MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Przeciez jest instrukcja:

https://github.com/OpenSource-EBike-fir ... re-install

https://github.com/OpenSource-EBike-fir ... indows.zip

Niestety za 1 razem trzeba otworzyc i po kablu przeprogramowac, potem mozna juz po BT.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

tak, jest , dobrze o tym wiem, ale linki w niej zawarte wygasły (error 404, casainho już zaktualizował). Teraz mam problem bo OpenOCD z pliku bat nie widzi mojego ST-Linka, sterowniki wgrane, (w CMD przy test conection " error open failed") używam tego samego programatora co używa się przy ktlcd3 ST-Link V2. Może kolega muppet pomoże co z tym zrobić bo utknąłem na prostej rzeczy, natomiast w STM programer bez problemu się mi programator komunikuje z sterownikiem TSDZ2.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

mogę się tylko domyślać, że jest problem w połączeniu pomięszy Stlinkiem, a wyswietlaczem.
Sprawdź omomierzem czy jest jakakolwiek rezystancja pomiędzy przewodami, które przylutowałeś, a masą wyświetlacza.
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

lutowanie jest OK , jest przejście i brak zwarć, z opisu na githubie mam błąd połączenia PC z stlinkiem dokładnie tak jak tu :
Obrazek
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

no nic, jutro wezmę do pracy spróbuje na windows 7, jak tam nie ruszy to mam w pracy jeszcze oryginalny st-link.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: 2kola »

Ktoś z Was programował już SW102?
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

Ja próbuję teraz, dziś podłącze się oryginalnym st linkiem do wyświetlacza, zobaczymy czy ruszy.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Wogole z tymi stlinkami sa jakies jaja, u mnie ten tani wkladany jako usb dzialal, ale tylko raz. Kupilem wiec ten wiekszy jtag-swm-swim i tez jaja bo nie podaje +5V tylko +3.3V max i tez nie dziala. Dopiero podciagniecie +5V z innego zrodla spowodowalo, ze dziala.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Czy można w jakiś sposób uceglić silnik czy zawsze wstaje przy błędach?
Pawel.1000w
Forumowicz
Posty: 55
Rejestracja: 11 wrz 2018, 19:10

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Pawel.1000w »

redwater pisze:
05 lut 2020, 8:27
Wogole z tymi stlinkami sa jakies jaja, u mnie ten tani wkladany jako usb dzialal, ale tylko raz. Kupilem wiec ten wiekszy jtag-swm-swim i tez jaja bo nie podaje +5V tylko +3.3V max i tez nie dziala. Dopiero podciagniecie +5V z innego zrodla spowodowalo, ze dziala.
Nie wiem Jak w tym Twoim stlinku dużym, ale mały ma do wyboru 5V lub 3.3V.
Zależy gdzie wepniesz piny.
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Pawel.1000w pisze:
05 lut 2020, 10:14
redwater pisze:
05 lut 2020, 8:27
Wogole z tymi stlinkami sa jakies jaja, u mnie ten tani wkladany jako usb dzialal, ale tylko raz. Kupilem wiec ten wiekszy jtag-swm-swim i tez jaja bo nie podaje +5V tylko +3.3V max i tez nie dziala. Dopiero podciagniecie +5V z innego zrodla spowodowalo, ze dziala.
Nie wiem Jak w tym Twoim stlinku dużym, ale mały ma do wyboru 5V lub 3.3V.
Zależy gdzie wepniesz piny.
Większy nie ma. Z mniejszego właśnie ciągnę +5V.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

Panowie. Udało się na drugim laptopie z windows 7. Bez problemu wykrywał stlinka, wgrało się za 2 razem bo za 1 wywalił błąd przy wgrywaniu

Obrazek



No i podłączyłem, wgrałem najnowsze oprogramowanie do sw102 nr 0.6.5 oraz tsdz2 0.54.0. znalazłem 2 problemy. podczas włączania systemu, miga lampa, oraz ruszy na moment silnik. Następnie gdy wyłączymy system , to po włączeniu mamy wszystkie ustawienia i parametry zresetowane :( Na ES forum juz pracują nad tym problemem. Jutro wgram 0.19 do sw102 i zobaczymy jak się sprawuje.

aktualizacja.

