MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Na forum u zaufanych ludzi ;) Pokaż jaka podstawa, może nawet jej nie będziesz musiał zmieniać, choć pewnie z uwagi na styki warto. U nas tooropek robi akuski.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Kajman pisze:
19 kwie 2023, 21:09
Na forum u zaufanych ludzi ;) Pokaż jaka podstawa, może nawet jej nie będziesz musiał zmieniać, choć pewnie z uwagi na styki warto. U nas tooropek robi akuski.
no nawet może puszke wystarczy otworzyć i wkład zmienić...
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

skoro działa to moze jeszcze sprzedać jakiemuś bidakowi albo zostawić na zapas.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Wkład zmienić, czyli same ogniwa?
Blisko mnie sklep rowerowy ma taką usługę. Byłem tam i pytałem o koszt. Podali 1700 zł na ogniwach bodaj Panasonic. Bateria ma, z tego, co pamiętam, 850wh , 17.5 ah. To dobra cena ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

insaimz pisze:
20 kwie 2023, 0:50
Wkład zmienić, czyli same ogniwa?
Blisko mnie sklep rowerowy ma taką usługę. Byłem tam i pytałem o koszt. Podali 1700 zł na ogniwach bodaj Panasonic. Bateria ma, z tego, co pamiętam, 850wh , 17.5 ah. To dobra cena ?
a nowe czy depakiety ? ile gwarancji dają
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

insaimz pisze:
20 kwie 2023, 0:50
Wkład zmienić, czyli same ogniwa?
Blisko mnie sklep rowerowy ma taką usługę. Byłem tam i pytałem o koszt. Podali 1700 zł na ogniwach bodaj Panasonic. Bateria ma, z tego, co pamiętam, 850wh , 17.5 ah. To dobra cena ?
Cena taka se, za tyle kupisz cały bidon na dobrym depakiecie. NIe szedłbym w to, pogadaj z tooropkiem.
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Najpierw to sprawdź czy pakiet się nie rozjechał , bo to najbardziej prawdopodobne. Wystarczy wtedy wyrównać napięcie i wszystko wróci do normy.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Yasiu77 »

mariusz61 pisze:
20 kwie 2023, 21:25
Najpierw to sprawdź czy pakiet się nie rozjechał , bo to najbardziej prawdopodobne. Wystarczy wtedy wyrównać napięcie i wszystko wróci do normy.
Dokładnie tak, z leżenia się nie psuje no chyba że całkiem rozładowany był ale to mała szansa. Jak nie wiesz jak temat ugryźć to sprawdź na początek jakie masz napięcie po naładowaniu baterii.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Całe bidony o pojemności 840 i 17,5ah widzę po 2300 zł, na Samsungach.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

mariusz61 pisze:
20 kwie 2023, 21:25
Najpierw to sprawdź czy pakiet się nie rozjechał , bo to najbardziej prawdopodobne. Wystarczy wtedy wyrównać napięcie i wszystko wróci do normy.
Jak to sprawdzić?
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Yasiu77 pisze:
20 kwie 2023, 22:26
mariusz61 pisze:
20 kwie 2023, 21:25
Najpierw to sprawdź czy pakiet się nie rozjechał , bo to najbardziej prawdopodobne. Wystarczy wtedy wyrównać napięcie i wszystko wróci do normy.
Dokładnie tak, z leżenia się nie psuje no chyba że całkiem rozładowany był ale to mała szansa. Jak nie wiesz jak temat ugryźć to sprawdź na początek jakie masz napięcie po naładowaniu baterii.
No właśnie, bo dziwne dla mnie było to nawet jako dla laika, że pogorszenie pojemności nastąpiło nagle. Końcówka jesieni było okej, rower postał 2- 3 miesiące i pojemność spadła o wspomniane nawet 40% . Był naładowany kiedy zimował.

