MID-DRIVE TSDZ2 750W

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

muppett pisze:
24 paź 2019, 8:14
Każdy silnik elektryczny osiąga swoją maksymalną prędkość z danego napięcia zasilania.
TSDZ2 osiąga ok 4000obr/min , a wszystkie dalsze przełożenia zbijają to do około 90obr/minutę....
Co to jest maksymalne RPM, tak silnika jak i korby, to ja wiem :D , oraz to że po przekroczeniu tych obrotów silnik jedzie "na luzie", być może źle odczytałem annkaa. Chciałbym zobaczyć wykres wspomagania silnika TSDZ jak poniższy Bosch'a, czy Bafanga, dla porównania.
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

w moim przypadku postawilem nie dolozenie wiekszej zebatki 54T z przodu i instalacji przerzutki. Zebatke shimano o idnetycznym 110 i 5 srubach juz nabylem, ale w tym roku juz chyba nie znajde czasu by ja dolozyc...
muppett pisze:
24 paź 2019, 8:51
annkaa pisze:
24 paź 2019, 8:26
tak przestawilem
Czyli masz ciut większą kadencję pewnie niż te fabryczne 90.
Jak myslisz ile osiągniesz zanim odetnie? 100? 110?

Teoretycznie zwiększenie pakietu do 14S by pomogło uzyskać większą kadencję.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

annkaa pisze:
24 paź 2019, 0:31
Moja opinii po kilku miesiącach użytkowania (kupiłem 3 sztuki TSDZ2). Dla mnie największym rozczarowaniem jest drastyczny spadek wspomagania przy dużej kadencji... jednym słowem szybko pedałujesz spomaganie zanika. STĄD DLA MNIE NAJWAŻNIEJSZYM ELEMENTEM PRZY MIDACH NA JAKI BĘDĘ ZWRACAŁ W PRZYSZŁOŚCI UWAGĘ JEST ten wykres (z jednego z filmów Taba Na Rowerze). Nie mam zielonego pojęcia jak się wpisuje tutaj TSDZ2 ale sądze że słabo. Było by super jeśli ktoś z Was potrafiłbym wpisać TSDZ2 w ten wykres, w moim wypadku jest on kluczowy czy wybrac firmowy rower czy przerabiać na bazie TSDZ2:

Zrzut ekranu 2019-10-24 o 00.27.49.png


Na priva ktoś z Was prosił mnie bym pokazał jak poradziłem sobie z bidonówką. To zamieszczam tutaj. Sprawdza się super, zdażało mi się jeździć po mega terenie.

Zrzut ekranu 2019-10-24 o 00.15.11.png
Zrzut ekranu 2019-10-24 o 00.14.40.png

Moim zdaniem absolutnym must have jest czujnik temperatury, bardzo łatwo zagotować silnik. A czujnik pozwala cisnąć ile się da i w odpowiednim momencie odpuścić by nie czekać na schłodzenie. Słyszałem opinie że trudno go "zagotować".... mam 3 takie silniki i jeżdżąc intensywnie (góry, asfalt szybko) jest to bardzo łatwe. Niestety przy wyświetlaczu Bafanga który bije na łeb na szyje LCD-3 nie ma podawanej aktualnej temperatury, tylko taki wykresik, nie jest to za dokładne ale można się przyzwyczaić.
Zrzut ekranu 2019-10-24 o 00.18.31.png
Na wykresie wypada najlepiej bosch cx i tak w rzeczywistości jest, dużo ludzi chwali najbardziej cx'a. Wg mnie tsdz2 jest pomiędzy yamahą a shimano stepsem, a oryginalny soft to raczej jak yamaha.
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

właśnie mi sie przypomniało, że ja mam taki wykres :D
Po tym jak byliśmy z kolegami z Poznania i okolic na hamowni zrobiłem taki wykres aby zobaczyć moment obrototowy.
Tak się składa, że ta prędkość silnika na zębatce zdawczej to będzie właśnie nasza kadencja.
Obrazek

