MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
kurt_hectic
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2022, 11:55

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: kurt_hectic »

Wszyscy co mają TSDZ2? Różnice wynoszą od 3 do nawet 10cm, zależnie od ramy, czyli dużo, bardzo dużo. Ponoć w jeździe nie jest źle, ale ja chcę mieć porządnie- równo.
Mam zamiar upiłować 1cm mufy, bo mam specyficzną, bardzo długą z prawej strony. Dodatkowo właśnie, jak wsadzę prawy pedał odwrotnie to wtedy się wyrównuje.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

kurt_hectic pisze:
26 lip 2022, 12:20
Wszyscy co mają TSDZ2? Różnice wynoszą od 3 do nawet 10cm, zależnie od ramy, czyli dużo, bardzo dużo. Ponoć w jeździe nie jest źle, ale ja chcę mieć porządnie- równo.
Mam zamiar upiłować 1cm mufy, bo mam specyficzną, bardzo długą z prawej strony. Dodatkowo właśnie, jak wsadzę prawy pedał odwrotnie to wtedy się wyrównuje.
stary no niewiem co masz ale 10cm to jakis absurd jest . x rowerów przerobiłem i moi znajomkowie również i nikt nie miał takich rozterek . pedały to są na demonstracjach . ty masz korby i platformy
kurt_hectic
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2022, 11:55

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: kurt_hectic »

Proszę nie spamować.

W dalszym ciągu proszę o pomoc:
Czy ktoś może mi podpowiedzieć, jaki wypracowaliście sposób, na wyrównanie odległości ramion korby?
W moim przypadku byłoby idealnie odwrócić prawe, wtedy ramiona będą równo od środka roweru. Jaki sposób wybrać? Szlifować kwadratowy otwór? Przeciąć ramię przy mocowaniu i zespawać obracając część od mocowania do pedału?
Macie już jakiś sprawdzony sposób?
Astrolux
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Astrolux »

Ja we wszystkich 3 modernizacjach zastosowałem prawą korbę od Bafanga, która ujmuje jak dobrze pamiętam 1,5 cm, jest bardziej prosta. Takie zastosowanie było sugerowane na wszystkich forach o TSDZ2. Jeszcze mała niesymetryczność jest, ale to już pestka.
Można jeszcze zastosować przedłużkę osi pedału z lewej strony, ale dla mnie było za szeroko, taki rozkraczony na rowerze przy moim wzroście 170.
kurt_hectic
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2022, 11:55

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: kurt_hectic »

O bafangowych słyszałem, o przedłużce nie, dzięki!
Jako że mam cały warsztat pod ręką to postaram się przeciąć ramię, obrócić i zespawać; żeby q factor stał się -q ;) Dużo roboty, ale kusi mnie fakt, trzymania idealnie symetrycznych pedałów.
Mam specyficzną sytuację BB 92, także trochę mam dłubania z tym silnikiem.
Astrolux
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Astrolux »

kurt_hectic pisze:
26 lip 2022, 15:20
O bafangowych słyszałem, o przedłużce nie, dzięki!
Ja mam takie +20mm, a są i +16mm
https://pl.aliexpress.com/item/10050022 ... pt=glo2pol
Bolej1
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 08 mar 2020, 21:47

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Bolej1 »

Witam. Ma może ktoś przednia zębatke 42 zęby na zbyciu? Potrzebuję pilnie.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Bolej1 pisze:
27 lip 2022, 22:18
Witam. Ma może ktoś przednia zębatke 42 zęby na zbyciu? Potrzebuję pilnie.
przypomnij się jutro. na bank mam
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

czy ktoś się z tym spotkał i może potwierdzić ? gość twierdzi że ma fabrycznie samoograniczające się silniki
Obrazek
terragady
Forumowicz
Posty: 39
Rejestracja: 21 lip 2022, 17:56

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: terragady »

z tego co wiem jest tsdz2B z jakimiś delikatnymi ulepszeniami mechanicznymi i jest jakiś sprzedawca w niemczech co sprzedaje tsdz2 z nowym kontrolerem do którego nie da się wgrać open softu. Z chin dalej lecą ze starym kontrolerem tsdz2b

https://github.com/OpenSourceEBike/TSDZ ... troller_v2
ty więcej info o tym co pisze
kerrigan
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 cze 2022, 20:02
Lokalizacja: Żywiec

