Strona 2 z 3

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 15 mar 2024, 14:45
autor: tkoko
Obawiam się że MID przy 1.5 kW na łańcuchu "wygnie" każdy tylny wahacz.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 15 mar 2024, 15:09
autor: mitusm
tkoko pisze:
15 mar 2024, 14:45
Obawiam się że MID przy 1.5 kW na łańcuchu "wygnie" każdy tylny wahacz.
Ok. Będzie trzeba jakiś drążek reakcyjny dorobić :)

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 15 mar 2024, 16:24
autor: tkoko
mitusm pisze:
15 mar 2024, 15:09
Ok. Będzie trzeba jakiś drążek reakcyjny dorobić :)
Albo opanować/nauczyć się startu z większych zębatek z tyłu, mniejszych mocy przenoszonych na wahacz. :D

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 15 mar 2024, 17:46
autor: Badlook
Albo wsadzić z powrotem xf 19 8-)
Żarcik

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 15 mar 2024, 18:26
autor: mitusm
Badlook pisze:
15 mar 2024, 17:46
Albo wsadzić z powrotem xf 19 8-)
Żarcik
Miło wspominam XF19, po prostu za dużo od niego wymagałem.
Po kapitalnym remoncie nie wiem czy nie zostanie w rodzinie.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 04 kwie 2024, 9:24
autor: mitusm
tkoko pisze:
15 mar 2024, 14:45
Obawiam się że MID przy 1.5 kW na łańcuchu "wygnie" każdy tylny wahacz.
Zawias po remoncie, diametralna poprawa. Widać lekkie wygięcie, ale tylko na małej zębatce z tyłu i podaniu 1600W na szybko :)

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 07 kwie 2024, 16:21
autor: mitusm

Już nie było co udawać że kręcę :)
https://youtube.com/shorts/rIm2Ph-dJ-8? ... 1fZb4X5A_b

Genialny silnik :)

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 07 kwie 2024, 21:55
autor: tkoko
mitusm pisze:
07 kwie 2024, 16:21
Genialny silnik :)
Widać w górach różnicę między HUB'em a MID'em o podobnej mocy.
Ciekawe jak długo BBSHD wytrzyma tak hardkorową eksploatację. :D

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 07 kwie 2024, 22:08
autor: mitusm
tkoko pisze:
07 kwie 2024, 21:55
mitusm pisze:
07 kwie 2024, 16:21
Genialny silnik :)
Widać w górach różnicę między HUB'em a MID'em o podobnej mocy.
Ciekawe jak długo BBSHD wytrzyma tak hardkorową eksploatację. :D
Jak by miał trakcję to myślę że pod pionową ścianę też by pojechał. Fabryczny sterownik + dbam żeby go nie mulić pod górę, jak ma wysokie obroty na korbie to jest lekko ciepły po długim nawet podjeździe. Przód 42T, tył 11-51. Max prędkość na 51 13-14km/h, na 11 - koło dokręca się do 90km/h...
15min roboty, osłona i próbne chłodzenie ogarnięte.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 07 kwie 2024, 22:16
autor: pxl666
musisz siatkę dac bo byle co w ten wentyl wpadnie i stop. btw czy z nim jest jakaś różnica?

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 08 kwie 2024, 7:12
autor: mitusm
pxl666 pisze:
07 kwie 2024, 22:16
musisz siatkę dac bo byle co w ten wentyl wpadnie i stop. btw czy z nim jest jakaś różnica?
Docelowo będzie jakaś żaluzja. Organoleptycznie silnik trochę chłodniejszy mimo osłony która na pewno ogranicza naturalne chłodzenie.Mocny wentylator SUNON.Mam pętlę testową żeby dało się porównywać sprzęty.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 08 kwie 2024, 14:14
autor: RadQ
mitusm pisze:
07 kwie 2024, 22:08
15min roboty, osłona i próbne chłodzenie ogarnięte.
Nadmuch czy wydmuch?