Nie da się wgrać przez bluetooth do sw102 starszej wersji OSF :/ nie chce mi się teraz znów tam lutować więc poczekam na poprawkę do SW102. mam nadzieję że do wiosny się uda :)
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetman_ »

Mam zagwostkę. Stockowy fw VLCD5, TSDZ2 48V i raz rower swobodnie osiąga 40 km/h a czasem przy 30-35 wspomaganie mocno słabnie. Bateria naładowana, może to kwestie temp? Ale z drugiej strony ten silnik dużo amper nie ciągnie więc akku powinien dawać radę.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4996
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

hetman_ pisze:
07 lut 2020, 14:40
Mam zagwostkę. Stockowy fw VLCD5, TSDZ2 48V i raz rower swobodnie osiąga 40 km/h a czasem przy 30-35 wspomaganie mocno słabnie. Bateria naładowana, może to kwestie temp? Ale z drugiej strony ten silnik dużo amper nie ciągnie więc akku powinien dawać radę.
Zapewne te 40 km/godz osiągasz tuż po rozpoczęciu jazdy (w pełni naładowana bateria, domowa temperatura baterii), a te 30 - 35 km, na częściowo rozładowanej baterii, w niższej temperaturze, pod górkę i wiatr (nawet małą/y). Różnica między mocą początkową, a końcową to 25 - 30%.
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

No i niestety nie mogę zamontować Piasy NuVinci N380 + TSDZ2... okazuje się że mam za szerokie widełki z tyłu w rowerze zjazdowym tj mam 160mm. A najprawdopodobniej nie ma zamiennej osi do tej przekładni. Kilka osób było ciekawe jakby to działało, niestety nie sprawdzę... Miałem już kasetę Sunrace 11-40T z TSDZ2 i jest tragedia, tz. prędzej czy później zaczyna przeskakiwać bo wyrabiając się 2 najmniejsze zębatki. Czy ktoś z Was testował najdroższą na rynku sram xg-899 8s 11-48 ex1 e-bike która kosztuje prawie 2000zł.... Z jednej strony myślę że przegięcie, ale z drugiej jeśli ta kaseta sprawi że pojeżdżę kilka lat w ekstremalnych warunkach to może jedna warto? Jeśli coś kosztuje 2000zł to czyli z 5 razy więcej niż Sunrace to mam nadzieję że jest z conajmniej 3-4 razy twardszej stali... Koś coś wie na ten temat?
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

annkaa pisze:
07 lut 2020, 19:23
No i niestety nie mogę zamontować Piasy NuVinci N380 + TSDZ2... okazuje się że mam za szerokie widełki z tyłu w rowerze zjazdowym tj mam 160mm. A najprawdopodobniej nie ma zamiennej osi do tej przekładni. Kilka osób było ciekawe jakby to działało, niestety nie sprawdzę... Miałem już kasetę Sunrace 11-40T z TSDZ2 i jest tragedia, tz. prędzej czy później zaczyna przeskakiwać bo wyrabiając się 2 najmniejsze zębatki. Czy ktoś z Was testował najdroższą na rynku sram xg-899 8s 11-48 ex1 e-bike która kosztuje prawie 2000zł.... Z jednej strony myślę że przegięcie, ale z drugiej jeśli ta kaseta sprawi że pojeżdżę kilka lat w ekstremalnych warunkach to może jedna warto? Jeśli coś kosztuje 2000zł to czyli z 5 razy więcej niż Sunrace to mam nadzieję że jest z conajmniej 3-4 razy twardszej stali... Koś coś wie na ten temat?
Fakt najszybciej padają dwie najmniejsze zębatki ale u mnie to jest raz na dwa łancuchy. Czyli około 2-3 tys. km. Kupuję same zebatki gdzies koszt jednej to około 20zł.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Kasetę shimano kupisz za 300 lekko . Powinna być lepsza niż sunrace
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

ja obecnie jeżdżę na kasecie shimano za 50zł 11-42 10S, u zony gdzie jest bafang bbs02 jest shimano za 120zł 11-36 10S. Narazie mało km zrobione i nic niezużyte.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

