tsdz8 / turbo

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6210
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

normalnie chyba wyświetla tak z podmenu ?
terragady
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 21 lip 2022, 17:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: terragady »

tak chyba tylko na podmenu widac a na ekran glowny sie nie da wyciagnac tych wartosci na razie wiec trzeba sobie w pamieci zmapowac. Gdzies widzialem ze da sie ustawic jaki procent odpowiada jakiemu napieciu ale nie moge tego znalezc wiec nie jestem pewien czy dobrze zapamietalem ze to o ten wyswietlacz chodzi.

EDIT: Ahh przepraszam pomylilem z Watami
Ostatnio zmieniony 21 cze 2024, 11:56 przez terragady, łącznie zmieniany 1 raz.
irrec
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

Gracy pisze:
20 cze 2024, 10:53
czy komukolwiek udało się przełączyć wyświetlanie baterii w EKD01 z % -> v ???
Daj w menu informacje - procent - ustawienie fabryczne, będzie wyświetlał pod słupkiem V
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 325
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: 2kola »

Orientuje się ktoś jakie napięcie na wyjściu daje czujnik nacisku w TSDZ8?
Bo jeśli zakres mieści się w przedziale od 0 do 3,3V to może kupię ten napęd i wsadze tam swój sterownik i będę miał 100% kontroli nad wspomaganiem.
sannis
Forumowicz
Posty: 192
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: sannis »

sannis pisze:
16 cze 2024, 16:33
TOFT pisze:
18 maja 2024, 21:32
NA stronie psw jest następujący opis dot. tego motorku:
"Supports up to 54.6V input voltage,this motor cannot works on 58.4V input voltage".
Gdzieś w tym wątku przeczytałem, że ktoś jeździ na 14s.
Można prosić o ustosunkowanie się do powyższego? Chodzi tylko na 13 s czy na 14s też?
Pozdrawiam.
Podpinam się jeździ ktoś na 14S?
Ponieważ nikt tutaj nie podpowiedział, co do tej kwestii, zaczerpnąłem informacji na grupie FB Tongshenga. Ich zdaje się pracownik odpowiedział, że napięcie wyższe niż 48V nie jest rekomendowane, ponieważ dłuższe użytkowanie silnika z napięciem 52V może przyczynić się do przegrzania i uszkodzenia sterownika. Natomiast jest tam trochę ludków, którzy jeżdżą na 14s, ktoś tam nawet na 61V i nic im się nie dzieje. Pytanie do użytkowników np. adamtorba czy zauważyli jakieś przegrzewanie jeśli nie używamy manetki tylko wspomagania? Czy to jest po prostu dupochron fabryki, bo znajdą się pacjenci co na pełnej manecie pójdą 100m pod 15% podjazd.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 467
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

Jeśli będziesz się trzymał tych 750W to nie widzę problemu dlaczego 52V miałoby przegrzewać kontroler. Wyższe napięcie to przynajmniej niższe natężenie więc w czym problem? W Toseven DM02 kontroler zezwala nawet na 60V. Haczyk jest taki że trzeba obniżyć w opcjach maksymalny dozwolony amperaż. Domyślnie jest 15A więc przy 60V trzeba by zbić do np. 9A.
sannis
Forumowicz
Posty: 192
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: sannis »

Ten koleś od nich,tak to tłumaczy, że uzwojenie na silniku jest optymalne dla 48V i nadwyżka napięcia idzie w ciepło. Nie wiem czy wyższe napięcie spowoduje mniejsze natężenie, bo amper pójdzie tyle ile puści sterownik, sam z resztą o tym piszesz. Moc będzie większa, bo nie sądzę aby była sztywno ograniczona na 750W.
Wdhiz
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 31 paź 2018, 1:43

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Wdhiz »

Czy w takie coś da się zamontować TSDZ8?
rower.jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 5414
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: tkoko »