Jeżeli kogoś interesuje to arkusz kalkulacyjny i wykresy z hamowni są dostępne tutaj:
http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/

Generalnie nie wiem czy się gdzieś nie pierdyknąłem w tych obliczeniach momentu, więc jak znajdziecie błąd to dajcie znać bez bicia. :x

Trochę danych:
Silnik był dla wersji 48V, ustawiony w menu 7-0 na opcję 2
Bateria 13S naładowana do pełna (54.6V)
Prąd na sterowniku ograniczony do 17A
Moc na sterowniku ograniczona do 850W
Przednia zębatka 42z
Tylnia zębatka 18z
obwód koła 2095mm
tkoko
Forumowicz
Posty: 4987
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: tkoko »

Wiem już w czym tkwi problem ze wspomaganiem w "górach" MID"ów typu Bafang, prawdopodobnie i TSDZ :D :D :D
W przeciwieństwie do HUB"ów, gdzie przy zwiększonej kadencji korby, mamy przyrost mocy (na odpowiednim sterowniku), tak w MID'ach mamy odwrotną sytuację. Zwiększając kadencję korby, np. zmianą przełożenia, automatycznie zmniejszamy moc/poziom wspomagania. Myślałem że w TSDZ jest to rozwiązane lepiej, ale z wykresu wynikałoby, że jest podobnie jak w Bafangu. Stąd fabryczne Boschy mają tutaj przewagę bo zachowują się podobnie do HUB'ów, i bardziej "naturalnie" przy wspomaganiu.
Załączniki
_BBSxx cadence.jpg
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

Kwintensencja :-) W moim wypadku było to kluczowe!! Mój styl jazdy w MTB jest bardzo energiczny i niestety mój TSDZ2 daje meg radę w ostrych górach, ale już z górki wspomagania brakuje, a następny rower z HUBem Mxus 3K Turbo daje rade z góry i na płaskim, ale w górach się przegrzewa... Zaraz się okaże że skończę na Boschi i seryjny rowerze :-))))))
tkoko pisze:
24 paź 2019, 11:58
Wiem już w czym tkwi problem ze wspomaganiem w "górach" MID"ów typu Bafang, prawdopodobnie i TSDZ :D :D :D
W przeciwieństwie do HUB"ów, gdzie przy zwiększonej kadencji korby, mamy przyrost mocy (na odpowiednim sterowniku), tak w MID'ach mamy odwrotną sytuację. Zwiększając kadencję korby, np. zmianą przełożenia, automatycznie zmniejszamy moc/poziom wspomagania. Myślałem że w TSDZ jest to rozwiązane lepiej, ale z wykresu wynikałoby, że jest podobnie jak w Bafangu. Stąd fabryczne Boschy mają tutaj przewagę bo zachowują się podobnie do HUB'ów, i bardziej "naturalnie" przy wspomaganiu.
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

annkaa pisze:
24 paź 2019, 14:02
Kwintensencja :-) W moim wypadku było to kluczowe!! Mój styl jazdy w MTB jest bardzo energiczny i niestety mój TSDZ2 daje meg radę w ostrych górach, ale już z górki wspomagania brakuje, a następny rower z HUBem Mxus 3K Turbo daje rade z góry i na płaskim, ale w górach się przegrzewa... Zaraz się okaże że skończę na Boschi i seryjny rowerze :-))))))
tkoko pisze:
24 paź 2019, 11:58
Wiem już w czym tkwi problem ze wspomaganiem w "górach" MID"ów typu Bafang, prawdopodobnie i TSDZ :D :D :D
W przeciwieństwie do HUB"ów, gdzie przy zwiększonej kadencji korby, mamy przyrost mocy (na odpowiednim sterowniku), tak w MID'ach mamy odwrotną sytuację. Zwiększając kadencję korby, np. zmianą przełożenia, automatycznie zmniejszamy moc/poziom wspomagania. Myślałem że w TSDZ jest to rozwiązane lepiej, ale z wykresu wynikałoby, że jest podobnie jak w Bafangu. Stąd fabryczne Boschy mają tutaj przewagę bo zachowują się podobnie do HUB'ów, i bardziej "naturalnie" przy wspomaganiu.
Soft Open source pod Vlcd5 umożliwia kadencję do prawie 120/min przy 48V. Opcję emtb już ma dawno. Blat 54 za duży wg mnie. 50 to max na co pozwolą twoje nogi w mtb, na kołach balonowych.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Kilbos
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 18 sie 2019, 17:08