annkaa pisze:
07 lut 2020, 19:23
No i niestety nie mogę zamontować Piasy NuVinci N380 + TSDZ2... okazuje się że mam za szerokie widełki z tyłu w rowerze zjazdowym tj mam 160mm. A najprawdopodobniej nie ma zamiennej osi do tej przekładni. Kilka osób było ciekawe jakby to działało, niestety nie sprawdzę... Miałem już kasetę Sunrace 11-40T z TSDZ2 i jest tragedia, tz. prędzej czy później zaczyna przeskakiwać bo wyrabiając się 2 najmniejsze zębatki. Czy ktoś z Was testował najdroższą na rynku sram xg-899 8s 11-48 ex1 e-bike która kosztuje prawie 2000zł.... Z jednej strony myślę że przegięcie, ale z drugiej jeśli ta kaseta sprawi że pojeżdżę kilka lat w ekstremalnych warunkach to może jedna warto? Jeśli coś kosztuje 2000zł to czyli z 5 razy więcej niż Sunrace to mam nadzieję że jest z conajmniej 3-4 razy twardszej stali... Koś coś wie na ten temat?
Jaka przerzutka współpracowała z tą kasetą sunrace 11-42 i po jakim przebiegu padały zębatki?
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Ja myślę że pad koronki 11 jest wynikiem nadmiernego obciążania lub słabego naciągu wózka przerzutki. Niewiadomo też ile ma udziału przekos lub kiepski wyciągający się łańcuch
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

Thorn pisze:
07 lut 2020, 21:16
annkaa pisze:
07 lut 2020, 19:23
No i niestety nie mogę zamontować Piasy NuVinci N380 + TSDZ2... okazuje się że mam za szerokie widełki z tyłu w rowerze zjazdowym tj mam 160mm. A najprawdopodobniej nie ma zamiennej osi do tej przekładni. Kilka osób było ciekawe jakby to działało, niestety nie sprawdzę... Miałem już kasetę Sunrace 11-40T z TSDZ2 i jest tragedia, tz. prędzej czy później zaczyna przeskakiwać bo wyrabiając się 2 najmniejsze zębatki. Czy ktoś z Was testował najdroższą na rynku sram xg-899 8s 11-48 ex1 e-bike która kosztuje prawie 2000zł.... Z jednej strony myślę że przegięcie, ale z drugiej jeśli ta kaseta sprawi że pojeżdżę kilka lat w ekstremalnych warunkach to może jedna warto? Jeśli coś kosztuje 2000zł to czyli z 5 razy więcej niż Sunrace to mam nadzieję że jest z conajmniej 3-4 razy twardszej stali... Koś coś wie na ten temat?
Jaka przerzutka współpracowała z tą kasetą sunrace 11-42 i po jakim przebiegu padały zębatki?
W giancie Sunrace współpracowała z:
Przerzutka tylna: SRAM SX4
Ale najbardziej interesuje mnie teraz przerzutka w tym nowym rowerze czyli:
Shimano Zee gdzie jest jakaś technologia odwróconej sprężyny, czy coś takiego :-)
IMG_6267.jpg
IMG_6268.jpg
Przeniosłem na poniedziałek decyzje jaką zębatkę z przodu wrzucimy. Fabrycznie jest 36T i by wrzucić większą trzeba odsunąć się od widełek na zewnątrz zwiększając przekos, czy teraz jest duży nie wiem, sami zobaczcie. Napewno nie dam mniejszej zębatki niż 42T.
IMG_6257 2.jpg
IMG_6287.jpg
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

Czyli podsumowując uważacie że totalnie bez sensu jest inwestować ~1500zł w Sram xg-899 8s 11-48 ex1 e-bike 8 rzędową? Bo ja mam 10 rzędową w oryginale i jedyną kasetą o dużej największej rozpiętości T jest SUNRACE kaseta zębatek MTB MX3 11-46 10s, a potem dopiero SHIMANOCS-HG500 11-42T 10s. Czy czasem 8 rzędowego Sram nie będzie miał dużo mocniejszego łańcucha niż 10 rzędów? Z tabelek wynika że są grubsze o 1,5mm tylko czy taka grubość łańcucha ma znaczenie?
Zrzut ekranu 2020-02-8 o 11.41.48.jpg
Zrzut ekranu 2020-02-8 o 11.41.55.jpg
Załączniki
Zrzut ekranu 2020-02-8 o 11.41.48.jpg
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