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 08 kwie 2024, 14:29
autor: mitusm
RadQ pisze:
08 kwie 2024, 14:14
mitusm pisze:
07 kwie 2024, 22:08
15min roboty, osłona i próbne chłodzenie ogarnięte.
Nadmuch czy wydmuch?
Nadmuch. Silnik bardzo odporny temperaturowo, nie miał dziś lekko a obudowa silnika miała może 40C max. Lubi wysoką kadencję, uważam nawet że źle są dobrane przełożenia w silniku. Jego max powinien być odrobinę ponad 'strusia pędziwiatra' na nogach, a tymczasem nogi kończą się w okolicy 65km/h a sam silnik chce kręcić pod 90km/h na przełożeniu 42-11T.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 08 kwie 2024, 15:18
autor: tkoko
mitusm pisze:
08 kwie 2024, 14:29
Lubi wysoką kadencję, uważam nawet że źle są dobrane przełożenia w silniku.
Jak każdy BBSxx powyżej 500 wat.
mitusm pisze:
08 kwie 2024, 14:29
Jego max powinien być odrobinę ponad 'strusia pędziwiatra' na nogach, a tymczasem nogi kończą się w okolicy 65km/h a sam silnik chce kręcić pod 90km/h na przełożeniu 42-11T.
Bo gdyby skończyli na 120 RPM nie osiągałbyś 65 km/godz przy przełożeniu 42/11T.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 08 kwie 2024, 19:01
autor: mitusm
Już widzę że najsłabszym ogniwem będzie tylna przerzutka, ktoś stosował przekładnię w piaście do typowej jazdy po górach ?
https://allegro.pl/oferta/piasta-shiman ... d6604cf017

Wiem że starsze modele (mniej biegowe) są bardziej wytrzymałe. Rozrzut prędkości będzie na pewno mniejszy, ale wystarczył by mi max 45-50km/h.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 08 kwie 2024, 19:33
autor: tkoko
mitusm pisze:
08 kwie 2024, 19:01
Już widzę że najsłabszym ogniwem będzie tylna przerzutka, ktoś stosował przekładnię w piaście do typowej jazdy po górach ?
W opisie przerzutki masz info o zastosowaniu miejskim. trekingowym. Nie sądzę że ktoś to testował z obciążeniami które Ty oczekujesz.
mitusm pisze:
08 kwie 2024, 19:01
Wiem że starsze modele (mniej biegowe) są bardziej wytrzymałe. Rozrzut prędkości będzie na pewno mniejszy, ale wystarczył by mi max 45-50km/h.
Nie za bardzo "kumam" co zintegrowana przerzutka zmieni w prędkości maksymalnej. O prędkości maksymalnej przy MID decyduje RPM silnika/korby, W Twoim przypadku 160 -180 RPM, przełożenie == 42/11-50T, oraz moc. Wystarczy więc zmniejszyć przełożenie lub moc (lub obie te wartości) by uzyskać 45 - 50 km/godz, bo RPM silnika nie zmienisz. Zaoszczędzisz tym samym dużo energii w aku.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 08 kwie 2024, 20:01
autor: mitusm
tkoko pisze:
08 kwie 2024, 19:33
mitusm pisze:
08 kwie 2024, 19:01
Już widzę że najsłabszym ogniwem będzie tylna przerzutka, ktoś stosował przekładnię w piaście do typowej jazdy po górach ?
W opisie przerzutki masz info o zastosowaniu miejskim. trekingowym. Nie sądzę że ktoś to testował z obciążeniami które Ty oczekujesz.
mitusm pisze:
08 kwie 2024, 19:01
Wiem że starsze modele (mniej biegowe) są bardziej wytrzymałe. Rozrzut prędkości będzie na pewno mniejszy, ale wystarczył by mi max 45-50km/h.
Nie za bardzo "kumam" co zintegrowana przerzutka zmieni w prędkości maksymalnej. O prędkości maksymalnej przy MID decyduje RPM silnika/korby, W Twoim przypadku 160 -180 RPM, przełożenie == 42/11-50T, oraz moc. Wystarczy więc zmniejszyć przełożenie lub moc (lub obie te wartości) by uzyskać 45 - 50 km/godz, bo RPM silnika nie zmienisz. Zaoszczędzisz tym samym dużo energii w aku.
Przekładnie w piaście mają procentowo mniejszy zakres pracy (pewnie się nie szarpnę na tą z linku), można to regulować zębatką główną, ale trzeba się zdecydować czy chcemy moment czy prędkość.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 08 kwie 2024, 20:20
autor: pxl666
mitusm pisze:
08 kwie 2024, 19:01
Już widzę że najsłabszym ogniwem będzie tylna przerzutka, ktoś stosował przekładnię w piaście do typowej jazdy po górach ?
https://allegro.pl/oferta/piasta-shiman ... d6604cf017