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kilbos »

Na podstawie pomiarów i obliczeń muppett'a chyba tak to powinno mniej więcej wyglądać...
Obrazek
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

Super, o to chodziło. Oczywiście jest jeszcze jeden element na obronę. Tz. TSDZ2 w wersji custmowej można totoalnie modyfikować, da się ustawić na maxymalne wspomaganie wtedy wykrez się pewnie przesunie w prawo w kierunku Bosha, ale bardzo szybko rośnie temperatura, ale można tym sterować i co najgorsze zatrzymujesz się lekko kładziesz nogę na pedale i rower rwie do przodu, dlatego też tak bardzo nie mogę się doczekać softu 0.20 z opcją emtb gdzie ponoć nie będzie trzeba zmieniać wspomagania i mam nadzieję rozwiąże to problem.
Kilbos pisze:
24 paź 2019, 15:12
Na podstawie pomiarów i obliczeń muppett'a chyba tak to powinno mniej więcej wyglądać...
Obrazek
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
annkaa
Forumowicz
Posty: 199
Rejestracja: 06 kwie 2018, 22:44

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: annkaa »

A możesz zrobić zrzuty ekranu na jakiś parametrach to mierzyłeś? Tz. jaki współczynnik wspomagania itd.?
muppett pisze:
24 paź 2019, 10:34
właśnie mi sie przypomniało, że ja mam taki wykres :D
Po tym jak byliśmy z kolegami z Poznania i okolic na hamowni zrobiłem taki wykres aby zobaczyć moment obrototowy.
Tak się składa, że ta prędkość silnika na zębatce zdawczej to będzie właśnie nasza kadencja.
Obrazek

Jeżeli kogoś interesuje to arkusz kalkulacyjny i wykresy z hamowni są dostępne tutaj:
http://bikel.pl/pliki/TSDZ2/POWER/

Generalnie nie wiem czy się gdzieś nie pierdyknąłem w tych obliczeniach momentu, więc jak znajdziecie błąd to dajcie znać bez bicia. :x

Trochę danych:
Silnik był dla wersji 48V, ustawiony w menu 7-0 na opcję 2
Bateria 13S naładowana do pełna (54.6V)
Prąd na sterowniku ograniczony do 17A
Moc na sterowniku ograniczona do 850W
Przednia zębatka 42z
Tylnia zębatka 18z
obwód koła 2095mm
Felt redemption 3 HUB:
Sabvoton SVMC72100 (M)
Mxus v3 3K-Turbo 16x4T
67V 16s16p Sanio GA
EV Computer Felga 21x1,60 Continental TKC 80 Twinduro 2.50-21
Giant Yukon FX 2 MID:
TSDZ2 750W
13s5p 48V 17,5Ah 840Wh Sanyo NCR18650GA
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

Te pomiary były na samej manetce wiec to jest max co może dac silnik przy ograniczeniach tak jak napisalem czyli 17A 850W. Nie przesuniesz w prawo. Kolejny fakt jest taki, ze przy predkosci 102obr./min zakonczono pomiar co nie znaczy, że silnik juz przestaje wspomagac. Gdyby go dopedalowac do kadencji 120 to koncowka wykresu by sie wydluzya.

edit:
o mniej wiecej tak by sie wydluzyl wykres gdyby dopedalowac do kadencji 120
Obrazek
Kilbos
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 18 sie 2019, 17:08

