tsdz8 / turbo

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
tkoko
Forumowicz
Posty: 5001
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: tkoko »

Atak_Snajpera pisze:
07 kwie 2024, 23:56
Wygląda na to że firmware silnika dozuje moc wyłącznie w oparciu o napięcie na czujniku nacisku. Gdyby było inaczej i moc była dozowana w oparciu o generowaną moc rowerzysty wtedy ciężko byłoby zerwać łańcuch poprzez zwykle depniecie na pedały.
Przecież zawodowy kolarz torowy, downhill'owy, czy nawet szosowy, generuje 1.5 kW przy mocnym starcie, i szczególnie na dpwnhill'owych zawodach gdzie są przeszkody, korzenie, kamienie, często widać zerwane łańcuchy na starcie. Skoro ktoś "ciśnie" na pedały 100 kg (max kg) to logicznym jest że silnik powinien dać proporcjonalną moc do nacisku rowerzysty (max mocy).
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2068
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Tooropek »

Wuja nigdy nie jeździł na midzie, zero obycia, zazwyczaj jak testował moje rowery były to huby z manetką które wypierniczały z papci, myślał chyba, że i w tym przypadku tak będzie... Nevermind
Mocy tsdz8 nie brakuje, ale dozowanie jest nadto za mocne to fakt, a jak było w przypadku tsdz2? Tak samo na 1 stopniu wspomagania osiągał horendalne wartości?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

fabrycznie nie . ciekawe jak wspomagał ten fw co markkar mówił że za słabe. w sumie edek powinien pokazywać moc wtedy
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

tkoko pisze:
08 kwie 2024, 7:44
Atak_Snajpera pisze:
07 kwie 2024, 23:56
Wygląda na to że firmware silnika dozuje moc wyłącznie w oparciu o napięcie na czujniku nacisku. Gdyby było inaczej i moc była dozowana w oparciu o generowaną moc rowerzysty wtedy ciężko byłoby zerwać łańcuch poprzez zwykle depniecie na pedały.
Przecież zawodowy kolarz torowy, downhill'owy, czy nawet szosowy, generuje 1.5 kW przy mocnym starcie, i szczególnie na dpwnhill'owych zawodach gdzie są przeszkody, korzenie, kamienie, często widać zerwane łańcuchy na starcie. Skoro ktoś "ciśnie" na pedały 100 kg (max kg) to logicznym jest że silnik powinien dać proporcjonalną moc do nacisku rowerzysty (max mocy).
1.5kW wymaga jednak dużej kadencji. Sam nacisk na starcie to będzie za mało.

tkoko
Forumowicz
Posty: 5001
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: tkoko »

Atak_Snajpera pisze:
08 kwie 2024, 9:50
1.5kW wymaga jednak dużej kadencji. Sam nacisk na starcie to będzie za mało.
To jest informacja podana przez komentatorów mistrzostw świata w kolarstwie torowym, i dotyczyła konkretnego polskiego zawodnika.
Brzmiała;
Kolarz xxx NA STARCIE generuje 1.5 kW, o jakiej dużej kadencji tu mowa, jak ci kolarze mają przełożenia "kosmiczne" i na dodatek "sztywne".
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

tkoko pisze:
08 kwie 2024, 10:39
Atak_Snajpera pisze:
08 kwie 2024, 9:50
1.5kW wymaga jednak dużej kadencji. Sam nacisk na starcie to będzie za mało.
To jest informacja podana przez komentatorów mistrzostw świata w kolarstwie torowym, i dotyczyła konkretnego polskiego zawodnika.
Brzmiała;
Kolarz xxx NA STARCIE generuje 1.5 kW, o jakiej dużej kadencji tu mowa, jak ci kolarze mają przełożenia "kosmiczne" i na dodatek "sztywne".
Mnie bardziej interesują twarde dane telemetryczne niż jakiś randomowy komentarz. Aby wykręcić 1.5kW to trzeba się rozkulać do ponad 100rpm i deptać jak szalony. Filmik powyżej nie kłamie.
TSDZ8 powinien dozować moc w oparciu o moc rowerzysty , a nie o wyłącznie czujnik nacisku.
Metoda z wyliczaniem mocy rowerzyty jest lepsza bo zabezpiecza napęd jak i sam silnik przed nadmiernymi nagłymi przeciążeniami gdy użytkownik zacznie pedałować na ciężkim przełożeniu i włączonym jakimś wysokim stopniu wspomagania. OSF dla TSDZ2 tak właśnie robi w trybie POWER. Podobnie robi soft do DM01/DM02. TSDZ8 nadal oldschoolowo podchodzi do tematu.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5001
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: tkoko »