W Giancie powodem zużycia sunrace 11-42 była słabo napinająca przerzutka. Gdyby tam pracował np SLX ze sprzęgłem podejrzewam, że kaseta jeszcze byłaby sprawna. W tym nowym rowerze masz zee ze sprzęgłem więc powinno być całkiem ok. Czy warto inwestować w tak drogą kasetę? Moim zdaniem nie.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

annkaa pisze:
08 lut 2020, 11:27
Czyli podsumowując uważacie że totalnie bez sensu jest inwestować ~1500zł w Sram xg-899 8s 11-48 ex1 e-bike 8 rzędową? Bo ja mam 10 rzędową w oryginale i jedyną kasetą o dużej największej rozpiętości T jest SUNRACE kaseta zębatek MTB MX3 11-46 10s, a potem dopiero SHIMANOCS-HG500 11-42T 10s. Czy czasem 8 rzędowego Sram nie będzie miał dużo mocniejszego łańcucha niż 10 rzędów?
Temat trzeba dokładnie obadać, popytam kolegi który rozważał tą kasetę, podobno ma zagęszczone odstępy biegów i jest właśnie zbliżona do 10tki, ale jeszcze popytam i dam znać.
Inne rozwiązanie to zakupić używanego rohloffa 14 podobno nie można tego zajeździć nawet w elektryku :D
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

szkuba pisze:
08 lut 2020, 21:51
annkaa pisze:
08 lut 2020, 11:27
Czyli podsumowując uważacie że totalnie bez sensu jest inwestować ~1500zł w Sram xg-899 8s 11-48 ex1 e-bike 8 rzędową? Bo ja mam 10 rzędową w oryginale i jedyną kasetą o dużej największej rozpiętości T jest SUNRACE kaseta zębatek MTB MX3 11-46 10s, a potem dopiero SHIMANOCS-HG500 11-42T 10s. Czy czasem 8 rzędowego Sram nie będzie miał dużo mocniejszego łańcucha niż 10 rzędów?
Temat trzeba dokładnie obadać, popytam kolegi który rozważał tą kasetę, podobno ma zagęszczone odstępy biegów i jest właśnie zbliżona do 10tki, ale jeszcze popytam i dam znać.
Inne rozwiązanie to zakupić używanego rohloffa 14 podobno nie można tego zajeździć nawet w elektryku :D
Rohloff jest jakimś wyjściem, ale czy nie będzie problemu tak jak z Nuvinci. Tz. z Nuvinci odpowiedzieli mi tak:
"Thank you for your intrest in our products, unfortunately I have to disappoint you because this will not fit on your downhill bike because you have a weight off 150 mm and our hubs have 135 mm. Their is no adapter kit for this."
150mm to jest rozstaw między widełkami? Czy Rohloff ma taki rozstaw?
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Hm nie szło by dotoczyć adaptera ? Wałek z twardej stali. Kawałek tokarki...
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Inc0 »