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Kilbos »

Wykres ten żeby go bezpośrednio porównać do yamahy czy boscha to trzeba by było wszystko ustawić na max'a bo przypuszczam, że ich wykresy również są wykonane dla maksymalnych osiągów.
Druga strona, to widać w jakiej kadencji mamy pełną moc silnika i należałby tak dopierać przełożenie kasety/wolnobiegu terenie aby pedałować właśnie z kadencją 45-80.
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

Jeszcze apropo kadencji, dlaczego 120?.
Sprawdziłem w kodzie i jest ograniczenie do 520 ERPS w trybie standardowym (konfig 7-0 --> 0) i do 700 ERPS w trybie experymentalnym (konfig 7-0 --> 2)

ERPS to Electronic Revloution Per Second

Przeliczając na RPM
(520 * 60) / 8 = 3900RPM
(700 * 60) / 8 = 5250RPM

Przeliczając na kadencję:
3900 / 41.8 = 93,3
5250 / 41.8 = 125,6
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

muppett pisze:
24 paź 2019, 16:36
Jeszcze apropo kadencji, dlaczego 120?.
Sprawdziłem w kodzie i jest ograniczenie do 520 ERPS w trybie standardowym (konfig 7-0 --> 0) i do 700 ERPS w trybie experymentalnym (konfig 7-0 --> 2)

ERPS to Electronic Revloution Per Second

Przeliczając na RPM
(520 * 60) / 8 = 3900RPM
(700 * 60) / 8 = 5250RPM

Przeliczając na kadencję:
3900 / 41.8 = 93,3
5250 / 41.8 = 125,6
Ja tak podaje w przybliżeniu 120, tak jak producent podaje 90 zamiast 93.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
muppett
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 22 kwie 2018, 11:37
Lokalizacja: Środa Wlkp.
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: muppett »

Thorn pisze:
24 paź 2019, 17:25
Ja tak podaje w przybliżeniu 120, tak jak producent podaje 90 zamiast 93.
Luzik luzik - ja tego nie pisałem żeby się czepiać Ciebie, tylko żęby podpowiedzieć pozostałym skąd się wzięło 120 ;)
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

muppett pisze:
24 paź 2019, 17:30
Thorn pisze:
24 paź 2019, 17:25
Ja tak podaje w przybliżeniu 120, tak jak producent podaje 90 zamiast 93.
Luzik luzik - ja tego nie pisałem żeby się czepiać Ciebie, tylko żęby podpowiedzieć pozostałym skąd się wzięło 120 ;)
Nie,no nawet tak nie pomyślałem.
Ciekawostka: przypadkowo uruchomiłem silnik 36V na 48V i 700erps, tam to były obroty :-)
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
hetm4n
Forumowicz
Posty: 162
Rejestracja: 10 lip 2019, 16:20
Lokalizacja: BYTOM
Kontakt:

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: hetm4n »

annkaa pisze:
24 paź 2019, 0:46
Nie wiecie kiedy wyjdzie wersja 0.20? Nie mogę się doczekać opcji do jazdy trochę bardziej agresywnej niż miejska tj: emtb
Już jest , 0.20 beta 1. aktualnie na niej jeżdżę i testuje. żeby porównać musiał bym mieć 2 te same rowery z innymi softami bo po 1 dniu już zapomniałem jak jeździło na 0.19, Zauważyłem też że w trybie emtb start wspomagania jest opóźniony , lub narasta bardzo powoli z początku.
mongoose teocali 2014 TSDZ2 750W oraz Dartmoor primal 2017 BBS02 750W (od 22r hub XF15C)
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

hetm4n pisze:
25 paź 2019, 7:51
annkaa pisze:
24 paź 2019, 0:46
Nie wiecie kiedy wyjdzie wersja 0.20? Nie mogę się doczekać opcji do jazdy trochę bardziej agresywnej niż miejska tj: emtb
Już jest , 0.20 beta 1. aktualnie na niej jeżdżę i testuje. żeby porównać musiał bym mieć 2 te same rowery z innymi softami bo po 1 dniu już zapomniałem jak jeździło na 0.19, Zauważyłem też że w trybie emtb start wspomagania jest opóźniony , lub narasta bardzo powoli z początku.
eMTB motor pull factor ustaw na 0,1 o ile możesz. Powinno pomóc.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Mariusz_p »