TSDZ8 po podwyższeniu napięcia z 48 V (13S) do 52 V (14S) prawdopodobnie zachowa się tak samo jak mój Yoch. Znacznie szybciej będzie się przegrzewał. Te dodatkowe 100 wat mocy widać wyraźnie po "error code".
viewtopic.php?p=70135#p70135
na pewno potrzebne jest zabezpieczenie termiczne tak jak w przypadku Yoch'a (klon BBS02 500 wat).
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 467
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

sannis pisze:
30 cze 2024, 21:09
Ten koleś od nich,tak to tłumaczy, że uzwojenie na silniku jest optymalne dla 48V i nadwyżka napięcia idzie w ciepło. Nie wiem czy wyższe napięcie spowoduje mniejsze natężenie, bo amper pójdzie tyle ile puści sterownik, sam z resztą o tym piszesz. Moc będzie większa, bo nie sądzę aby była sztywno ograniczona na 750W.
No to wybierz poziom wspomagania ,który jest poniżej tego limitu. Firmware ma ustawionowe jakieś twarde limty mocy dla poszczególnych poziomów wspomagania w tym TZD8? Czy w może tylko bazuje na mnożniku naszego wkładu?
terragady
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 21 lip 2022, 17:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: terragady »

Podejrzewam ze oni sami nie wiedza jak to jest poustawiane :D
adamtorba
Forumowicz
Posty: 60
Rejestracja: 05 wrz 2023, 17:31

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: adamtorba »

tkoko pisze:
01 lip 2024, 6:52
TSDZ8 po podwyższeniu napięcia z 48 V (13S) do 52 V (14S) prawdopodobnie zachowa się tak samo jak mój Yoch. Znacznie szybciej będzie się przegrzewał. Te dodatkowe 100 wat mocy widać wyraźnie po "error code".
viewtopic.php?p=70135#p70135
na pewno potrzebne jest zabezpieczenie termiczne tak jak w przypadku Yoch'a (klon BBS02 500 wat).
Nie zauważyłem by TSDZ8 się przegrzewał na 52V 14S. Jeżdżę z 52V od listopada ibiegłego roku i póki co nie było z tym problemu.
tkoko
Forumowicz
Posty: 5414
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: tkoko »

adamtorba pisze:
01 lip 2024, 16:06
Nie zauważyłem by TSDZ8 się przegrzewał na 52V 14S. Jeżdżę z 52V od listopada ibiegłego roku i póki co nie było z tym problemu.
Mówisz o terenie nizinnym czy górskim ?
Iras67
Forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Iras67 »

Wdhiz pisze:
01 lip 2024, 0:37
Czy w takie coś da się zamontować TSDZ8?
rower.jpg
Te silniki mają problem z ramami full, ale bardziej z drugiej strony tam gdzie jest łozysko jednokierunkowe w szerokiej obudowie która często obciera albo o łozysko osi tylnego wachacza albo ramię wachacza. Producent daje podkładki dystansowe pierścieniowe ale to powoduje dosyć duże skoszenie linii łańcucha. Wybierz napęd z tyłu 8-10 rzędów i przy orginalnej zębatce 44T w silniku 36T na kasecie starczy spokojnie,kaset 42T i wiekszych nie polecam ) Żle to pracuje i sie szybciej zuzywa. Silnik musisz tylko zablokować przy dolnej rurze , mocowanie/blokada które dają do tego sulnika w fulach nie działa.Trzeba kombinować . Ja zakleiłem silnik klejem na gorąco z obu stron i działa . Koledzy kleją też poxiliną albo czymś podobnym. No i musisz dokręcić bardzo mocno kluczem dodanym do zestawu całość .Ostatnio daja podkładkę z ramionami radełkowaną - i sam producent twierdzi że jak zakręcisz podkładkę dużą naketką i dwoma śróbami blokującymi to powinno wystarczyć nawet bez blokady.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6210
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

skąd pomysł że duza koronka kasety się szybciej zużywa????przecież z samego faktu że ma o wiele dłuższe opasanie łańcuchem wynika fakt że mniej się zużywa...plus przekładnia jest większa więc obciążenie mechaniczne mniejsze ... włos się na głowie jeży jak się czyta takie mądrości
Iras67
Forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Iras67 »

pxl666 pisze:
01 lip 2024, 22:33
skąd pomysł że duza koronka kasety się szybciej zużywa????przecież z samego faktu że ma o wiele dłuższe opasanie łańcuchem wynika fakt że mniej się zużywa...plus przekładnia jest większa więc obciążenie mechaniczne mniejsze ... włos się na głowie jeży jak się czyta takie mądrości
Nie chodzi o dużą koronę tylko ilość biegów . Na 9S mam mniej skoszony łańcuch na tym skrajnym położeniu ale nie widzę w ofercie Shimano takich kaset z większą ilkością zębów niż 36 ... gówna z ali nie używam bo wiem że maja tanie kasety 9 S z wiekszą ilościa zębów.