annkaa pisze:
09 lut 2020, 0:09
szkuba pisze:
08 lut 2020, 21:51
Temat trzeba dokładnie obadać, popytam kolegi który rozważał tą kasetę, podobno ma zagęszczone odstępy biegów i jest właśnie zbliżona do 10tki, ale jeszcze popytam i dam znać.
Inne rozwiązanie to zakupić używanego rohloffa 14 podobno nie można tego zajeździć nawet w elektryku :D
Rohloff jest jakimś wyjściem, ale czy nie będzie problemu tak jak z Nuvinci. Tz. z Nuvinci odpowiedzieli mi tak:
"Thank you for your intrest in our products, unfortunately I have to disappoint you because this will not fit on your downhill bike because you have a weight off 150 mm and our hubs have 135 mm. Their is no adapter kit for this."
150mm to jest rozstaw między widełkami? Czy Rohloff ma taki rozstaw?
tak sie mysli na zachodzi jak czegos nie ma to niema i koniec tematu
pxl666 pisze:
09 lut 2020, 12:21
Hm nie szło by dotoczyć adaptera ? Wałek z twardej stali. Kawałek tokarki...
...a tak sie mysli w Polsce jak czegoś niema to trzeba coś wykombinować XD
Autentycznie masz 150mm dropout w rowerze? bo to chyba raczej już pod fatbike podpada taka wartość rozstawu widelca.
inna sprawa ile mocy rohloff zdzierży bo to dość rzadka piasta ze względu na cene ( nowa 1000joro )a w konfiguracji z elektrycznym napędem to juz ultra rzadkie zjawisko. Na sąsiednim forum jest jeden przypadek takiej piasty z silnikiem typu mid wykastrowanym do 350W o szczegóły trzeba by dopytać własciciela
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: 2kola »

Ktoś wie czym to się różni?
http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2018-8z-qcpg
http://www.pswpower.com/ven.php?cargo.2018-4t-hkfj

Z tego co widzę to ten tańszy ma manetkę gazu i klamki hamulca. Trochę dziwne, że ten droższy nie ma ani manetki ani klamek. Czy jest tam jakiś haczyk?
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetman_ »

and coast/foot brake function..

Ten pierwszy ma hamulec w piaście, coś jak torpedo. Trzeba uważać przy zamawianiu :)
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: 2kola »

Temat poruszany już ale może ktoś rozwieje moje wątpliwości.
Czy TSDZ2 w wersji 36V można bez obaw przeprogramować na baterię 14s?
Na tej stronie https://github.com/OpenSource-EBike-fir ... orial-BETA
Napisali, że:
If you have a 36 V system and you flash to 48 V or 52 V it will run. The motor will spin faster. This can be good if you want assist at a higher pedal cadence. Eco-ebikes sells systems set up this way, they call it overdrive. You can make a 36 V system work this way by flashing the firmware to 48 V/52 V and using a 48 V/52 V battery.
casainho też to pisał na endless:
For now the limitation the the PWM frequency and not the battery voltage, as the 48V motor or even the 36V motor can run at 14S 52V or even 15S 55V.
Ktoś na taką modyfikację się zdecydował bo kiedyś był już poruszany ten temat?
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Na 100% da radę silnik 36V zasilać 13s, bo tak już robiłem. Na 14s też pewnie będzie działać.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: 2kola »

A nic się tam nie przegrzewa czy coś?
benju3
Forumowicz
Posty: 99
Rejestracja: 18 sie 2018, 20:26
Lokalizacja: Mysłowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: benju3 »

Dzień dobry, intersuje mnie montaż mida pod 60V, przeszukując różne alternatywy wyszukał middrive w zasadzie z zewnętrznym kontrolerem pod 60V https://www.aliexpress.com/item/4000342 ... 703a13a78b Czy ktoś miał doczyniania z danym zestawem i się wypowie na jego temat.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Benju3 nie spamuj w tym temacie, jest odpowiedni dział z pytaniami.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

annkaa pisze:
09 lut 2020, 0:09
....

Rohloff jest jakimś wyjściem, ale czy nie będzie problemu tak jak z Nuvinci. Tz. z Nuvinci odpowiedzieli mi tak:
"Thank you for your intrest in our products, unfortunately I have to disappoint you because this will not fit on your downhill bike because you have a weight off 150 mm and our hubs have 135 mm. Their is no adapter kit for this."
150mm to jest rozstaw między widełkami? Czy Rohloff ma taki rozstaw?
tutaj są wersje rolki:
https://www.rohloff.de/en/products/speedhub/variants
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: szkuba »