Dzisiaj zamontowalem napęd, ale jeszcze nie jest uruchomiony.. Muszę pakiet poskładać. Chłopaki jak radzicie sobie z linią łańcucha? Widzę że na największym przełożeniu będzie dość mocno przekoszony łańcuch.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2064
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

U mnie tak to wyglądało jak poniżej. Przekoszenie było dość znaczne i nie wyglądało to dobrze na największej zębatce. Przy 8/7 rzędowej kasecie łańcuch kmc 9-rzędowy ledwo dawał radę i sądzę, że w górach którejś pięknej przejażdżki mógłby się zerwać. Sądzę że, solidna kaseta z górnej półki załatwiłby sprawę przekoszenia w pewnym stopniu...

Obrazek
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Mariusz_p »

No jest podobnie. Muszę kupić dłuższy łańcuch, bo z przodu byla mniejsza zębatka i chyba nawet nie wystarczy łańcucha aby wrzucić największą z tylu
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2064
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Tooropek »

Pomyśl o kasecie Widerange która ma mały skok a duże różnice w zębatkach. Łańcuch weź na 9/10 rzędów żeby dobrze się wyginał przy tsdz2. Z własnego doświadczenia wiem, że o zerwanie łańcucha nie trzeba prosić tego middrive bo wystarczy chwilkę zamulić z odpuszczeniem manetki, wcisnąć przerzutkę, a może, ale nie musi zaskutkować zerwaniem łańcucha. Trzeba dojść do wprawy przy zmianie przerzutek i robić to z wyczuciem bo kaseta i łańcuch mogą nie przejeździć sezonu. Jednakże lepiej i sprawniej działa to w porównaniu do bafanga bbs bo mamy tensometr i wystarczy delikatnie kręcić korbami a łańcuch i kaseta nie będzie zgrzytać przy zmianie przełożenia.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Mariusz_p »

Będę badał temat w tym tygodniu :)
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

Mariusz, nie wiem jaki masz napęd, ale jeśli 9 rzędów to fajna kaseta to Sun Race m980 11-40, dlaczego? Bo jest rozbieralna i możesz ją tak ustawić aby zlikwidować przekos kosztem mniejszej ilości przełożeń. Do tego łańcuch kmc x9.93 116 ogniw. Jak po małych górkach będziesz jeździć to 40 możesz się pozbyć.
Ostatnio robiłem Giant trance i tam mufa suportu jest dłuższa 90mm, przez to silnik jeszcze bardziej na zewnątrz wychodzi. Jedynym rozwiązaniem była ta kaseta.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
khuuhkrr
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 05 wrz 2019, 11:47

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: khuuhkrr »

Kiedyś, w dobie napędów z dwu i trzyrzędowymi korbami producenci mówili jaki to przekos łańcucha jest dla napędów niekorzystny. Teraz, gdy furorę robią napędy 1x11 i 1x12 - wszyscy zdają się mieć to w dup*e.
darol
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: darol »

Nie do końca mają w dup*e chyba...Przy prawidłowo ustawionej linii łańcucha przyjmijmy 11 rzędowego napędu idealny układ mamy na 6 zębatce. To daje skos tylko o 5 rzędów w prawo i 5 rzędów w lewo.
Przy tego typu midach mamy idealną linię zdecydowanie niżej, czyli na dolnych zębatkach kasety. Przyjmując skrajny przypadek z linią na ostatniej, najmniejszej zębatce kasety możemy mieć skos aż o 11 rzędów w lewo i to jest problem.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Inc0 »

..bo rachunek po stronie przychody ze sprzedaży części i serwisu musi się zgadzać
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

hm

oco chozi ? wklejam z aukcji z aliego

Obrazek
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

hm to chodzi o 14s ?