[/quote]

Linkglide podobno pozwala zmieniać biegi bez szarpnieć, prawda to? jakie są twoje doswiadczenia?

[/quote]
Chodzi lepiej ale z napędem to jest już trochę inne niz bez .Mam wrażenie że trzeba przy zmianie troche odpuścić nacisk na pedały tak żeby korba sie tylko ruszała a silnik generował minimalna moc przy przerzucaniu.Pod góre to nie zawsze jest proste. Nie mam pojecia jak ten napęd będzie pracował po dłuższej eksploatacji z silnikiem który mu daje w kość .Narazie przejechałem na tym systemie 800km i działa spoko . Łańcuch nie daje oznak zuzycia . Narzzie wygląda dobrze . NAtomiast musze jeszcze zmniejszyc podkładkę od silnika o 2mm bo mam jeszcze miejsce a te 2mm to dużo przy przekoszeniu na największej koronce.Dałem jeden pierścień z zestawu ale on jest ciut za szeroki.Wydrukuje sobie taki na idelany rozmiar. Takszczerze najlepiej to chyba pracuje na 9S i małej tarczy 36 . Tak jeździłem chwilę z tarczą od Marrkara 36T ( fajny kontakt i pomoc w doborze odpowiedniego elementu do tuningu- kupiłem adapter 110 i zbętkę ale po info że jest tarcza pasująca do orginalnego mocowania wymienił mi na taką - polecam :-P
)
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6210
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

ok przekos to oczywiście zło . wtedy niema dobrego wyjścia ale jak zostawisz oryginalny blat tsdz8 42t to duza koronką kasety np 50t to jedyny ratunek dla takiego napędu
Iras67
Forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Iras67 »

Jeszcze jest jedna rzecz , łańcuchy kierunkowe do 11-12 rzedowych napedów są jakby sztywniejsze bocznie przez mniejszą szerokość i tu kijowa linia łańcucha jeszcze bardziej je morduje.Ja mam odczucie subiektywne :-P że 9S jest idealne do tych silników.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6210
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

no ale są nawet 8s kasety 50ki
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6210
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

na linkglide wymieniłem dwa dni temu i niewiem jeszcze czy będzie wielka różnica. poprzednią miałem kasete sunrace i z 6kkm zrobiła i dalej by robiła ale postanowiłem spróbować linkglide
Iras67
Forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Iras67 »

pxl666 pisze:
01 lip 2024, 22:52
no ale są nawet 8s kasety 50ki
wysokie grupy? widzę tylko dostępne Cues z 42T a to jest takie sobie.
Wdhiz
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 31 paź 2018, 1:43

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Wdhiz »

[/quote]
Te silniki mają problem z ramami full, ale bardziej z drugiej strony tam gdzie jest łozysko jednokierunkowe w szerokiej obudowie która często obciera albo o łozysko osi tylnego wachacza albo ramię wachacza. ...
[/quote]

Pytanie jest bardzo wstępne. Wiedzę o mechanice rowerów mam mocno wybiórczą. O ile grzebałem przy przerzutkach, v-brejkach, kołach, łańcuchu to totalnie nie ogarniam "rejonu pedałów".
Obejrzałem film Taby o ramach dobrych do tego silnika i zrozumiałem z niego, że wymaga on takich, które używają supportu BSA a na pewno nie pressfita. To ze zdjęcia nie wygląda na BSA? Czyli TSDZ8 nie da się w nim sensownie zamontować?
Ogólnie to ta zabawka. Mam ochotę na w miarę wyprostowaną pozycję.
Załączniki
rowerrrrr 2 copy copy.JPG
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6210
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