Możesz mnie poinstruować jak sprawdzić napięcie? Miernik ustawić na zakres taki, żeby pokazywał akurat wartości w okolicach 48 v i przyłożyć do + oraz - ?
Oraz jak sprawdzić, czy pakiety się nie rozjechały albo gdzie się udać, żeby ktoś to sprawdził?
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Yasiu77 »

Tak, jeśli to pakiet 13s czyli nominalnie 48V to po przyłożeniu do + i - powinno Ci pokazać 54,6V jeśli jest naładowany na 100% i jest w idealnym stanie. Zmierz i napisz jak to wygląda.
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Najskuteczniej to trzeba dostać się do samych ogniw , czyli zdjąć obudowę i mierzyć poszczególne sekcje które muszą mieć jednakowe napięcie. Różnica w napięciach powinna być minimalna 0,05V jeżeli jest już 0,1V to są rozjechane i trzeba je wyrównać do jednakowego napięcia np. 4,18V, a następnie podłączyć do ładowarki aby się zbalansowały. Jeżeli taki rozjazd pomiędzy poszczególnymi sekcjami występuje to prawdopodobnie jest to wina ładowarki ( za niskie napięcie ładowania) lub wadliwy balanser w pakiecie. Wykluczam złożenie pakietu na depakietach z niepewnego źródła.
Powodzenia w naprawie.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Znalazłem firmę u siebie w Bydgoszczy, co zajmuje się instalacjami elektrycznymi ale dotarłem do nich przez ogłoszenie na olx, gdzie ogłaszali z ofertą na naprawy baterii w rowerach. Termin trochę odległy bo około 10 dni ale prawdopodobnie zawiozę baterię do sprawdzenia. W czwartek wyjazd w góry. Mam nadzieję, że żonie na 3-4 h bateria będzie starczać. Wczoraj jeździłem 25 min na pełnym wspomaganiu, dziś żona dołożyła do tego 90 min utrzymując się za mną (ja na szosowym rowerze) i w sumie z dwóch dni zeszła połowa baterii, więc dużo. Teraz ładuje do pełna i zrobię pomiar napięcia. Wystawczy przyłożyć bolce miernika do dwóch skrajnych blaszek w baterii, czy będzie trzeba mierzyć napięcie na wtyczce xt60?
Przed chwilą na stronie nexuna przez przypadek trafiłem na informację, żeby zawsze najpierw podłączać ładowarkę do ściany, a następnie do wtyczki w baterii. Myślę, że nie raz zrobiłem odwrotnie, kiedy to na noc wyciągałem wtyczkę ze ściany, a rano podłączałem z powrotem bez wyciągania wtyczki z baterii. Podobno w ten sposób można uszkodzić m.in BMS.
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

W instrukcji ładowarki przynajmniej mojej jest zaznaczone aby najpierw podłączać ją do baterii a następnie do sieci.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 388
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Atak_Snajpera »

Chłopaki z mgvolt wyraźnie zalecają najpierw podłączyć ładowarkę do sieci. Ponoć odwrotna kolejność może uszkodzić samą ładowarkę. Coś z kondensatorami czy jakoś tak...
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Jeżeli wolisz wierzyć " chłopakom" niż fabryce to twoja sprawa.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Yasiu77 pisze:
21 kwie 2023, 13:56
Tak, jeśli to pakiet 13s czyli nominalnie 48V to po przyłożeniu do + i - powinno Ci pokazać 54,6V jeśli jest naładowany na 100% i jest w idealnym stanie. Zmierz i napisz jak to wygląda.
Jak tylko ładowarka skończyła ładować, zmierzyłem baterię i jest 54.5 V.

Pomiar ładowarki jest zmienny. Chwilę pokazuje 54.5, za moment 54.6 i 54.7 po czym znowu któraś z w/w wartości. Wynik skacze między tymi wartościami. Więc domyślam się, że ładowarka jest ok? Ale bardziej jestem ciekawy co z baterią.

Może warto przenieść moją sprawę do innego działu. Problem jest w baterii, a nie w tsdz2.
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2023, 10:05 przez insaimz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

Z Bydgoszczy jestes? Czasowo krótki jestem, ale może by się udało na nią spojrzeć. Jak chcesz to mam jeden bidon nowy jeszcze luzem na sprzedaż.
Co do kolejności, kurna zawsze najpierw ładowarka do 220v a potem do aku.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Tak, z Bydgoszczy, w Fordonie mieszkam.
Dziękuję za propozycję diagnozy. Wiem jak to jest z czasem. Sam pracuje i jeszcze uprawiam kolarstwo. Myślę, że nie będzie potrzeby, żeby Cię fatygować. Koszt pomiarów i testów nie powinien być wysoki, a Cienie też za darmo bym nie gonił.
Ten Pan deklaruje, że ogarnia temat https://www.instalel.pl/

W sprawie bidonu napiszę na priv.