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: kerrigan »

pxl666 pisze:
29 lip 2022, 15:18
czy ktoś się z tym spotkał i może potwierdzić ? gość twierdzi że ma fabrycznie samoograniczające się silniki
Obrazek
Kupowałem od niego silnik jak jeszcze nie byłem zbyt kumaty na temat e-bikow jakiś miesiąc temu i wydaje mi się że to ściema , bo silnik bynajmniej się grzał i szarpał przy ruszaniu jak to ludzie na oryginalnym oprogramowaniu opisują. Wgrałem open oprogramowanie do niego i widzę duża różnice na plus.
Podsumowując ściema :)
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Kreatywność sprzedawców nie zna granic. Oficjalnie jest tylko wersja TSDZ2B którą sprzedaje PSWPower .
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Atak_Snajpera »

Styl zdań oraz błędy językowe podpowiadają że to kolejny janusz biznesu ,który łowi frajerów. RED FLAG!
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

dlamnie jest ciekawe że tak bezpośrednio by kłamał . przecież można go od razu zgłosić olx a oni się w tańcu nie p%#^dolą i pan ma banana w 20 minut
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Atak_Snajpera »

Bana na co? Na internet?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Atak_Snajpera pisze:
30 lip 2022, 18:04
Bana na co? Na internet?
wywalą mu aukcję albo konto
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

chyba ich przeceniasz
kurt_hectic
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lip 2022, 11:55

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: kurt_hectic »

A poza tym, ze koleś trochę ściemnia to jest coś złego w tym silniku? Są lepsze i gorsze wersje?

Drugie pytanie: dlaczego mam dołączony kabel Y od czyjnika predkosci, skoro idzie on tylko do silnika? Są ekrany, ktore go wymagaja? Na diagramie widac, ze oryginalny ekran z tego nie korzysta. Chce zamontowac ekran SW102 i w tym przypadku nikt tez nie wspomina o koniecznosci podpiecia dodatkowego kabla.

Trzecia westia: kupię lewe ramię korby, jak ktoś ma to proszę o kontakt.
Astrolux
Forumowicz
Posty: 48
Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Astrolux »

kurt_hectic pisze:
31 lip 2022, 19:16
Drugie pytanie: dlaczego mam dołączony kabel Y od czyjnika predkosci, skoro idzie on tylko do silnika? Są ekrany, ktore go wymagaja? Na diagramie widac, ze oryginalny ekran z tego nie korzysta.
Do drugiego złącza podłącza się kabel oświetlenia 6V max. obciążenie do 1A.
Załączniki
Przewód oświetlenia.jpg
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

mariusz61 pisze:
02 sie 2022, 19:37
Mam coś dla malkontentów https://bikerumor.com/tq-hpr50-ebike-mo ... nsmission/
jaki związek ma zamknięty system silnika zintegrowanego z tsdz2 ? nie pomyliłeś wątków ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

krall pisze:
13 kwie 2021, 16:05
lobo0 pisze:
13 kwie 2021, 13:54
Zerknij u siebie jaki masz offset na ADC Torque Sensor w menu Technicznym.
244
Zdaje się, że robiłem kiedyś tą kalibrację - w miarę możliwości precyzyjnie - ale jakoś poprawy nie zauważyłem.
Do jak starego softu się cofnąłeś? U mnie działało wszystko ok z softem chyba 0.6.2
Intryguje mnie natomiast sama logika działania czujnika. Bo jeśli jest tensoryczny to (jak kiedyś) samo naciśnięcie pedała powinno wywołać reakcję.
Teraz nawet jak bezwiednie, z minimalną siłą pokręcę pedałami nawet z kołem w powietrzu to po paru obrotach uruchamia się napęd - zupełnie jak czujnik PAS... A ostatnio jak się wywaliłem i koło było w powietrzu to silnik sam kręcił jak szalony - a pedały w bezruchu ;-) Dopiero przyhamowanie go zatrzymało.
Pytanie zatem - czy coś się popsuło, czy zła konfiguracja, czy soft zwalony?
mialem podobnie , na ory sofcie nie wspomagał prawidłowo tzn byl slabszy , na osf rwał i szarpał . zdecydowałem się na kalibrację czujnika . teraz mam początek pomiaru na 60 (wcześniej 208) i zachowuje się prawidłowo

https://photos.app.goo.gl/9yquzovgFetJfLey6
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

prozor , czy ty jak paczyłeś po kodzie to widzisz jak wygląda ograniczanie temperaturą ? można tam coś poprawić
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 959
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Yin »