Awatar użytkownika
Arek
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 16 cze 2019, 15:24

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Arek »

Czy do silnika TSDZ2 można założyć dwa blaty? Wtedy linia łańcucha byłaby bardziej korzystna.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

Raczej slabo to widze, ponieważ mniejsza zębatka niz 42 nie będzie miała ofsetu, więc linia będzie jeszcze gorsza. Linie lancucha mozna poprawić kupując specjalne zębatki z dużym ofsetem w stronę najwiekszego przelozenia. Drogie są, gdzieś w necie mozna znalezc, z tego co pamietam to cos kolo 300zł kosztuje. Dla mnie nie ma problemu z przekoszeniem. Zazwyczaj problem z przekosem jest w analogach, bo kręcąc do tyłu korbą przelozenia same się zmieniały, a tu w tsdz2 nie ma takiej mozliwości, więc wg mnie nie ma problemu. Jezdze na mega przekosie na 11s i nie ma z tym zadnego problemu, nic nie pęka , nie trzeszczy jest OK.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

scuda masz gdzieś rowerek pokazany ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

https://www.olx.pl/oferta/giant-glory-r ... C6RGR.html

Myślicie że jest opcja ? Największy problem to bakteria chyba , ale zastanawiam się czy suport obsłuży...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

gzdie najszybciej i pewnie kupie tszd2 750? najlepiej z czujnikami hampli ?
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

pxl666 pisze:
29 paź 2019, 11:12
gzdie najszybciej i pewnie kupie tszd2 750? najlepiej z czujnikami hampli ?
W pswpower, wysylka z niemiec do mnie szla 3 dni robocze (w piatek wieczorem kupilem, w srode mialem paczke).
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

ale z ali czy jakiegoś sklepu www ? na ali te zestawy jakieś okrojone są ...
i który wyświetlacz pod modowanie ? wolałbym oryginalny jak się da bo nie chce ciąć kabli , a widzę ze są różne zdania ...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

darol
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: darol »

Zębatki ZTTO są dobrej jakości. Używam 9 rzędowych 11-40 i 11-46. Reszty podzespołów z linka nie znam.
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Mariusz_p »

pxl666 pisze:
29 paź 2019, 11:54
ale z ali czy jakiegoś sklepu www ? na ali te zestawy jakieś okrojone są ...
i który wyświetlacz pod modowanie ? wolałbym oryginalny jak się da bo nie chce ciąć kabli , a widzę ze są różne zdania ...
Pswpower store. Masz różne opcje do wyboru
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Jak chcesz konfigurowalny wyswietlacz, to nie ma wyboru, trzeba dokupic kt-lcd3, lub 850C lub SW102 i przeprogramowac silnik i wyswietlacz.
Gdzies wyzej dawalem linka gdzie sprzedaja z 850C, ale drozej to wychodzi, niz jak osobno kupujesz i chyba slabe wersje i niewiadomo jakie oprogramowanie. Jest tez mozliwosc przeprogramowania pod org. wyswietlacz, masz program do konfiguracji w javie, do tego kompilator i programujesz na sztywno silnik oprogramowaniem bazujacym na opensource. Tak czy inaczej jak chcesz konfigurowalnosc, to trzeba ciąć.
A jak nie chcesz sie w to bawic, to chyba muppet oferuje odplatnie przerobienie tego.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Czy ten zestaw powoduje przekosy że jest tak mało popularny ? Taki mniejszy blat będzie o wiele lepszy na wspinanie tak ?
Screenshot_20191030-010442_AliExpress.jpg
Czy dobrze rozumiem że da się przeprogramowac vlcd5 ale jest to trudniejsze? Czy mniej opcji...? Wtedy trzeba ciąć kabel ?
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

pxl666 pisze:
30 paź 2019, 1:13
Czy ten zestaw powoduje przekosy że jest tak mało popularny ? Taki mniejszy blat będzie o wiele lepszy na wspinanie tak ?Screenshot_20191030-010442_AliExpress.jpg