Może komuś się przyda. Kupiłem adapter do montażu baterii w otwory bidonowe mimo tego, że szyna pasuje w otwory w ramie bez adaptera. Sztywność z jaką ciężka bateria siedzi na rowerze z adapterem jest kosmicznie wyższa. Wcześniej bujała się na boki, bo w szynie jest tylko dość wąska i miękka blacha z otworami do montażu w ramie roweru. Plastik w szynie mocno mi popękał, nie wytrzymał naprężeń. Z adapterem na pewno by się to nie stało.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

insaimz pisze:
22 kwie 2023, 10:17
Tak, z Bydgoszczy, w Fordonie mieszkam.
Dziękuję za propozycję diagnozy. Wiem jak to jest z czasem. Sam pracuje i jeszcze uprawiam kolarstwo. Myślę, że nie będzie potrzeby, żeby Cię fatygować. Koszt pomiarów i testów nie powinien być wysoki, a Cienie też za darmo bym nie gonił.
Ten Pan deklaruje, że ogarnia temat https://www.instalel.pl/

W sprawie bidonu napiszę na priv.

Może komuś się przyda. Kupiłem adapter do montażu baterii w otwory bidonowe mimo tego, że szyna pasuje w otwory w ramie bez adaptera. Sztywność z jaką ciężka bateria siedzi na rowerze z adapterem jest kosmicznie wyższa. Wcześniej bujała się na boki, bo w szynie jest tylko dość wąska i miękka blacha z otworami do montażu w ramie roweru. Plastik w szynie mocno mi popękał, nie wytrzymał naprężeń. Z adapterem na pewno by się to nie stało.
staruszku ja nie mam żadnego adaptera ale pomimo tego po dwóch sezonach ostrego mtb nie mam żadnych pęknięć a bata siedzi twardo ...pokaz zdjecia jak to masz zamontowane
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1264
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kajman »

insaimz pisze:
22 kwie 2023, 10:17
Tak, z Bydgoszczy, w Fordonie mieszkam.
Dziękuję za propozycję diagnozy. Wiem jak to jest z czasem. Sam pracuje i jeszcze uprawiam kolarstwo. Myślę, że nie będzie potrzeby, żeby Cię fatygować. Koszt pomiarów i testów nie powinien być wysoki, a Cienie też za darmo bym nie gonił.
Ten Pan deklaruje, że ogarnia temat https://www.instalel.pl/

W sprawie bidonu napiszę na priv.

Może komuś się przyda. Kupiłem adapter do montażu baterii w otwory bidonowe mimo tego, że szyna pasuje w otwory w ramie bez adaptera. Sztywność z jaką ciężka bateria siedzi na rowerze z adapterem jest kosmicznie wyższa. Wcześniej bujała się na boki, bo w szynie jest tylko dość wąska i miękka blacha z otworami do montażu w ramie roweru. Plastik w szynie mocno mi popękał, nie wytrzymał naprężeń. Z adapterem na pewno by się to nie stało.
Przemas spoko ogarnia, dobry adres. Nie wiedziałem że robi dla ludzi tez :) Pokaz ten adapter.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Idzie tutaj uploadować foto, czy trzeba na jakiś zewnętrzny serwer i wkleić link?
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Yasiu77 pisze:
21 kwie 2023, 13:56
Tak, jeśli to pakiet 13s czyli nominalnie 48V to po przyłożeniu do + i - powinno Ci pokazać 54,6V jeśli jest naładowany na 100% i jest w idealnym stanie. Zmierz i napisz jak to wygląda.
Co mówi wynik pomiaru mojej baterii? 54.5 V.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

insaimz pisze:
22 kwie 2023, 21:52
Yasiu77 pisze:
21 kwie 2023, 13:56
Tak, jeśli to pakiet 13s czyli nominalnie 48V to po przyłożeniu do + i - powinno Ci pokazać 54,6V jeśli jest naładowany na 100% i jest w idealnym stanie. Zmierz i napisz jak to wygląda.
Co mówi wynik pomiaru mojej baterii? 54.5 V.
że wygląda ok ale może siadać np ogniwo w celi albo cała cela albo faktycznie ogniwa słabe i straciły pojemność albo bms odcina za wysoko ...Teraz wypadało by zmierzyć poszczególne cele
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