Atak_Snajpera pisze:
08 kwie 2024, 11:38
Mnie bardziej intersują twarde dane niż jakiś randomowy komentarz. Aby wykręcić 1.5kW to trzeba się rozkulać do 100rpm i deptać jak szalony. Filmik powyżej nie kłamie.
Masz i "twarde dane".
https://natorze.pl/moc-torowego-sprinte ... -o-watach/
Jest mowa o 6-sekundowych testach mocy maksymalnej (startu), i mocy 2250 wat, tak więc 1.5 kW to i tak "marny" wynik.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

tkoko pisze:
08 kwie 2024, 11:58
Atak_Snajpera pisze:
08 kwie 2024, 11:38
Mnie bardziej intersują twarde dane niż jakiś randomowy komentarz. Aby wykręcić 1.5kW to trzeba się rozkulać do 100rpm i deptać jak szalony. Filmik powyżej nie kłamie.
Masz i "twarde dane".
https://natorze.pl/moc-torowego-sprinte ... -o-watach/
Jest mowa o 6-sekundowych testach mocy maksymalnej (startu), i mocy 2250 wat, tak więc 1.5 kW to i tak "marny" wynik.
No ale nie ze startu. Przecież pisałem że najpierw trzeba się rozkulać aby wykręcić takie kosmiczne moce. Naprawdę chcesz mnie teraz przekonać że ci ludzie wykręcili takie moce przy np. 60rpm?
tkoko
Forumowicz
Posty: 5001
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: tkoko »

Atak_Snajpera pisze:
08 kwie 2024, 12:42
Naprawdę chcesz mnie teraz przekonać że ci ludzie wykręcili takie moce przy np. 60rpm?
Tu masz zależność mocy, prędkości, i Nm (nacisku na korbę)
https://zaltec.pl/narzedzia/obroty-mome ... kalkulator
Jak widzisz, tą samą moc można osiągnąć "mocno" naciskając korbę przy niskiej prędkości, lub "słabo" naciskając korbę przy wysokiej prędkości. Maksymalna moc wystąpi (chwilowo) "na przejściu" między oboma stanami, stad różnica między "sprinterem" (krótkie obciążenie maksymalne), a "długodystansowcem" (dłuższe obciążenie maksymalne). W "dłuższym" czasie (zapewne powyżej testowych 6 sekund) moc już będzie zawsze mniejsza od maksymalnej.
adamtorba
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 05 wrz 2023, 17:31

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: adamtorba »

Tooropek pisze:
08 kwie 2024, 8:04
Wuja nigdy nie jeździł na midzie, zero obycia, zazwyczaj jak testował moje rowery były to huby z manetką które wypierniczały z papci, myślał chyba, że i w tym przypadku tak będzie... Nevermind
Mocy tsdz8 nie brakuje, ale dozowanie jest nadto za mocne to fakt, a jak było w przypadku tsdz2? Tak samo na 1 stopniu wspomagania osiągał horendalne wartości?
Ja też zerwałem na początku łańcuch na TSDZ8 a winą jest słaba tarcza od tego silnika nikompatybilna z niektórymi łańcuchami.
Jaki masz łańcuch i na ile przełożeń? Z tego co pamiętam to producent sam się do tego przyznał że jest problem z tarczami.
Na twoim miejscu sprwadziłbym tarczę od wewnętrznej strony czy się nie narobiły zadziory przy okazji zerwania tego łańcucha.
Jeśli masz zadziory to je usuń bo wkrótce kolejny łańcuch będziesz miał zerwany.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2068
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Tooropek »

Zadziorów nie ma bo przebieg jest symboliczny, około 50km na chwilę obecną. Łańcuch mam 9 rzędów Shimano hg53 dobrany do osprzętu deore XT.

Tak czy inaczej dzięki, cenna informacja, będę obserwował blat z przodu.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

bardzom ciekaw jak sie sprawuje 38t od markkara , z kasetą 50t to juz jakoś można mysleć o górach
irrec
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

pxl666 pisze:
08 kwie 2024, 20:18
bardzom ciekaw jak sie sprawuje 38t od markkara , z kasetą 50t to juz jakoś można mysleć o górach
Gdzie tę tarczę można zdobyć? Ja mam w tej chwili oryginał z przodu i 50t kasetę x10, łańcuch do e-bike kmc. Kupiłem 120 oczek, ale musiałem skrucic do 116.
Sprawuje się dobrze, ale na największej z tyłu mam przekoszony łańcuch. Poki co nie używam takich przełożeń.
Panowie co zrobić z tym klekotaniem w silniku, macie jakieś pomysły?
Dołożyłem snaru na zębatkę nylonową i przez chwilę była cisza, ale jak się smar zozszedł to znów mam klekotanie. I ten problem z cofaniem roweru...
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