Iras67 pisze:
01 lip 2024, 23:46
pxl666 pisze:
01 lip 2024, 22:52
no ale są nawet 8s kasety 50ki
wysokie grupy? widzę tylko dostępne Cues z 42T a to jest takie sobie.
chińskie ltwoo a5 np ...
Eclikris
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 28 maja 2024, 17:59

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Eclikris »

krzykork@gmail.com pisze:
18 cze 2024, 1:13
Mam od dziś ten sam problem coś strzela przy obciążeniu po prawej stronie silnika (korby) .Co to może być,proszę o pomoc.
Cześć, od kilku dni mam ten napęd zamontowany w 2 rowerach. Jeden z PSW i jeden z Alieexpress. W silniku z Ali po kilku kilometrach jazdy pojawiły się trzaski w trakcie pedałowania. Silnik na manetce pracuje prawidłowo, kręcenie pedałami w przód bez obciążenia i w wstecz również bez trzasków, dopiero jazda z naciskiem na pedały powoduje głośnie trzaski. Udało się komuś znaleźć przyczynę problemu ? czujnik nacisku ??
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2227
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Tooropek »

A nie są to przypadkiem niedokręcone korby?
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6210
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

Tooropek pisze:
02 lip 2024, 12:23
A nie są to przypadkiem niedokręcone korby?
przy zakładaniu korb zalecam dobrze nasmarować żeby właśnie dobrze potem zeszły i nie skrzypiały
terragady
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 21 lip 2022, 17:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: terragady »

no tam nie tylko korby lubia sie odkrecac i halasowac :)
Iras67
Forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Iras67 »

Wdhiz pisze:
02 lip 2024, 0:43
Pytanie jest bardzo wstępne. Wiedzę o mechanice rowerów mam mocno wybiórczą. O ile grzebałem przy przerzutkach, v-brejkach, kołach, łańcuchu to totalnie nie ogarniam "rejonu pedałów".
Obejrzałem film Taby o ramach dobrych do tego silnika i zrozumiałem z niego, że wymaga on takich, które używają supportu BSA a na pewno nie pressfita. To ze zdjęcia nie wygląda na BSA? Czyli TSDZ8 nie da się w nim sensownie zamontować?
Ogólnie to ta zabawka. Mam ochotę na w miarę wyprostowaną pozycję.
BSA tam masz . Zamocujesz ale licz sie z pewnymi problememi z linią łańcucha .Musisz tak zamocować silnik żeby szczelina pomiedzy obudową łożyska kierunkowego/sprzęgłabyła jak najmniejsza a ramię z łożyskiem nie dotykało silnika. Z drugiej strony nie ma z tym żadnego problemu bo jest sporo miejsca .
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6210
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

terragady pisze:
02 lip 2024, 17:21
no tam nie tylko korby lubia sie odkrecac i halasowac :)
w mufę suportu duzo smaru albo silikonem objechać żeby się woda nie dostała z piaskiem
Eclikris
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 28 maja 2024, 17:59

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Eclikris »

Zdjąłem korby i założyłem ponownie z przesunięciem o 90st, dokręciłem na ile się dało mocno imbusem który mam ze sobą i wydaje się że trzaski są jakby mniejsze. Smaru niestety nie mam ze sobą by wypróbować ten patent. Aktualnie testuję rowery na wzgórzach Toskanii i napęd naprawdę daje radę. Po powrocie zdemontuję silnik i sprawdzę czy się nie dostały jakieś zanieczyszczenia w "supporcie"
Jest szansa że to jednak nie silnik chałasuje - dam znać jak poszło.
Iras67
Forumowicz
Posty: 177
Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Iras67 »

Ja wstępnie po paru jazdach jestem bardzo zadowolony z 8. Ciszchszy od tsdz 2B który mam w drugim podobnym rowerze. Do ram full jest on stworzony .Nie ma blokady .Poprostu trzeba dobrze ustwaić podkładkami od strony łozyska kierunkowego i tarczy . Nabieranie prędkości jest łagodniejsze . Moc czuć w jeżdzie pod górę trochę większą niż 2. Rozkręciłem obudowę . uszczelki wszędzie tam gdzie ich nie było w 2 . Narazie wygląda że to fajna tania alternatywa dla dwójeczki.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6210
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