To zaniosę do tej firmy, bo sam nie ogarnę.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Jeśli chodzi o adapter, to mam ten.
https://ebiker.pl/pl/products/adapter-b ... d2-38.html

Na allegro znalazłem za 199, w ebiker dużo taniej.
Jest to dość szeroki kawałek sztywnego metalu. Prawdopodobnie aluminium.
Ja mam obudowę do baterii z szyną: Obudowa na baterie bidon Polly DP-6, w której to przez prawie całą długość plastikowej szyny po środku idzie miękka blacha z otworami pod przykręcenie jej do otworów na bidon. Cała szyna styka się z ramą roweru tylko na powierzchni tej blachy, która opiera się o nitonakrętki w ramie roweru. Czyli powierzchnia styku jest bardzo mała, do tego blacha jest elastyczna, więc ciężka bateria buja się na boki. U mnie tak, jak wspomniałem wcześniej, że aż plastik popękał od naprężeń. Adapter po dokręceniu do dwóch otworów na bidon jest sztywny, nie wygina się. Przez to, że jest szeroki zwiększa powierzchnię styku z przykręcona później do niego podstawą/szyną baterii. Szyna daje punkt podparcia nawet na plastik, który jest na zewnątrz od opisanej wcześniej blachy z otworami. Dzięki temu powierzchnia podparcia jest nieporównywalnie większa i bateria przestaje bujać się na boki. Naprężenia plastiku w szynie zostają wyeliminowane.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4926
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

insaimz pisze:
22 kwie 2023, 21:52
Co mówi wynik pomiaru mojej baterii? 54.5 V.
A następnego dnia jakie napięcie miała bateria, nieużywana w w tym czasie? Jeżeli masz w rowerze wyświetlacz z cyfrowym pomiarem napięcia, po prostu jeździj tak długo aż bateria się rozładuje. Zapamiętaj ostatnie napięcie przed wyłączeniem wyświetlacza. Bateria zapewne potrzebuje "wyrównania P", a więc kilku maksymalnych ładowań i balansu BMS'. Krótkie obciążenie/jazda, max ładowanie, kilka godzin balansu, i tak kilka/naście razy.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Tego nie wiem, nie mierzyłem już później. Dziś było jeżdżone i po powrocie do domu bateria została podłączona do ładowania bo przez 2.5 h jazdy prawie 4 z 6ciu kresek żona zużyła, ja jechałem rowerem zwykłym i średnia prędkość wyszła 30km/h, więc aż tak elektryk nie był obciążony. Jak się naładuje to znowu zmierzę i zrobię to też następnego dnia bez używania roweru w międzyczasie.
Dzięki za wpis. Mój wyświetlacz nie pokazuje napięcia.
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

Wychodzi na to że przejechaliście 75 km przy średniej 30 km/h to żona zapewnie na max wspomaganiu a to baterie bardzo obciąży i taka 500 to zapewne do cna opróżni.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Przy takiej jeździe to normalnie było tak, że schodziły dwie kreski z sześciu. Żeby zeszła trzecia to dobre 3 h musiałaby żona jeździć.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4926
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

insaimz pisze:
23 kwie 2023, 22:08
Przy takiej jeździe to normalnie było tak, że schodziły dwie kreski z sześciu. Żeby zeszła trzecia to dobre 3 h musiałaby żona jeździć.
A tak z ciekawości. Masz "graficzny" wskaźnik napięcia (sześć kresek). A zmierzyłeś napięcie baterii po spadku o 4 kreski miernikiem napięcia. Jest, w mojej ocenie prawdopodobne, że masz opóźnioną reakcję na skoki napięcia. i z 4 kresek po kilku/nastu minutach bezczynności zrobią się 2 - 3 kreski spadku napięcia.
dlubaczdomowy
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 11 lut 2022, 8:26

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: dlubaczdomowy »

