Nowy projekt MID- KONA COILER

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
Bobslej45
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2023, 17:55
Lokalizacja: Kraków

Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Bobslej45 »

Witam
Jestem początkujący w temacie, więc proszę bardziej doświadczonych kolegów o opinie i podpowiedzi.
Mam takie coś jak KONA COILER PRIMO i chce to sobie zelektryfikować. Po kilkudniowym studiowaniu tematu zdecydowałem na rozwiązania z MID a po kolejnych chciałbym wsadzić tam BBSHD. Problem pierwszy jest taki, że nie wiem jak w tym silniku wygląda blokowanie osi obrotu w stosunku do specyficznej konstrukcji tylnego wahacza w tym rowerze. Od tego trzeba zacząć .... i potem od ogółu do szczegółu .... co i będzie potrzebne ... konfiguracja zestawu, sprawdzone źródła dostaw... i być może koś z Was ma zaufanych i sprawdzonych składaczy w Krakowie lu okolicach. Być może lepszym rozwiązaniem będzie, za odpowiednim honorarium zlecić to komuś kto się zna ... jednak wolałbym dokonać zakupów we własnym zakresie.
Oczywiście jak chcecie mnie przekonywać co o podjętej błędnej decyzji i n namówić mnie na HUB to jestem otwarty na argumenty.
Załączniki
20230912_170807 (Średni).jpg
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Atak_Snajpera »

Lepiej skup się na ramie gdzie spokojnie wsadzisz jakiś akumulator bidonowy. Najlepiej pod tym względem wypadają rowery typu hardtail.
Bobslej45
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2023, 17:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Bobslej45 »

No ale akurat mam taki rower, więc to jest pacjent do operacji
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Atak_Snajpera »

Jesteś w 100% pewny że w 2023 roku chcesz zainstalować prymitywny silnik centralny bez czujnika nacisku?
Teraz masz już trochę alternatyw dla bbshd. np. Toseven DM01 , Toseven DM02 , TSDZ2 TURBO , CYC PHOTON
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1327
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Yasiu77 »

Hmm...skądś kojarzę ten rower.. ;) Tutaj dwurzędowy aku 16s13s więc no szeroka skrzynka z biedodruku 3d na 15cm, 3k turbo w 24" i sterownik ml60 programowalny.
Załączniki
IMG-20220903-WA0001111.jpg
Bobslej45
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2023, 17:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Bobslej45 »

O już jesteśmy bliżej brzegu ...to właśnie ta rama. Jeśli zdecyduje się na HUB to raczej przekładniowy MXUS XF19C 48V 500W ... i wtedy idąc za ciosem. Czy znasz autora projektu ? ... odwrócony amor z tyłu i widzę, że e skrzynka pasuje .... rozważałem montaż baterii bidon pod ramą a sterownika w miejsce bidonu, ale opcje są otwarte. I nadal pozostaje kwestia kto mi w tym pomoże ??? Sam napewno nie ogarnę wszystkiego, przynjmniej na początku
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

ja w konie stinky mialem bidon pod ramą i z tsdz2 goniło toto wspaniale
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

Bobslej45
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2023, 17:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Bobslej45 »

Gdzieś już trafiłem na to zdjęcie. Rozumiem że to Twoje dziecko .... możesz mi sprzedać swoje doświadczenia w temacie montażu tsdz2 ? Trochę mnie odpycha ta wizja mocowania silnika na poxilinie , są na to jakieś inne sposoby ? Sprzedaj mi też szczegóły doboru baterii jaką miałeś i jakie to dawało wydajności/zasięgi? Bateria bidon wyaje sie o tyle optymalna że można mieć dwie. W każdym razie jeśli masz jakieś szcegóły konstrukcji, którymi mógłbyś sie podzielić to będę wdzięczny. W mojej konie układ jest bardzo podobny z tym, że wahacz u Ciebie od gółwnego zawiasu idzie jakby w góre a u mnie jest jakby dokładnie odwrotnie i wahacz od zawiasu idzie w dół.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

na twoim miejscu kupiłbym tsdz8 bo jest mocniejszy i wygląda że lepiej wejdzie . akumulator kleiłem na poxy bo nie miałem gumek pod szynę ale i tak nie jest źle ją dać bo usztywnia połączenie. od spodu warto dać 4 albo i 6 nitonakretek i trzyma jak gluchy drzwi . żadnej większej filozofii . jak coś to szlifierka i jedziesz. z Krakowa masz niedaleko jak byś chciał coś pogrzebać umnie ale musilibysmy się wcześniej umówić. na tsdz2 z 17ah baterią możliwe jest 70km w terenie jak się dobrze daje od siebie
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