Taką ciekawostkę wygrzebałem, tuning wagowy :
https://www.avdweb.nl/solar-bike/hub-mo ... -reduction
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Yin pisze:
05 sie 2022, 21:49
Taką ciekawostkę wygrzebałem, tuning wagowy :
https://www.avdweb.nl/solar-bike/hub-mo ... -reduction
chce zobaczyć praktyczną aplikację.
kerrigan
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 23 cze 2022, 20:02
Lokalizacja: Żywiec

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: kerrigan »

Cześć, mam pytanie czy jak odlacze ten mały panelik do sterowania kciukiem od vldc5 to nic się nie stanie ? W sensie czy będzie sypać jakieś błędy lub coś ?
W ogóle go nie używam i tylko miejsce zajmuje :)
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

kerrigan pisze:
10 sie 2022, 15:44
Cześć, mam pytanie czy jak odlacze ten mały panelik do sterowania kciukiem od vldc5 to nic się nie stanie ? W sensie czy będzie sypać jakieś błędy lub coś ?
W ogóle go nie używam i tylko miejsce zajmuje :)
Pozdrawiam
o ile wiem to nie ...
Bolej1
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 08 mar 2020, 21:47

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Bolej1 »

Witam. Może ktoś poratować wykazem lub symbolami wszystkich łożysk w silniku tsdz2?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Bolej1 pisze:
23 sie 2022, 12:35
Witam. Może ktoś poratować wykazem lub symbolami wszystkich łożysk w silniku tsdz2?
na osf wiki jest
Bolej1
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 08 mar 2020, 21:47

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Bolej1 »

No jest dzięki może komuś się kiedyś przyda.
Kody łożysk w TSDZ2
Niebieski bieg: HF1216 - 609 RS
Od strony silnika osi 608RS – od strony wózka 6001RS
Wał silnika od strony wózka 696RS – od strony silnika 6800RS
Wałek pedału głównego: lewa strona 6902RS (61902 2RS1) – prawa strona na czujniku momentu obrotowego HK 2212 (uwaga: po lewej stronie warto założyć dwa łożyska zamiast jednego)
Sprzęgło sprężynowe: 30 CSK-P bb30 o CSK30P
prozor
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: prozor »

terragady pisze:
29 lip 2022, 18:26
z tego co wiem jest tsdz2B z jakimiś delikatnymi ulepszeniami mechanicznymi i jest jakiś sprzedawca w niemczech co sprzedaje tsdz2 z nowym kontrolerem do którego nie da się wgrać open softu. Z chin dalej lecą ze starym kontrolerem tsdz2b

https://github.com/OpenSourceEBike/TSDZ ... troller_v2
ty więcej info o tym co pisze
TSDZ2B ma wątek: viewtopic.php?f=25&t=8678 i przede wszystkim ma zmienione koło napędowe z podwójnym sprzęgłem:
Obrazek
ale jak widać ponoć ma poprawiony proces produkcyjny, a co za tym idzie jakość silnika ma być stabilna, a przynajmniej mniejszy rozrzut jakościowy pomiędzy egzemplarzami.
Jednak to podwójne sprzęgło jest tu najważniejsze, dzięki temu odłącza się praktycznie całość zespołu napędowego łącznie z dużym kołem zębatym podczas pedałowania z wyłączonym silnikiem, czyli silnik nie stawia już żadnego oporu - tak, wiem, że i w poprzedniej wersji za dużego nie stawiał, ale w wersji "b" eliminuje się straty wynikłe z konieczności kręcenia dużego koła zębatego i przekładni aż do sprzęgła niebieskiego kółka.
Na razie chyba nie ma możliwości kupna do wymiany starego koła napędowego na nowy model, jak będzie to chyba zamawiam do wymiany, po co waty marnować...

Ten sprzedawca w Niemczech to o ile pamiętam Everpro i sprzedawane przez niego silniki mają wymieniony kontroler specjalnie po to, żeby spełniały niemieckie normy: bez możliwości użycia manetki, nie można było im przestawić prędkości, ani przeprogramować.
pxl666 pisze:
05 sie 2022, 16:15
prozor , czy ty jak paczyłeś po kodzie to widzisz jak wygląda ograniczanie temperaturą ? można tam coś poprawić
W OSF? Zależy co chcesz poprawić, jak dla mnie jest cacy, ale oczywiście można dowolnie modyfikować.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

miałem już w rękach tego B i opór jest imho taki sam . Pozatym do dupy jest bo kołnierz jest szerszy adapter na 110bcd obciera jak przykręcisz zębatke od środka pająka. pokazałem to w wątku o dartmoorze
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

jesli chodzi o temperaturę to ja widziałbym to tak że np powyżej 70 st z każdym kolejnym stopniem obcina np 5w mocy . wtedy w zależności od obciążenia sam by się ustalił jakiś optymalny stan podawanej mocy . teraz chyba najpierw obcina o 30% a potem odcina do zera ... mało wyrafinowanie
prozor
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: prozor »