irrec pisze:
09 kwie 2024, 17:19
pxl666 pisze:
08 kwie 2024, 20:18
bardzom ciekaw jak sie sprawuje 38t od markkara , z kasetą 50t to juz jakoś można mysleć o górach
Gdzie tę tarczę można zdobyć? Ja mam w tej chwili oryginał z przodu i 50t kasetę x10, łańcuch do e-bike kmc. Kupiłem 120 oczek, ale musiałem skrucic do 116.
Sprawuje się dobrze, ale na największej z tyłu mam przekoszony łańcuch. Poki co nie używam takich przełożeń.
Panowie co zrobić z tym klekotaniem w silniku, macie jakieś pomysły?
Dołożyłem snaru na zębatkę nylonową i przez chwilę była cisza, ale jak się smar zozszedł to znów mam klekotanie. I ten problem z cofaniem roweru...
https://ebikestuff.eu/en/tuning-element ... 30bcd.html

poka rower ?
irrec
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

pxl666 pisze:
09 kwie 2024, 17:32
irrec pisze:
09 kwie 2024, 17:19


Gdzie tę tarczę można zdobyć? Ja mam w tej chwili oryginał z przodu i 50t kasetę x10, łańcuch do e-bike kmc. Kupiłem 120 oczek, ale musiałem skrucic do 116.
Sprawuje się dobrze, ale na największej z tyłu mam przekoszony łańcuch. Poki co nie używam takich przełożeń.
Panowie co zrobić z tym klekotaniem w silniku, macie jakieś pomysły?
Dołożyłem snaru na zębatkę nylonową i przez chwilę była cisza, ale jak się smar zozszedł to znów mam klekotanie. I ten problem z cofaniem roweru...
https://ebikestuff.eu/en/tuning-element ... 30bcd.html

poka rower ?
Obrazek

https://ibb.co/BrXTpcf
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

no spasował nawet nawet . widziales adapter i zebatke 38 ? pokaż przekos na koronce 50t
irrec
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

pxl666 pisze:
09 kwie 2024, 21:04
no spasował nawet nawet . widziales adapter i zebatke 38 ? pokaż przekos na koronce 50t
Chyba nie skorzystam z zebatki 38t bo jeszcze bardziej będzie kosić łańcuch, więc raczej przy tym zostanę co mam. 50t z tyłu już jest dość sporo, a waga zębatki nie robi mi żadnej różnicy...
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

pokaż przekos na koronce 50t
irrec
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

pxl666 pisze:
17 kwie 2024, 16:58
pokaż przekos na koronce 50t
Jak zrobię fotkę to wrzucę.
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
xpD2
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: xpD2 »

Mam i ja, szukam jeszcze baterii do niego.
Gdzie kupić przewód do przedłużenia dla EKD01?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

xpD2 pisze:
20 kwie 2024, 11:40
Mam i ja, szukam jeszcze baterii do niego.
Gdzie kupić przewód do przedłużenia dla EKD01?
poka rower i przekos ? bo przekos mnie najbardziej interesuje w tym cudzie
Awatar użytkownika
mitusm
Forumowicz
Posty: 253
Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: mitusm »

Ktoś ma bezpośrednie porównanie do bafanga bbshd ?
xpD2
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: xpD2 »

pxl666 pisze:
20 kwie 2024, 16:57
xpD2 pisze:
20 kwie 2024, 11:40
Mam i ja, szukam jeszcze baterii do niego.
Gdzie kupić przewód do przedłużenia dla EKD01?
poka rower i przekos ? bo przekos mnie najbardziej interesuje w tym cudzie
Jezcze nie założyłem, jak go zrobię to wrzucę fotkę.
xpD2
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: xpD2 »

Zacząłem go montować. W sumie prosta sprawa, kabelków nie ma za dużo ale i tak to czarno widzę.
Od razu zacząłem sobie wyobrażać potencjalne problemy w terenie:
1.Masa
Zjeżdżając z asfaltu często trafiam w miejsca gdzie nie ma żadnych dróg i innych utwardzonych ścieżek. Szarpanie tego kloca po krzakach, trzcinach i trzęsawiskach już mnie przeraża. Jak go przerzucić przez strumień czy tam rów melioracyjny? Zwykłym analogiem brałem zamach i już lądował na drugim brzegu.

2. Kabelki
Najgorszy problem to umiejscowienie ich na spodzie silnika, to się aż prosi się o kłopoty, Trzeba będzie coś pokombinować,
Resztę poowijać najciaśniej jak się da.

3. Prąd+woda
Bardzo często jeżdżę również w mocnym deszczu.
Rozumiem że alumulatory bidonowe nie są jakoś szczególnie uszczelniane. Tuba silikonu i pokrowiec załatwi sprawę?
Wyświetlacze jak np. EKD01, czy są deszczoodporne?
--------------------------------------------------------------------------------

Faktycznie:
1. Pan chińczyk myśli chyba że wszyscy na świecie jeżdżą małymi dziecinnymi rowerkami, to tyczy się długości tego kabelka z kiścią winogron.
2. Silnik wydaje dziwne odgłosy przy cofaniu roweru.
3. Silnik stawia pomijalne opory przy jeździe analogowej bez prądu.
4. Linia łańcucha przy oryginalnym blacie u mnie jest ok. Jakieś 5cm od blatu do środka suportu.