Bobslej45
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2023, 17:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Bobslej45 »

Super, że podrzuciłeś mi ten wątek zabieram się za studiwanie. A jako bardziej doświadczony kolega możesz mi dać namiar na sprawdzone źródła sprzętu ?
Bobslej45
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2023, 17:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Bobslej45 »

Ten silnik o którym napisałeś tsdz8 to jest to : tsdz2b Turbo ?
Załączniki
Przechwytywanie.PNG
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Atak_Snajpera »

Nawiet chińczyki nie potrafią dojść do porozumienia w tej kwestii. Chińczyk poprostu nie potrafi w marketing...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

Atak_Snajpera pisze:
14 wrz 2023, 15:16
Nawiet chińczyki nie potrafią dojść do porozumienia w tej kwestii. Chińczyk poprostu nie potrafi w marketing...
dji i cyc to chińskie marki
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

Bobslej45 pisze:
14 wrz 2023, 14:40
Ten silnik o którym napisałeś tsdz8 to jest to : tsdz2b Turbo ?
tak
Bobslej45
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2023, 17:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Bobslej45 »

Niestety ale ten model to takie silnikowe Yeti .... wszyscy słyszeli, nikt nie widział :-)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

na szczęście nie , gostek chwali fabryczną pracę silnika . ja zreszta tez na fabryce przejechalem sezon z uśmiechem

http://www.jobike.it/forum/topic.asp?TOPIC_ID=82164

Obrazek

Obrazek

Obrazek

http://www.jobike.it/Public/data/muinos ... _1996.jpeg
Bobslej45
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2023, 17:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Bobslej45 »

No tak... ale dogrzebałeś się do jakiegoś włoskiego forum .... niby coś jest, ale próbowałem szukać na jakiś skośnych stronach i ni ujjja nigdzie tego nie ma do kupienia .... jednak Yeti :)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

na pswpower jest. wysyłka z chin niestety ale jest
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: tkoko »

Bobslej45 pisze:
14 wrz 2023, 22:29
No tak... ale dogrzebałeś się do jakiegoś włoskiego forum .... niby coś jest, ale próbowałem szukać na jakiś skośnych stronach i ni ujjja nigdzie tego nie ma do kupienia .... jednak Yeti :)
Ktoś musi być tym pierwszym co spróbuje tą nowość złowić. :D
A tak na poważnie.
Z dostępnych danych mamy;
TSDZ8 - 48 V / 20 A - 4.8 kg - max 100 Nm - max RPM zapewne 90 bez przeprogramowania - przełożenie 35
odpowiednik BBS02 500 wat.
Bafang - 48/52 V / 18 A - 4.3 kg - max 100/110 Nm - max RPM do 130 - przełożenie 22
tak wygląda porównanie TSDZ8 mechanicznie/elektrycznie do BBS02 500 wat.
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: SzczepanW2 »

Na Twoim miejscu zanim weźmiesz się za budowę to poszukałbym kogoś w okolicy kto ma konwersję i przejechał się. Błądzisz strasznie pomiędzy tym Midem, a przekładniówką. Musisz spróbować :D Ten super wzmocniony TSZD2 Turbo w naturze jak na razie nie występuje. Jak już na siłę wkładać mida do tej Kony to sprawdzone BBSHD, ale niestety zakup silnika to dopiero początek wydatków z Midem. Trzeba jeszcze dołożyć +/- 1000zł na solidny napęd i zębatkę z offsetem. Stalowa kaseta np. Sunrace co najmniej 11-42, porządna przerzutka ze sprzęgłem(chociaż te Deore), łańcuch pod elektryka, czujnik zmiany biegów. Zębatka z offsetem to w zasadzie konieczność przy Bafangach żeby przyjemnie się jeździło.
Bobslej45
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2023, 17:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Bobslej45 »

