Duże silniki z samochodu hybrydy na chinskim sterowniku.

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
firepunch
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 28 paź 2022, 19:36

Duże silniki z samochodu hybrydy na chinskim sterowniku.

Post autor: firepunch »

Czy ktoś bawił sie w uruchamiania duzych silnikow z samochodowej hybrydy na chinskich sterownikach BLDC?
Na allegro mozna wyrwać w bardzo sensownch cenach (od 1000zł) od toyoty i hondy, moce od 20-50kW.
Wychodzi z tego gołe 3 grube przewody oraz sterowanie.
Nawet jeśli sterowania nie dałoby się ogarnąć to można dokleic 3 dodatkowe czujniki halla na "partyzanta"
Ktoś probował?

https://allegrolokalnie.pl/oferta/silni ... roen-20hdi
https://allegro.pl/oferta/honda-insight ... 4778310924

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
lukk
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 05 lut 2020, 11:20
Lokalizacja: Kraków

Re: Duże silniki z samochodu hybrydy na chinskim sterowniku.

Post autor: lukk »

Ten z Citroena to jeszcze wydaje się taką w miare samodzielną jednostką, ale ten z Hondy już na tyle zintegrowany z blokiem spalinówki, że trzeba by do tego jakąś obudowę zrobić, łącznie z łożyskowaniem wirnika, więc nie takie trywialne zadanie.
Jesteś pewien, że to silniki BLDC a nie indukcyjne?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Duże silniki z samochodu hybrydy na chinskim sterowniku.

Post autor: pxl666 »

jakieś czujniki Halla chyba w nich są zaszyte w przewodach sterowania ? temat ciekawy . trzeba popytać na forach typowo pod samochody ev
firepunch
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 28 paź 2022, 19:36

Re: Duże silniki z samochodu hybrydy na chinskim sterowniku.

Post autor: firepunch »

lukk pisze:
06 lut 2024, 11:18
Jesteś pewien, że to silniki BLDC a nie indukcyjne?
Nie jestem pewien, rzuciłem luźny temat z nadzieją że "ktoś coś"
Badlook
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 05 cze 2023, 21:31
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Duże silniki z samochodu hybrydy na chinskim sterowniku.

Post autor: Badlook »

lukk pisze:
06 lut 2024, 11:18
Ten z Citroena to jeszcze wydaje się taką w miare samodzielną jednostką, ale ten z Hondy już na tyle zintegrowany z blokiem spalinówki, że trzeba by do tego jakąś obudowę zrobić, łącznie z łożyskowaniem wirnika, więc nie takie trywialne zadanie.
Jesteś pewien, że to silniki BLDC a nie indukcyjne?
Ten z Hondy to chyba montowany między skrzynią a silnikiem przy kole zamachowym, tak mi się wydaje bo konstrukcja przypomina dzwon od skrzyni
Wojtek
Forumowicz
Posty: 179
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: Duże silniki z samochodu hybrydy na chinskim sterowniku.

Post autor: Wojtek »

W jaki sposób chcesz wykorzystać taki silnik? Jeśli kolega ma prywatny dostęp do maszyn, to wyrzeźbienie obudowy, mocowań nie powinno być nieopłacalne pod kątem finansów. Problem może być gdzie indziej. Od ponad 10-ciu lat użytkuję różne auta hybrydowe, jeśli chcesz ich napędu użyć do jakiegoś pojazdu, to jest taki średni pomysł. Przede wszystkim nie są one konstrukcyjnie nakierowane na wysoką sprawność, tylko raczej by było tanio. Prius przy 50km/h pożera na prostej, przy bezwietrznej pogodzie ponad 7kW, Hyundaii ioniq pierwszej generacji przy tej mocy leci ponad 80km/h. To latem, a zimą, gdy powietrze jest gęstsze i rosną opory, to trzeba doliczyć 15%-18% dla priusa i tylko 8-10% dla ioniqa. Przy konwersji jakiegoś starszego auta będzie dramat, bo wtedy mniej zwracano uwagi na współczynnik CX. W hybrydzie podstawowy napęd i zużycie energii do przemieszczania to spaliniak, elektryk pełni funkcję pomocniczą, pracuje cyklicznie i zawsze może być przez niego odciążony . Z tego wynika kolejna kwestia - brak chłodzenia do pracy ciągłej pod dużym obciążeniem. Te 50kW, które można podać na silnik Priusa to jest tylko na chwilę. Kolejne straty będą wynikać z kiepskiego spasowania silnika do falownika. By były jak najmniejsze, przebiegi generowane przez falownik powinny być niemal identyczne jak przebiegi generowane przez silnik pracujący w charakterze prądnicy. Nawet najlepszy i najdroższy sterownik z Ali nie zapewni Ci sumarycznie więcej jak 50-60% sprawności. O wiele lepszym i w ostatecznym rozrachunku niewiele droższym rozwiązaniem będzie wykorzystanie napędu z Leafa pierwszej generacji.
firepunch
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 28 paź 2022, 19:36

Re: Duże silniki z samochodu hybrydy na chinskim sterowniku.

Post autor: firepunch »

Wojtek pisze:
07 lut 2024, 11:41
W jaki sposób chcesz wykorzystać taki silnik?
Docelowo quad elektryczny.
Jestes w stanie oszacowac ile moze kosztowac zestaw z leafa, silnik i sterowanie (bez akumulatora)
ODPOWIEDZ