Witam
Proszę o informację czy firmware dla silnika z oznaczeniem "TSDZ2-v20.1C.4-860C-update-2" jest odpowiedni pod wyświetlacz SW102 ?
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

insaimz pisze:
23 kwie 2023, 22:08
Przy takiej jeździe to normalnie było tak, że schodziły dwie kreski z sześciu. Żeby zeszła trzecia to dobre 3 h musiałaby żona jeździć.
Coś mi się tu nie zgadza, jakiej pojemności żona ma baterie? Jeżeli do połowy pojemności przejeżdżała 90 km ze średnią 30 km/h to albo jest mistrzynią triatlonu albo ma baterię z Tesli :shock:
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

tkoko pisze:
24 kwie 2023, 7:58
insaimz pisze:
23 kwie 2023, 22:08
Przy takiej jeździe to normalnie było tak, że schodziły dwie kreski z sześciu. Żeby zeszła trzecia to dobre 3 h musiałaby żona jeździć.
A tak z ciekawości. Masz "graficzny" wskaźnik napięcia (sześć kresek). A zmierzyłeś napięcie baterii po spadku o 4 kreski miernikiem napięcia. Jest, w mojej ocenie prawdopodobne, że masz opóźnioną reakcję na skoki napięcia. i z 4 kresek po kilku/nastu minutach bezczynności zrobią się 2 - 3 kreski spadku napięcia.
Sprawdzę.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

mariusz61 pisze:
24 kwie 2023, 16:19
insaimz pisze:
23 kwie 2023, 22:08
Przy takiej jeździe to normalnie było tak, że schodziły dwie kreski z sześciu. Żeby zeszła trzecia to dobre 3 h musiałaby żona jeździć.
Coś mi się tu nie zgadza, jakiej pojemności żona ma baterie? Jeżeli do połowy pojemności przejeżdżała 90 km ze średnią 30 km/h to albo jest mistrzynią triatlonu albo ma baterię z Tesli :shock:
17.5 ah, 840 wh wg deklaracji sprzedającego. Więcej w ten bidon raczej nie wejdzie. Żona nie jest koniem, nieładnie ale uczciwie mogę powiedzieć, że jest słaba, jej jazdy były nieregularne. Ja natomiast przyjeżdżam między 7-11 miejscem w tym roku na maratonach MTB, w zeszłym ciut gorzej, więc żona musi się raczej mocno wspomagać. Szczególnie w górach, gdzie akurat podjazdy jeżdżę na 90% swoich sił, a trwają one po kilkanaście minut.
Wczoraj sprawdzałem na stravie, w zeszłym roku zrobiliśmy 1600 metrów przewyzszen, 65 km bodaj, okolice Szklarskiej Poręby, średnia prędkość 20km/h i z tego, co pamiętam, to tak jak zawsze pół baterii zeszlo i tyle. Nie pamiętam, żeby była kiedyś myśl, że trzeba w przyszłości uważać, bo jeszcze trochę i zabrakloby pradu. Sam całą baterię zużyłem kiedyś dopiero jak zrobiłem 100 km przy temp 0-3 stopnie w terenie płaskim 90% las, 10% asfalt i dużo używałem pełnego wspomagania. Odszukam i wkleję.

Zamówiłem nową baterię od mgvolt. Ta sama pojemność i obudowa. Od czwartku będzie piłowana w górach. Będę miał możliwość wrzucania na bieżąco informacji o zużyciu. Jest w planie jazda 3 h z największą ilością przewyższeń ale po asfalcie.
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2023, 21:13 przez insaimz, łącznie zmieniany 1 raz.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Góry
Załączniki
Screenshot_2023-04-24-20-51-00-287_com.strava-edit.jpg
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Tutaj ta jazda zimą, 100 km. Cała zużyta.
Załączniki
Screenshot_2023-04-24-20-58-38-101_com.strava.jpg
Screenshot_2023-04-24-20-58-09-584_com.strava.jpg
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Ja nie widzę niczego nadzwyczajnego w takim, a nie innym, zużyciu baterii, jak żona używała wspomagania, żeby się za mną utrzymać przy temp conajmniej kilkunastu stopni (zużycie 3/6 kresek przez 3 h), skoro ja musiałem w zimę jechać prawie 4 h, przez lasy, osiągnąć średnia ponad 26, mając niskie tętno i generując nogami niską moc (130-140 Wat ).
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2023, 21:17 przez insaimz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

możesz wysłać komuś bate na pomiary i to wszystko wyjaśni
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Teraz jak będę miał druga baterie to nie będzie problemu. Kilka dni na sprawdzenie potrzeba, a zależy nam żeby żona miała cały czas możliwość jeździć ze mną.
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