Pewnie, że chętnie bym się przejechał, najlepiej jakby był ktoś kto ma oba rozwiązania tzn HUB i MID i dał mi spróbować. Także okolice Krakowa chętnie przyjadę z jakimś miłym załącznikiem:-)
Co do konwersji na tym silniku widmo to stanowczo z moi brakiem doświadczenia w temacie nie powinienem być pionierem tego rozwiązania :-)
zielony71
Forumowicz
Posty: 1335
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: zielony71 »

Masz w Krakowie masę wypożyczalni. W Decathlonie też chyba wypożyczają. Coś tam zapłacisz, ale dzięki temu wybierzesz rodzaj napędu, który bardziej Ci odpowiada.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Bobslej45
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2023, 17:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Bobslej45 »

No tylko w wypożyczalni albo nawet decathlonie będą rowery fabryczne czyli o zupełnie innej charakterystyce niż te modyfikowane , a tym bardziej nie będzie tam rowerów z HUBem
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

Bobslej45 pisze:
15 wrz 2023, 9:55
Pewnie, że chętnie bym się przejechał, najlepiej jakby był ktoś kto ma oba rozwiązania tzn HUB i MID i dał mi spróbować. Także okolice Krakowa chętnie przyjadę z jakimś miłym załącznikiem:-)
Co do konwersji na tym silniku widmo to stanowczo z moi brakiem doświadczenia w temacie nie powinienem być pionierem tego rozwiązania :-)
jak to ma być rower w góry to żaden hub i żaden pas (bafang odpada)
troche konwersji juz zrobilem https://photos.app.goo.gl/wUW1Q5fqZ4vT7LBQ7 to sie moge wypowiedziec
trochę kkm najechałem w pl czechach słowacji chorwacji słowenii na tym gównianym rozpadającym się tsdz2 i jakoś "czarymary" nie zmieliłem nylona nigdy
jak miałbym budować dziś to szedłbym w tsdz8 i tyle . za te pieniądze ufam tej firmie na tyle , jedynie co mi nie pasuje to ze jest wiekszy ale skoro jest mocniejszy to cudów niema ...
chcesz wpadaj ale z krk masz kawalek ...

napęd bierzesz najtańsze deore z kasetą 50t i jest okej . ewentualnie ltwoo A5 z chińskich , mam dwie i tez to dziala ale nie ma sprzęgła
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: tkoko »

A ja z uporem maniaka powtórzę, jeżeli ma to być lekki rower turystyczno-rekreacyjny dla 45 latka, bez zacięcia "sportowego/zawodniczego" który z założenia ma wspomagać nie jeździć samodzielnie, to moce powyżej 500 wat niewiele dają. Sprawiają tylko dodatkowe problemy jak
* znacznie większa waga całej konwersji o 4 - 8 kg.
* relatywnie mały przyrost prędkości rzędu 5 - 10 km/godz.
* w przypadku MID'a konieczność wymiany podzespołów napędu (łańcuch, zębatki, szprychy, przerzutki) na mocniejsze, mniej narażone na awarie.
Jaka jest moc silnika (klon Bafanga o zgrozo z PAS'em obrotowym) 250 wat (max 450 wat) sporadycznie przepinanego na 500 wat (1 kW) przy cięższych podjazdach, z rowerzystą obecnie blisko 70-tki, przy 70 - 72 kg wagi + rower 24 kg wagi, masz porównawczo tutaj;
viewtopic.php?p=71811#p71811
99% moich jazd jest z mocami 250 wat (450 wat max), 500 wat (1 kW) używam sporadycznie z dwóch powodów.
Po pierwsze; błyskawicznie znika pojemność baterii. Po drugie; z racji wieku i dwóch zawałów moja wydolność jest na tyle niska że nie umożliwia mi uzyskać/utrzymać na dłuższym dystansie odpowiedniej kadencji by silnik sie nie przegrzewał. Tak wiec jazda na najwyższym wspomaganiu, prędzej czy później kończy się "error code 33" i wyłączeniem silnika/wspomagania do ochłodzenia układu.
zielony71
Forumowicz
Posty: 1335
Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
Lokalizacja: Kielce

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: zielony71 »

Bobslej45 pisze:
15 wrz 2023, 10:41
No tylko w wypożyczalni albo nawet decathlonie będą rowery fabryczne czyli o zupełnie innej charakterystyce niż te modyfikowane , a tym bardziej nie będzie tam rowerów z HUBem
Rowery z hubem w Decathlonie jak najbardziej mają:
https://rent.decathlon.pl/l/rower-trekk ... 3aeb41ba86