W sumie jak sprawdzałem to straty mocy przy starym kole są i tak minimalne (w granicach 2 - 3 watów), stąd musu nie ma, bardziej zastanawiałem się nad wymianą w przypadku uszkodzenia samego łożyska. Ale chyba prędzej dostanę kolejny silnik i to już w wersji b, to może porównam.

Aha, o to chodzi z temperaturą i obcinaniem mocy. No to nie, zmniejszanie prądu jest płynne.

// adjust target current if motor over temperature limit
ui8_adc_battery_current_target = map_ui16((uint16_t) ui16_motor_temperature_filtered_x10,
(uint16_t) ((uint8_t)ui8_motor_temperature_min_value_to_limit * (uint8_t)10U),
(uint16_t) ((uint8_t)ui8_motor_temperature_max_value_to_limit * (uint8_t)10U),
ui8_adc_battery_current_target,
0);
Wcześniej jest sprawdzenie czy temperatura maksymalna nie jest osiągnięta, jeśli tak, to prąd jest wyłączany.
Regulacja prądu ui8_adc_battery_current_target jest jak widać powyżej, po przekroczeniu limitu temperatury,
prąd jest proporcjonalnie zmniejszany w stosunku do różnicy pomiędzy aktualną temperaturą, a min - max.

Jak testowałem silnik na przegrzewanie miałem to dość wyraźnie odczuwalne w stopniowo zwiększanym oporze przy ustawionej stałej mocy hamowania i wzroście temperatury. Prawdę mówiąc do odcięcia nawet nie doszło, bo przy wyższej temperaturze prąd/moc wspomagania była na tyle mocno ograniczona, że temperatura nie wzrastała.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

hm czyli mówisz że redukuje progresywnie? ciekawe ...
imho fajnie by jeszcze było jakby był pomiar średni mocy dla średniej prędkości dla zadanego dystansu
prozor
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: prozor »

Dla mnie bardziej przydałoby się oszacowanie zasięgu w oparciu o średnie zużycie (od początku jazdy lub z kilku minut, albo z ostatniego km) energii i aktualne naładowanie akumulatora.
Niestety, za mało pamięci na dodatkowe funkcje. Fakt, można wywalić jakieś nieużywane funkcje (np. zostawić tylko ten tryb wspomagania, którego się faktycznie używa itd.) i próbować dodawać to co ewentualnie było by przydatne dla danej osoby, ale to jest indywidualna robota. Ta wersja FW powstała jako uniwersalna i dość mocno uproszczona.
Można dodać proste rzeczy takie jak ograniczenie prądu silnika jeśli napięcie akumulatora spadnie poniżej minimalnej wartości - coś jak rezerwa, żeby być pewnym, że choć minimalny poziom wspomagania będzie nawet przy niemalże wyczerpanym akumulatorze. Ewentualnie automatyczne przełączanie na Eco przy niskim napięciu - sprawdzenie napięcia i ustawienie assist parameter, aktualnie jest tak:
// set assist parameter
ui8_riding_mode_parameter = ui8_riding_mode_parameter_array[m_configuration_variables.ui8_riding_mode - 1][ui8_assist_level];

tu wystarczy dodać warunek sprawdzający napięcie i jeśli jest poniżej ustalonego (dobrze byłoby to dać również w konfiguratorze, czyli napięcie przełączenia na ECO...) oraz riding_mode_parameter większy od zera (czyli wspomaganie włączone), to ma ustawić riding_mode_parameter na wartość "1". Albo nadpisać wartość w tablicy konfiguracji czy ustawić ui8_assist_level na Eco.