No to masz największą baterię jaką można do standardowej obudowy włożyć. No i średnia 20 na 65 km a nie 30 na 90 km to całkiem zmienia sprawę.
Wg. mnie to bateria w granicach 500Wh ( 13-14 Ah) w zupełności wystarczy i nie trzeba takiego kloca wozić. U mnie taka wystarcza na jazdę po płaskim rejony jury do 160 km z średnią 25 km/h a przy spinie 120 km z średnią 30 km/h a nie mam wagi piórkowej.
insaimz
Forumowicz
Posty: 82
Rejestracja: 15 maja 2020, 22:39

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: insaimz »

Te 20 na godzinę przez 65 km to w górach. Trzeba to wziąć pod uwagę. Ważny jest tu czas jazdy. Ja mam z tej wycieczki moc znormalizowana 222 waty na rowerze MTB. Moc znormalizowana od średniej różni się tym, że mówi o tym, jaka faktycznie praca została wykonana przy zmiennym tempie i zmiennym wysiłku. Uwzględnia podjazdy i zjazdy oraz wszelkie szarpnięcia/przyspieszenia. Komputer bierze te czynniki pod uwagę i przelicza. Podczas jazdy po płaskim terenie ze stałą prędkością moc średnia i znormalizowana wychodzą praktycznie takie same. Mam nadzieję, że w skrócie wyjaśniłem, o co chodzi z tą mocą.
Czas tej jazdy to 3 h. Gdy jeżdżę po płaskim ze wspomnianą mocą na tym samym rowerze przez 3 h, to robię około 90 km (pogoda bez wiatru albo jazda do półmetka pod wiatr, a w drugą z wiatrem lub na odwrót). W związku z powyższym wydaje mi się, że silnik wspomagając żonę wykonał taka sama pracę i potrzebował tyle samo prądu przez te 65 km i 3h, co by zużył jeżdżąc 3h po płaskim z moja żona na pokładzie towarzyszącą mi jadącemu z mocą 222 waty.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4926
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

insaimz pisze:
24 kwie 2023, 22:16
Czas tej jazdy to 3 h. Gdy jeżdżę po płaskim ze wspomnianą mocą na tym samym rowerze przez 3 h, to robię około 90 km (pogoda bez wiatru albo jazda do półmetka pod wiatr, a w drugą z wiatrem lub na odwrót). W związku z powyższym wydaje mi się, że silnik wspomagając żonę wykonał taka sama pracę i potrzebował tyle samo prądu przez te 65 km i 3h, co by zużył jeżdżąc 3h po płaskim z moja żona na pokładzie towarzyszącą mi jadącemu z mocą 222 waty.
To Ci się tylko tak wydaje. :D
Bateria 250 Wh, rower składak na kołach 20", teren płaski, dziadek obecnie 69 lat po zawałach, jazda do wyczerpania baterii.
dystans "po płaskim" 60 - 80 km, w trybie "HIGH" najmocniejszym (max 500 wat mocy), średnia prędkość jazdy w okolicach 30 km/godz,.
dystans "w górach", podjazd na Szyndzielnię przez Dębowiec, 5 km, przewyższenie 500 m (10%), średnia prędkość w okolicach 15 km/godz, czas jazdy 20 min, w trybie "Medium" (350 - 400 wat).
Jak widzisz nie da się "prosto" przeliczyć zasięg roweru. Wystarczy żeby żona jechała na mocniejszym wspomaganiu, by jej zasięg/energia baterii znacznie się różniły.
Jako ciekawostkę podam że energia która nie pozwalała mi na dalszą jazdę w górach (duży spadek napięcia, wyłączanie aku) pozwolił mi bez problemu dojechać do domu na wspomaganiu dalsze 15 - 20 km (" z górki") :D
Azmadan
Forumowicz
Posty: 90
Rejestracja: 21 wrz 2019, 17:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Azmadan »

