnie z częsciami nie ma problemu ale ceny potrafią wywalić z butów.

np. taki czujnik nacisku dla gen3 to już 1500zł!!! 2x tyle co do gen1!
https://powerower.pl/shop/cyc-motor/cyc ... sku-gen-3/

Osobiście nie brałbym stealtha. Nawet dzisiaj tego gen3. Wolałbym coś mniejszego np. CYC PHOTON. Ktoś tam na innym forum napisał że zrobił już 3500km i zero problemów.

https://endless-sphere.com/sphere/threa ... st-1773162
jaxkubqq
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 22 maja 2023, 12:37

Re: Cyc Stealth Gen 1 vs Gen 3

Post autor: jaxkubqq »

Cyc photon zdaje się jest bardzo zbliżony z wyglądu do TSDZ2 więc prześwit raczej nie najlepszy chyba że ułożenie dolnej rury w ramie pozwala bardziej go przekręcić żeby nie wystawał ku dołowi.
No czyli też ten sam problem że części które potrafią się zepsuć w przypadku cyca potrafią kosztować tyle co cały silnik TSDZ2..
Polecasz jeszcze jakieś najpopularniejsze fora angielskie gdzie można więcej poczytać o awaryjności różnych silników?
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Cyc Stealth Gen 1 vs Gen 3

Post autor: Atak_Snajpera »

Z tym prześwitem w photon to jest drama o nic bo prędzej przydzwonisz zębaką niż obudową silnika
Obrazek
maglo18
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: Cyc Stealth Gen 1 vs Gen 3

Post autor: maglo18 »

Chyba największa różnica to sterownik silnika bo jest na VESC oraz nowy czujnik nacisku. Silnik moim zdaniem jest ten sam.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Cyc Stealth Gen 1 vs Gen 3

Post autor: Atak_Snajpera »

Zgadza się. Mechanicznie to jest to samo. Generalnie szkoda kasy na te 1500W ,których i tak w praktyce się nie wykorzystuje.
No chyba że ktoś lubi efekt tzw. pedałowania w powietrzu
maglo18
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: Cyc Stealth Gen 1 vs Gen 3

Post autor: maglo18 »

Nie wiem co masz na myśli ale moim zdaniem między wyborem foton a stealth determinuje montaż w ramie. Nie w każdej ramie foton ładnie się ułoży aby nie obniżać prześwitu. Mój znajomy specjalnie kupił ramę pod foton-a.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Cyc Stealth Gen 1 vs Gen 3

Post autor: Atak_Snajpera »

Nawet tutaj tragedii nie ma. Trochę jajko wisi ale podobnie byłoby z stealth. Tu na zdjęciu jest zebatka 34T więc z 42T byłby jeden pies.
Obrazek
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 249
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Cyc Stealth Gen 1 vs Gen 3

Post autor: mitusm »

Można wyciągnąć te 3Kw w 1 generacji na baterii 48V ? Mam do kupienia używany motor i się waham.
Ostatnio zmieniony 02 lis 2023, 17:56 przez mitusm, łącznie zmieniany 1 raz.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Cyc Stealth Gen 1 vs Gen 3

Post autor: Atak_Snajpera »

Zapomnij. Ten silnik nie został zaprojektowany do takich obciążeń! Kolega maglo18 jeździł dosyć agresywnie na swoim stealth gen1 i coś mu się zepsuło mechanicznie po 1500km. Przekładnia planetarna lub coś w ten deseń. Ja jeżdzę łagodniej do max 500W i wszystko u mnie działa po przejechaniu 4000km.

Odradzam zakupu gen1 bo to generalnie awaryjna konstrukcja jest. Kontroler ASI lubi sobie umrzeć (-1200zł). Czujnik nacisku mi po roku padł (-800zł).
W przyszłym roku przesiadam się na CYC PHOTON , a STEALTH zostawiam sobie jako zapas.

Kolejna sprawa to zużycie napędu. Łańcuch przy takim obciążeniu będziesz wymieniał co kwartał lub częściej. Kaseta również zostanie szybko zaorana. Nie warto robić z roweru motorynki.
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 249
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: Cyc Stealth Gen 1 vs Gen 3

Post autor: mitusm »

Atak_Snajpera pisze:
02 lis 2023, 14:14
Zapomnij. Ten silnik nie został zaprojektowany do takich obciążeń! Kolega maglo18 jeździł dosyć agresywnie na swoim stealth gen1 i coś mu się zepsuło mechanicznie po 1500km. Przekładnia planetarna lub coś w ten deseń. Ja jeżdzę łagodniej do max 500W i wszystko u mnie działa po przejechaniu 4000km.

Odradzam zakupu gen1 bo to generalnie awaryjna konstrukcja jest. Kontroler ASI lubi sobie umrzeć (-1200zł). Czujnik nacisku mi po roku padł (-800zł).
W przyszłym roku przesiadam się na CYC PHOTON , a STEALTH zostawiam sobie jako zapas.

Kolejna sprawa to zużycie napędu. Łańcuch przy takim obciążeniu będziesz wymieniał co kwartał lub częściej. Kaseta również zostanie szybko zaorana. Nie warto robić z roweru motorynki.
Dzięki za informację, puki co zostaje mi dalej katować w lesie przekładniowego XF19R :), a taką miałem nadzieję na 3kW z lekkim kołem z tyłu...
ODPOWIEDZ