Oczywiście wiązałoby to się raczej z niemożliwością zwiększenia stopnia wspomagania po osiągnięciu niskiego poziomu napięcia akumulatora (wyłączyć dałoby się), ale poniżej pewnego napięcia pobór zbyt dużego prądu spowoduje szybkie wyczerpanie reszty zgromadzonej energii i w efekcie wyłączenie wspomagania. To już lepsza wymuszona jazda na rezerwie ;)

Powyższe akurat jest dość proste do realizacji i jako opcja (on/off) byłaby chyba używana nie tylko przeze mnie. Muszę podrzucić pomysł do realizacji, zwłaszcza jeśli to miałoby być konfigurowalne z poziomu konfiguratora (on/off i napięcie przełączenia).
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Ale tak jest . jak już jesteś pod koniec baty to dostajesz ok 90w na silnik . ja tam bym chciał wiedzieć jakie miałem średnie zużycie na danej trasie bo wtedy realnie można porównywać swoją kondycję lub rożnych rajderów. lub różne trasy ...przewidywanie zasięgu jest dość problematyczne bo jeśli przebyty odcinek był łatwy to Cię oszuka . jeśli był trudny to też ale w drugą stronę ...
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

PXL wystarczy power meter w linii zasilania jeśli chodzi o zużycie energii z aku i możliwość ocenienia ile zostało.
prozor
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: prozor »

Fakt, miernik mocy załatwia problem dość skutecznie - wystarczy zresetować na odcinku pomiarowym. Minusem jest tylko, że dochodzi dodatkowy wskaźnik pomiarowy...

W kodzie jest wyliczenie pobranej mocy od początku włożenia (pełnej) baterii oraz od włączenia zasilania. Nie ma funkcji "lap" czy średniego zużycia z jakiegoś określonego przez użytkownika przedziału czasowego (np. ostatnich 5 minut), choć jest to dość proste w realizacji, jednak wymaga albo zdefiniowania kolejnego parametru do wyświetlenia, albo zastąpienia istniejącego.

Raczej nie widziałem kodu odpowiedzialnego za ograniczenie prądu przy napięciu bliskim napięcia odcięcia. Przyznam jednak, że nie analizowałem dokładnie całości, a tylko funkcje, które mnie interesowały i to tylko w kilku plikach kodu. Ograniczenie prądu przed odcięciem zasilania może być spowodowany po prostu tym, że akumulator nie wyrabia się z zasilaniem i przy niskim napięciu baterii dostarcza już zbyt mały prąd. No chyba, że jednak nie i faktycznie gdzieś w kodzie jest wymuszenie ograniczenia prądu przy napięciu bliskim ustawionego napięcia odcięcia. Można to sprawdzić ustawiając wysokie napięcie odcięcia zamiast napięcia bliskiego odcięciu BMSa. Trzeba sprawdzić... Jeśli ta opcja jest gdzieś w kodzie, to ograniczenie jest nieco za nisko i nie pozwala na bezpieczny powrót z choć minimalnym wspomaganiem, wolałbym mieć choć z pół godziny na Eco lub bezpiecznego 100W wspomagania.

Jak znajdę czas na majsterkowanie (znaczy - nie tak prędko) to zrobię interfejs bezprzewodowy BT/ANT+. Szczegóły: https://opensourceebike.github.io/tsdz2 ... oller.html
https://opensourceebike.github.io/tsdz2_wireless/
forum: https://endless-sphere.com/forums/viewt ... start=1625

Co to daje? Oprócz braku konieczności przeciągania kabla jest możliwość użycia albo urządzeń Garmin (np. Edge itp. - wyświetlanie parametrów i ustawienie stopnia wspomagania) czy Wahoo (też wyświetla, ale czy daje możliwość zmiany poziomu tego nie wiem):
Obrazek
Nowe FW Garmin Edge (wersje od Edge 530 i nowsze) mają możliwość wyświetlania pola "Smatr Range"
Obrazek
Czyli po polsku z instrukcji: Inteligentny zasięg podróży: Szacowany pozostały dystans, na którym e-rower będzie udzielał pomocy, z uwzględnieniem lokalnego ukształtowania terenu. Co ciekawe, oszacowaniem zajmuje się Edge, a nie kontroler silnika. Pozwala to oszacować zasięg z uwzględnieniem aktualnego kursu - Edge ma dane ukształtowania terenu na danym kursie, stąd mając dane ile energii zużywa silnik na podobnym terenie (rejestruje dane zużycia) może oszacować na ile km wystarczy energii.
Oczywiście jest dostęp do wszystkich danych interfejsu ANT+ LEV. Ten standard mają obsługiwać rowery elektryczne chyba od 2021 (Spec wcześniej), wcześniejsze mogą nie obsługiwać (i na ogół tego nie robią, wyjątek Spec), a tu proszę, można użyć BT/ANT+ LEV w TSDZ2.
Oczywiście nie trzeba używać Garmin Edge, aczkolwiek dla mnie to podstawowy komputerek rowerowy i chciałbym jednak mieć obsługę silnika z tego poziomu. Jeśli ktoś chce mieć obsługę ze smartfona, to oczywiście wystarczy aplikacja:
ObrazekObrazek
jak widać ze sporą ilością pól do wyboru. Ale bez zasięgu itp. To ewentualnie trzeba byłoby dłubać we własnym zakresie (o ile ktoś ma wiedzę i chęci). Smartfon jest o tyle atrakcyjny, że na bazie starego smartfona można sobie zrobić komputerek rowerowy obsługujący nie tylko silnik, ale przecież można uruchomić jednocześnie inne aplikacje treningowe (np. ipBike, Strava), dowolną nawigację itd. i wszystko będzie działać. Przy eBike nie ma problemu (większego) z zasilaniem - wystarczy przetwornica z gniazdem USB do zasilania smartfona.
Dodatkowo można zakupić pilota bezprzewodowego do obsługi ANT+ LEV np. garminowskiego (dość drogi), albo zrobić pilota własnoręcznie wraz z bezprzewodowym wyświetlaczem (opcja).