Też dodam coś od siebie... ;-) Bateria 500Wh
1 - Szlak rowerowy 001 Dookoła Bielska-Białej - https://www.strava.com/activities/7822410709
Z moją masą ;-P 2 z 5 kresek baterii zostało - na minimalnym wspomaganiu (zazwyczaj tak jeżdżę) 60km i 750m w pionie
2 - Podjazd na Klimczok - goniąc kolegów na mocniejszym wspomaganiu https://www.strava.com/activities/5487355096
Po 12km i 800m w pionie została 1 kreska z 5...
2019 - Merida Dakar 24"- HUB przód (dla dziecka)
2020 - Focus Black Forest - TSDZ2 (przejęła żona)
2021 - GT eVerb - Shimano E8000
2023 - Haibike Seet HardLife 27,5" XS - HUB tył (dla dziecka)
https://zaliczgmine.pl/img/maps/map-6259-s.png
mariusz61
Forumowicz
Posty: 47
Rejestracja: 11 cze 2020, 16:05
Lokalizacja: Siemianowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: mariusz61 »

W zużyciu energii przez napęd również ma znaczenie sam rower na jakim jest zainstalowany. Na sztywniaku i masie 18 kg a fulu 19 kg różnica w zasięg wyniosła dobre 20 km przy tym samym zasilaniu i trasie.
toldo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 kwie 2023, 21:54

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: toldo »

Cześć Wam wszystkim !
Jestem na zakupie napędu - udało mi się przebrnąć przez cały wątek i mam już w miarę jasny pogląd na ten sprzęt i chcę się na niego zdecydować. Kwestie OSF będę myślał dopiero jak już będzie zamontowany silnik. Na ten moment mam jednak parę pytań technicznych.
Mieszkam na terenach górzystych ( Beskid Żywiecki). Co prawda moim celem nie są strome szlaki górkie, ponieważ posiadam rower crossowy. Jednak Beskid Żywiecki charakteryzuje się także licznymi wzniesieniami na drogach asfaltowych, po których głównie się poruszam.
Mam kasetę z tyłu 11-34. W związku z tym chciałbym zdecydować się na zmianę blatu na mniejszy np 32. Czy taki zestaw będzie ok na wzniesienia? Czy może większy bądź mniejszy blat z przodu? Czy przy blacie 32 spadek prędkości maksymalnej jest znaczący ? Chciałbym w miarę bezproblemowo pokonywać wzniesienia a zarazem nie tracić dużo na prędkości. Spora część z Was jest z podobnych okolic, więc pewnie wiecie o jakiej sytuacji mowa :)

A druga kwestia jest taka, że nie za bardzo rozumiem kwestię wymiany tego blatu. Z tego co czytałem i zrozumiałem to są dwie opcje. Albo podmiana tej oryginalnej na zamiennik , albo wstawienie drugiego blatu obok oryginalnego (tzw. narrow wide). Chciałbym jednak wybrać tą pierwszą opcję (czyli zamienić oryginał na zamiennik), żeby nie psuć linii łańcucha. Czy zamówię taki zamiennik gdzieś w EU , czy tylko aliexpress? Czy wymiana tego elementu jest bezproblemowa ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5765
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

toldo pisze:
26 kwie 2023, 22:09
Cześć Wam wszystkim !
Jestem na zakupie napędu - udało mi się przebrnąć przez cały wątek i mam już w miarę jasny pogląd na ten sprzęt i chcę się na niego zdecydować. Kwestie OSF będę myślał dopiero jak już będzie zamontowany silnik. Na ten moment mam jednak parę pytań technicznych.
Mieszkam na terenach górzystych ( Beskid Żywiecki). Co prawda moim celem nie są strome szlaki górkie, ponieważ posiadam rower crossowy. Jednak Beskid Żywiecki charakteryzuje się także licznymi wzniesieniami na drogach asfaltowych, po których głównie się poruszam.
Mam kasetę z tyłu 11-34. W związku z tym chciałbym zdecydować się na zmianę blatu na mniejszy np 32. Czy taki zestaw będzie ok na wzniesienia? Czy może większy bądź mniejszy blat z przodu? Czy przy blacie 32 spadek prędkości maksymalnej jest znaczący ? Chciałbym w miarę bezproblemowo pokonywać wzniesienia a zarazem nie tracić dużo na prędkości. Spora część z Was jest z podobnych okolic, więc pewnie wiecie o jakiej sytuacji mowa :)

