Poprawianie fabryki - uszczelnienie Bafang BBS02B 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Poprawianie fabryki - uszczelnienie Bafang BBS02B 750W

Post autor: leszcz »

Albo miałem z luzem pokrywy albo się zrobił, tak czy siak oto problem:
[film][/film]

Oraz efekty takie, że woda i syf dostaje się pod pokrywę i wypłukuje smar
Obrazek

Moje rozwiązanie
- czyścimy i odtłuszczamy (rozpuszczalnik, aceton, nitro, co tam masz) uszczelkę w środku pokrywy, ma rowek, trzeba to zrobić dokładnie, żeby silikon chwycił
- o ile nie masz nowego silnika lub z niewielkim przebiegiem to należy wykręcić duże koło zębate (to z osią korby), bo większość syfu jest przy małej zębatce, od biedy bez wykręcania ale bardzo, bardzo, bardzo dobrze trzeba oczyścić z syfu okolice małej zębatki i ją odtłuścić
- czyścimy i odtłuszczamy duże koło zębate i ew. montujemy spowrotem
- smarujemy obie zębatki (ja używam do smarowania całego silnika molibdenowy cx80), dokładnie smarując całą powierzchnię trybów, nie jest ważna duża ilość smaru tylko aby był on na całej powierzchni zębów
- nakładamy cienką warstwę smaru na dużą zębatkę w okolicy styku z pokrywą
- nakładamy silikon na uszczelkę pokrywy (w rowek)
- delikatnie nakładamy pokrywę i dokręcamy
- ostrożnym dociskiem palcem zgarniamy nadmiar silikonu z pokrywy i zębatki
- po kilku godzinach delikatnie ściągamy pokrywę żeby sprawdzić czy gdzieś się nie przykleiła
- nakładamy nieco grubszą warstwę smaru w okolicy styku z pokrywą
- dokręcamy pokrywę
- VOILA!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Drugi problem to ten element i skutki:
Obrazek

Moje rozwiązanie, silikon:
Obrazek

Trochę zabawy jest z wykręceniem dużego koła (ośka) ale idzie to ogarnąć. W sumie, roboty na 2-3h, a jeśli ktoś sporo jeździ to powiedziałbym, że konieczny zabieg aby cieszyć się tysiącami kilometrów bez obsługi i problemów!
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Kolmodor
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 20 mar 2019, 17:10

Re: Poprawianie fabryki - uszczelnienie Bafang BBS02B 750W

Post autor: Kolmodor »

Witam , chciałbym się dopytać jakiego smaru użyłeś do koła nylonowego w swoim midzie czy taki się nada
https://allegro.pl/oferta/cx80-smar-sil ... 4433549111 ?
do tego na koło zębate
https://allegro.pl/oferta/cx-80-smar-mo ... 7173399411 ?
i silikon do sklejenia obudowy
https://allegro.pl/oferta/cx-80-masa-us ... 7860974936
Czy ten
https://allegro.pl/oferta/masa-uszczeln ... 5518383368
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Poprawianie fabryki - uszczelnienie Bafang BBS02B 750W

Post autor: tatar »

Ja wyczytałem,że używał smar molibdenowy CX80
Kolmodor
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 20 mar 2019, 17:10

Re: Poprawianie fabryki - uszczelnienie Bafang BBS02B 750W

Post autor: Kolmodor »

tatar pisze:
04 maja 2019, 17:39
Ja wyczytałem,że używał smar molibdenowy CX80
Także do koła nylonowego ?
Wszędzie pisze że jest problem że przechodzi szary smar do małego koła i tak nie powinno być dla tego pytam.
ODPOWIEDZ