Jest jeszcze alternatywny projekt TSDZ-ESP32 i ten umieszcza płytkę24x42mm z ESP32 w obudowie sterownika:
https://github.com/TSDZ2-ESP32/TSDZ2-ESP32-Wiki/wiki
Obrazek
jak dla mnie minusem jest brak ANT+, sam BT obsługuje właściwie tylko smartfon z tym samym oprogramowaniem (lub bazującym na nim) co wyżej:
Obrazek
plusem jest to, że łatwo podpiąć czujnik temperatury, a sama płytka jest wpięta pomiędzy sterownik, a wyświetlacz fabryczny, który w pełni obsługuje (tłumaczy komunikaty). Podpinana jest antena BT zewnętrzna, dzięki czemu metalowa obudowa nie tłumi sygnału. W efekcie rozszerza się sterownik o obsługę BT, możliwość prostej konfiguracji sterownika z poziomu apki smartfona (android), przekazywania wszystkich danych do aplikacji zewnętrznej (np. moc, prędkość itd.), ale jednocześnie pozostaje wyświetlanie i obsługa z wyświetlacza fabrycznego.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Kajman pisze:
09 wrz 2022, 8:39
PXL wystarczy power meter w linii zasilania jeśli chodzi o zużycie energii z aku i możliwość ocenienia ile zostało.
ale można liczyć wh lub procenty na podstawie tychże - na osf to jest . mnie chodzi własnie o średnią moc na znanym odcinku ze średnią prędkością - bo to jest imho najbardziej miarodajne dla trzech różnych rajderów z trzema takimi samymi osf w silnikach . lub do porównywania np zużycia baty na znanej trasie ale z różnymi wspomami
Frexor
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 29 lis 2020, 13:52

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Frexor »

Cześć,
Uszkodziła mi się przekładnia (niebieska zębatka) po 1200~ km. Na Aliexpress znalazłem zębatki mosiężne, warto taką kupić? Czytałem, że jest wytrzymalsza, ale też przez nią można uszkodzić inne elementy w silniku i lepiej jeździć z nylonową przekładnią.
Przekładnię kupować na Ali, czy raczej gdzieś są lepszej jakości?
Nie jeżdżę szybko i na długie trasy. Rower służy jedynie do dojazdów do pracy - 12 km dziennie w obie strony. Myślę, że zębatka pękła przez to, że często przy ruszaniu wspomagam się manetką i ogólnie jeżdżę na największym wspomaganiu. Niestety, ale mam uszkodzone kolano i nie mogę mieć dużego oporu przy nacisku na pedał.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2028
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Zmienisz na mosiężną zębatkę to pójdzie sprzęgło jednokierunkowe w najlepszym wypadku, ewentualnie silnik spalisz. Coś za coś... Ja bym został przy niebieskiej. Jeżeli masz problemy z kolanem to wygraj open os i ustawisz według własnych widzimisię wspomaganie, są koledzy na forum co się tym fachowo zajmują i doradzą, bądź wstępnie ustawią Ci silnik. Pozdr
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

A generalnie przy uszkodzonym kolanie tensometr nie zawsze się sprawdza, skoro jeździsz cały czas na max wspomaganiu to może jednak inny napęd, ten silnik nie do końca tak lubi.
Frexor
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 29 lis 2020, 13:52