Wiem że starsze modele (mniej biegowe) są bardziej wytrzymałe. Rozrzut prędkości będzie na pewno mniejszy, ale wystarczył by mi max 45-50km/h.
o ile pamiętam ludki raczej biorą nexusy . kolega szkuba ma rohloffa ale to inna półka cenowa (chwali sobie )

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 08 kwie 2024, 21:57
autor: mitusm
pxl666 pisze:
08 kwie 2024, 20:20
mitusm pisze:
08 kwie 2024, 19:01
Już widzę że najsłabszym ogniwem będzie tylna przerzutka, ktoś stosował przekładnię w piaście do typowej jazdy po górach ?
https://allegro.pl/oferta/piasta-shiman ... d6604cf017

Wiem że starsze modele (mniej biegowe) są bardziej wytrzymałe. Rozrzut prędkości będzie na pewno mniejszy, ale wystarczył by mi max 45-50km/h.
o ile pamiętam ludki raczej biorą nexusy . kolega szkuba ma rohloffa ale to inna półka cenowa (chwali sobie )
Alfine lepsza, nowsza (droższa) wersja nexusa. Patrzę po olx żeby kupić tanio całe koło (26, 27.5) z manetką, przynajmniej 5 biegową pod tarczę. 200-300zł czasami widuję, nie będzie szkoda zmielić :)

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 08 kwie 2024, 23:30
autor: pxl666
wlasnie nexusy chyba odporniejsze . poszukaj na endlessie

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 09 kwie 2024, 6:19
autor: zyggi
5-biegowe sa w wersji pod eletryki, cale kola 27,5 byly kiedys na bike-discount po okolo 80eur z tym ze pod sterowanie di2..sa tez pod zwykle sterowanie ale roznia sie lekko adapterem zmieniacza z tego co pamietam - tak czy siak jak kupisz to szybko zmielisz przy tej mocy ;]

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 09 kwie 2024, 8:12
autor: tkoko
mitusm pisze:
08 kwie 2024, 20:01
Przekładnie w piaście mają procentowo mniejszy zakres pracy (pewnie się nie szarpnę na tą z linku), można to regulować zębatką główną, ale trzeba się zdecydować czy chcemy moment czy prędkość.
Jak niby chcesz zmniejszyć tą prędkość. Przecież nawet teraz na przełożeniu 42/50T masz przy 160 - 180 RPM korby około 20 km/godz, oczywiście abstrahując od tego czy nogami jesteś w stanie wykręcić 160 - 180 RPM. Silnik czy na PAS czy na manetce będzie cały czas dążył do 160 - 180 RPM na korbie. Tylko zmniejszenie mocy zmniejszy, pośrednio, RPM korby.
Cały czas zastanawiam się czy ktoś w Polsce karze e-bik'owców za jazdę z mniejszą MOCĄ/PRĘDKOŚCIĄ niż maksymalna. :D

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 09 kwie 2024, 11:08
autor: mitusm
tkoko pisze:
09 kwie 2024, 8:12
mitusm pisze:
08 kwie 2024, 20:01
Przekładnie w piaście mają procentowo mniejszy zakres pracy (pewnie się nie szarpnę na tą z linku), można to regulować zębatką główną, ale trzeba się zdecydować czy chcemy moment czy prędkość.
Jak niby chcesz zmniejszyć tą prędkość. Przecież nawet teraz na przełożeniu 42/50T masz przy 160 - 180 RPM korby około 20 km/godz, oczywiście abstrahując od tego czy nogami jesteś w stanie wykręcić 160 - 180 RPM. Silnik czy na PAS czy na manetce będzie cały czas dążył do 160 - 180 RPM na korbie. Tylko zmniejszenie mocy zmniejszy, pośrednio, RPM korby.
Cały czas zastanawiam się czy ktoś w Polsce karze e-bik'owców za jazdę z mniejszą MOCĄ/PRĘDKOŚCIĄ niż maksymalna. :D
Zakres prędkości można zmniejszyć montując przy piaście większą zębatkę która odbiera napęd z łańcucha.
Rower szosowy który leci z małej nawet górki 60km/h jest ok, a e-bike jadący 35km/h to już przestępstwo ?