Nie chce mi się za Ciebie sprawdzać czy wypożyczają gdzieś rowery że zdjętą blokadą.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

z pasem nie problemem jest moc tylko paskudna praca on / off . nawet manetka jest lepsza w takim układzie bo masz kontrolę nad dawkowaniem mocy . pozatym bafang jest droższy ... na temat koła które w razie awarii trzeba w trasie rozkręcać kluczami to juz wogole nie będę strzępić języka
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Atak_Snajpera »

SzczepanW2 pisze:
15 wrz 2023, 8:27
Na Twoim miejscu zanim weźmiesz się za budowę to poszukałbym kogoś w okolicy kto ma konwersję i przejechał się. Błądzisz strasznie pomiędzy tym Midem, a przekładniówką. Musisz spróbować :D Ten super wzmocniony TSZD2 Turbo w naturze jak na razie nie występuje. Jak już na siłę wkładać mida do tej Kony to sprawdzone BBSHD, ale niestety zakup silnika to dopiero początek wydatków z Midem. Trzeba jeszcze dołożyć +/- 1000zł na solidny napęd i zębatkę z offsetem. Stalowa kaseta np. Sunrace co najmniej 11-42, porządna przerzutka ze sprzęgłem(chociaż te Deore), łańcuch pod elektryka, czujnik zmiany biegów. Zębatka z offsetem to w zasadzie konieczność przy Bafangach żeby przyjemnie się jeździło.
To jest jakiś mit że trzeba nie wiadomo jaki łańcuch mieć czy kasetę do mida. Mam cyc stealth i wcalę nie widzę aby niszczył on napęd. Mam najtańszą kasetę 8 rzedową z aliepress ( dokładnie tą https://pl.aliexpress.com/item/10050029 ... pt=glo2pol

Obrazek

) oraz tani łańcuch za 40zł. Zrobione ponad 5000 km i wszystko wygląda jak nowe. Łańcuch zmieniam gdy wyciągnięcie osiągnie 1% czyli raz w roku. (rocznie robię około 4000km).
Możliwe że ten prymitywny BBSHD bez czujnika nacisku tak męczy napęd ale w przypadku silników z czujnikiem nacisku nie ma aż takiego problemu.

PS. Jak cię stać na BBSHD za 4-5k zł to już lepiej pojść na całość i kupić CYC PHOTON za 6k zł.
Awatar użytkownika
zyggi
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: zyggi »

to ja mam chyba nogi ze 3x silniejsze niz te silniki - lancuchy u mnie siadaja po 1000-1200 km czy to sram 870 czy hg93 :lol: :lol: :lol:
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Atak_Snajpera »

zyggi pisze:
15 wrz 2023, 14:12
to ja mam chyba nogi ze 3x silniejsze niz te silniki - lancuchy u mnie siadaja po 1000-1200 km czy to sram 870 czy hg93 :lol: :lol: :lol:
Generalnie z np. łańcuchami to jest totalna ściema. Nie widzę żadnej różnicy w wytrzymałości między budżetowym łańcuchem za 40 zł , a takim za 100zł
( https://www.centrumrowerowe.pl/lancuch- ... ?v_Id=4448 )

Jeden i drugi po roku jazdy do pracy wyciągał się dokładnie tak samo do ~1%. Od tego czasu mam wyrąbane na tzw. produkty premium (kasety/łańcuchy) i biorę normalne.
Awatar użytkownika
zyggi
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: zyggi »

ja widzialem roznice - lancuchy za 20-30zl(2-3 lata temu) u mnie po 300km juz byly wyciagniete wiec zdecydowanie korzystniej wychodzilo cos typu 870 czy hg93 bo okolo 2,5x drozsze a 4x wiekszy przebieg

kumpel z BBS02 uzywa najtanszego shimano do ebike E6070 i on mu okolo 2000km wytrzymal do wyciagniecia, po zmianie kaseta przyjela nowy

eksploatacja z glowa czyli w miare szybka zamiana lancucha po wyciagnieciu = kaseta przyjmuje nowy - i tak do momentu gdy nie przyjmie nowego i wtedy zaczynam karuzele ze zuzytymi az sie nic nie bedzie zazebiac :D
to jest sposob na sensowne koszty eksploatacji nie tylko w przypadku elektryka
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Atak_Snajpera »