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Frexor »

Tooropek pisze:
21 wrz 2022, 18:04
Zmienisz na mosiężną zębatkę to pójdzie sprzęgło jednokierunkowe w najlepszym wypadku, ewentualnie silnik spalisz. Coś za coś... Ja bym został przy niebieskiej. Jeżeli masz problemy z kolanem to wygraj open os i ustawisz według własnych widzimisię wspomaganie, są koledzy na forum co się tym fachowo zajmują i doradzą, bądź wstępnie ustawią Ci silnik. Pozdr
Ok, kupię nylonową zębatkę. Kupować z Ali, czy gdzieś są dostępne lepszej jakości?
Mam teraz takie ustawienia silnika:
Kajman pisze:
21 wrz 2022, 18:33
A generalnie przy uszkodzonym kolanie tensometr nie zawsze się sprawdza, skoro jeździsz cały czas na max wspomaganiu to może jednak inny napęd, ten silnik nie do końca tak lubi.
Masz rację, w zasadzie kupiłem taki silnik, bo rower miał mi służyć do ćwiczenia nogi i ewentualnych dojazdów do pracy. Zmieniłem pracę i jednak jeżdżę na rowerze niemal codziennie. Teraz mam ramę 17", a i tak ciężko mi się zsiada z roweru, by przejść przez przejście dla pieszych. Na kolejny sezon planuję kupić jakiegoś fatbike, którego rama jest dosyć nisko, a najlepiej coś w formie składaka.
prozor
Forumowicz
Posty: 101
Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: prozor »

Jeśli roweru chcesz używać głównie jako motoroweru (czyli na manetkę), to silnik w piaście faktycznie ma większy sens niż silnik centralny, zwłaszcza sterowany czujnikiem nacisku. Silnik centralny uruchamiany tylko czujnikiem PAS też mógłby się sprawdzić, jednak tu stopień wspomagania zależy właściwie tylko od... ustawionego stopnia wspomagania PAS. Nie zwiększy wspomagania gdy mocniej naciśnie się na pedały, nie zmniejszy też przy niskim nacisku.

Przy OSF można ustawić w/w tryb PAS jako Cadence assist mode i przetestować.

Jednak chyba lepiej ustawić odpowiednie wspomaganie momentem, zwłaszcza zmniejszyć siły działające na nogi podczas ruszenia z miejsca. Jeśli masz OSF i ustaw:
- Startup assist without pedaling, czyli silnik uruchomi się po wykryciu ruchu (nawet bez sygnału nacisku) pedału, wartości od 10 - 30, max 100, ale tu trzeba ostrożnie, żeby nie okazało się, że byle ruch korby i silnik wyrywa do przodu jak silniki tylko z PAS. Stąd często lepszym rozwiązaniem jest użycie:
- Startup boost torque factor (%) (ale chyba tego nie ma w Twojej wersji oprogramowania, użyj nowszej), czyli procent zwiększenia momentu przyłożonego do pedału, wartości od 200 do 300, max 500.Naciskasz z siłą 10Nm, oprogramowanie multiplikuje moment tak jakbyś przyłożył 2 - 3x większy moment (2 - 3x mocniej nacisnął). W praktyce wystarczy lekki nacisk pedała, żeby silnik zaczął mocno wspomagać przy starcie, oczywiście zachowując dość łagodną rampę przyrostu mocy, a nie jak w oprogramowaniu fabrycznym po naciśnięciu manetki szybko daje maksymalną moc, przez co siły działające na nylonowe (czy mosiężne) kółko są bardzo duże. W OSF używając manetki niby też jest rampa, ale jak ktoś daje od razu na wysokie poziomy żądanej mocy, to moment obrotowy przyłożony do niebieskiego kółka i tak jest duży przy ruszaniu. Zresztą raczej zawsze będzie przy maksymalnym wspomaganiu i tu trzeba się z tym pogodzić i wkalkulować wymianę części eksploatacyjnej czyli niebieskiego kółka raz na jakiś czas. Ewentualnie zmniejszyć maksymalną moc (OSF) do faktycznie potrzebnej (nie używać maksymalnej możliwej do uzyskania).

No i w przypadku problemu z kolanami i chęci uniknięcia większych sił na kolanie występujących przy zerowej kadencji, należy wybrać: Startup boost at zero: cadence. Normalnie wolę uruchamiać startup boost tylko przy zerowej prędkości, zwiększenie momentu po wznowieniu pedałowania po krótkej przerwie jest mało naturalne i w większości mało przydatne, wyjątkiem jest właśnie chęć oszczędzania kolan.