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 09 kwie 2024, 12:44
autor: tkoko
mitusm pisze:
09 kwie 2024, 11:08
Zakres prędkości można zmniejszyć montując przy piaście większą zębatkę która odbiera napęd z łańcucha.
Rower szosowy który leci z małej nawet górki 60km/h jest ok, a e-bike jadący 35km/h to już przestępstwo ?
Przecież na zewnętrznej zębatce też to robisz/zrobisz, wystarczy "wywalić" wszystkie zębatki poniżej powiedzmy 14, 16T, a w góry dołożyć ile tam chcesz "T" np "60T", efekt będzie identyczny. Dopóki RPM korby jest jakie jest, czarowanie tylnymi przełożeniami nic nie zmieni. To że w zintegrowaną przerzutkę dasz największą zębatkę na łańcuch, nic nie zmieni bo rower i tak sam pojedzie gdyż korba/przednia zębatka i tak będzie miała 180 RPM.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 09 kwie 2024, 13:43
autor: mitusm
tkoko pisze:
09 kwie 2024, 12:44
mitusm pisze:
09 kwie 2024, 11:08
Zakres prędkości można zmniejszyć montując przy piaście większą zębatkę która odbiera napęd z łańcucha.
Rower szosowy który leci z małej nawet górki 60km/h jest ok, a e-bike jadący 35km/h to już przestępstwo ?
Przecież na zewnętrznej zębatce też to robisz/zrobisz, wystarczy "wywalić" wszystkie zębatki poniżej powiedzmy 14, 16T, a w góry dołożyć ile tam chcesz "T" np "60T", efekt będzie identyczny. Dopóki RPM korby jest jakie jest, czarowanie tylnymi przełożeniami nic nie zmieni. To że w zintegrowaną przerzutkę dasz największą zębatkę na łańcuch, nic nie zmieni bo rower i tak sam pojedzie gdyż korba/przednia zębatka i tak będzie miała 180 RPM.
Chyba nie 'rozmawiamy' o tym samym, ja cały czas myślę aby takie coś dopasować do swojej jazdy :

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 09 kwie 2024, 13:53
autor: pxl666
kupiles ?

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 09 kwie 2024, 14:41
autor: tkoko
mitusm pisze:
09 kwie 2024, 13:43
Chyba nie 'rozmawiamy' o tym samym, ja cały czas myślę aby takie coś dopasować do swojej jazdy :
Cały czas rozmawiamy o tym samym. Tak jak z mieszania herbaty w lewo czy w prawo, nie uzyskasz jej słodszej, tak z zamiany zewnętrznej przerzutki na wewnętrzną nie uzyskasz innych prędkości. Jeżeli ogólne przełożenie korba koło będzie takie samo, to i prędkość będzie taka sama, niezależnie na której przerzutce zechcesz to zrobić, tym bardziej że te przerzutki są najczęściej odpowiednikiem przerzutki 11 - 50T przy zębatce 16/18T (DLA RPM 70 - 90). Jedyny zysk z wewnętrznej przerzutki będzie taki że jeżeli poprowadzisz łańcuch bez skosów, będzie mniejsze prawdopodobieństwo urwania łańcucha, przeskakiwania łańcucha itp. Teoretycznie wewnętrzna przerzutka powinna być trwalsza ze względu na ochronę przed kurzem, błotem, przeskakiwaniami łańcucha itd, ale na ile trwalsza, ciężko powiedzieć.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 09 kwie 2024, 17:48
autor: mitusm
pxl666 pisze:
09 kwie 2024, 13:53
kupiles ?
Nie, cały czas czytam. Myślałem że znajdę coś starszego nawet 3-biegi ale nie ma szans na tarcze takie coś kupić.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 09 kwie 2024, 17:49
autor: pxl666
mitusm pisze:
09 kwie 2024, 17:48
pxl666 pisze:
09 kwie 2024, 13:53
kupiles ?
Nie, cały czas czytam. Myślałem że znajdę coś starszego nawet 3-biegi ale nie ma szans na tarcze takie coś kupić.
no cena cena ... https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 6-217-8437