Iras67 pisze:
05 lip 2024, 16:29
Ja wstępnie po paru jazdach jestem bardzo zadowolony z 8. Ciszchszy od tsdz 2B który mam w drugim podobnym rowerze. Do ram full jest on stworzony .Nie ma blokady .Poprostu trzeba dobrze ustwaić podkładkami od strony łozyska kierunkowego i tarczy . Nabieranie prędkości jest łagodniejsze . Moc czuć w jeżdzie pod górę trochę większą niż 2. Rozkręciłem obudowę . uszczelki wszędzie tam gdzie ich nie było w 2 . Narazie wygląda że to fajna tania alternatywa dla dwójeczki.
poka linie łańcucha i wogole rower jak toto siadło
terragady
Forumowicz
Posty: 58
Rejestracja: 21 lip 2022, 17:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: terragady »

Iras67 pisze:
05 lip 2024, 16:29
Ja wstępnie po paru jazdach jestem bardzo zadowolony z 8. Ciszchszy od tsdz 2B który mam w drugim podobnym rowerze. Do ram full jest on stworzony .Nie ma blokady .Poprostu trzeba dobrze ustwaić podkładkami od strony łozyska kierunkowego i tarczy . Nabieranie prędkości jest łagodniejsze . Moc czuć w jeżdzie pod górę trochę większą niż 2. Rozkręciłem obudowę . uszczelki wszędzie tam gdzie ich nie było w 2 . Narazie wygląda że to fajna tania alternatywa dla dwójeczki.
o ile działa to super, najgorzej jest z cześciami zamiennymi no i firmware - zamknięty bez ustawień z pozycji wyswietlacza. Seryjny wyswietlacz z lat 80, na szczescie sa alternatywy ktore jako tako działają.
xpD2
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: xpD2 »

2000 km, jeszcze działa.
W czasie ostatnich upałów poznęcałem się zdziebko nad nim.
Np. 10 kilometrowe odcinki ze średnią 40km/h, był gorący ale jeszcze nie parzył ani się nie wyłączał. Ten silnik ma w ogóle jakieś zabezpieczenie termiczne?
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 467
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

Nie. Za droga technologia...
irrec
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

Jakiś felerny egzemplarz trafiłem. Bo nie dość że po 200km zacząć klekotac o czym pisałem. To teraz wspomaganie znika po kolei na kolejnych biegach. Najpierw na pierwszym nie załączał potem też na drugim, a teraz już czasem nawet na trzecim, czwarty i piąty działa... Ktoś ma jakieś pomysły o co chodzi?

Dodam że czasem działają wszystkie przez jakiś czas, znika wspomaganie losowo.

Silnki fajny, ale kontrola jakości fatalna, wystarczy poczytać w necie i zero części..
U mnie po rozebraniu stwierdziłem luzy na zębatce nylonowej na łożysku już po 200km (wtedy rozebrałem pierwszy raz). Teraz widzę że jest podkładka pod jedną srubą mocowania stojana, reszta nie ma i stojan się odkręca..
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 467
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

Czujnik nacisku pada?
irrec
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

Atak_Snajpera pisze:
09 lip 2024, 23:11
Czujnik nacisku pada?
Czy będzie pasował od tsdz2?
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6210
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

irrec pisze:
09 lip 2024, 22:08
Jakiś felerny egzemplarz trafiłem. Bo nie dość że po 200km zacząć klekotac o czym pisałem. To teraz wspomaganie znika po kolei na kolejnych biegach. Najpierw na pierwszym nie załączał potem też na drugim, a teraz już czasem nawet na trzecim, czwarty i piąty działa... Ktoś ma jakieś pomysły o co chodzi?

Dodam że czasem działają wszystkie przez jakiś czas, znika wspomaganie losowo.