Wiem. Dlatego zmieniam łancuch po 1% wyciągniecia. Dzieki temu kaseta jest nadal jak nowa. 40zł na rok to żaden wydatek...
SzczepanW2
Forumowicz
Posty: 125
Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: SzczepanW2 »

Atak_Snajpera pisze:
15 wrz 2023, 13:53
SzczepanW2 pisze:
15 wrz 2023, 8:27
Na Twoim miejscu zanim weźmiesz się za budowę to poszukałbym kogoś w okolicy kto ma konwersję i przejechał się. Błądzisz strasznie pomiędzy tym Midem, a przekładniówką. Musisz spróbować :D Ten super wzmocniony TSZD2 Turbo w naturze jak na razie nie występuje. Jak już na siłę wkładać mida do tej Kony to sprawdzone BBSHD, ale niestety zakup silnika to dopiero początek wydatków z Midem. Trzeba jeszcze dołożyć +/- 1000zł na solidny napęd i zębatkę z offsetem. Stalowa kaseta np. Sunrace co najmniej 11-42, porządna przerzutka ze sprzęgłem(chociaż te Deore), łańcuch pod elektryka, czujnik zmiany biegów. Zębatka z offsetem to w zasadzie konieczność przy Bafangach żeby przyjemnie się jeździło.
To jest jakiś mit że trzeba nie wiadomo jaki łańcuch mieć czy kasetę do mida. Mam cyc stealth i wcalę nie widzę aby niszczył on napęd. Mam najtańszą kasetę 8 rzedową z aliepress ( dokładnie tą https://pl.aliexpress.com/item/10050029 ... pt=glo2pol

Obrazek

) oraz tani łańcuch za 40zł. Zrobione ponad 5000 km i wszystko wygląda jak nowe. Łańcuch zmieniam gdy wyciągnięcie osiągnie 1% czyli raz w roku. (rocznie robię około 4000km).
Możliwe że ten prymitywny BBSHD bez czujnika nacisku tak męczy napęd ale w przypadku silników z czujnikiem nacisku nie ma aż takiego problemu.

PS. Jak cię stać na BBSHD za 4-5k zł to już lepiej pojść na całość i kupić CYC PHOTON za 6k zł.
Tak z mojego doświadczenia z BBSHD wychodziło. Łańcuchy brałem KMC z pułapu 70-80zł na 8rz. Kasety ali stalowe. Zębatka "lekkie" z offesetem to ~500zł i się robi suma już. Przerzutki poniżej Deore klękały. Łańcuch ~1000km i na śmieci.
Awatar użytkownika
zyggi
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: zyggi »

jak ja robie po 150-200km tygodniowo na rowerze to lancuchow za 40zl mialbym po roku ze 2 kartony hahahhahaa
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

ja już mam najechane ok 4-5kkm luźno i cały czas ten sam napęd shimano , najbardziej zużyty jest blat bo jest aluminiowy . a po płaskim nie jeżdżę i lekki nie jestem . ale technika czyni zawodnika
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

SzczepanW2 pisze:
15 wrz 2023, 8:27

PS. Jak cię stać na BBSHD za 4-5k zł to już lepiej pojść na całość i kupić CYC PHOTON za 6k zł.
to dlaczego zamiast się bawić w półśrodki nie iść w gotowy rower ze zintegrowanym bafangiem ? ziomo sprzedał za 17k rower na m620 na topowych podzespołach
Awatar użytkownika
zyggi
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: zyggi »

pewnie dlatego ze kolego chce zelektryfikowac to co ma
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Atak_Snajpera »

zyggi pisze:
15 wrz 2023, 15:18
pewnie dlatego ze kolego chce zelektryfikowac to co ma
Badabum tssss...
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Atak_Snajpera »

zyggi pisze:
15 wrz 2023, 14:46
jak ja robie po 150-200km tygodniowo na rowerze to lancuchow za 40zl mialbym po roku ze 2 kartony hahahhahaa
Tylko że taki za 40zł , a za 100zł niczym się nie różnią ;) Stal to stal. Chcesz coś na dłużej to musisz kupić z innego materiału np. tytanu ale wtedy i kasetę musiałbyś mieć tytanową ;)