Inc0 pisze:
09 lut 2020, 12:44

...a tak sie mysli w Polsce jak czegoś niema to trzeba coś wykombinować XD
Autentycznie masz 150mm dropout w rowerze? bo to chyba raczej już pod fatbike podpada taka wartość rozstawu widelca.
inna sprawa ile mocy rohloff zdzierży bo to dość rzadka piasta ze względu na cene ( nowa 1000joro )a w konfiguracji z elektrycznym napędem to juz ultra rzadkie zjawisko. Na sąsiednim forum jest jeden przypadek takiej piasty z silnikiem typu mid wykastrowanym do 350W o szczegóły trzeba by dopytać własciciela
zdarzają się używane w rozsądnych cenach nawet na OLX
Niemcy piszą że rolka wytrzymuje S-pedelec więc z TSDZ2 chyba da radę? ;)
https://www.rohloff.de/en/experience/e-bike
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
Awatar użytkownika
Zmachany
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 30 lip 2019, 22:02
Lokalizacja: Kraków/Zamość

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Zmachany »

Nawiązując do postu z tematu "Poszukuje spawacza aluminium" pokazuje co się stanie gdy blokada obrotu silnika weźmie się poluzuje i będzie przez 300km ryzać ramę. Jakieś 2mm wgłąb :/
Strach jeździć czy "jeździć, obserwować" po uprzednim liźnięciu silnika? (tak, ten kawałek który charatnął bikel :P)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Merida Matts Miami, TSDZ2 48V
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Inc0 »

szukaj spawaczy w swojej okolicy np na olx , ja bym to naprawiał bezzwłocznie
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
hetman_
Forumowicz
Posty: 46
Rejestracja: 11 sty 2020, 19:01

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetman_ »

Mi też się zluzowała blokada i silnik się przekręcił i obudowa przekładni zaczęła dotykać widełki (te wystające nadlewy na śrubki) bo u mnie praktycznie zero prześwitu. Z drugiej strony zbyt słabo to chyba poskręcałem i może blokada się ruszyła. Coś ala poxylina z przodu może nie być głupim pomysłem
Awatar użytkownika
Zmachany
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 30 lip 2019, 22:02
Lokalizacja: Kraków/Zamość

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Zmachany »

Inc0 pisze:
10 lut 2020, 9:57
szukaj spawaczy w swojej okolicy np na olx , ja bym to naprawiał bezzwłocznie
Zastanawia mnie tylko co taki spawacz zrobi. Nadleje trochę spoiwa i tyle? A co z wpływem termicznym na reszte aluminium? Może suma-sumarum widełki się tylko osłabią? :/
P.S Z ciekawych problemów z TSDZ2 to można jeszcze dodać niemiłosiernie odkręcające się śruby od korb :P
Merida Matts Miami, TSDZ2 48V
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Inc0 »

innej opcji naprawy ..no chyba że wymiana na nowy wahacz, nie ma musi to nadlać nic trudnego ani kosztownego, a wpływ termiczny to temat na wykład akademiczny generalnie będzie to mniejszy wpływ na wytrzymałość nniz wpływ ubytku, dopilnuj by nadlał ci z zapasem potem ten nadmiar zszlifuj na "gotowo " i potraktuj farba w spreyu
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Nowy wahacz w hartdtailu? Pierwsze słyszę o takich podmianach 😁 Rama uszkodzona to na złom a nie do elektryka.
Ostatnio zmieniony 10 lut 2020, 17:14 przez Tooropek, łącznie zmieniany 1 raz.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

No też tam nie widzę wahacza . Alu po spawaniu się wygrzewa celem poprawy krystalizacji. Na moje oko to jak bym to olał. Chyba że kierownik gruby i skacze na jebajku z dachu
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

A nie przesadzacie ? przeciez rama z alu jest co roboina ? Spawana. Nadlac tigiem, chyba ze tam jest jakis kosmiczny stop. Mozna tez ewentualnie potraktowac lutem chyba sie to nazywa alumnipro (jakis stop alu z cynkiem). Ladnie sie lutuje i jest cholernie wytrzymale.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Naspawać tigiem to nie problem - 3 minuty roboty, ale wahacz wymienic w hardtailu to dopiero wyzwanie 😁 O to chodziło głównie.