Czy dobrze rozumiem że da się przeprogramowac vlcd5 ale jest to trudniejsze? Czy mniej opcji...? Wtedy trzeba ciąć kabel ?
Na 1 czesc pytania sie nie wypowiem, bo nie wiem.
Na 2 czesc , tak da sie przeprogramowac pod vlcd5, da sie wpiac w org wtyczke bez ciecia (aczkolwiek jest to trudne, bo wtyczka ma cieniutkie piny i juz mnie za to skrytykowali, mozna tez dokupic kabel-przedluzacz i jego pociac). Konfiguracja tylko przed programowaniem w programie pod jave, potem kompilujesz wsad z wlasnymi parametrami skonfigurowanymi przez program w javie. Potem tak skompilowanego gotowca wgrywasz w silnik. Dziala to z wyswietlaczem vlcd5, ale nie mozna z poziomu wyswietlacza zmieniac sobie parametrow, co jest lekko upierdliwe zeby potem dopasowac pod swoj styl jazdy.
tsdz2 w miejskim turladle.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: scuda »

pxl666 pisze:
30 paź 2019, 1:13
Czy ten zestaw powoduje przekosy że jest tak mało popularny ? Taki mniejszy blat będzie o wiele lepszy na wspinanie tak ?Screenshot_20191030-010442_AliExpress.jpg

Czy dobrze rozumiem że da się przeprogramowac vlcd5 ale jest to trudniejsze? Czy mniej opcji...? Wtedy trzeba ciąć kabel ?
Przekos bedzie wiekszy, bo blat nie ma ofsetu. Ale lepiej sie bedzie lancuch trzymal bo to zebatka narrow wide. Odrazu jakąś prowadnice lancucha od góry zamontuj, bo inaczej lancuch bedzie ciagle ci spadał.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

scuda pisze:
30 paź 2019, 10:11
pxl666 pisze:
30 paź 2019, 1:13
Czy ten zestaw powoduje przekosy że jest tak mało popularny ? Taki mniejszy blat będzie o wiele lepszy na wspinanie tak ?Screenshot_20191030-010442_AliExpress.jpg

Czy dobrze rozumiem że da się przeprogramowac vlcd5 ale jest to trudniejsze? Czy mniej opcji...? Wtedy trzeba ciąć kabel ?
Przekos bedzie wiekszy, bo blat nie ma ofsetu. Ale lepiej sie bedzie lancuch trzymal bo to zebatka narrow wide. Odrazu jakąś prowadnice lancucha od góry zamontuj, bo inaczej lancuch bedzie ciagle ci spadał.
aha , myślałem ze ts lepiej sie wpasowuje niz bf i ta zębatka nie będzie tak odstawać ... kurcze zagwozdka czy będzie sie napęd szybciej zrzynał bo mniejszy blat z przodu rozwiązuje problem ze zmiana kasety z tylu na np 11x42 i pewnie wtedy tez będę musiał zmienić przezutke ...z drugiej strony czy da się w konie zamontować jakiś napinacz razem z ts ??
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