Generalnie zastanawia mnie dlaczego ja jeźdząc 35-40km/h z wspomaganiem 300W nie niszczę tak szybko łańcucha , a ty bez wspomagania 3x szybciej go wyciągasz. Chyba coś nieoptymalnie zmieniasz biegi...
Awatar użytkownika
zyggi
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: zyggi »

biegi zmieniam jak nalezy, trzymam sensowna kadencje, regularnie smaruje...po prostu szajs :D
gdyby nie to ze nie przepadam za piastami planetarnymi sprawilbym sobie pasek i po klopocie
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

Atak_Snajpera pisze:
15 wrz 2023, 15:49
zyggi pisze:
15 wrz 2023, 14:46
jak ja robie po 150-200km tygodniowo na rowerze to lancuchow za 40zl mialbym po roku ze 2 kartony hahahhahaa
Tylko że taki za 40zł , a za 100zł niczym się nie różnią ;) Stal to stal. Chcesz coś na dłużej to musisz kupić z innego materiału np. tytanu ale wtedy i kasetę musiałbyś mieć tytanową ;)

Generalnie zastanawia mnie dlaczego ja jeźdząc 35-40km/h z wspomaganiem 300W nie niszczę tak szybko łańcucha , a ty bez wspomagania 3x szybciej go wyciągasz. Chyba coś nieoptymalnie zmieniasz biegi...
taaaaa
stal to stal . każda jest taka sama ja p#@$%le

stal na śruby i stal na szprychy i stal na sprężyny to ta sama stal ... różnią się tylko kształtem ... weź się nie wypowiadaj

Obrazek
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Atak_Snajpera »

Wartości w sekcji "twardość w stanie" są praktycznie takie same więc znowu się bez sensu "podpaliłeś". Typowe u ciebie. LOL!
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

Atak_Snajpera pisze:
15 wrz 2023, 17:34
Wartości w sekcji "twardość w stanie" są praktycznie takie same więc znowu się bez sensu "podpaliłeś". Typowe u ciebie. LOL!
ja ebie ... ty poważnie myslisz że to są zerowe różnice? tabelka tylko jest przykładem. miałeś materiałoznawstwo na studiach ? hmmm...wait...chyba się zapędziłem . ok sram na to . myśl co tam sobie chcesz mnie to wali ...
tak więc chłopaki kupujcie łańcuchy jak najtańsze. takie będą dobre
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 173
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: rezystor1990 »

To jest jakiś mit że trzeba nie wiadomo jaki łańcuch mieć czy kasetę do mida.
Również się zgadzam, że problem z napędem to większości przypadków problem złej eksploatacji a nie silnika mid. Ja na bafangu ultra bez problemu przejechałem na łańcuchu i kasecie 2,5tys. No ale jest taki jeden geniusz na fb co na bafangu ultra potrzebował zmieniać małe zębatki w kasecie co 300km... a ostatnio pochwalił się zdjęciami, że potrafił spalić bafanga ultra... gdzie mi udało się co najwyżej go zagrzać a gość zamęczył go do upalenia. Niestety rowery elektryczne są dla ludzi co mają coś po między uszami.
PS. Jak cię stać na BBSHD za 4-5k zł to już lepiej pójść na całość i kupić CYC PHOTON za 6k zł.
Ostatni na ali widziałem BBSHD za 3,5k z przesyłką jak już a takie rzeczy lepiej kupować na alibabie będzie jeszcze taniej. Osobiście wolał bym silnik z czujnikiem nacisku TSDZ8/turbo albo w Toseven niż iść w silnik na pasie. Jeżeli komuś zależy na brutalnej mocy to tak lepiej kupić bafanga ultra z ramą za 6k z alibaby. Kona nie była robiona na takie moce i bbshd będzie giąć tylni trójkąt a po za tym trochę słabo tam z miejscem na bidon i trzeba robić skrzynie.
Tylko że taki za 40zł , a za 100zł niczym się nie różnią ;) Stal to stal
Wartości w sekcji "twardość w stanie" są praktycznie takie same więc znowu się bez sensu "podpaliłeś".
Nie wiem czym różnią się tańsze od droższych łańcuchów ale mówienie stal to stal jest grubym nadużyciem. Materiałoznawstwo nie jest mi obce ze względu na uprawiany zawód ... Mówisz że twardości mają takie same to sobie sprawdź stal HARDOX jest na tyle twarda że nie jest możliwa do obróbki poprzez wiercenie czy frezowanie jest to stal wysoko odporna na ścieranie. Stal w zależności od zawartości węgla i innych pierwiastków oraz procesu obróbki termicznej/mechanicznej uzyskuje zupełnie inne parametry końcowe w zależności od potrzeb.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: tkoko »