Do Zmachany:

Spawacz w warsztacie nie powinien nawet zechcieć zapłaty za takie nadspawanie. Rzucisz mu na piwo i gitara. Podszlifujesz, pomalujesz i na drugi raz będziesz wiedział, co trzeba zrobić aby uniknąć następnych problemów z ramą. Jak zrobisz wstaw zdjęcie dla kolejnych, którym nie chce się montować blokady.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Inc0 »

Tooropek pisze:
10 lut 2020, 13:33
Nowy wahacz w hartdtailu? Pierwsze słyszę o takich podmianach 😁
[ mój błąd - przepraszam,
Tooropek pisze:
10 lut 2020, 13:33
Rama uszkodzona to na złom a nie do elektryka.
no uszkodzona rame to raczej nie do elektryka lecz do spawacza :lol: ale ni o to lotto ,mam 15lat alu fula od CycleCraft którego odkupiłem za grosze z połamanym wahaczem , pospawał go znajomy za pół litra i sie trzyma bez zarzutu wiec z tym złomowaniem to lekka przesada wszystko zależy od oceny rokowań przez fachure stanu "wyjsciowego" tu kolega ma ubytek który łatwo naprawić ale jeśli kogoś stać złomować rower bo rysa czy obicie któż bogatemu zabroni :mrgreen: :)
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2066
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Tak myślałem, że nie spojrzałeś i wkradł się bubel. Jak rama złamana przy główce, bądź na sztycy to można to naprawić, ale ja raczej bym tego nie robił tylko wydał kilka stówek i miał pewność, że nie pęknie dalej podczas bardziej ekstremalnej jazdy. To co zmachany przedstawił to oczywiście nadaje się do naprawy i nie osłabi ramy. Chwila roboty i po krzyku.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Spawacz w warsztacie nie powinien nawet zechcieć zapłaty za takie nadspawanie. Rzucisz mu na piwo i gitara
Przepraszam, ale co to za gadka jest. Za każdą wykonaną pracę należy się zapłata. Rzucić to można psu kość. To nie jest stara taczka i do tego nie jest potrzebna stara spawarka ze transformatora z odzysku od szwagra, tylko jest potrzebny TIG, odpowiednie przygotowanie materiału, odtłuszczenie itd. I jak już to napawanie się to nazywa.
Szanujmy każdą profesję.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Thorn pisze:
10 lut 2020, 18:48
Spawacz w warsztacie nie powinien nawet zechcieć zapłaty za takie nadspawanie. Rzucisz mu na piwo i gitara
Przepraszam, ale co to za gadka jest. Za każdą wykonaną pracę należy się zapłata. Rzucić to można psu kość. To nie jest stara taczka i do tego nie jest potrzebna stara spawarka ze transformatora z odzysku od szwagra, tylko jest potrzebny TIG, odpowiednie przygotowanie materiału, odtłuszczenie itd. I jak już to napawanie się to nazywa.
Szanujmy każdą profesję.
Jak znajomek, to rzucilbym przynajmniej na 4-paka, a i nie wiadomo czy sie nie obrazi. Wszystko kosztuje, material, argon, prąd, czas, elektroda.
A jak pojdzie do zakladu na oficjalne spawanie z faktura, to moze sie zdziwic, sama praca spawacza jest bardzo droga. ;)
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
Zmachany
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 30 lip 2019, 22:02
Lokalizacja: Kraków/Zamość

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Zmachany »

Tooropek pisze:
10 lut 2020, 17:20
...Jak zrobisz wstaw zdjęcie dla kolejnych, którym nie chce się montować blokady.
Blokada obrotu była zamontowana, ale zachciało jej się poluzować i odbijało :P
Teraz strzeli się jeszcze pod śrubę od blokady podkładkę sprężynującą oraz epoksyline na drugą stronę. Do nadlania wahacza też kogoś muszę w takim układzie skombinować.
pxl666 pisze:
10 lut 2020, 15:23
...Na moje oko to jak bym to olał. Chyba że kierownik gruby i skacze na jebajku z dachu
Kierownik waży oszałamiające 67,5 kg :D
Trasy głównie asfaltowe/szutrowe, czasem szybszy zjazd po kamykach ;)
Merida Matts Miami, TSDZ2 48V
ODPOWIEDZ