Silnki fajny, ale kontrola jakości fatalna, wystarczy poczytać w necie i zero części..
U mnie po rozebraniu stwierdziłem luzy na zębatce nylonowej na łożysku już po 200km (wtedy rozebrałem pierwszy raz). Teraz widzę że jest podkładka pod jedną srubą mocowania stojana, reszta nie ma i stojan się odkręca..
napisz do sprzedawcy zobaczysz co zaproponuje
irrec
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

pxl666 pisze:
10 lip 2024, 9:24
irrec pisze:
09 lip 2024, 22:08
Jakiś felerny egzemplarz trafiłem. Bo nie dość że po 200km zacząć klekotac o czym pisałem. To teraz wspomaganie znika po kolei na kolejnych biegach. Najpierw na pierwszym nie załączał potem też na drugim, a teraz już czasem nawet na trzecim, czwarty i piąty działa... Ktoś ma jakieś pomysły o co chodzi?

Dodam że czasem działają wszystkie przez jakiś czas, znika wspomaganie losowo.

Silnki fajny, ale kontrola jakości fatalna, wystarczy poczytać w necie i zero części..
U mnie po rozebraniu stwierdziłem luzy na zębatce nylonowej na łożysku już po 200km (wtedy rozebrałem pierwszy raz). Teraz widzę że jest podkładka pod jedną srubą mocowania stojana, reszta nie ma i stojan się odkręca..
napisz do sprzedawcy zobaczysz co zaproponuje
Tak właśnie zrobię, bo powiem szczerze że już zniechęcił mnie ten silnik do elektryków...
Jeszcze myślałem o bbs , ale właśnie brak czujnika nacisku mnie powstrzymywał od zakupu.
Ale z tego co wiem to wykonanie dobre i części dostępne.
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
Awatar użytkownika
backu
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 28 kwie 2020, 22:28
Lokalizacja: Żywiec

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: backu »

Ja się przesiadłem z tsdz2 na bbshd z racji tego, że nie wytrzymywał mojej jazdy w górach, ciągle się przegrzewał. Trzeba było dokładać czujniki temp., chłodzenie... bleh.. Rok już śmigam na bbshd bez żadnych modyfikacji w ciężkich warunkach i z moją wagą 100kg radzi sobie świetnie. Zero problemów. Jednak masa i budowa tego bafanga robią swoje. Myślałem, że brak czujnika nacisku będzie dla mnie problemem ale powiem szczerze, że wole pas ;) Odpalam 200w i czuje się jakbym jechał na zwykłym rowerze ;) Osobiście nie pasowało mi to, że gdy naciskam mocniej na pedał, silnik dawał więcej mocy i noga spadała na dół :D wole czuć opór jednak.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6210
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

poczekajmy co chińczyk odpowie . sam jestem ciekaw
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 467
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

Zawsze jest toseven dm01. Tej krowy nie przegrzejesz tak łatwo. Firmware jest ogarnięte. Jak chcesz coś małego to Dm02 po 10 minutach cisnięcia 800+ watt osiaga poziom graniczny temperatury i wtedy moc automatycznie jest ograniczona do 500W. Z tego co wiem to wysyłają części zamienne. Wystarczy do nich napisać. Generalnie support jest dużo lepszy niż w tsdz8 gdzie nawet głupiego firmware nie mają na własnej stronie.
Jeśli chcesz więcej poczytać o tych silnikach z perspektywy użytkowników to kuknij na ten kanał discord

https://discord.com/invite/bue3QcV
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6210
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

jeszcze jest markkar .chyba ma jakies info odnośnie trwałości skoro je sprzedaje . skoro ma kontakt z producentem to pewnie ma też części. o ile pamiętam to chyba po otwarciu czujnik był ten sam co w tsdz2 . jeden mam na stanie
irrec
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

Panowie, rozebralem silnik i zajrzałem do środka w miejsce czujnika i powiem tak; Po tysiącu kilometrów powodów do zadowolenia nie ma... A jeżdżę bardzo oszczędnie, dbam o sprzęt itp.
Idę sprawdzić czy coś udało się zaradzić problemowi zanikania wspomagania.
Sprawdzę to dam znać jak poszło 👍
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
irrec
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

Zabiegi nic nie pomogły, dalej 1,2 brak wspomagania, 3 raz jest, a raz nie, 4,5, działa.
Myślę że to jednak może być sterownik, a nie czujnik momentu..
Zobaczę co odpisze sprzedawca.