Zdziwienie:
Oryginalny blat 44T przyjął stary zdezelowany łańcuch o przebiegu grubo ponad 2 tyś. km. Działa.
O co chodzi?
xpD2
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: xpD2 »

Wstępnie polepiony.
A teraz niespodzianka... Teoretycznie myślałem że mam najnowszą wersję softu, bo silnik niedawno kupiony i z tym nowym EKD01.
Okazało się że chyba nie, silnik ma ten stary soft, gdzie pierwsze dwa poziomy wspomagania są mizerne. Ciekawe, mnie pasują idealnie.
Jestem przyzwyczajony do ciśnięcia, szczególnie 2 poziom mnie się podoba, fajnie mi się utrzymuje prędkość gdy się rozbujam a i zużycie prądu znikome około max. 200 watów.
Trzeci poziom myślę że mi się przyda jak już zjadę z asfaltu w teren,
Na razie brak błędów z EKD01.
IMG_20240424_152231631.jpg
IMG_20240424_152314822.jpg
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

I gitarra. ten bidon wygląda na taki malutki w tej ramie . na 3 asysty ile watów pokazuje display ?
xpD2
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: xpD2 »

Na 3 poziomie dużo zależy od tego na jakim przełożeniu i jak bardzo cisnę w korby. Nie zwróciłem zbytnio uwagi, wskazania są różne tak jakby czujnik nacisku był bardziej czuły na tej asyście. Nie jest wykluczone że będzie można pokombinować by jeździć ekonomicznie w przypadku jednostajnych płaskich przelotów. Jutro to zbadam.

Rama pokraczna i wciąż jest dużo miejsca, próbowałem go podnieść i przenieść na ramieniu. Muszę rozkminić jakiś suport dla ramienia pod górną rurą.
Od biedy będzie można go kilka metrów przenieść np. nad zwalonymi konarami drzew itp.
adamtorba
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 05 wrz 2023, 17:31

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: adamtorba »

Jak dużo jeździsz w terenie to ten bidon dobrze zabezpiecz przed wypadnięciem. Ten element który przykręcony jest do ramy i do którego wsuwa się baterię. Ja od spodu dałem bardzo mocny klej polimerowy i trzyma bardzo dobrze. Samą baterię też zabezpiecz jakimś Velcro lub innym paskiem a najlepiej dwoma. Na samym zamku u góry nie da rady przy większych dziurach.
xpD2
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: xpD2 »

Adamtorba, słuszny pomysł. Ściągnę bidon pasami z ramą.
xpD2
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: xpD2 »

Wczoraj mały strzał wokół komina, około 40km. Zużyłem 30% akumulatora (19,2Ah). Teren mieszany asfalt/wertepy.
Jazda na asyście 2 i 3.
Da się jeździć ekonomicznie na 3, ale trzeba być bardzo ostrożnym w dozowaniu siły nacisku na korby, a to się wiąże z ponadprzeciętnym żongłowaniem biegami na przerzutce.
Zmiana biegów pod obciążeniem to wiadomo - księżycowy pył na kasecie i łańcuchu. Ale...że mam rozklekotaną przerzutkę (potworne luzy na pantografie i wózku :lol: ), to paradosalnie pomaga przy zmianie przełożeń minimalizując nieprzyjemne hałasy.

Genialna zabawka, podoba mi się cichy gwizd tego silnika.
Gracy
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 18 lut 2024, 19:46

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Gracy »

xpD2 pisze:
26 kwie 2024, 6:55
Wczoraj mały strzał wokół komina, około 40km. Zużyłem 30% akumulatora (19,2Ah). Teren mieszany asfalt/wertepy.
Jazda na asyście 2 i 3.
Da się jeździć ekonomicznie na 3, ale trzeba być bardzo ostrożnym w dozowaniu siły nacisku na korby, a to się wiąże z ponadprzeciętnym żongłowaniem biegami na przerzutce.
Zmiana biegów pod obciążeniem to wiadomo - księżycowy pył na kasecie i łańcuchu. Ale...że mam rozklekotaną przerzutkę (potworne luzy na pantografie i wózku :lol: ), to paradosalnie pomaga przy zmianie przełożeń minimalizując nieprzyjemne hałasy.

Genialna zabawka, podoba mi się cichy gwizd tego silnika.
czujnik zmiany biegów Bafanga pasuje i działa
ODPOWIEDZ