https://www.olx.pl/d/oferta/nowa-piasta ... YGnjN.html

https://www.olx.pl/d/oferta/nowa-piasta ... c_platform

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 09 kwie 2024, 18:07
autor: mitusm
tkoko pisze:
09 kwie 2024, 14:41
mitusm pisze:
09 kwie 2024, 13:43
Chyba nie 'rozmawiamy' o tym samym, ja cały czas myślę aby takie coś dopasować do swojej jazdy :
Cały czas rozmawiamy o tym samym. Tak jak z mieszania herbaty w lewo czy w prawo, nie uzyskasz jej słodszej, tak z zamiany zewnętrznej przerzutki na wewnętrzną nie uzyskasz innych prędkości. Jeżeli ogólne przełożenie korba koło będzie takie samo, to i prędkość będzie taka sama, niezależnie na której przerzutce zechcesz to zrobić, tym bardziej że te przerzutki są najczęściej odpowiednikiem przerzutki 11 - 50T przy zębatce 16/18T (DLA RPM 70 - 90). Jedyny zysk z wewnętrznej przerzutki będzie taki że jeżeli poprowadzisz łańcuch bez skosów, będzie mniejsze prawdopodobieństwo urwania łańcucha, przeskakiwania łańcucha itp. Teoretycznie wewnętrzna przerzutka powinna być trwalsza ze względu na ochronę przed kurzem, błotem, przeskakiwaniami łańcucha itd, ale na ile trwalsza, ciężko powiedzieć.
Nexus 8 to odpowiednik kasety 11-34...
Przynajmniej takie informacje znalazłem.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 09 kwie 2024, 18:24
autor: mitusm
pxl666 pisze:
09 kwie 2024, 17:49
mitusm pisze:
09 kwie 2024, 17:48


Nie, cały czas czytam. Myślałem że znajdę coś starszego nawet 3-biegi ale nie ma szans na tarcze takie coś kupić.
no cena cena ... https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/ ... 6-217-8437

https://www.olx.pl/d/oferta/nowa-piasta ... YGnjN.html

https://www.olx.pl/d/oferta/nowa-piasta ... c_platform
NuVinci fajny wynalazek, też by można spróbować.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 09 kwie 2024, 21:06
autor: pxl666
właśnie z powodu tej wynalazczości jakoś sram shimano nadal w topowych modelach mają klasyczne przezutki jednak. bafang też ma w ofercie piasty przekładniowe i ponoć jedna jest dedykowana m620 ale nic jeszcze o nich nie czytałem . swego czasu trafiłem na piaste z dwoma biegami 1 i 0.5 . wspaniały sposób na poprawę momentu na wspinanie ale cena piasty 6000$ ... dziękuję postoje . taniej kupię elektrycznego srama hyperglide

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 09 kwie 2024, 21:29
autor: tkoko
mitusm pisze:
09 kwie 2024, 18:07
Nexus 8 to odpowiednik kasety 11-34...
Ale wcześniej pisałeś o Shimano 11 biegowym. Przełożenia tej przerzutki to 2.15 do 0.53 razy. co z podstawowym przełożeniem 42/24T da zakres przełożeń korba <> koło odpowiednio 3.8 do 0.92. Dla porównania aktualne przełożenie jakie masz przy 42T z przodu i 11/50T z tyłu to 3.8 do 0.84, czyli w górach ciut mocniejsza.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 11 kwie 2024, 11:37
autor: SzczepanW2
Zmasakrujesz w moment tą piastę w górach.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 12 kwie 2024, 14:00
autor: mitusm
SzczepanW2 pisze:
11 kwie 2024, 11:37
Zmasakrujesz w moment tą piastę w górach.
Szkoda że stare przekładnie nieosiągalne na tarcze, nawet taką 3 biegową bym spróbował.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 12 kwie 2024, 17:09
autor: SzczepanW2
3 biegowe piasty Shimano mieliłem nogami :mrgreen:

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 12 kwie 2024, 17:45
autor: pxl666
miałem w tym 3biegowa piaste sturmey archer i dawała radę.
https://photos.app.goo.gl/eaXfp7RnM5KrBxaG8

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 16 kwie 2024, 8:09
autor: szakadimas
Szukaj pan tematu z niemieckiego forum Nexus Inter 5-e bbshd Asi bac 855. Ja to skopiowałem tylko nie mam czasu poskładać. Wymaga dorobienia tylnej zębatki pod nexusa powyżej 30 zębów. Asi to temat stary jak świat. https://highvoltagekits.com/bbshd