pxl666 pisze:
30 paź 2019, 12:53
scuda pisze:
30 paź 2019, 10:11
Przekos bedzie wiekszy, bo blat nie ma ofsetu. Ale lepiej sie bedzie lancuch trzymal bo to zebatka narrow wide. Odrazu jakąś prowadnice lancucha od góry zamontuj, bo inaczej lancuch bedzie ciagle ci spadał.
aha , myślałem ze ts lepiej sie wpasowuje niz bf i ta zębatka nie będzie tak odstawać ... kurcze zagwozdka czy będzie sie napęd szybciej zrzynał bo mniejszy blat z przodu rozwiązuje problem ze zmiana kasety z tylu na np 11x42 i pewnie wtedy tez będę musiał zmienić przezutke ...z drugiej strony czy da się w konie zamontować jakiś napinacz razem z ts ??
Moja rada: za bardzo się rozwodzisz nad tym wszystkim. Zostaw seryjny blat 42 bo ma przesunięcie co korzystnie wpływa na linię łańcucha. Zamontuj przynajmniej sun race 11-40 bo w razie czego można go rozebrać i ustawić linię. Napinacza nie trzeba wystarczy prowadnica (70zł), lub stara przednia przerzutka. Najtaniej wyjdzie soft pod Vlcd5 i to nie niszczy seryjnej wiązki.To są gotowe rady, zamontowałem ponad 20 tsdz2 i wszyscy są zadowoleni.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5854
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: pxl666 »

Jeszcze niewiem jaka tam jest dokładnie przerzutka i niewiem czy 40t obsłuży i czy nie będę musiał jej pod 42t zmieniać, a jednak rower bardziej pod wspinaczkę to taki blat 36 z przodu byłby git .
Montujesz piszesz? Flashujesz też? Miałeś na myśli Flasha pod vlcd5 czy nie robienie Flasha wcale?
Thorn
Forumowicz
Posty: 250
Rejestracja: 14 maja 2019, 22:51

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Thorn »

pxl666 pisze:
30 paź 2019, 18:23
Jeszcze niewiem jaka tam jest dokładnie przerzutka i niewiem czy 40t obsłuży i czy nie będę musiał jej pod 42t zmieniać, a jednak rower bardziej pod wspinaczkę to taki blat 36 z przodu byłby git .
Montujesz piszesz? Flashujesz też? Miałeś na myśli Flasha pod vlcd5 czy nie robienie Flasha wcale?
Przedłużka haka do większych blatów, która pomaga większości przerzutek to 35zł. 42t( może nawet 40) z tyłu już powinno Tobie wystarczyć, choć ja na 34t wspinałem się tam,gdzie hardtail na 100mm z przodu podskakiwał(przednie koło się odrywało). I tak lepszym rozwiązaniem będzie seria 42.
Tak, robię kompleksowe usługi montażu wraz z baterią i flashem pod Vlcd5.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2019, 7:33 przez Thorn, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli nie masz miejsca, narzędzi lub chęci do przeprowadzenia konwersji na Tsdz2 + bidon- zapraszam.
https://www.olx.pl/oferta/elektryczny-r ... zl0UD.html
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Eryk »

Czy nowy wyświetlacz P850C współpracuje z modowanym softem czy też trzeba szukać starej wersji 850C?
redwater
Forumowicz
Posty: 279
Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: redwater »

Eryk pisze:
30 paź 2019, 21:28
Czy nowy wyświetlacz P850C współpracuje z modowanym softem czy też trzeba szukać starej wersji 850C?
Na git hubie pisze ze wspolpracuje, w ogole tych wersji 850C jest kilka i roznia sie bebechami. Jednak w najnowszym sofcie 0.5.0-beta3 wszystkie dzialaja poprawnie.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2019, 15:03 przez redwater, łącznie zmieniany 1 raz.
tsdz2 w miejskim turladle.
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W

Post autor: Eryk »

redwater pisze:
31 paź 2019, 9:45
Eryk pisze:
30 paź 2019, 21:28
Czy nowy wyświetlacz P850C współpracuje z modowanym softem czy też trzeba szukać starej wersji 850C?
Na git hubie pisze ze wspolpracuje, wogole tych wersji 850C jest kilka i roznia sie bebechami. Jednak w najnowszym sofcie 0.5.0-beta3 wszystkie dzialaja poprawnie.
Ok super, dobra wiadomość :) A jest gdzieś fajny opis kabelkologi? Jak wpiąć wyświetlacz pod instalacje? Czy też 850C pasuje bez przeróbek?
ODPOWIEDZ