A druga kwestia jest taka, że nie za bardzo rozumiem kwestię wymiany tego blatu. Z tego co czytałem i zrozumiałem to są dwie opcje. Albo podmiana tej oryginalnej na zamiennik , albo wstawienie drugiego blatu obok oryginalnego (tzw. narrow wide). Chciałbym jednak wybrać tą pierwszą opcję (czyli zamienić oryginał na zamiennik), żeby nie psuć linii łańcucha. Czy zamówię taki zamiennik gdzieś w EU , czy tylko aliexpress? Czy wymiana tego elementu jest bezproblemowa ?
ja chyba mam blaty z 34 i 36 i stalowy i alu NW . jak zamierzasz tym ruszać w teren (jestem z czdz i też jeżdżę po beskidach) to fabryczna zębatka 42t i 34 w kasecie to proszenie się o kłopoty. MUSISZ mieć 50t kasetę i najlepiej 34t nw z przodu. na fabryczny pająk tsdz2 wskoczysz blatem 36t nw i jak masz koło 26 to jest ok . czy stracisz na vmax - oczywiscie - taka jest idea większego momentu vs większa vmax...ale nikt mercem sls nie jedzie w teren . albo albo
tu zrobiłem dla zioma - oryginalny pająk i stalowy blat 34t plus wymiana napędu na 11-50t i mozna sie wspinac



tu jeden z moich bajków - alu zębatka 36t nw plus naped 11-50t

tkoko
Forumowicz
Posty: 4926
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

toldo pisze:
26 kwie 2023, 22:09
Mieszkam na terenach górzystych ( Beskid Żywiecki). Co prawda moim celem nie są strome szlaki górkie, ponieważ posiadam rower crossowy. Jednak Beskid Żywiecki charakteryzuje się także licznymi wzniesieniami na drogach asfaltowych, po których głównie się poruszam.
Jeżeli nie zamierzasz pokonywać "srogich podjazdów", kamienistymi pieszymi szlakami w górach, a chcesz jeździć głównie asfaltowymi górskimi drogami, możliwie szybko i komfortowo, to pozostałbym przy przełożeniu 42T korba, 11/34T kaseta/wolnobieg. Takie przełożenie to wspomaganie do 40 km/godz po płaskim, i do 13 km/godz na podjazdach. Przy asfaltowych podjazdach 6 do 10% nie powinno być problemu. Przy korbie 32T maksymalna prędkości wspomagania to ~30 km/godz.
toldo
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 26 kwie 2023, 21:54

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: toldo »

Dzięki za odpowiedzi. Może też nie do końca dobrze to ująłem. Poruszam się w miarę możłiwości po stosunkowo płaskich drogach asfaltowych, ale w moim terenie często są przewyższenia, których nie jestem w stanie ominąć jeśli chcę pojechać trochę dalej. Powiedzmy, że są to wzniesnienia do 10 %

pxl666 - raczej miałem na myśli poruszanie się po drogach publicznych i myślałem o wzniesieniach na drogach publicznych. Mam tu na myśli maksymalnie takie wjazdy jak np jazda przez Przegibek do Bielska Białej. Czy mimo tego jednak przełożenia aż 11-50 z tyłu i 36 z przodu są konieczne ?

tkoko - w tym przypadku jednak wydaje mi się, że zamiana blatu na mniejszy będzie konieczna. Jestem przyzwyczajony do stosunkowo wyższej kadencji. Tzn pokonując wzniesienia na analogu zawsze jadę 1x1 albo 1x2 tzn 34 (bądz 30) z tyłu i 28 z przodu. Dlatego też myślałem o zmianie blatu w tsdz2 z przodu na mniejszy. Czy jednak odczucia na rowerze z napędem MID są troche inne i niekoniecznie będzie potrzebna mi zmiana blatu? Głównie rozchodzi się o to, że nie chciałbym zagrzać i zajechać silnika.
ODPOWIEDZ