Narazie części żadnych dostępnych, więc chyba silnik pójdzie do szafy, a kupię coś innego, może bbshd lub bbs02b, albo zostanie zwykły rower 😁
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 6210
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: pxl666 »

napisz do markkara może ma części. zresztą gnieć chińczyka bo czasem jak go zasypiesz dowodami winy to puszcza . mnie posłał części jak porządnie opisałem problem z tsdz2 . podstawa to dobrze pokazać problem . zdjęcia I filmy itd
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 467
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Atak_Snajpera »

Jakby kontroler padł to by ci nic nie działało.
Moja teoria jest taka że napięcie na czujniku nacisku wariuje.

Przykład.
Normalnie czujnik powinien działać w zakresie powiedzmy 1V - 3V.

Niskie tryby od 1 do 2 wymagają mocnego cisnięcia na pedały aby wspomaganie się aktywowało. Czyli napięcie zwracane z czujnika nacisku również musi być wysokie. Np. 2V. Tryby 4 i 5 mocno wspomagają już od samego dołu czyli np. od 1.1V. Możliwe że napięcie na czujniku nacisku zamiast iść do 3V zatrzymuje się na znaczenie niższej wartości. Np. 2V
Prozyc
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 02 maja 2023, 18:07

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: Prozyc »

irrec pisze:
11 lip 2024, 19:59
Zabiegi nic nie pomogły, dalej 1,2 brak wspomagania, 3 raz jest, a raz nie, 4,5, działa.
Myślę że to jednak może być sterownik, a nie czujnik momentu..
Zobaczę co odpisze sprzedawca.

Narazie części żadnych dostępnych, więc chyba silnik pójdzie do szafy, a kupię coś innego, może bbshd lub bbs02b, albo zostanie zwykły rower 😁
Masz juz na pswpower dostepny i kontroler i czujnik nacisku do Tsdz8
irrec
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 27 mar 2024, 1:56

Re: tsdz8 / turbo

Post autor: irrec »

Atak_Snajpera pisze:
11 lip 2024, 23:36
Jakby kontroler padł to by ci nic nie działało.
Moja teoria jest taka że napięcie na czujniku nacisku wariuje.

Przykład.
Normalnie czujnik powinien działać w zakresie powiedzmy 1V - 3V.

Niskie tryby od 1 do 2 wymagają mocnego cisnięcia na pedały aby wspomaganie się aktywowało. Czyli napięcie zwracane z czujnika nacisku również musi być wysokie. Np. 2V. Tryby 4 i 5 mocno wspomagają już od samego dołu czyli np. od 1.1V. Możliwe że napięcie na czujniku nacisku zamiast iść do 3V zatrzymuje się na znaczenie niższej wartości. Np. 2V

Myślę że przyczyna może leżeć gdzie indziej. Otóż wczoraj zaczął mi działać świetnie silnik na 3 podczas jazdy po równym (po ponownym montażu silnika w rowerze) , nie przelaczalem na inny bieg w tym czasie.
Ale kiedy wjechałem na nierówności przestawał działać lub działał z bardzo małym wspomaganiem.
Więc doszedłem do wniosku że dzieje się to kiedy jeżdżę po nierównościach. Sprawdziłem i rzeczywiscie, stan wspomagania zmieniał się kiedy zjeżdżałem z równego terenu. I raz był bieg nawet 1, raz wogóle na niższych biegach, a raz bardzo słabo wspomagał.

Możliwe więc że gdzieś coś nie łączy, albo sam czujnik nie jest na sztywno utwierdzony i się przemieszcza na nierównościach.
Mając rozebrany silnik widziałem tylko lekkie wytarcie powierzchni na pierscieniach przy czujniku i nic ponad to. Sam czujnik przykrecony, a sroby zalane masą zapobiegającą odkreceniu, ale nie sprawdziłem czy czujnik się nie porusza.

Widziałem jeszcze na necie możliwość kalibracji czujnika i pomyślałem że może to coś by pomogło, choć obstawiam jakieś wadliwe połączenie, bądź nadlamany któryś przewód w środku np. podczas rozbiórki silnika
Indiana x enduro 7.7 / Tonsheng tsdz8 / ekd01
ODPOWIEDZ