Po ognistej dyskusji zapewne już wiesz wszystko na temat napędu swojej Kony. :D
pxl666 pisze:
14 wrz 2023, 12:00
..... z Krakowa masz niedaleko jak byś chciał coś pogrzebać umnie ale musilibysmy się wcześniej umówić. na tsdz2 z 17ah baterią możliwe jest 70km w terenie jak się dobrze daje od siebie

jesteśmy "sąsiadami" więc za jednym razem miałbyś porównanie i możliwości TSDZ2 i BBS02 przy tej samej mocy wspomagania, a i kilka dalszych HUB'ów i MID"ów (ulepów) na życzenie by się znalazło. W pobliżu domu mam spokojny teren (asfaltowy) z podjazdami do 15%, gdzie na spokojnie mógłbyś pojeździć zarówno po płaskim jak i po górkach.
Jak "subiektywne" są odczucia mocy e-bików dam przykład sterownika 36 V, 13 A !
Załączniki
Przechwytywanie.JPG
Bobslej45
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 12 wrz 2023, 17:55
Lokalizacja: Kraków

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Bobslej45 »

Chłopaki, jest zaj...ie założyłem temat jako świerzak kompletnie bez żadnej wiedzy w temacie a widzę, rozpętała się dyskusja co najmniej jak na konferencji Jarozbawa .... jest super bo ilość wiedzy, której dzięki Wam zdobyłem jest tak wielka, że będę ją przetwarzał przez cały weekend. Przez Was dochodzę do wniosku, że muszę przerobić 2 rowery .... i chyba to będzie najlepsze rozwiązanie. Ograne najpierw coś na Hubie .... zobaczę jak mi się jeździ .... i potem ( kto ma żonę ten wie.... powiem jej że zrobiłem to specjalnie dla niej) spróbuje przerzucić do siebie TSZD2B. Zrobię tak żeby
można było sobie żaglować bateriami ...... i zobaczymy co z tego wyjdzie
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1327
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: Yasiu77 »

To może i do mnie podjedź po drodze objeździć coilera z 3k turbo :)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Nowy projekt MID- KONA COILER

Post autor: pxl666 »

nic nie objezdzisz w ciągu kilkunastu minut . jak chcesz tym jeździć w terenie to musisz jechać w teren. tu wygrywa jasiek bo mieszka w szczyrku . prawda jest taka że nie pisałeś gdzie chcesz jeździć. jak w terenie typu Beskidy to hub odpada o tyle że albo musi być mocny i ciężki i wychodzi ecross albo się zagotuje i koniec jazdy . jak ścieżki ciasne kręte pelne korzeni i kamieni to bafang odpada z racji braku kultury podawania mocy. albo szarpie albo muli... mnie to nie siadło. stary znany tsdz2 imho jest złotym środkiem bo tani i łatwy w naprawie i po modzie od markkara grzeje się o wiele mniej. jest też lżejszy i mniejszy od bafanga co ma znaczenie . wracając do meritum . jak się u kogoś przejedziesz po parkingu czy ulicy to uja wielkiego się dowiesz . twój rower się zachowa inaczej i nie mniej ważne jest zawieszenie opony geometria roweru ...całościowo to powoduje że możesz mieć kompletnie inne odczucie u kogoś i u siebie . podkreślam jedno : kiedyś złapiesz kapcia i jak to będą kiepskie warunki terenowe i nie będzie można poradzić sobie łatką a nie będziesz miał kluczy żeby zdjąć koło z silnikiem to będziesz miał baardzo marny dzień. zresztą sama zabawa z silnikiem w kole to marna przyjemność. jak góry to tylko mid . jak mid to tylko tsdz2 i inne z czujnikiem . jak nie góry to już niekoniecznie mid i nie moja bajka
ODPOWIEDZ