Przy problemach z przekrokiem to lepiej chyba jednak dobierać ramę typowo miejską, a najlepiej bez górnej rury. To nie tylko rowery "damskie", za to wygoda użytkowania nieporównywalna.
Frexor
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 29 lis 2020, 13:52

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Frexor »

Dzięki! Manetki używam, gdy podczas pedałowania kolano zaczyna doskwierać i muszę zrobić przerwę. Czasami też przy ruszaniu używam manetki, w formie łagodnego startu.
Żeby zmienić ustawienia w sterowniku, pewnie muszę kupić jakiś odpowiedni przewód i ogarnąć które ustawienia i jak mam zmienić. W obecnej formie nie jest źle, przy lekkim dodawaniu gazu manetką mogę ruszyć bez problemów. W zasadzie pewnie najlepiej by było zmieniać przerzutki przed światłami i przejściami, co jest trochę upierdliwe. Przerzutki też raczej mam słabo ustawione pod konwersję na rower elektryczny. W zasadzie tylko na przedostatniej zębatce nie mam uczucia, że silnik rozpędza się do jakichś niebotycznych prędkości i czuję lekki opór na pedałach. Na niższych przerzutkach już oporu w ogóle nie ma, nawet jeśli silnik ustawię na słabe wspomaganie. Mam uczucie, że pedałowanie dłużej niż 3 - 4 sek nie ma sensu, bo nie ma to już wpływu na prędkość, z jaką się poruszam. Rower to ROCKRIDER ST 520 chyba z 2018 roku, osprzętu nie zmieniałem.
Teraz pożyczyłem od ojca rower elektryczny z ramą miejską, faktycznie jest super. Po prostu chciałem mieć rower, z którego łatwo się zsiada, zajmuje mało miejsca w bagażniku i ma szerokie, grube opony. Mam działkę na wsi i często tam jeżdżę po bardzo słabo ubitych gruntowych drogach i lasach. Nawet na moim MTB często się zakopywałem w piachu. Jeżdżę rowerem praktycznie cały rok, więc i śnieg by stanowił mniejszy problem. Stąd pomysł na składany fatbike.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Jak ktoś będzie chciał, to za chwilę lub praktycznie teraz będę miał na sprzedaż taki nietypowy rower z topowej niemieckiej manufaktury Riese&Muller, model Homage, Rama jak miejska, geometria trochę agresywniejsza, ale opony terenowe i full na powietrzu, z tsdz2 na OF i nuvinci n360, przebieg i zuzycie znikome (150-200km?) bo to rower córki, która jednak woli huba. Nowy łańcuch KMC e1 jednorzędowy pod elektryki, nowe nuvinci, heble tektro auriga e, z przodu amor Marzocchi Bomber 100mm, z tyłu damper Fox, ktlcd3, na bagazniku torba z szybkozłączem. Aku w torbie na bagażniku, pojemność i układ do ustalenia bo mam kilka ;) Chyba że ktoś wyższy od córki weźmie i wtedy mogę dać takie w torbie podsiodłowej. Lub montowane na ramę. Oświetlenie Bush&Muller podpięte pod tsdz2, z przodu Lumotec IQ, z tyłu lampka B&M ze światłem stop i obie mają podtrzymanie o ile dobrze pamiętam. Manetka też jest jak ktoś chce.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
szkuba
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Nie wiem czy już było ale znalazłem taki patent na usztywnienie suportu w TSDZ2:
https://endless-sphere.com/forums/viewt ... s#p1660195
Dwa dodatkowe łożyska jedno pod zębatkę drugie od lewej strony. Ktoś już próbował?
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5764
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

szkuba pisze:
10 paź 2022, 17:43
Nie wiem czy już było ale znalazłem taki patent na usztywnienie suportu w TSDZ2:
https://endless-sphere.com/forums/viewt ... s#p1660195
Dwa dodatkowe łożyska jedno pod zębatkę drugie od lewej strony. Ktoś już próbował?
nawet 3 ponoć wchodzą , jeszcze nie miałem kiedy ale mam w planach
. mi co prawda nie przeszkadza miękkość osi na probe bym zrobił
szkuba
Forumowicz
Posty: 436
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Jest jeszcze kwestia usztywnienia pająka zębatki dzięki temu rozwiązaniu :D
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
ODPOWIEDZ