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 16 kwie 2024, 8:12
autor: szakadimas
Piasta ma 4 koła zębate na sprzęgle zamiast 3 jak reszta piast shimano.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 17 kwie 2024, 19:17
autor: mitusm
szakadimas pisze:
16 kwie 2024, 8:12
Piasta ma 4 koła zębate na sprzęgle zamiast 3 jak reszta piast shimano.
Nigdzie nie znalazłem specyfikacji do jakiej mocy/momentu jest przygotowany.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 18 kwie 2024, 8:16
autor: tas
Ja mam taką historyjkę z zycia.
Kiedyś zrobiłem Mido-Huba z silnika 750W w połączeniu z piastą z przerzutką shimano.
Całość pracowała okolo 50km po czym silnik przemielił mi tą piastę na mak, nie wytrzymała momentu obrotowego silnika. Zablokowała się na stałe, szarpnęło mi łańcuch, ten za pedała, a te zrobiły gustowny obrót i mi przygrzaly w nogę. Myślałem, że zejde.
To jest nauka, by do projektów brać tylko nowe piasty z biegami, ewentualnie nie braćich w ogóle :)

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 18 kwie 2024, 8:42
autor: pxl666
no jak chcesz męczyć to musi być piasta do rowerów np cargo więc duża ciężka i droga a na pewno droga...zobacz piasty bafanga pod m620 ale nawet nie interesowałem się cenami bo poco ...

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 18 kwie 2024, 12:42
autor: zyggi
piasta shimano do ebike'ow zestawiana jest zdaje sie ze slabszymi silnikami typu E6000 czy E7000 wiec pewnie 70-80 nm wytrzyma..wiecej raczej nie jest w interesie producenta ;)

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 18 kwie 2024, 20:45
autor: mitusm
Na razie do bbshd dołączył z przodu mxus XF15 (KT20A) i skutecznie pomaga bafangowi 'na co dzień'.
Może kiedyś wpadnie na olx koło z przekładnią za 200-300zł, którego nie będzie szkoda zmielić lub znajdę sensowne rozwiązanie za tysiąca które wytrzyma sezon..

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 18 kwie 2024, 22:51
autor: pxl666
stare piasty rohloffa nie tanieją za bardzo więc wątpię. noi poco ? za 300 masz działający naped z dużym zakresem łatwo naprawialny i łatwo wymienialny ... poco sobie komplikować życie ?

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 19 kwie 2024, 0:04
autor: mitusm
pxl666 pisze:
18 kwie 2024, 22:51
stare piasty rohloffa nie tanieją za bardzo więc wątpię. noi poco ? za 300 masz działający naped z dużym zakresem łatwo naprawialny i łatwo wymienialny ... poco sobie komplikować życie ?
Bo mała gałązka w tylnej zębatce/przerzutce i zaczyna się strzelanie łańcucha i przerywanie silnika (czujnik zmiany biegów działa 'od tyłu') + wrodzona ciekawość spróbowanie czegoś innego.
Długo np. broniłem się przed dołożeniem przedniego napędu, a teraz bez niego nie pojechał bym 20km w las na samym bafangu.
Rohloff wpisuję od czasu do czasu na portalach z nadzieją że ktoś kiedyś wystawi takie coś nieświadomie w fajnej cenie :)

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 19 kwie 2024, 7:25
autor: Tooropek
Łańcuch 1S jest mega gruby, wiem bo używałem, żeby go zerwać nie wiem co by musiało się stać. Piasty wewnętrzne mają ogromne zalety, ale zaczniemy je doceniać jak stanieją.

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 19 kwie 2024, 7:37
autor: pxl666
nie stanieją. są na rynku dłużej niż napędy 1x12 i raczej się rozwijają ale nie tanieją. mają wady i to spore . masa i rozmiar oraz duże utrudnienie własnoręcznej naprawy . i niestety nawet drogie piasty rzekomo do mtb ludki piszą że nie wytrzymują

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 19 kwie 2024, 23:40
autor: pxl666

Re: XF19R na Bafanga BBSHD ?

: 20 kwie 2024, 19:18
autor: mitusm